Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Att ett spel tappar 70-80 % av spelarbasen på kort tid säger egentligen inte så mycket.

Halo Infinite fick mestadels väldigt bra kritik på release, tappade lika stor andel spelare som BF2042 gjorde på ungefär samma tid.
Det är så branschen fungerar.

Det stämmer dock inte gällande Live Service-spel, utan tenderar mer till att vara sant för spel avsedda för en spelare, eller spel som saknar gameplay loop.

2042 som utöver reklam i spelet, 1000-kronorsutgåvor och mikrotransaktioner säger sig vilja fokusera på att vara ett "levande spel", skall nog se en 80% förlust av spelarbasen, 80.000 negativa Steam-recensioner och att bli omkörda av BFV i spelarantal som en misslyckande.

Det är t.ex. fler människor som tittar på Animal Crossing än BF2042 på Twitch.

F.ö. hade Halo Infinite en spelartopp på ~55.000 det senaste dygnet emedan BF2042 hade ~19.000.

Skrivet av Cryqer:

jag har 200h + i BF 2042 nu och jag älskar det! problemet är att folk inte kan skapa sina egna åsikter, utan lyssnar på andra och tycker lika som dom.

Tips: Skapa er en egen uppfattning!

Ja, spelet var riktigt trasigt vid release. Men dom jobbar stenhårt på att förbättra det. Så som spelet är idag och hur det var vid release är osm natt och dag. Och dom jobbar fortfarande på att förbättra!

Ett par frågor, av ren nyfikenhet:
Vad är det du tycker är älskvärt med BF2042?
Vad får dig att tro att folk "inte skaffat sig egna åsikter" om spelet?
På vilket sätt är spelet "som natt och dag" mot släppet?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast de grejjorna du nämner har ju inget med gameplay att göra, eller? Visst är det surt att inte kunna välja server eller att se hur det går, men spelet i sig? När du väl är ingame och öser bly mot lede fi?

Gameplay, ganska ok... men resten då?
tex gillar jag laga mat, gillar göra fläskfile, potatis med gräddsås och lingon på det...
Om man nu jämför att jag gillar BF spelen... nu är det precis som jag bara fått potatis på min tallrik.... tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Tycker detta är väldigt märkligt kollade GPU resultatet för BF2042 i aktivitetshanteraren och min GPU jobbar endast några enstaka procent typ 5-7 % och blev väldigt förvånad över den låga belastningen på min GPU.

Sen startade jag BF4 och då visade min GPU runt 85-90 % arbetsbelastning och min cpu runt 30-35 % i BF4.

Ska verkligen optimeringen skilja så otroligt mycket på ett nytt spel ? och vad tycker du om resultatet i BF4 det visar att min cpu tål betydligt kraftigare grafikkort ?

Tycker att det är konstigt det med BF2042 liksom ingenting verka jobba i grafikkortet typ, och ändå flyter det på bra med runt 70 fps är det min cpu som gör hela arbetet då i BF2042 ?

Optimering gör underverk för de flesta spel, därför det sällan går att jämföra ett spel med D0-patch med ett som patchats i några år, det kan skilja så mycket som 20% bara genom optimeringar.

Eftersom din GPU jobbar "för fullt" (Eller så gott den kan för BF), så kan du helt klart byta upp dig med samma CPU.
Det som kan vara en grej är stuttering etc, där du har stabila frames (eg. 100 FPS), men spelet känns ändå "hackigt". Vanligt beteende när CPUn går för fullt trots att den har en lägre belastning än vad som visas i aktivitetshanteraren.

Jag hann bara köra några timmar 2042 innan jag tröttnade och gick tillbaka till BF4, så kan inte svara för vilka siffror du bör kunna ligga på, men har hört många som har problem med bra mycket bättre riggar så det är inte helt ovanligt att det enda som gäller är att sitta lugnt i båten och vänta tills DICE LA (Ja, DICE Sweden förlorade kontrollen över ytterligare tillägg för BF2042 har fixat skiten )

Edit*
Jag sitter på en 5800X + RTX2070 + 32GB 3600MHz i 1440P och tyckte det var hackigt som tusan även på låga inställningar, men detta var som sagt vid release

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hahahahaha point taken. Kör Origin när det gäller Battlefield. Finns inga direkta siffror där, men kan lova att det är mer spelare via Origin än Steam.

Det är väl ändå samma spelservrar oavsett om man kör via Origin eller Steam, så speltapp är lika kännbar oavsett var du köpte det, skillnaden är att du kan se det eftersom Steams siffror är öppna.
Skulle inte förvåna mig om tappet är lika stort på Origin, med undantag för konsoller som jag gissar har varit räddningen, då det verkar vara fler som "trivs" med spelet på konsoll kontra PC (Där man generellt har högre krav )

Enda som skiljer är väl "launchern", när du väl är inne så kör du ju på EAs egna servrar och inget annat.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det är väl ändå samma spelservrar oavsett om man kör via Origin eller Steam, så speltapp är lika kännbar oavsett var du köpte det, skillnaden är att du kan se det eftersom Steams siffror är öppna.
Skulle inte förvåna mig om tappet är lika stort på Origin, med undantag för konsoller som jag gissar har varit räddningen, då det verkar vara fler som "trivs" med spelet på konsoll kontra PC (Där man generellt har högre krav )

Enda som skiljer är väl "launchern", när du väl är inne så kör du ju på EAs egna servrar och inget annat.

Nej. Det är mer spelare på Origin då det är default plattform. Att EA / DiCE gått över till Steam och Epic är en piss i havet med antalet spelare via just Steam. Som jag skrev innan, Steam har sin spelarbas med CS, DOTA, PUBG och därtill. Tro f*n att inte Battlefield som INTE funnits där innan sommaren 2020 kan komma in och börja dominera... just saying. Lite som att Blizzard skulle skicka in Modern Warfare, Starcraft och Diablo på Steam...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Optimering gör underverk för de flesta spel, därför det sällan går att jämföra ett spel med D0-patch med ett som patchats i några år, det kan skilja så mycket som 20% bara genom optimeringar.

Eftersom din GPU jobbar "för fullt" (Eller så gott den kan för BF), så kan du helt klart byta upp dig med samma CPU.
Det som kan vara en grej är stuttering etc, där du har stabila frames (eg. 100 FPS), men spelet känns ändå "hackigt". Vanligt beteende när CPUn går för fullt trots att den har en lägre belastning än vad som visas i aktivitetshanteraren.

Jag hann bara köra några timmar 2042 innan jag tröttnade och gick tillbaka till BF4, så kan inte svara för vilka siffror du bör kunna ligga på, men har hört många som har problem med bra mycket bättre riggar så det är inte helt ovanligt att det enda som gäller är att sitta lugnt i båten och vänta tills DICE LA (Ja, DICE Sweden förlorade kontrollen över ytterligare tillägg för BF2042 har fixat skiten )

Edit*
Jag sitter på en 5800X + RTX2070 + 32GB 3600MHz i 1440P och tyckte det var hackigt som tusan även på låga inställningar, men detta var som sagt vid release

Okej, Hittade ett klipp av samma cpu som min, dock är denna i klippet lite överklockad och den drivs tillsammans med ett RTX 3080 som är betydligt starkare än mitt grafikkort och den 1800 x cpu ser väll ut att klara det väldigt fint till det grafikkortet eller.
Så då kan jag väll minst uppgradera till ett 3080 kort tillsammans med min Ryzen 1800 x utan problem ? Dock kör personen i videon en högre upplösning än mig men kanske inte har någon större betydelse. se länk och avgör själv.

https://www.youtube.com/watch?v=TC8N9ELDq64

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Okej, Hittade ett klipp av samma cpu som min, dock är denna i klippet lite överklockad och den drivs tillsammans med ett RTX 3080 som är betydligt starkare än mitt grafikkort och den 1800 x cpu ser väll ut att klara det väldigt fint till det grafikkortet eller.
Så då kan jag väll minst uppgradera till ett 3080 kort tillsammans med min Ryzen 1800 x utan problem ? Dock kör personen i videon en högre upplösning än mig men kanske inte har någon större betydelse. se länk och avgör själv.

https://www.youtube.com/watch?v=TC8N9ELDq64

Generell "Rule of thumb" (Dvs, inte applicerbart i allt men funkar tillräckligt för att lita på)

Högre upplösning = Högre belasning på GPU, Lägre belastning på CPU.
Lägre upplösning = Lägre belastning på GPU, Högre belastning på CPU.

Dvs, en 1800X klarar antagligen av bättre att driva BF2042 i Ultra tillsammans med ett RTX3090 i 6480x3840 (3x4K), samtidigt som det inte alls klarar av att driva samma spel i Ultra i 1280x720, då det lägger större press på CPUn.

Detta är självklart inget man ska lita fullt ut på, då ett spel som rullar i 1280x720 antagligen rullar på finfint även med äldre processorer, men det blir skillnad i all fall.
Jag tror Swec fortfarande kör flera processortester i 1280x1024 just för att visa prestanda där CPUn bottleneckar istället för grafikkortet, av samma anledning kan vissa konfigurationer få högre FPS genom att köpa en 1440P skärm än vad de fick på sin 1080(FHD)-skärm.

Min rekommendation är att byta ut din processor innan du köper ett 3080, då grafikkort kommer att ligga väl över vad dem egentligen är värda ett bra tag framöver, så även om det ger dig en skjuts i närtid så kommer din processor att begränsa rätt hårt oavsett

Edit*
Grundtanken är att ha en så balanserad dator som det går. Dvs vill du belasta processorn lika mycket som grafikkortet, då får du ut "mest" för pengarna.
Att para ihop ett RTX3080 tillsammans med en 1800X när du kör i (gissar) 1920x1080 är inte det smartaste beslutet, då det innebär att du har massvis med prestanda i ditt grafikkort som du inte kommer kunna använda.
Någonstans måste man börja, antingen så lägger du 18.000kr på ett grafikkort som egentligen är värt 9 - 10.000 om något/några år beroende på hur det går med krisen, eller så börjar du med en processor och jobbar dig därifrån.
Du har en bra uppgraderingsväg om ditt moderkort stödjer 5000-serien (Kolla moderkortets webbsida, brukar stå under SUPPORT - CPU/MEMORY support, då du kan uppgradera BIOS så att du kan stoppa i en 5000-serie processor som kanske inte ger dig en massa prestanda just nu, men ger dig stora möjligheter inför framtiden (Speciellt eftersom det blir väldigt billigt om du kan köra samma moderkort + RAM som du gör nu).

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Sitter med riggen enligt min signatur.
Kör via steam.
Vet att min CPU flaskar

jag får ca 40 FPS i low 1920 x 1080
ca 24 FPS om Frugan tittar på Netflix eller HBO

Kan det vara något nätverksrelaterat?

Enlig Bredbandskollen:
323,81 Mbit/s
UPPLADDNING
11,33 Mbit/s
SVARSTID
10,77 m

Har en känsla att Com Hems (Tele 2) modem har någon begränsning i sig.Kan tex inte starta internet direkt n är datorn startar samma med TVn, måste vänta ca 20-40 Sekunder.

Finns det något man kan optimera/justera?
Tex nätvärksprioritering

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Sitter med riggen enligt min signatur.
Kör via steam.
Vet att min CPU flaskar

jag får ca 40 FPS i low 1920 x 1080
ca 24 FPS om Frugan tittar på Netflix eller HBO

Kan det vara något nätverksrelaterat?

Enlig Bredbandskollen:
323,81 Mbit/s
UPPLADDNING
11,33 Mbit/s
SVARSTID
10,77 m

Har en känsla att Com Hems (Tele 2) modem har någon begränsning i sig.Kan tex inte starta internet direkt n är datorn startar samma med TVn, måste vänta ca 20-40 Sekunder.

Finns det något man kan optimera/justera?
Tex nätvärksprioritering

Öhm, bara jag här som inte förstår hur uppkopplingen kan påberka FPS?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Öhm, bara jag här som inte förstår hur uppkopplingen kan påberka FPS?

2 om du räknar med mig då, det är ju därför jag frågar

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

2 om du räknar med mig då, det är ju därför jag frågar

Jag är 99% säker på att fps hör till hårdvara / mjukvara (i form av fel drivrutin) så din uppkoppling är det inget fel på

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Dvs, en 1800X klarar antagligen av bättre att driva BF2042 i Ultra tillsammans med ett RTX3090 i 6480x3840 (3x4K), samtidigt som det inte alls klarar av att driva samma spel i Ultra i 1280x720, då det lägger större press på CPUn.

Dedär är ju direkt felaktigt tycker jag.
Arbetet för cpun blir inte mindre bara för att upplösningen ökar. cpun får jobba likamycket i 480p som i 2160p.
Om en cpu kan leverera 140fps i ett spel 1080p, men gpun kan ge 300fps. Så kommer cpun sätta flaskhalsen. Ökar vi till 1440p kan cpun fortfarande ge 140fps, grafikkortet sjunker till låt oss säga 200fps.

Sen tar man klivet till 2160p. Cpun kan fortfarande leverera 140fps, men grafikkortet orkar bara med 100fps här.
Men de blir ju inte tyngre arbete för cpun oavsett upplösning, de är gpun som får jobba mer när upplösningen ökar. Förutom när gpun flaskar.

Skillnaden på en AMD 1800X och en Intel 12900k är inte max fps, utan minimum och medelvärde. En 12900k dippar antagligen inte alls medans en 1800X kan droppa lägre i fps när det händer mycket.

Bytte själv från en 4770k till en AMD 3600. Grymt stort lyft. Max fpsen ökade inte, men både minimum och medel gjorde det.

Har man 8 kärnor klarar man sig långt på det, om inte i alla spel? Men IPS per kärna är det som gör skillnad. 1800X är en äldre cpu, som fortfarande inte slog Intel konkurrenten i spel. Skaffar man ett 3080 till den cpun så kanske fpsen droppar mer. I bf2042 vore de kanske realistiskt med 50-120fps? Hade han haft en 12900k så hade kanske fpsen legat på 100-120fps istället.

Men ganska enkelt:
CPUn bestämmer lägsta fps, gpun högsta. Och en bra kombo ger bra medelfps.
Kör man ett 3090 med min gamla 4770k, Ja men då kan man ju räkna med en fps som hoppar allt mellan 300 till 30.
Kör man istället en AMD 5600X/Intel 11600k med ett 3060, så kanske man kan räkna med en fps på 180 till 100 istället.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

2 om du räknar med mig då, det är ju därför jag frågar

Jag var med om liknande fenomen i warzone, stängde av "stream textures" och det blev bättre. Kanske finns något liknande i battlefield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Sitter med riggen enligt min signatur.
Kör via steam.
Vet att min CPU flaskar

jag får ca 40 FPS i low 1920 x 1080
ca 24 FPS om Frugan tittar på Netflix eller HBO

Kan det vara något nätverksrelaterat?

Enlig Bredbandskollen:
323,81 Mbit/s
UPPLADDNING
11,33 Mbit/s
SVARSTID
10,77 m

Har en känsla att Com Hems (Tele 2) modem har någon begränsning i sig.Kan tex inte starta internet direkt n är datorn startar samma med TVn, måste vänta ca 20-40 Sekunder.

Finns det något man kan optimera/justera?
Tex nätvärksprioritering

Nätverket påverkar inte din FPS. Däremot kan det lagga i spelet om nätverket inte räcker till.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Dedär är ju direkt felaktigt tycker jag.
Arbetet för cpun blir inte mindre bara för att upplösningen ökar. cpun får jobba likamycket i 480p som i 2160p.
Om en cpu kan leverera 140fps i ett spel 1080p, men gpun kan ge 300fps. Så kommer cpun sätta flaskhalsen. Ökar vi till 1440p kan cpun fortfarande ge 140fps, grafikkortet sjunker till låt oss säga 200fps.

Sen tar man klivet till 2160p. Cpun kan fortfarande leverera 140fps, men grafikkortet orkar bara med 100fps här.
Men de blir ju inte tyngre arbete för cpun oavsett upplösning, de är gpun som får jobba mer när upplösningen ökar. Förutom när gpun flaskar.

Skillnaden på en AMD 1800X och en Intel 12900k är inte max fps, utan minimum och medelvärde. En 12900k dippar antagligen inte alls medans en 1800X kan droppa lägre i fps när det händer mycket.

Bytte själv från en 4770k till en AMD 3600. Grymt stort lyft. Max fpsen ökade inte, men både minimum och medel gjorde det.

Har man 8 kärnor klarar man sig långt på det, om inte i alla spel? Men IPS per kärna är det som gör skillnad. 1800X är en äldre cpu, som fortfarande inte slog Intel konkurrenten i spel. Skaffar man ett 3080 till den cpun så kanske fpsen droppar mer. I bf2042 vore de kanske realistiskt med 50-120fps? Hade han haft en 12900k så hade kanske fpsen legat på 100-120fps istället.

Men ganska enkelt:
CPUn bestämmer lägsta fps, gpun högsta. Och en bra kombo ger bra medelfps.
Kör man ett 3090 med min gamla 4770k, Ja men då kan man ju räkna med en fps som hoppar allt mellan 300 till 30.
Kör man istället en AMD 5600X/Intel 11600k med ett 3060, så kanske man kan räkna med en fps på 180 till 100 istället.

Gick på gammal tumregel som jag gissar härstammar från fel sida 2010
Bra att du kunde förtydliga, och då har jag lärt mig något nytt också

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Lång men brutalt ärlig recension av BF2042

https://youtu.be/_Cyd-5BVB0U

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Någon mer än jag som inte får rätt beräkningar i progress/achievements/Player card
Det går inta att se sin totala progress, går dock att räkna lite i sina Badges/images/Tags
Jag har tex över 500 bara på min PKP-BP men inte låst upp min Squad Wiper achievement. (Kill 500 while not in a vehicle)
Vet att jag hade fragat några men fick 6st på en rond och skulle kolla min frag badg den var nere på 7... Stämmde inte.
Har inte fått min The winner takes it all, vilket jag borde gjort nu, min kompis jag spelar med, har bara spelat med mig och fått den. Jag har säket spelar dubbelt så mycket som honom. Vi spelade bara conquest i början, kollar jag i min Tag progress; Combat Connoisseur står att jag vunit 2 Conquest nu, vilket inte stämmer.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Någon mer än jag som inte får rätt beräkningar i progress/achievements/Player card
Det går inta att se sin totala progress, går dock att räkna lite i sina Badges/images/Tags
Jag har tex över 500 bara på min PKP-BP men inte låst upp min Squad Wiper achievement. (Kill 500 while not in a vehicle)
Vet att jag hade fragat några men fick 6st på en rond och skulle kolla min frag badg den var nere på 7... Stämmde inte.
Har inte fått min The winner takes it all, vilket jag borde gjort nu, min kompis jag spelar med, har bara spelat med mig och fått den. Jag har säket spelar dubbelt så mycket som honom. Vi spelade bara conquest i början, kollar jag i min Tag progress; Combat Connoisseur står att jag vunit 2 Conquest nu, vilket inte stämmer.

Har inte koll alls på sånt där, allt jag vet är att man måste spela ett till game innan man får tillgång till vissa saker från dess att det är upplåst. Svårt att säga vad som är fel för dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

jag har 200h + i BF 2042 nu och jag älskar det! problemet är att folk inte kan skapa sina egna åsikter, utan lyssnar på andra och tycker lika som dom.

Tips: Skapa er en egen uppfattning!

Ja, spelet var riktigt trasigt vid release. Men dom jobbar stenhårt på att förbättra det. Så som spelet är idag och hur det var vid release är osm natt och dag. Och dom jobbar fortfarande på att förbättra!

Har också riktigt kul i detta spel, härligt med TDM men man kan dessa kartor nu

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har också riktigt kul i detta spel, härligt med TDM men man kan dessa kartor nu

roligt ? vad kostar spelet ? så du menar att det e värt o köpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

roligt ? vad kostar spelet ? så du menar att det e värt o köpa ?

Jag tycker om det så jag tycker det är värt slantarna. Det är betydligt bättre nu än när det släpptes, sen om du tycker det är värt det är svårt att svara på.
Vet inte vad det kostar just nu.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

roligt ? vad kostar spelet ? så du menar att det e värt o köpa ?

För mig inte, men jag är gammal BF spelare sen 1942 släpptes… är så jäkla mycket som fattas på detta… trodde inte det kunde bli värre än bfV… men tydligen
Allt som saknas kan du läsa här, eller recentiorer på tex steam 👀
Försökt gilla det i flera omgångar, men nej… mina vänner som gillar bf annars, säger samma sak
Får hoppas dom fixar det... så det inte känns som en ett betatest...

Permalänk
Medlem

https://steamcharts.com/app/1517290#All

Det fortsätter stadigt nedåt i antal spelare så ni är inte ensamma om att inte tycka om det. EAs försök med gratisspel och storrea nån månad efter släpp har varit fruktlösa.

Jag tror fortfarande på spelet, men det är 6 månader för tidigt släppt. Man får hoppas att stollarna i EAs ledning inte drar pluggen snart när pengarna sinar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

https://steamcharts.com/app/1517290#All

Det fortsätter stadigt nedåt i antal spelare så ni är inte ensamma om att inte tycka om det. EAs försök med gratisspel och storrea nån månad efter släpp har varit fruktlösa.

Jag tror fortfarande på spelet, men det är 6 månader för tidigt släppt. Man får hoppas att stollarna i EAs ledning inte drar pluggen snart när pengarna sinar.

På Steam.... Visar inte ett snack. Kommer ny bana snart, nog det folket vill ha, en Metro liknande clusterfuck. Finns i BF 1 och V men inte i 2042.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

På Steam.... Visar inte ett snack. Kommer ny bana snart, nog det folket vill ha, en Metro liknande clusterfuck. Finns i BF 1 och V men inte i 2042.

Visst, det visar inte den totala spelarbasen för samtliga plattformar, men det ger en liten fingervisning av vart det är på väg.
Sen litar jag inte ett smack på vad devs säger. När beta helgen kom och alla frågade varför spelet var så ofärdigt så sa devs att "det var en flera månader gammal version av spelet som betatestades", men sen när spelet släpptes skarpt strax därpå var det exakt samma version med samma buggar som i deras beta.
Spelet är inte klart, det skulle behövas minst 6 månader för att få en hyffsad startrelease. Det som spelas nu är betaversionen. Att dom sen lockar med 1 extra bana är bara en piss i havet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Visst, det visar inte den totala spelarbasen för samtliga plattformar, men det ger en liten fingervisning av vart det är på väg.
Sen litar jag inte ett smack på vad devs säger. När beta helgen kom och alla frågade varför spelet var så ofärdigt så sa devs att "det var en flera månader gammal version av spelet som betatestades", men sen när spelet släpptes skarpt strax därpå var det exakt samma version med samma buggar som i deras beta.
Spelet är inte klart, det skulle behövas minst 6 månader för att få en hyffsad startrelease. Det som spelas nu är betaversionen. Att dom sen lockar med 1 extra bana är bara en piss i havet.

Fortfarande är det Steam.... Battlefield har varit där sedan sommaren 2020... Steam har sin playerbase. Förövrigt har jag inte haft några buggar, är väldigt random till system till system.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

På Steam.... Visar inte ett snack. Kommer ny bana snart, nog det folket vill ha, en Metro liknande clusterfuck. Finns i BF 1 och V men inte i 2042.

Äh, jo, visar väl viss ett smack 🙈😝
Och som jag skrev innan, är inte som ett färdigt bf spel… har ni hört nån bf veteran som är väldigt nöjd med detta?! 🙈😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Äh, jo, visar väl viss ett smack 🙈😝
Och som jag skrev innan, är inte som ett färdigt bf spel… har ni hört nån bf veteran som är väldigt nöjd med detta?! 🙈😝

Jag är väldigt nöjd med detta och jag är en gammal BF veteran! Jag va inte så nöjd när det släpptes och visst finns det en del saker som fortfarande kan bli bättre! Men alla kan inte tycka om allt, så är det bara.
Då får man väl spela COD istället, fattar inte varför man ska gnälla hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag är väldigt nöjd med detta och jag är en gammal BF veteran! Jag va inte så nöjd när det släpptes och visst finns det en del saker som fortfarande kan bli bättre! Men alla kan inte tycka om allt, så är det bara.
Då får man väl spela COD istället, fattar inte varför man ska gnälla hela tiden.

Så sant, så sant. Jag och många andra har skitkul, trots OP Bolte och att man kan dominera en hel runda bara med en Nightbird.
Spelat sedan första begynnelsen och än idag. Lirat alpha, beta och hela kittet genom hela serien. Men det är alltid ngn eller ngra som ska basha sönder forum helt enkelt. Är man inte nöjd, move on.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag är väldigt nöjd med detta och jag är en gammal BF veteran! Jag va inte så nöjd när det släpptes och visst finns det en del saker som fortfarande kan bli bättre! Men alla kan inte tycka om allt, så är det bara.
Då får man väl spela COD istället, fattar inte varför man ska gnälla hela tiden.

Nä, jag vill spela bf, med bla serverbrowser , scoreboard etc etc 🙈
COD är ett helt annat spel, som händer mans spelar sporadiskt 😝