Kombinerad handvärmare och massagedyna ska lindra spelarhänder

Permalänk
Melding Plague

Kombinerad handvärmare och massagedyna ska lindra spelarhänder

Japanska Bauhüttes senaste skapelse både knådar och värmer händer och fingrar efter slitsamma spelsessioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Rekordmedlem

Den ser inte ut att fungera samtidigt som man hanterar musen ? Jag tror det är bättre att ha en värmematta under musmattan och/eller tangentbordet om det är för kallt för att vara komfortabelt när man har händerna där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Ännu fler helt onödiga prylar. Vart är RGB:n förresten om det nu är en äkta gamingpryl?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag känner ju att detta är vad jag saknat i hela mitt liv.... NOT.

Håller med @Stefflo - så meningslös pryl alltså.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

För mig som har vibrationsskador i händer och handleder samt blivit väldigt känslig för kyla i händerna de senaste åren så är den här prylen ganska intressant då den kanske skulle kunna lindra smärtan lite grann, men som "gamingpryl" känns den ointressant.

Permalänk
Medlem

Dagens I-lands produkt

Permalänk
Medlem

Handsmärtor är tydligen ganska vanliga bland SC2-proffs som spelar Terran. Kan tänka mig att produkten passar dem. Vet emellertid inte om de är någon särdeles köpstark målgrupp längre ...

För vanliga Svensson? Ytterst tveksam. Personligen skulle jag nog välja vilken annan massageprodukt som helst utan för händerna. Möjligen undantaget en massagestav ...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av meanh:

För mig som har vibrationsskador i händer och handleder samt blivit väldigt känslig för kyla i händerna de senaste åren så är den här prylen ganska intressant då den kanske skulle kunna lindra smärtan lite grann, men som "gamingpryl" känns den ointressant.

Detta är produkten jag saknar i mitt liv. Lider av problem med ledvärk och ödem i bland annat händerna, en massage-maskin skulle vara värt sin vikt i guld.

Fick en för fötter häromåret och kan inte leva utan det, kan bara tänka vad det skulle göra för händerna!

Sedan kan man såklart diskutera huruvida produkten lämpar sig som Gaming supplement.. Men tror detta skulle kunna vara något för alla som spenderar många timmar med mus och tangentbord i hand.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Dagens I-lands produkt

Det kan verka så. Min mor har jobbat med händerna hela livet och har ofta ledverk. Köpte en sån här massagegrunka (fast den var vit och inte riktad mot gamers) till henne förra året och det har faktiskt hjälpt henne en hel del!

Permalänk
Medlem

Jag är konstant kall om händerna på jobbet, i synnerhet mushanden, så jag skulle vilja ha en sådan. Fast det var ett saftigt pris.

Har kört med torgvantar i flera år men de masserar ju inte förstås.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Ett tips för de med smärtor i fingrarna/lederna etc är värma ris och göra olika stretch övningar i påsen med varma riset.
Mor gör detta för sin artros i fingrarna. Jag gör det också ibland för mjuka upp stelheten jag ibland får i fingerlederna o handleden.

Permalänk
Medlem

Känns mer som något man behöver när man har varit ute och inte haft handskar med sig, man kommer hem och är ruskigt spelsugen men måste vänta eftersom händerna är kalla och tröga.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Trodde det var mer handled och underarmar (där musklerna till fingrarna sitter) som var det kritiska, eller där man oftast fick ont

Största nackdelen jag kan se annars är ju att man har två händer, så kan bli lite segt att använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trodde det var mer handled och underarmar (där musklerna till fingrarna sitter) som var det kritiska, eller där man oftast fick ont

Största nackdelen jag kan se annars är ju att man har två händer, så kan bli lite segt att använda

Köp två

Permalänk
Musikälskare

Det är redan väldigt poppis med elektriska massagestolar i Asien så varför inte en bara för handen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker denna lösningen var snyggare.

https://www.amazon.com/Heated-Mouse-Warmer-Wristguard-Winter/...

Men jag hade velat haft något att värma upp handen med.. Blir kall när man sitter och spelar.

Hittade denna på amazon som kanske gör jobbet.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08JTC12QP/ref=sr_1_10?crid=74V...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det kan verka så. Min mor har jobbat med händerna hela livet och har ofta ledverk. Köpte en sån här massagegrunka (fast den var vit och inte riktad mot gamers) till henne förra året och det har faktiskt hjälpt henne en hel del!

Tror folk, som i artikeln, kopplat ihop maskinen med extremt spel beroende. Om man nu har dessa problem pga spelande så är det definitivt ett i-lands problem. Personligen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Tror inte någon kollar snett på människor med genuina arbetsskador eller sjukdom. Är faktiskt rätt säker på det.😉

Permalänk
Medlem

Varför inte bara en inbyggd mus i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför inte bara en inbyggd mus i den?

Borde gå att modda, bara stora skates under och tejpa en mus på ena sidan, knappar och scroll är nog svårt dock

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa köpet jag gjort på länge är en renpho fotmassage med värme. Brukar ha den under datorbordet med fötterna i när jag varvar ner efter jobbet.
Är denna lika skön för händerna som den för fötterna så blir det ett givet köp, även om den är några hundra dyrare..
Händer och fötter använder vi alla dagligen, så att ta hand om dom ordentligt gör mer än dom flesta skulle kunna tro..

Sedan ska man ha i åtanke att en besök hos en massör kostar ändå en hel del, så har man något hemma som man använder dagligen så är det faktiskt inte den största kostnaden.
Man ska inte snåla på hälsa och välbefinnande!

Länken till fotmassagen
https://www.amazon.se/dp/B07JKS3HXS/ref=mp_s_a_1_3?crid=P3XJ4...

Länkade fotmassagen
Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Keeper of Traditions

Skulle gissa på att den (eller någon kopia) kommer bli väldigt populär. Kommer antagligen leta sig in bland esportare ganska kvickt, influencers snart därefter och varenda gamer kommer vilja ha en.

Lite på samma sätt som Razer gör med sina produkter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om inte den floppar så tror jag nästa steg är att göra produkten lättare, mindre och integrera knappar så den kan användas som mus också nu när AIO produkter är så intressanta på olika håll. Men tror nog mer på att det blir en rejäl flopp

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Detta var väldigt korkat. Har man problem med sina händer relaterat till repetitiva rörelser så behöver de aktiveras med andra rörelser.
Men då vi människor är rätt så knepiga i vårat beteende när det kommer till gruppnivå så kommer detta tyvärr bli en storsäljare, särskilt när det kommer in på arbetsplatser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enterthewoid:

Dagens I-lands produkt

Tillskillnad mot en gamingdator? Eller TV? Eller rinnande vatten?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag konstaterar att onödig pryllaget är igång idag med

Skrivet av Felmet:

Detta var väldigt korkat. Har man problem med sina händer relaterat till repetitiva rörelser så behöver de aktiveras med andra rörelser.
Men då vi människor är rätt så knepiga i vårat beteende när det kommer till gruppnivå så kommer detta tyvärr bli en storsäljare, särskilt när det kommer in på arbetsplatser.

Om man ökar genomblödningen genom att värma upp och massera händerna åstadkommer man väl samma sak?

Permalänk
Medlem

De heter Bauhütte MAO bahytt.. så va dom än säljer, nej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ännu fler helt onödiga prylar. Vart är RGB:n förresten om det nu är en äkta gamingpryl?

Razer har inte släppt sin version än.

Permalänk
Medlem

Vette fasen om det är något som kommer slå igenom, skulle vara om folk köper den och upptäcker att den får en helt annan funktion om man stoppar in något annat i den xD år ändå japaner som gjort den juuh =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag tror faktiskt min kusin skulle kunna uppskatta en sån där... han har problem med att han får ont i just fingrarna. Han använder inte längre vanlig mus och tangentbord utan nån sorts gamepad som på inget sätt ser ut som en mus, tangentbord eller vanlig gamepad. Kommer inte på vad den heter... men anyway, det här kanske kan hjälpa honom med smärtan!

Kan verka onödigt men för vissa behövs något utöver det vanliga.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Felmet:

Detta var väldigt korkat. Har man problem med sina händer relaterat till repetitiva rörelser så behöver de aktiveras med andra rörelser.
Men då vi människor är rätt så knepiga i vårat beteende när det kommer till gruppnivå så kommer detta tyvärr bli en storsäljare, särskilt när det kommer in på arbetsplatser.

Ser inte att det skulle vara mer korkat än en fot- eller ryggmassage. Men antar att det bara är att gå annorlunda eller sträcka ryggen i en annan vinkel när man gör tunga lyft också

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >