Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av mods till spelet? Finns det några som är värda att installera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Någon som har erfarenhet av mods till spelet? Finns det några som är värda att installera?

https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tack, har besökt sidan förr. Har du använt någon av dem som du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del vid release, gillade verkligen storyn men hela stan och omgivningarna kändes "döda".
hur är det nu efter all patchning? går det tex att ändra sin karaktär? klippa sig tex? känns nightcity som en levande stad eller är det "dött" som förut?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Vd:n för cyberpunk sa ju att Keanu reeves har spelat spelet.Reeves om "Cyberpunk": Har aldrig spelat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vd:n för cyberpunk sa ju att Keanu reeves har spelat spelet.Reeves om "Cyberpunk": Har aldrig spelat det

Cyberpunk är inte ett företag, och har således ingen VD.

I övrigt, vad är din poäng?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Cyberpunk är inte ett företag, och har således ingen VD.

I övrigt, vad är din poäng?

Jag ber om ursäkt att jag råkade skriva fel, jag menar naturligtvis att han är VD för CD projekt.

Min poäng är att det inte går att lita på vad företaget säger.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@landahl: Njae, cdpr har ju onekligen bränt alldeles för många broar med cyberpunk och även om jag gillar spelet så är det ju ett beteende som påminner (obs! Påminner! Inte samma sak) om hur katastrofalt hela situationen med Fallout 76 hanterades

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@landahl: Njae, cdpr har ju onekligen bränt alldeles för många broar med cyberpunk och även om jag gillar spelet så är det ju ett beteende som påminner (obs! Påminner! Inte samma sak) om hur katastrofalt hela situationen med Fallout 76 hanterades

Jo, håller med om att CDPR har bränt en och annan bro i och med Cyberpunk. Men det kanske mest beklämmande i slutändan är nog ändå att de misslyckades med att göra det spel de ville. Visst, buggar och tekniska problem är nog så illa, men de kan ändå patchas bort eller i alla fall putsas till. Värre är det med den faktiska spelupplevelsen. Jag tvivlar på att Cyberpunk kan bli ens i närheten av det spel som pojkarna och flickorna i Polen en gång såg framför sig. Det blev ju inte riktigt rollspelens rollspel. Det blev mest en väldigt fin och fräsig men död sandlåda att härja runt i.

Fallout 76 är nog ett kapitel för sig som jag inte tror vi lär få se trumfas på många år. Bethesda lyckades göra precis allting fel från dag ett - och då har vi inte ens börjat prata om buggarna. Där har man ju bränt jorden där man dragit fram, rivit varenda bro man passerat, dragit sitt namn i skiten och sen backat över det fyra gånger för säkerhets skull. Men jag fick aldrig intrycket att Fallout 76 skulle bli så mycket mer än det är idag. Vad det är idag är ju precis lika ointressant som när det släpptes, i alla fall för min del, men jag minns inte att vi blev lovade någonting annat.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vd:n för cyberpunk sa ju att Keanu reeves har spelat spelet.Reeves om "Cyberpunk": Har aldrig spelat det

ja obvious skitsnack från början, skulle se dåligt ut om det visade sig att han inte alls spelat spelet innan, jag är inte förvånad han är inte typen som verkar spela spel.. läste nån kommentar på facebook igår nån som frågade om han spelar spel vid inspelningen av matrix filmerna, var samma sak där "no i dont"... han verkar mer typen som läser en bok eller kör sina hojjar än sitter framför en skärm...

Permalänk
Medlem

Köpte spelet för en vecka sedan för 300kr och det flyter bra och jag gillar det, har tills nu spelat 65 timmar och har säkert 150 timmar till så underhållningen kommer att kosta under 1,50kr i timmen vilket inte är dåligt. det fungerar hyfsat med ett 1080Ti så jag är mer än nöjd.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Köpte spelet för en vecka sedan för 300kr och det flyter bra och jag gillar det, har tills nu spelat 65 timmar och har säkert 150 timmar till så underhållningen kommer att kosta under 1,50kr i timmen vilket inte är dåligt. det fungerar hyfsat med ett 1080Ti så jag är mer än nöjd.

Trevligt, man ska helt klart skynda långsamt och njuta till max för sådana här bra spel släpps inte varje år direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Trevligt, man ska helt klart skynda långsamt och njuta till max för sådana här bra spel släpps inte varje år direkt!

Det är ju det dom gör, om dom istället släppte dom två år senare skulle det vara färdiga spel

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det är ju det dom gör, om dom istället släppte dom två år senare skulle det vara färdiga spel

Haha, ja så kan man också se på det
Buggar till trots är nog Cyberpunk 2077 ett av dom bästa spelen jag lirat. Speciellt eftersom jag verkligen gillar Cyberpunk världen.

Permalänk
Medlem

Finns det några tweaks eller mods man kan fixa som förbättrar prestandan på Nvidias GTX1000 serie?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Finns det några tweaks eller mods man kan fixa som förbättrar prestandan på Nvidias GTX1000 serie?

Du kan använda Nvidias NIS och/eller kolla här https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jomenvisst, nu har jag uppgraderat allt som går, klarat allt som går. Förutom EN grej, det här uppdraget "These boots are made for walkin'". Det ska vara min första bil som står där och man ska genomsöka den. Men det är bara ett problem, det är ingen bil där!? Någon som råkat ut för det och löst det på något sätt?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Jomenvisst, nu har jag uppgraderat allt som går, klarat allt som går. Förutom EN grej, det här uppdraget "These boots are made for walkin'". Det ska vara min första bil som står där och man ska genomsöka den. Men det är bara ett problem, det är ingen bil där!? Någon som råkat ut för det och löst det på något sätt?

Har exakt samma problem, är också intresserad på om någon har en lösning på detta. Ingen bil där för mig heller. Har även problem med att uppdraget "I fought the law" har buggat ihop, ska prata med River Ward, bara det att han är nere i källaren/nedervåningen i en byggnad och det går inte att ta sig ner i källaren/nedervåningen på något sätt så jag kommer inte åt att prata med honom. Fungerar inte heller att försöka gå till nästa plats i uppdragsserien, då finns inte de personer som ska finas där på plats. Något frustrerande med sådana här buggar.

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för "det försvunna liket i badkaret" buggen.
Det var rätt enerverande när jag spelade.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte spelat Cyberpunk, hur har det åldrats? Jag avstod från köp vid release då många skrev om buggar, medan vissa sa att de inte upplevde några buggar alls. Har prestandan blivit bättre, jag spelar i 1440p med en 5800X och 6800 XT, är det rimligt att kunna driva spelet på High eller motsvarande och hålla 100+ FPS?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Jag har fortfarande inte spelat Cyberpunk, hur har det åldrats? Jag avstod från köp vid release då många skrev om buggar, medan vissa sa att de inte upplevde några buggar alls. Har prestandan blivit bättre, jag spelar i 1440p med en 5800X och 6800 XT, är det rimligt att kunna driva spelet på High eller motsvarande och hålla 100+ FPS?

Det är extremt billigt just nu om du köper via Epic Games Launcher, 95 kr rabatt på alla spel över 140 kr, utöver rean som redan är.

Tror det kostar isch 180 kr.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är extremt billigt just nu om du köper via Epic Games Launcher, 95 kr rabatt på alla spel över 140 kr, utöver rean som redan är.

Tror det kostar isch 180 kr.

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det någon skillnad gentemot AMDs FidelityFX?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Är det någon skillnad gentemot AMDs FidelityFX?

Ja, men inte säkert att du märker det.
FidelityFX har jag märkt har en tendens att ge bättre kvalitet på bilden.
Men NIS är faktiskt bra. Jag har bara provat spela med NIS satt på högsta kvalitet så det är det jag utgår från.
Prova dig fram med skärpan till vad som passar dig.
Du har upplösning och skärpa som alternativ.
Upplösning för fps, skärpa för klarare bild.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom spelet vid release för ungefär ett år sedan, utan större problem ska tilläggas. Hade väldigt roligt även om det inte levde upp till hypen på långa vägar.

Börjar nu vara sugen på en ny genomspelning, men tänker att man kanske ska vänta till eventuella expansioner är släppta. Svårt val detta

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorbar:

Har exakt samma problem, är också intresserad på om någon har en lösning på detta. Ingen bil där för mig heller. Har även problem med att uppdraget "I fought the law" har buggat ihop, ska prata med River Ward, bara det att han är nere i källaren/nedervåningen i en byggnad och det går inte att ta sig ner i källaren/nedervåningen på något sätt så jag kommer inte åt att prata med honom. Fungerar inte heller att försöka gå till nästa plats i uppdragsserien, då finns inte de personer som ska finas där på plats. Något frustrerande med sådana här buggar.

Jag har läst om en lösning, att man använder "Cyber engine tweak" och då får man upp en konsoll (?) där man kan skriva in kommandon som t ex att spawna fram den där bilen och "fixa" uppdraget
Känns ju kanske inte korrekt men det är ett sätt.
Min tanke är att vänta lite och hoppas att det ska komma en buggfix, fast det kanske man inte vågar hoppas på då detta problem verkar funnits länge, men ändå, jag hinner ändå inte spela nu så kan lika gärna vänta lite och se vad som händer

/edit: länk till hela inlägget (tråden) om den där fixen:
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/p942fk/nomad_...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt en tröttsam bugg. Sannolikt nån form av minnesläcka. Men den artar sig i att bildfrekvensen stadigt sjunker när jag spelar länge. Jag har ungefär 50-60 fps på de flesta ställen med nuvarande inställningar när jag startar spelet. Nyss, efter ca sex timmars speltid, var det nere i 12-15 fps!

Jag ser att andra rapporterat om detta för ett år sen, så jag är förvånad över att det fortfarande är kvar i v1.31...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har upptäckt en tröttsam bugg. Sannolikt nån form av minnesläcka. Men den artar sig i att bildfrekvensen stadigt sjunker när jag spelar länge. Jag har ungefär 50-60 fps på de flesta ställen med nuvarande inställningar när jag startar spelet. Nyss, efter ca sex timmars speltid, var det nere i 12-15 fps!

Jag ser att andra rapporterat om detta för ett år sen, så jag är förvånad över att det fortfarande är kvar i v1.31...

Dina minne har fått punka. Det finns lagningskit på Biltema.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Alltså, vad är det för ärkepuckon som skrivit detta spelet? Nu är jag infekterad med nån jävla sleezegubbe och sitter här med cutscene efter cutscene som jag inte kan hoppa över. Dryg timme nu med trams när jag bara vill spela. Helt sjukt att sån här skit kan få släppas!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Jag har läst om en lösning, att man använder "Cyber engine tweak" och då får man upp en konsoll (?) där man kan skriva in kommandon som t ex att spawna fram den där bilen och "fixa" uppdraget
Känns ju kanske inte korrekt men det är ett sätt.
Min tanke är att vänta lite och hoppas att det ska komma en buggfix, fast det kanske man inte vågar hoppas på då detta problem verkar funnits länge, men ändå, jag hinner ändå inte spela nu så kan lika gärna vänta lite och se vad som händer

/edit: länk till hela inlägget (tråden) om den där fixen:
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/p942fk/nomad_...

Jag spelar på PS5 så den lösningen fungerar tyvärr inte, men tack för tipset ändå. Jag har hyfsat mycket kvar att klara av i spelet, så jag får hoppas på att det kommer en buggfix för bägge de uppdragen som jag har problem med innan jag känner mig klar med spelet. Egentligen så borde jag väl kanske ha väntat tills versionen som är förbättrad för PS5 kom, men när spelet dök upp på 50% rea under black friday så kunde jag inte stå emot.