Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det blev visst ingen VRR under 2021 heller. Bra jobbat Sony.

Inte helt on topic men relaterat. Tycker det även är väldigt svagt av Sony att de inte heller rullat ut VRR till deras 2021 TVs inkl. toppmodellerna A80J / A90J.

Är själv lite sugen på A80J men tveksamt om man väljer den modellen vs LG C1 om man har en PS5:a och spelar en del.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Inte helt on topic men relaterat. Tycker det även är väldigt svagt av Sony att de inte heller rullat ut VRR till deras 2021 TVs inkl. toppmodellerna A80J / A90J.

Är själv lite sugen på A80J men tveksamt om man väljer den modellen vs LG C1 om man har en PS5:a och spelar en del.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

VRR är släppt till fjolårs modellen nu (jag har en KD85XH90 som fått uppdateringen).
Dock ger det ju inget för min PS5, eftersom precis föregående nämnde, det är ännu inte släppt till PS5.

Är det någon som har någon info om hur det kommer fungera? hur fungerar det på xbox? behöver det implementeras /spel basis eller är det en universell setting i konsolen, som enablar VRR i alla spel (hoppas på senare, men fruktar det första)

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

VRR är släppt till fjolårs modellen nu (jag har en KD85XH90 som fått uppdateringen).
Dock ger det ju inget för min PS5, eftersom precis föregående nämnde, det är ännu inte släppt till PS5.

Är det någon som har någon info om hur det kommer fungera? hur fungerar det på xbox? behöver det implementeras /spel basis eller är det en universell setting i konsolen, som enablar VRR i alla spel (hoppas på senare, men fruktar det första)

Kanske ska ligga i Xbox-tråden men om jag fattat det korrekt så stöder alla spel över 30fps VRR.
Det är en setting på konsolen man kan slå av/på.

https://www.howtogeek.com/687163/what-is-hdmi-vrr-on-the-play...

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Leaken stämde! Januari 2022 PS Plus spel:

https://t.co/2XFeDEevQH

https://pbs.twimg.com/media/FHye65HWQAIgsh7?format=jpg&name=small

Tillgängliga från 4 januari.

Går att hämta nu!

Permalänk
Medlem

Sony har just nu en CES livestream. Där har man precis presenterat Playstation VR2 (officiellt namn för Sonys nya VR). De har även visat upp en trailer för ett Horizon VR spel; Horizon VR: Call of the Mountain.

Mer här: https://t.co/Ik5EI6nlfQ

Permalänk
Konsolgrävare

PS VR2

  • Visual Fidelity: For a high-fidelity visual experience, PS VR2 offers 4K HDR, 110-degree field of view, and foveated rendering. With an OLED display, players can expect a display resolution of 2000×2040 per eye and smooth frame rates of 90/120Hz.

  • Headset-based Controller Tracking: With inside-out tracking, PS VR2 tracks you and your controller through integrated cameras embedded in the VR headset. Your movements and the direction you look at are reflected in-game without the need for an external camera.

  • New Sensory Features: PS VR2 Sense Technology combines eye tracking, headset feedback, 3D Audio, and the innovative PS VR2 Sense controller to create an incredibly deep feeling of immersion. Headset feedback is a new sensory feature that amplifies the sensations of in-game actions from the player. It’s created by a single built-in motor with vibrations that add an intelligent tactile element, bringing players closer to the gameplay experience. For example, gamers can feel a character’s elevated pulse during tense moments, the rush of objects passing close to the character’s head, or the thrust of a vehicle as the character speeds forward. Additionally, PS5’s Tempest 3D AudioTech makes sounds in the player’s surroundings come alive, adding to this new level of immersion.

  • Eye Tracking: With eye tracking, PS VR2 detects the motion of your eyes, so a simple look in a specific direction can create an additional input for the game character. This allows players to interact more intuitively in new and lifelike ways, allowing for a heightened emotional response and enhanced expression that provide a new level of realism in gaming.

PlayStation VR2 Specifications:

PlayStation VR2 Sense Controllers Specifications:

Games:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

PlayStation VR2 Specifications​:

Display method OLED
Panel resolution 2000 x 2040 per eye
Panel refresh rate 90Hz, 120Hz
Lens separation Adjustable
Field of View Approx. 110 degrees
Sensors Motion Sensor: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer)
Attachment Sensor: IR Proximity sensor
Cameras 4 cameras for headset and controller trackingIR camera for eye tracking per eye
Feedback Vibration on headset
Communication with PS5 USB Type-C®
Audio Input: Built-in microphoneOutput: Stereo headphone jack

Hoppas på ett aggressivt pris också, högst 399 dollar. Även bakåtkompabilitet med PSVR1.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

På nästan alla punkter bättre specifikationer än Quest 2, frånsett vad det verkar endast trådad anslutning. Nu får man hoppas Sony lyckas ordna upp ett gediget spelbibliotek för VR och att även äldre spel kan dra nytta av de nya funktionerna. Och hoppas de kan övertyga Valve att släppa Half Life: Alyx till PS5!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det kommer bli svårt att få tag på en PSVR2 precis som övrig hårdvara? Jag kommer i alla fall förhandsboka så fort man kan, är sjukt taggad på att få köra lite VR igen. Låter dock som det kommer kosta en del.

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Jag undrar om det kommer bli svårt att få tag på en PSVR2 precis som övrig hårdvara? Jag kommer i alla fall förhandsboka så fort man kan, är sjukt taggad på att få köra lite VR igen. Låter dock som det kommer kosta en del.

Ser onekligen ut som ett mycket kompetent vr headset. Jag gillar det faktum att ögonspårningen finns och att de nämner foveated rendering!
Är det någon som kan implementera en sån teknik och göra den till standard så är det Sony.
Hoppas bara på att spårningen av kontrollerna är riktigt bra. Ett bra headset, men dålig spårning av kontroller är förödande för spelinlevelsen.
Men man får väl lita på Sony här…

Permalänk
Medlem

De borde göra den PC-kompatibel oxå.
Som ett led i någon slags övergripande PS + PSNow + PC strategi/tjänst.

Permalänk
Medlem

Vart är det billigast o förlänga sitt ps+ abb?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Vart är det billigast o förlänga sitt ps+ abb?

Just nu är det nog ganska lugnt på rea fronten men det har varit rea sen Black Friday både genom Ps-Store och kort från butikerna för typ 300-400kr.
Kan inte se priset i storen nu av nån anledning men billigast på prisjakt är just nu typ 550kr så då kan man nästan lika gärna köpa i ps-store direkt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hade missat att Sony hade CES-träff, hade lätt velat sitta uppe för detta godis! Galet pepp på PSVR2 nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Vart är det billigast o förlänga sitt ps+ abb?

https://link.getgifted.com/t7nd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

De borde göra den PC-kompatibel oxå.
Som ett led i någon slags övergripande PS + PSNow + PC strategi/tjänst.

Jag skulle aldrig köpa två olika headset. Om den skulle vara kompatibel med PC skulle den gå från ett kanske till en självklarhet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag undrar om det kommer bli svårt att få tag på en PSVR2 precis som övrig hårdvara? Jag kommer i alla fall förhandsboka så fort man kan, är sjukt taggad på att få köra lite VR igen. Låter dock som det kommer kosta en del.

Everything that can be scalped...will be scalped.
Är vad jag tror om det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag undrar om det kommer bli svårt att få tag på en PSVR2 precis som övrig hårdvara? Jag kommer i alla fall förhandsboka så fort man kan, är sjukt taggad på att få köra lite VR igen. Låter dock som det kommer kosta en del.

Med risk för att detta inlägg kommer åldras otroligt dåligt så tror jag ändå inte att PSVR2 kommer scalpas så mycket. VR marknaden är väldigt mycket mindre + man måste ha en PS5 redan vilket är det svåra att få tag på.
Kolla andra PS5 tillbehör (typ headsetet och kontroller och dess laddare) så finns det gott om dem i lager överallt. Och kollar du andra VR headset som Oculus Quest 2 så är det också lätt att få tag på.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag skulle aldrig köpa två olika headset. Om den skulle vara kompatibel med PC skulle den gå från ett kanske till en självklarhet för mig.

Precis.
$399 + PC Compatible = Sold!

Jag har full förståelse för att Sony tar det försiktigt med PC-support överlag men just PSVR2 borde de faktiskt kunna släppa en hel på utan att kärnverksamheten drabbas särskilt negativt.

Permalänk

Första gången jag ser ps5or i lager för normalpriser. https://www.power.se/kampanj/ps5_xbox/

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Märkligt, tyckte jag kollade igenom gifted men hittade inte det där. Tack!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Märkligt, tyckte jag kollade igenom gifted men hittade inte det där. Tack!

Gav dig länken via benify

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Märkligt, tyckte jag kollade igenom gifted men hittade inte det där. Tack!

Skrivet av Danieleet:

Gav dig länken via benify

Bara jag som inte kommer in på ps+ 12 månaders genom ps-store? Kanske är nån förändring på G.. 👀

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

En fråga till alla Playstation-experter, när kan man förvänta sig att PS5 PRO (inte Slim) kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

En fråga till alla Playstation-experter, när kan man förvänta sig att PS5 PRO (inte Slim) kommer?

Kommer inte hända på många år. Finns ingen anledning till det än, PS5 säljer som smör och har bara funnits ute på marknaden i ett drygt år.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

En fråga till alla Playstation-experter, när kan man förvänta sig att PS5 PRO (inte Slim) kommer?

PS4 Pro kom när PSVR kom så om man vill vara optimist kan man tro att PS5 Pro kommer när PSVR2 kommer (vilket ryktas vara nu till hösten/vintern 2022).

Men det tror jag är väldigt orealistiskt och optimistiskt tänkt så jag tror inte det, speciellt med den fortsatta kretsbristen vore det nog galenskap att börja med ännu en ny krets så jag säger hösten 2024 tidigast.

PS5 som den är nu tror jag klarar VR ganska bra, jämfört med vanliga PS4 som knappt klarade av det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

En fråga till alla Playstation-experter, när kan man förvänta sig att PS5 PRO (inte Slim) kommer?

Tror inte det kommer bli någon PRO variant denna generation.

Hårdvaran i PS5 är relativt till hur PS4an var vid släpp mycket kraftigare redan från början.

Permalänk
Skrivet av Peter4C:

En fråga till alla Playstation-experter, när kan man förvänta sig att PS5 PRO (inte Slim) kommer?

Kanske 2025? Konsolerna har lång livstid och de vill inte segmentera dem även om de redan gjorde detta direkt. Problemet nu tror jag mer är att konsolerna är för dyra att tillverka och de vill få ner detta.
Konsolerna dras även med vissa nackdelar som värme och ljud. Och min gissning är att Sony och Microsoft dimensionerade konsolerna lite väl strömtörtiga, där de senare kommer lösa detta.

Permalänk
Medlem

VRR rykten, dök upp i news feed
VRR firmware early 2022

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

VRR rykten, dök upp i news feed
VRR firmware early 2022

Ja rykten har det ju inte saknats direkt. Mest Twitter folk som tror dom känner folk i branschen som suttit och gissat att den kommer "snart" för att verka som dom faktiskt vet något. Men nu när Sony äntligen får ut tv apparater som stödjer VRR fullt ut day 1 så känns det väl som det kan vara dags? Fan på tiden.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb