Permalänk
Geeks Gaming

Steamlink och input lag

Halloj. Precis införskaffat mig logitech trådlösa g613 och g305 för att köra spel på min Samsung 58" AU7175 tv som har steamlink app.
Men har massiva problem med först och främst musen. I appen och på själva tvn så är där inga problem. Inget lag eller så.
Och även i vissa spel som typ Stardew vally så inget lag eller så. Men större delen av spelen så laggar musen något fruktansvärt.
Som exempel. System Shock 2. Musen funkar perfekt i menyer. Funkar hur bra som helst i inventory. Men i spelet så är det antingen är det inte röra sig alls. Eller så börjar man göra 360.

Slog igång så jag kunde se all data och input. 0 förändringar.
Har testat med trådad och får samma problem.
Men inga större problem med tangentbord eller 360 controller.

Någon som vet något om detta? Finns det någon fix?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Steam Link strömmar ju spelen från datorn, så kommer alltid att finnas en fördröjning där. Rekommenderar inte Link för FPS och dylikt, utan är väl mer inriktat på spel som stardew valley och RTS.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av anon334363:

Steam Link strömmar ju spelen från datorn, så kommer alltid att finnas en fördröjning där. Rekommenderar inte Link för FPS och dylikt, utan är väl mer inriktat på spel som stardew valley och RTS.

Jag är fullt medveten om att det alltid finns en fördröjning.
Och de handlar inte om de. Utan vi snackar om från Stardew valley kanske .25 sec fördröjning till 2 sec bara för det är något annat spel och sen helt plötsligt är det helt normalt bara för man går in i en inventory meny.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har du allt kopplat via kabel/ethernet? Vet att de få gånger jag använt Steam Link över wifi har det varit bedrövligt på alla sätt o vis

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jinxswe:

Halloj. Precis införskaffat mig logitech trådlösa g613 och g305 för att köra spel på min Samsung 58" AU7175 tv som har steamlink app.
Men har massiva problem med först och främst musen. I appen och på själva tvn så är där inga problem. Inget lag eller så.
Och även i vissa spel som typ Stardew vally så inget lag eller så. Men större delen av spelen så laggar musen något fruktansvärt.
Som exempel. System Shock 2. Musen funkar perfekt i menyer. Funkar hur bra som helst i inventory. Men i spelet så är det antingen är det inte röra sig alls. Eller så börjar man göra 360.

Slog igång så jag kunde se all data och input. 0 förändringar.
Har testat med trådad och får samma problem.
Men inga större problem med tangentbord eller 360 controller.

Någon som vet något om detta? Finns det någon fix?

Kör själv steamlink i en samsung-tv.
Det jag fick göra var att
1. Slå av alla samsungs ”bildförbättringar”
2. Slå av tv:ns egna blåtand då den stör ut allt…typ (något överdrivet )
3. Sätta dongeln i en liten USB-förlängning då den var väldigt känslig för att sitta bakom skärmen.

Olika maskiner men kanske något av tipsen kan hjälpa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kör direkt kopplat i datorn för betydligt bättre respons från keyboard/controller. Sen ska du bara ha inställningarna som Steam appen rekommenderar, de brukar ge bäst resultat med lag/kvalité.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Kör själv steamlink i en samsung-tv.
Det jag fick göra var att
1. Slå av alla samsungs ”bildförbättringar”
2. Slå av tv:ns egna blåtand då den stör ut allt…typ (något överdrivet )
3. Sätta dongeln i en liten USB-förlängning då den var väldigt känslig för att sitta bakom skärmen.

Olika maskiner men kanske något av tipsen kan hjälpa

Jag ska ge det ett försök
Enda är om tangentbord fortfarande vill funka då. Men men.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Kör själv steamlink i en samsung-tv.
Det jag fick göra var att
1. Slå av alla samsungs ”bildförbättringar”
2. Slå av tv:ns egna blåtand då den stör ut allt…typ (något överdrivet )
3. Sätta dongeln i en liten USB-förlängning då den var väldigt känslig för att sitta bakom skärmen.

Olika maskiner men kanske något av tipsen kan hjälpa

Skrivet av Erickey:

Jag kör direkt kopplat i datorn för betydligt bättre respons från keyboard/controller. Sen ska du bara ha inställningarna som Steam appen rekommenderar, de brukar ge bäst resultat med lag/kvalité.

Gick över helt till att koppla allt till datorn direkt. Även om det är en bit till datorn så märker jag inte av något lag alls längre när det gäller mus och tangentbord. Glömt bort hur jävla starka Logitechs trådlösa saker är.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|