Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Såg Green Night för 3 dagar sen. Gråter fortfarande över de drygt två timmarna jag slösat på den.
Ärligt talat...vilket otroligt extremt hypat skräp.
1/10 och då är ettan endast för att det var snyggt filmat och maffiga miljöer.
Pinade mig igenom filmen medans resten av familjen var smartare och gjorde annat efter 30 min.
När filmen var slut frågade dem hur den slutade...ingen aning blev svaret. Jag fattade ingeting.
Skräp.

Det är en sån där typisk film som splittrar ja, vilket jag kan förstå
Personligen tyckte jag att The Green Knight var mycket trevligt, poetisk o fint med ett lugn o annorlunda tänk. Det är ju baserad på en gammal gammal saga o berättas också därefter. Tycker det är väldigt trevligt att det kommer lite annorlunda filmer som överraskar lite såhär bland den enorma mängden superhjälteskitfilmer där logik eller känsla helt är som bortblåst o där fokus bara är att allt ska vara så överepiskt o maffigt så det inte längre finns nåt att relatera till. Där snackar vi slöseri med tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det är en sån där typisk film som splittrar ja, vilket jag kan förstå
Personligen tyckte jag att The Green Knight var mycket trevligt, poetisk o fint med ett lugn o annorlunda tänk. Det är ju baserad på en gammal gammal saga o berättas också därefter. Tycker det är väldigt trevligt att det kommer lite annorlunda filmer som överraskar lite såhär bland den enorma mängden superhjälteskitfilmer där logik eller känsla helt är som bortblåst o där fokus bara är att allt ska vara så överepiskt o maffigt så det inte längre finns nåt att relatera till. Där snackar vi slöseri med tid.

Hmm om man gillar Terence Mallicks filmer gillar man detta tro?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Luca. Överraskande bra animerad film. Bättre story än många storfilmer

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gjorde aningen fel och såg alla tre filmerna i Die Hard trilogin....fast baklänges. Så började med:
Die Hard with a Vengeance Håller den inte riktigt lika högt som dom andra filmerna, som en del andra gör. 6.7/10
Die Hard 2 Definitivt favoriten, och så klart en jultradition 8/10
Die Hard Nostalgi med Hans Gruber....what's not to like liksom? 7.5/10

Ska tilläggas att jag ej sett Live Free or Die Hard & A Good Day to Die Hard. Får ta och bocka av dom snart känner jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ska tilläggas att jag ej sett Live Free or Die Hard & A Good Day to Die Hard. Får ta och bocka av dom snart känner jag.

"Live Free or Die Hard" är min favorit Die Hard rulle! Den rekommenderas att ses!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

"Live Free or Die Hard" är min favorit Die Hard rulle! Den rekommenderas att ses!

Addes to the bucket list

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mother/Android
https://www.imdb.com/title/tt13029044/
Såg den på Netflix. Ytterligare en i raden fantasilösa anti-teknik / anti-AI filmer där mänskligheten i framtiden har Androider som någon sorts betjänter och de gör revolt och börjar döda alla människor.

Värsta skräpet jag sett på länge. Flera gigantiska hål i handligen, som dessutom är tråkig med ett oerhört korkat slut. Jag såg en annan postapokalyptisk film med samma skådis för några år sen, The 5th Wave. Den var precis lika usel. Valfri film med Paris Hilton är bättre än denna dynga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm om man gillar Terence Mallicks filmer gillar man detta tro?

Svårt att svara på, men gillar man Terence så tyder det väl iaf på att man är öppen för filmer som inte följer mainstream filmkonceptet (t ex tree of life) så det är väl iaf en god indikator på att det skulle kunna passa. Men man bör nog vara öppen för surrealism och symbolik iaf, köper man inte det så kan jag tänka mig att den är svårsedd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Mother/Android
https://www.imdb.com/title/tt13029044/
Såg den på Netflix. Ytterligare en i raden fantasilösa anti-teknik / anti-AI filmer där mänskligheten i framtiden har Androider som någon sorts betjänter och de gör revolt och börjar döda alla människor.

Värsta skräpet jag sett på länge. Flera gigantiska hål i handligen, som dessutom är tråkig med ett oerhört korkat slut. Jag såg en annan postapokalyptisk film med samma skådis för några år sen, The 5th Wave. Den var precis lika usel. Valfri film med Paris Hilton är bättre än denna dynga.

Ja usch den var faktiskt riktigt dålig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Resident Evil: Welcome to Raccoon City
5/10

För att vara ärlig vet jag inte riktigt vad denna film ville "vara". Är det action?... är det jumpscares?... är det action horror? Så för mig blev det mest "meh", varken bra eller dålig. En typisk film där handen omedvetet rör sig mot telefonen för att kolla lite olika saker samtidigt som filmen går.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hmm om man gillar Terence Mallicks filmer gillar man detta tro?

Jag är personligen ingen superfan av honom själv, men jo jag skulle tro att man kan gilla The Green Knight om man gillar hans filmer. Gillar man snygga o lite artsy grejer så ska man definitivt ge den ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Se bara till så att du faktiskt ser den oklippta versionen av Live Free… standardversionen är alldeles för tam.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Se bara till så att du faktiskt ser den oklippta versionen av Live Free… standardversionen är alldeles för tam.

Thx, 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Eternals
6.5/10

Definitivt i den högre budgetskalan av de senare MCU filmerna, action och cgi ligger i toppskiktet. Men tyvärr inte direkt minnesvärd eller något som sticker ut med en ganska halvdassig story. Att "alla folkslag skall vara inkluderade" var inte direkt störande i denna då inget fokus läggs på det direkt, så där skall de väl ha en tumme upp för att de lyckades med det. MEN varför de måste blanda in olika sexualiteter ovanpå det som inte tillför vare sig karaktärer eller story något är för mig ofattbart och helt onödigt. Att det hölls till ett absolut minimum gör det nästan värre då det blev än mer poänglöst. Karaktärerna i sig var överlag rätt släta.

Tydligen är en tvåa planerad, kanske blir den bättre och mer lik Guardians of the Galaxy. Kan tycka att Disney borde ha lärt sig något av den senaste starwars-trilogin... Mycket möjligt att jag hade lite för stora förväntningar som gör att det kändes lite extra surt att denna inte levde upp till en riktigt bra nivå.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Eternals. Snygg, men tråååkig. Minst en timme för lång. 5/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Eternals. Snygg, men tråååkig. Minst en timme för lång. 5/10.

+1
Skulle skriva en recension på Eternals då den sågs igår men du sammanfattade det så bra så jag bara instämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Håller med, men jag föredrar även The Terminator framför T2. Jag tycker om att den tar sig på mer allvar.

Håller helt med angående Terminator. T2 är fantastiskt bra, men den och alla efterföljare har något halvcringy humorinlägg, som tar bort en hel del av spänningen och stämningen.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gjorde aningen fel och såg alla tre filmerna i Die Hard trilogin....fast baklänges. Så började med:
Die Hard with a Vengeance Håller den inte riktigt lika högt som dom andra filmerna, som en del andra gör. 6.7/10
Die Hard 2 Definitivt favoriten, och så klart en jultradition 8/10
Die Hard Nostalgi med Hans Gruber....what's not to like liksom? 7.5/10

Ska tilläggas att jag ej sett Live Free or Die Hard & A Good Day to Die Hard. Får ta och bocka av dom snart känner jag.

Live Free or Die Hard är ok. Dock inte i närheten av de tre första IMHO.

A Good Day to Die Hard är bara sorglig. Sorgligt dålig, urusel och en vidrig cash grab.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

I'm going on with an open mind

Skrivet av kokkojambo:

Live Free or Die Hard är ok. Dock inte i närheten av de tre första IMHO.

A Good Day to Die Hard är bara sorglig. Sorgligt dålig, urusel och en vidrig cash grab.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Eternals

Nej, nej och nej. Eller kanske en blandning av piss, skit och vademecum?

Det var bland det sämsta jag sett från Marvel-universumet.

Alltså varför Bollywood-dravel?

Sedan blev det lite sång, lite dans och lite naket-ish…

Det bästa med filmen var ju ändå att de slängde in lite DC-kommentarer 🙃

Det sämsta var TBC 🤔🤢🤭🤮

Permalänk
Medlem

Eternals - En av dom svagaste filmerna i MCU helt klart. Trötta karaktärer (något som annars har varit seriens styrka), oinspirerad art direction, och allmänt medioker. Sen den övergripande storyn kändes väl helt ok, och dom teman det kretsar runt (även om dom genomförs på ett sådant sätt att det inte skapar någon märkvärdig påverkan hos tittaren).

4/10 - duger i krig som popcornfilm eller om man följer MCU.

Känns lite märkligt ändå. MCU gick som sådan otrolig väloljad maskin från typ winter soldier fram till end game (med undantag för hela captain marvel grejen). Känns väldigt svajigt såhär långt i fas 4. Aja nya Spindelmannen ska väl vara bra så får se om det börjar vända där och bli lite intressant igen.

@Necrophor Vet inte riktigt om jag håller med dig där. Efter att sett lite rubriker kring det där med sexualiteten så var jag ändå lite orolig över hur det implementeras. Men tycker det smälte in utan problem (det är liksom ingen grej, och dom gör ingen grej av det) och den sekvensen var imo en av de bättre (mindre dåliga) utförda i hela filmen. Dom liksom lyckas etablera mer känslor där på ett par minuter än vad dom gör på två å en halv timme mellan sersi och ikaris

Permalänk
Medlem

The Big Lebowski

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Matrix Ressurections: 5/10 - Största besvikelsen på väldigt länge trots att jag hade låga förväntningar. All magi, storslagenhet och snyggt gjorda scener som original trilogin har fanns verkligen inte alls. Lägg därtill på ett manus som absolut inte höll måttet och som jag faktiskt inte ens förstår hur cheferna på WB kunde godkänna och detta blev väldigt dåligt gjort.

Jag kan dessvärre konstatera att systrarna Wachowski inte gjort något riktigt bra i min smak sen V for Vendetta från 2005.

Permalänk
Medlem

Eternals

3/10. Vet inte riktigt meningen med filmen och den kändes mest loj. Tur man inte slösade sin tid för att se den på bio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Jag kan dessvärre konstatera att systrarna Wachowski inte gjort något riktigt bra i min smak sen V for Vendetta från 2005.

Och den skrev de ju bara - James McTeigue regisserade.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Pleasure 2021

Wow! Detta är en svensk spelfilm som skildrar porrfilmsindustrin i LA.

Jag gillade detta väldigt mycket! Filmen har en utpräglad dokumentär känsla och det förstärks av att i princip alla utom 2-3 personer spelar sig själva, dvs riktiga aktörer från branschen.

Sofia Kappel i huvudrollen är helt otroligt bra och välförtjänt nominerad till en guldbagge för bästa kvinnliga huvudroll. Skulle inte bli förvånad om hon vinner!

Det jag också uppskattade och som den dokumentära känslan bidrar med är att filmen är helt fri från pekpinner och moralkakor! Detta lämnas till tittaren vilket man inte ska underskatta i nådens år 2022 och när vi lever i en tid där organisationer som "Porrfri Barndom" får härja fritt utan att ifrågasättas med porrfilter hit och dit.

Det här ska ni absolut se men var beredda på att det är absolut inget ni bör se med "mamma", dvs definitivt NSFW och väldigt många explicita scener!

Går att hyra via TriArtPlay:
https://triart.se/streama/pleasure

Betyg: 8/10

Permalänk
Medlem

Eternals Disney+
Super tråkig film.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Och den skrev de ju bara - James McTeigue regisserade.

Cloud atlas och jupiter ascending är ändå rätt så sevärda

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

matrix 4, 6/10. I stort en besvikelse med vansinnigt många missade möjligheter. En enkel action rulle som varken ställer eller ger svar på dom existentiella frågorna som imo gjorde dom gamla filmerna.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Både jag och polaren hade siktet inställt på matrix, men efter att ha läst alla sågningar så vette fan 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X