PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Nu finns mitt PS5 att hämta hos mitt ombud. Toppen att Postnord kör ut paketen även på julafton, får se om de är lika duktiga på att leverera varubrev

Permalänk
Medlem

Går att beställa igen från CDON.
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-release-2022-p548...

Edit. Slut någon timme efter att jag hade skrivit det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Går att beställa igen från CDON.
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-release-2022-p548...

Edit. Slut någon timme efter att jag hade skrivit det.

De var slut kl 12:15 men jag fortsatte prova med samma länk under dagen och fick in en beställning kl 20:40. Hoppas den kommer snart, tack!

Mitt tips till de som vill köpa är att fortsätta försöka. Ibland funkar det helt enkelt.

Permalänk

Kontaktade Elgiganten igen och efter 5 olika svar sa dom att dom inte har skickat min ps5. Det va väl kul....

Permalänk
Medlem

Elgiganten släpper ps5 Standard och digital idag kl 13.37 för medlemmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har min i kassan, men det verkar otroligt segt att checka ut. Efter att jag valtt betalsätt så är knappen för att slutföra köp utgråad. Någon annan med samma problem?

Byt till standardleverans

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det kommer till Felgiganten och deras sketna release eller erbjudanden så är det inget som fungerar...

Har suttit sen utsatt tid och priset är fortfarande 99 999kr i kundvagn och deras sketna tips om att byta webbläsare, rensa cashe etc etc fungerar inte.

Man kan tycka att dem borde ha lärt sig efter alla fuck-ups vid BlackFriday, 3080 lanseringen etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Byt till standardleverans

Kör standard. Lyckades få igenom beställningen via Swish precis och fått ett mail och pengarna är dragna. Dock verkar min PS5 fortfarande ligga kvar i kundvagnen, så vi får se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Som vanligt när det kommer till Felgiganten och deras sketna release eller erbjudanden så är det inget som fungerar...

Har suttit sen utsatt tid och priset är fortfarande 99 999kr i kundvagn och deras sketna tips om att byta webbläsare, rensa cashe etc etc fungerar inte.

Man kan tycka att dem borde ha lärt sig efter alla fuck-ups vid BlackFriday, 3080 lanseringen etc etc

Du behöver vara medlem och inloggad för att priset ska ändras. Beställde precis och det korrekta beloppet visades så fort jag loggade in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Du behöver vara medlem och inloggad för att priset ska ändras. Beställde precis och det korrekta beloppet visades så fort jag loggade in.

Är redan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Du behöver vara medlem och inloggad för att priset ska ändras. Beställde precis och det korrekta beloppet visades så fort jag loggade in.

Jag är inloggad, testat flera olika webbläsare och tömt cachen men visar fortfarande 99999 oavsett om man försöker gå till kassa eller produktsidor. Elgiganten är ju inte direkt kända för att klara av sånthär...

Permalänk
Medlem

Det funkar via mobilen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob14:

Jag är inloggad, testat flera olika webbläsare och tömt cachen men visar fortfarande 99999 oavsett om man försöker gå till kassa eller produktsidor. Elgiganten är ju inte direkt kända för att klara av sånthär...

Testade att lägga en PS5 i kundvagnen, fungerade alldeles utmärkt. Iom. att jag inte är intresserad av PS5 har jag dock inte försökt att slutföra köpet. Är du medlem i kundklubben?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Funkar här, är klubbmedlem.

Permalänk
Medlem

funkade inte för mig heller 99000 =(

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem

Funkade att köpa för mig 13:38 och funkar att lägga i varukorgen nu 14:55. Jag hatar Elgiganten, men denna gången så funkar det som de säger. Om man läser informationen så står det hur man ska göra för att kunna beställa, alltså att man ska vara med i deras kundklubb för att kunna köpa, det räcker inte bara att vara inloggad.

Gå till "Min Sida" och gå med i kundklubben. Vet ej om det fungerar att bli medlem efteråt, men det borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ishygddt:

Funkade att köpa för mig 13:38 och funkar att lägga i varukorgen nu 14:55. Jag hatar Elgiganten, men denna gången så funkar det som de säger. Om man läser informationen så står det hur man ska göra för att kunna beställa, alltså att man ska vara med i deras kundklubb för att kunna köpa, det räcker inte bara att vara inloggad.

Gå till "Min Sida" och gå med i kundklubben. Vet ej om det fungerar att bli medlem efteråt, men det borde inte vara några problem.

Funkade för mig också nu kl 14.55. Tack för tipset här i forumet.

Som tidigare nämnts måste man vara inloggad som klubbmedlem. Hade strul att göra beställningen på datorn men fungerade fint i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ishygddt:

...
Gå till "Min Sida" och gå med i kundklubben.
...

Tack, kunde beställa nu!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lyckades beställa en ps5 den 23:e tack vare er här på sweclockers. Men nu till mitt problem, paketet avgick från webhallen vid 18 tiden mot veddesta redan den 23e. Sedan dess har det varit tyst och inga uppdateringar om att det ankommit och sorterats osv. Någon med samma problem? Bör jag oroa mig för att ngn annan satt och spelade på min ps5 på självaste julafton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dingding123:

Lyckades beställa en ps5 den 23:e tack vare er här på sweclockers. Men nu till mitt problem, paketet avgick från webhallen vid 18 tiden mot veddesta redan den 23e. Sedan dess har det varit tyst och inga uppdateringar om att det ankommit och sorterats osv. Någon med samma problem? Bör jag oroa mig för att ngn annan satt och spelade på min ps5 på självaste julafton?

Något liknande har hänt även för mig. Inga uppdateringar alls efter den 23'e. Från början stod det att ordern skulle komma fram idag (211227) men nu står det bara "kan blir försenat" på postnord. För min del gör det inte så mycket eftersom jag inte är hemma igen fören efter nyår.

Veddesta
2021-12-23 07:46
Försändelsen är på väg.
SE
Veddesta
2021-12-23 07:46
Exportdokument/Frakthandling saknas eller är felaktig eller ofullständig.
PostNord
2021-12-22 15:38
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till Po

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Som vanligt när det kommer till Felgiganten och deras sketna release eller erbjudanden så är det inget som fungerar...

Har suttit sen utsatt tid och priset är fortfarande 99 999kr i kundvagn och deras sketna tips om att byta webbläsare, rensa cashe etc etc fungerar inte.

Man kan tycka att dem borde ha lärt sig efter alla fuck-ups vid BlackFriday, 3080 lanseringen etc etc

Fungerade direkt för mig utan problem, beställde 13:37 och har redan fått kollinummer 😊

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Funkar inte att beställa från Elgiganten för mig. Har varit medlem kundklubben i flera år men fortfarande 99 999 kr. Frustrerande.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Något liknande har hänt även för mig. Inga uppdateringar alls efter den 23'e. Från början stod det att ordern skulle komma fram idag (211227) men nu står det bara "kan blir försenat" på postnord. För min del gör det inte så mycket eftersom jag inte är hemma igen fören efter nyår.

Veddesta
2021-12-23 07:46
Försändelsen är på väg.
SE
Veddesta
2021-12-23 07:46
Exportdokument/Frakthandling saknas eller är felaktig eller ofullständig.
PostNord
2021-12-22 15:38
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till Po

Okej, man kan väl misstänka viss backlog så här runt jul. Hoppas jag får det imorgon, är mycket otålig just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Fungerade direkt för mig utan problem, beställde 13:37 och har redan fått kollinummer 😊

Vad valde du för leveranssätt?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vad valde du för leveranssätt?

Express hemleverans 😊

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sicken1:

Funkar inte att beställa från Elgiganten för mig. Har varit medlem kundklubben i flera år men fortfarande 99 999 kr. Frustrerande.

Digitala är slutsåld, men standard edition finns fortfarande i lager. Om du är medlem i deras kundklubb kan du lägga till den i varukorgen och när du går till kassan står det korrekt pris. Antingen så har du inte lagt till produkten och gått till kassan, eller så är du inte klubbmedlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ishygddt:

Digitala är slutsåld, men standard edition finns fortfarande i lager. Om du är medlem i deras kundklubb kan du lägga till den i varukorgen och när du går till kassan står det korrekt pris. Antingen så har du inte lagt till produkten och gått till kassan, eller så är du inte klubbmedlem.

Jodå jag gjorde allt rätt. Har fått igenom beställningen nu till rätt pris. Fick skapa ett nytt konto och logga in med det. Funkade dock inte med det nya kontot utan fick logga ut från det och in med gamla igen. Då hade priset till slut korrigerats i kassan. Men det tog ju runt 1 timme att få igenom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sicken1:

Jodå jag gjorde allt rätt. Har fått igenom beställningen nu till rätt pris. Fick skapa ett nytt konto och logga in med det. Funkade dock inte med det nya kontot utan fick logga ut från det och in med gamla igen. Då hade priset till slut korrigerats i kassan. Men det tog ju runt 1 timme att få igenom det.

Aha det verkar som att du bara hade behövt rensa cache eller köra i webbläsaren i inkognito vilket Elgiganten skrev och tipsade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ishygddt:

Aha det verkar som att du bara hade behövt rensa cache eller köra i webbläsaren i inkognito vilket Elgiganten skrev och tipsade om.

Mmm precis. Men den infon nådde aldrig mig i min hets. Men nu löste det sig bra i alla fall. Till råga på allt så fick jag tag i en från webhallen minuterna efter. Lite typiskt att ha stolpe ut den senaste månaden för att helt plötsligt få tag i två stycken inom loppet av en kvart typ.