Permalänk
Snusfri

Devs som inte förstår att det behövs en "P-button" i spel.

Trycker jag på bokstaven "P" på tangentbordet så skall spelet pausas/frysa just där och nu, inte hoppa fram/tillbaka eller inte fungera.
Det är jag som spelar, jag bestämmer när JAG vill pausa spelet av någon anledning.

Jag kanske ville hämta en till öl, det ringer på dörren, någon ringer på min telefeon, det är skitsamma.
Jag vill pausa mitt spel just där och då.

"Men det förstör min vision" säger spelmakaren, det skiter jag högaktningsfullt i, det är jag som spelar.
Vad din vision med spelet är, det är lika intressant som en urinindränkt madrass i Bangladesh.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Jag minns en tid då jag gillade att kolla på det. Klart redan när man började komma upp i skolålder började det väl kännas rätt uttjatat. Nu känns det mest som något man kolla på för att jag tror mor får rätt mycket nostalgi av det, både som barn och förälder

En gång i tiden innan vi fått TV2 så var Kalle på julen ett av de få tillfällen under året man som barn kunde se riktigt mycket tecknad film... Så klart det fick genomslag då.
Numera däremot går det ju liknande varje dag i nån av kanalerna.

Permalänk
Skrivet av THB:

Devs som inte förstår att det behövs en "P-button" i spel.

Trycker jag på bokstaven "P" på tangentbordet så skall spelet pausas/frysa just där och nu, inte hoppa fram/tillbaka eller inte fungera.
Det är jag som spelar, jag bestämmer när JAG vill pausa spelet av någon anledning.

Jag kanske ville hämta en till öl, det ringer på dörren, någon ringer på min telefeon, det är skitsamma.
Jag vill pausa mitt spel just där och då.

"Men det förstör min vision" säger spelmakaren, det skiter jag högaktningsfullt i, det är jag som spelar.
Vad din vision med spelet är, det är lika intressant som en urinindränkt madrass i Bangladesh.

Spel som bara har en savepoint per bana är den ondes påfund och sådana köper jag inte. Ett av de värsta är star Wars Bounty Hunter för PS2. Blir man dödad så är det bara att traggla om de föregående 20 minuterna. Nej det är inte utmanande utan bara trist, särskilt efter 7:e gången. Vad tänker devs med? Åtminstone bör det finnas en savepoint halvvägs eller vid 1/3 och 2/3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diversion:

Spel som bara har en savepoint per bana är den ondes påfund och sådana köper jag inte. Ett av de värsta är star Wars Bounty Hunter för PS2. Blir man dödad så är det bara att traggla om de föregående 20 minuterna. Nej det är inte utmanande utan bara trist, särskilt efter 7:e gången. Vad tänker devs med? Åtminstone bör det finnas en savepoint halvvägs eller vid 1/3 och 2/3.

Håller med helt och hållet. Har precis spelat färdigt Far Cry 4 och där är det även så att även om du sparat på en punkt så är det ändå inte säkert att det är där du börjar nästa gång man laddar spelet. Det finns också väldigt långa videosekvenser både när man startar spelet och mitt i spelet och de går inte att hoppa över. Man är tvungen att se skiten varje gång man dör och då också spela från en tidigare kontrollpunkt.
Efter tio gånger och samma sekvens på ett par minuter så är man rätt less.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Håller med helt och hållet. Har precis spelat färdigt Far Cry 4 och där är det även så att även om du sparat på en punkt så är det ändå inte säkert att det är där du börjar nästa gång man laddar spelet. Det finns också väldigt långa videosekvenser både när man startar spelet och mitt i spelet och de går inte att hoppa över. Man är tvungen att se skiten varje gång man dör och då också spela från en tidigare kontrollpunkt.
Efter tio gånger och samma sekvens på ett par minuter så är man rätt less.

Håller fullständigt med dig. Men ännu värre: varför dör inte flugorna på vintern. I gamla hus kryper de fram, lägger sig och surrar på ett ställa man inte hittar dem på. Olidligt irriterande att lyssna på när det är tyst och man kollar in på Swec.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Håller med helt och hållet. Har precis spelat färdigt Far Cry 4 och där är det även så att även om du sparat på en punkt så är det ändå inte säkert att det är där du börjar nästa gång man laddar spelet. Det finns också väldigt långa videosekvenser både när man startar spelet och mitt i spelet och de går inte att hoppa över. Man är tvungen att se skiten varje gång man dör och då också spela från en tidigare kontrollpunkt.
Efter tio gånger och samma sekvens på ett par minuter så är man rätt less.

Värre i farcry, minns inte om det är 4 eller 5. Den med religösa galningarna.

Startar du t.ex. skjut-minispelet, så sparar den där och du måste klara den för att över huvud taget kunna spela vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Värre i farcry, minns inte om det är 4 eller 5. Den med religösa galningarna.

Startar du t.ex. skjut-minispelet, så sparar den där och du måste klara den för att över huvud taget kunna spela vidare.

Det är 5:an som jag själv aldrig spelat och kommer nog inte göras heller förrän den delas ut gratis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Varför envisas tillverkare med att ta BORT features i onödan? Ibland handlar det väl om funktioner "ingen" använder, eller säkerhet, och som Windows-, Google-, Apple-, mobilanvändare är man ju van att funktioner eller program är plötsligt är borta efter att ha funkat fint i flera år.

Så. Dagens gubbgnäll : Uppdaterade min Samsung-telefon till Android 12. Varpå det inte längre går att spela in telefonsamtal. Fullkomligt idiotiskt, då de flesta vettiga länder tillåter inspelning av telefonsamtal. Så, dagens gubbgnäll på Samsung och Google. Båda är skyldiga menar jag.

Har inte lust att roota eller backa min nya telefon till Android 11 (måste låsa upp bootloader etc och hålla på), så får väl hoppas att denna "förbättring" snarast återställs.

Trodde jag skulle vänja mig med att inte kunna spela in, men redan med knappa månadens användning har jag redan flera gånger vid jobbsamtal och köpsamtal märkt att det hade varit praktiskt med inspelning.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Varför envisas tillverkare med att ta BORT features i onödan? Ibland handlar det väl om funktioner "ingen" använder, eller säkerhet, och som Windows-, Google-, Apple-, mobilanvändare är man ju van att funktioner eller program är plötsligt är borta efter att ha funkat fint i flera år.

Så. Dagens gubbgnäll : Uppdaterade min Samsung-telefon till Android 12. Varpå det inte längre går att spela in telefonsamtal. Fullkomligt idiotiskt, då de flesta vettiga länder tillåter inspelning av telefonsamtal. Så, dagens gubbgnäll på Samsung och Google. Båda är skyldiga menar jag.

Har inte lust att roota eller backa min nya telefon till Android 11 (måste låsa upp bootloader etc och hålla på), så får väl hoppas att denna "förbättring" snarast återställs.

Trodde jag skulle vänja mig med att inte kunna spela in, men redan med knappa månadens användning har jag redan flera gånger vid jobbsamtal och köpsamtal märkt att det hade varit praktiskt med inspelning.

Nix kommer inte tillbaka, Google har bestämt att det inte ska gå sedan länge.

Permalänk
Avstängd

TMA-bilar..

Varför blocka halva vägen med blinkety-blink-blink i 30-60++++ minuter för nåt rövhål har tappat lite plastdetaljer (strängnäs-Stälje i kväll). Ut med arschlet och släg in skräpet i skåpet där bak, tar 2 minuter MAX, istället för att stå timmar och blinka för att slippa jobba... Det var inte direkt en pansarvagn som tappades där, utan ett par plastdetaljer...

Permalänk
Medlem

Ringer hjälpmedelscentralen i kommunen med en enkel fråga om bromsar som behöver justeras på farsans rullator. Ringer samma nummer jag brukar. Hamnar i växeln istället då samtal numer leds dit. 45 minuter senare och kopplingar runtom till folk som inte vet eller som inte är på plats så landar jag i att jag fick den heliga graalen. Numret till en som har just som jobb att vara behjälplig med saker som detta.

Ringer och hamnar i svarare på en gång för människan är inte där idag............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Ringer hjälpmedelscentralen i kommunen med en enkel fråga om bromsar som behöver justeras på farsans rullator. Ringer samma nummer jag brukar. Hamnar i växeln istället då samtal numer leds dit. 45 minuter senare och kopplingar runtom till folk som inte vet eller som inte är på plats så landar jag i att jag fick den heliga graalen. Numret till en som har just som jobb att vara behjälplig med saker som detta.

Ringer och hamnar i svarare på en gång för människan är inte där idag............

Kommunväxlar är vägen till världens undergång känns det som. Ingen har koll på något och de man blir kopplade till vill sällan hjälpa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Kommunväxeln är det bästa som hänt... sen ... skivad tofu: Jag ringer dit och blir kopplad till rätt avdelning/person ett otal gånger per år! Jag ÄLSKAR kommunväxeln!
(Oj, detta var väldigt "ognälligt", ber om ursäkt!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Kommunväxeln är det bästa som hänt... sen ... skivad tofu: Jag ringer dit och blir kopplad till rätt avdelning/person ett otal gånger per år! Jag ÄLSKAR kommunväxeln!
(Oj, detta var väldigt "ognälligt", ber om ursäkt!)

Det finns en tråd för sånt otyg som glädje!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Ett par noteringar sen jag skaffade barn.

Personal på förskolor/skolor/fritids är ibland otroligt ostrukturerade och klarar t.ex. ofta inte med att ens få med sig en telefon som behövs för verksamheten (Sker hela jävla tiden att de bara lämnar telefonen i någon skrubb eller nåt.). Allt skjuts till sista stunden och planer hinner ändå trots det att ändras eftersom ingen verkar tänka till vad som ska göras och hur det funkar med raster/lunch eller inte ens vet vad som egentligen ska genomföras.

Tider för olika avdelningar på fritids t.ex. är egentligen inte ngt som behöver följas utan mer en inidkation på att barnen kan finnas där någon gång under dagen, kommer man och ska hämta på ett ställe kan de ha gått över till en annan avdelningen ngn timme innan de borde göra det, och givetvis har man inte meddelat det på ngt sätt så mnan får springa runt och leta.

Planeringsdagar för skolor/förskolor sker inte på samma dag i staden, vad hade dom tänkt att man ska göra med barnen alla dagarna? Hur jäkla svårt är det att bestämma vilka datum som gäller i kommunen och sen får alla köra samma dagar..

Permalänk
Lego Master

Jag har en gammal Pioneer SA 8500-II förstärkare som tyvärr släppte ut den magiska vita röken för några år sedan.
Den lämnades in på ett ställe i närheten som lovade att ta en titt. Sagt och gjort, så återkom gubben efter ett tag med besked att vissa saker behövde bytas för några hundra som han kunde beställa från Kina. OK på offerten. Sen blev det dödstyst. Ringde ett par gånger och påminde, åkte dit nån gång med, men ingen framgång.

Efter 2.5 år (!) ringer en snubbe och undrar om jag har en förstärkare stående på företaget.
Ja, den ska lagas, tack.
Nej, det går inte blir svaret, ägaren har dött så nu får du komma och hämta den annars blir det skroten.

Åker och hämtar maskinen och letar upp ett nytt bolag, en timme bort. Kör dit och lämnar. Betalar undersökningskostnad och idag ringer han.
Ena slutsteget har typ exploderat och behöver 15-20 nya komponenter; projicerad kostnad 4-5000kr.

Well, fuck. Är den ens värd det? Alltså det är ju en jäkla skön maskin att bröla ljud med, inget snack om saken. Den är dessutom äldre än vad jag är. Men jag har inget direkt behov av den. Det är mest av nostalgiska skäl jag skulle fixa den, och att kunna koppla upp den på kontoret "för att". Men det är fan många pengar såhär lagom efter jul och uppgradering till Z690...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

När man beställer en köksrenovering från en firma, som i sin tur har snickare, elektriker, rörmokare, alla hantverkare som ständigt är försenade, inte dyker upp, och ljuger höger och vänster.

Renoveringen skulle ta 4 dagar, MAX 5.

Inne på 4e veckan, med folk som har dykt upp 2 gånger i veckan.

Nästa renovering skaffar jag en eletriker jag litar på och gör ALLT ANNAT SJÄLV.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Snickare, elektriker, rörmokare, alla hantverkare som ständigt är försenade, inte dyker upp, och ljuger höger och vänster.

Renoveringen skulle ta 4 dagar, MAX 5.

Inne på 4e veckan, med folk som har dykt upp 2 gånger i veckan.

Nästa renovering skaffar jag en eletriker jag litar på och gör ALLT ANNAT SJÄLV.

Hantverkare har alltid flera saker på gång samtidigt för att inte vara utan jobb nån gång då blir det en prioritering och du hamnade långt ner.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Hantverkare har alltid flera saker på gång samtidigt för att inte vara utan jobb nån gång då blir det en prioritering och du hamnade långt ner.

Nu var det ju så att jag beställde hela renoveringen från samma renoveringsfirma, och de i sin tur skyller på sina underleverantörer. Vilket jag självklart ger blanka fan i, jag har beställt en hel köksrenovering med allt vad det innebär, sen skiter jag fullständigt i hur de väljer att anställa sina elektriker, snickare, rörmokare etc.

Men det kanske ska förtydligas.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nu var det ju så att jag beställde hela renoveringen från samma renoveringsfirma, och de i sin tur skyller på sina underleverantörer. Vilket jag självklart ger blanka fan i, jag har beställt en hel köksrenovering med allt vad det innebär, sen skiter jag fullständigt i hur de väljer att anställa sina elektriker, snickare, rörmokare etc.

Men det kanske ska förtydligas.

Är precis i startgroparna för en köksrenovering. Blev lite skrämd och funderade på om det är samma företag?
Men jag gissar att så inte är fallet. Firman jag tittar på är baserade i Halmstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Är precis i startgroparna för en köksrenovering. Blev lite skrämd och funderade på om det är samma företag?
Men jag gissar att så inte är fallet. Firman jag tittar på är baserade i Halmstad.

Hehe, nä antagligen inte, mitt är här i norra Stockholm (Sollentuna).

Några rekommendationer; Kolla upp reviews på trustpilto, reko.se osv, fråga om de har direktanställda eller underlev (eller snarare; vilka delar de gör själva och vilka delar de lägger ut), om de har väldigt mycket att göra osv.

Ska väl tilläggas att covid slog till på företaget jag anlitat också (enligt dem iaf) och de har haft 3-4 borta i det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Jaha!

Nätläkare har inga problem med att skriva ut beroendeframkallande narkotikaklassade läkemedel men när jag ber om TRT för att bli en bättre samhällsmedborgare (bättre förutsättningar för produktivitet, skatteinbetalningsförmåga, högre YearlyQoL, med mera), då jävlar blir det problematiskt och axelryckande från läkarna. ¯\_(ツ)_/¯ 🤬

Patetiskt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

När man beställer en köksrenovering från en firma, som i sin tur har snickare, elektriker, rörmokare, alla hantverkare som ständigt är försenade, inte dyker upp, och ljuger höger och vänster.

Renoveringen skulle ta 4 dagar, MAX 5.

Inne på 4e veckan, med folk som har dykt upp 2 gånger i veckan.

Nästa renovering skaffar jag en eletriker jag litar på och gör ALLT ANNAT SJÄLV.

Haha this!
Frugan är på mig varje gång nåt ska göras:
"Ska vi inte bara betala en hantverkare så slipper du använda din semester på att jobba"

Nehej du det ska vi absolut inte. Efter att ha blivit lovad att badrumsrenoveringen skulle bli klar imorgon i över 2 veckor så blir det aldrig mer hantverkare.
Jävla förseningar, dåligt utfört jobb, sen går de i konken 6 månader efter "färdigställning".
Jag har nog skruvat på alla kopplingar som finns i badrummet för allt läckte. Vill inte ens tänka på hur det ser ut inne i väggen..
Detta var gjort av en firma med mycket bra betyg och referenser överallt.
Skyllde såklart på underleverantörer också..
Aldig mer!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jaha!

Nätläkare har inga problem med att skriva ut beroendeframkallande narkotikaklassade läkemedel men när jag ber om TRT för att bli en bättre samhällsmedborgare (bättre förutsättningar för produktivitet, skatteinbetalningsförmåga, högre YearlyQoL, med mera), då jävlar blir det problematiskt och axelryckande från läkarna. ¯\_(ツ)_/¯ 🤬

Patetiskt!

Haha, "produktivitet, skatteinbetalningsförmåga" riiiiiiight, din vilja till införskaffande av TRT har säkerligen inget att göra med maxkappade sets i bänkpress och deadlifts

Borde personligen också gå till läkaren och skaffa lite TRT. Tro fan att quality of life höjs när man kan sätta på sig 10 kg mer muskler, få högre virilitet, och bli allmänt "manligare"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Haha this!
Frugan är på mig varje gång nåt ska göras:
"Ska vi inte bara betala en hantverkare så slipper du använda din semester på att jobba"

Nehej du det ska vi absolut inte. Efter att ha blivit lovad att badrumsrenoveringen skulle bli klar imorgon i över 2 veckor så blir det aldrig mer hantverkare.
Jävla förseningar, dåligt utfört jobb, sen går de i konken 6 månader efter "färdigställning".
Jag har nog skruvat på alla kopplingar som finns i badrummet för allt läckte. Vill inte ens tänka på hur det ser ut inne i väggen..
Detta var gjort av en firma med mycket bra betyg och referenser överallt.
Skyllde såklart på underleverantörer också..
Aldig mer!

Nej, verkligen aldrig mer.

Beställde också från ett företag som "specialierar sig på måttanpassade kök" då jag har korkade väggar som behöver installeras mot, och efter 4 veckor kan jag inte tänka något annat än "Du borde fan ha gjort det själv, det ser likväl exakt lika jävla dant ut och det hade gått snabbare."

Självklart har de massor med höga betyg, bra referenser, och jobbat i 30 år med skitet. Likförbannat gör de inget bättre än vad man själv hade gjort.

Nej, nästa gång det ska till en renovering kommer jag göra allt som går att göra själv.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Suck på slöladdare (upp till 50kW).
Först fick jag sitta och vänta en timma på den som kom sekunder före mig som skulle ladda.
Sedan var jag tvungen att ladda 1:15 timmar för att ens komma till 80% batteri

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Haha, "produktivitet, skatteinbetalningsförmåga" riiiiiiight, din vilja till införskaffande av TRT har säkerligen inget att göra med maxkappade sets i bänkpress och deadlifts

Borde personligen också gå till läkaren och skaffa lite TRT. Tro fan att quality of life höjs när man kan sätta på sig 10 kg mer muskler, få högre virilitet, och bli allmänt "manligare"

Skratta så bäst du vill. Personer som faktiskt lider av lågt T och därmed får många symtom som vardagliga kallsvettningar, lägre motivationsnivå (på grund av att bli tröttare fortare och tidigare vardagligt), depressiva symptom, smalfetare kropp, skulle inte tacka nej till att få "komma upp på Jorden" igen. Motsatta könet skulle inte heller klaga.

Det är som att använda en turbocharger istället för vanlig motor till ditt fordon: du måste fortfarande använda fordonet, det kommer inte att köra av sig själv. Men när du väl kör det så kommer det att köras fortare än vanlig motor utan turbocharger - om detta är vad som önskas.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Haha, "produktivitet, skatteinbetalningsförmåga" riiiiiiight, din vilja till införskaffande av TRT har säkerligen inget att göra med maxkappade sets i bänkpress och deadlifts

Borde personligen också gå till läkaren och skaffa lite TRT. Tro fan att quality of life höjs när man kan sätta på sig 10 kg mer muskler, få högre virilitet, och bli allmänt "manligare"

Om du är seriös med vad du skrev så är det en väldigt tragisk och förlegad syn på något som faktiskt är ett relativt stort problem för män över 35, lågt testosteron skapar många olika följdbesvär ex. depression, ångest, etc. Då män fortfarande skall vara "macho" så pratas det ej heller om känslomässiga eller psykiska besvär i den utsträckning det borde, vilket förvärrar tillståndet hos de flesta drabbade.

Kvinnor har kunnat få stöd i form av hormonbehandlingar i decennier, särskilt i och under övergång till klimakteriet, här bör även män beviljas samma behandling.

Slutligen så säger ditt svar mest om dig själv, då vet vi att du eventuellt kommer vilja ha TRT för mer vikter på gymmet

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Om du är seriös med vad du skrev så är det en väldigt tragisk och förlegad syn på något som faktiskt är ett relativt stort problem för män över 35, lågt testosteron skapar många olika följdbesvär ex. depression, ångest, etc. Då män fortfarande skall vara "macho" så pratas det ej heller om känslomässiga eller psykiska besvär i den utsträckning det borde, vilket förvärrar tillståndet hos de flesta drabbade.

Kvinnor har kunnat få stöd i form av hormonbehandlingar i decennier, särskilt i och under övergång till klimakteriet, här bör även män beviljas samma behandling.

Slutligen så säger ditt svar mest om dig själv, då vet vi att du eventuellt kommer vilja ha TRT för mer vikter på gymmet

Mvh

Det var mest ett skämt, inget illa menat Har man på riktigt problem med låg testo så bör man utan tvekan få TRT. De som har kliniskt låga nivåer bör få det mycket snabbare och med mycket mindre byråkrati än vad dagens system tillåter.

Det var dock lite roligt med timingen då det pågår just nu en stor "diskussion" gällande just TRT i "fitness"-industrin där många kända profiler tar TRT, vissa så unga som 24 år. TRT har blivit otroligt populärt som ett sätt att lagligen trycka bola

Och ja, jag gissar på att jag kommer söka TRT när jag är 40+, känns som något jag kommer att göra faktiskt. Om än bara för att höja bänkpressen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Krydda potatismos och pommes med grillkrydda utan att fråga. Det händer rätt ofta på pizzerior/korvkiosker åtminstone i Stockholm och det får mig att bli rejält gnällig.

Visa signatur

vegavidar