Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Varför är det så? Dyrare att tillverka? Jag bryr mig egentligen inte om cherry, vill främst ha sculpted.

Annars så får jag väl köpa DSA och använda alla de stora special tangenterna och köpa ett vanligt cherry för de vanliga. Men blir ändå lite frankenstein över det.

Jag vet inte, men kan ju vara för att till DSA behövs bara ett verktyg för att göra 1.5u medans man behöver fyra stycken för Cherry.

Men du skulle ju kunna ta de vita KAT jag länkade och färga dem svarta.

Att du inte hittar billigare är för att det massproducera inte den layouten..

Permalänk
Medlem

Letar också ett nytt tangentbord

Har i nuvarande en äldre steelseries apex som har en usb hub med 2 ingångar för usb (en för mus och använder den andra för headset)
Skulle gärna hitta något liknande annars försöka nöja mig med en som man kan åtminstone koppla musen i.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Söker också tips!

- Gärna utan numpad, men helst med F-tangenter.
- RGB om det finns, men inget måste
- Cherry-brytare, men osäker på vilken. Gillar klickljudet men det får inte vara för högt så det stör via mic när jag spelar
- Stabil design, gärna lite tyngd
- Gärna lite coola färger, gillar färgerna på Iqunix tex.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt svårt att hitta tangentbordet för mig. Utbudet på dustin/komplett är skralt. Behöver lite hjälp.

Jag vill ha ett fullstort tangentbord med och kabel.
Jag vill ha ÅÄÖ på tangenterna. ISO.
Mekaniskt. Jag vill känna OCH höra klick men det behöver inte vara högt, det räcker att jag hör.
Jag vill ha upplysta tangenter men inte miljoner färger, en färg räcker tack.

Tips?

Permalänk
Skrivet av Gigante:

Jag tycker det är väldigt svårt att hitta tangentbordet för mig. Utbudet på dustin/komplett är skralt. Behöver lite hjälp.

Jag vill ha ett fullstort tangentbord med och kabel.
Jag vill ha ÅÄÖ på tangenterna. ISO.
Mekaniskt. Jag vill känna OCH höra klick men det behöver inte vara högt, det räcker att jag hör.
Jag vill ha upplysta tangenter men inte miljoner färger, en färg räcker tack.

Tips?

Det måste vara komplett / Dustin?

Permalänk
Medlem

Jag behöver nu ett ergonomiskt tangentbord pga artros som bara blir sämre. Framförallt i tummarna.
Funderar på ett delat tangentbord, men 3000:- känns ju lite magstarkt..

Har någon något tips på ett avlastande tangentbord?

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av sramota:

Jag behöver nu ett ergonomiskt tangentbord pga artros som bara blir sämre. Framförallt i tummarna.
Funderar på ett delat tangentbord, men 3000:- känns ju lite magstarkt..

Har någon något tips på ett avlastande tangentbord?

Idag på sweclockers julkalender: https://core-mechanics.com/produkt/project-0001/?keyboard=nor...
Kanske kan vara något.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det måste vara komplett / Dustin?

Nej inte alls. Det är bara där jag brukar kika först eftersom de är hyffsat stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigante:

Jag tycker det är väldigt svårt att hitta tangentbordet för mig. Utbudet på dustin/komplett är skralt. Behöver lite hjälp.

Jag vill ha ett fullstort tangentbord med och kabel.
Jag vill ha ÅÄÖ på tangenterna. ISO.
Mekaniskt. Jag vill känna OCH höra klick men det behöver inte vara högt, det räcker att jag hör.
Jag vill ha upplysta tangenter men inte miljoner färger, en färg räcker tack.

Tips?

Jag har alltid svurit vid Filco, eftersom det är gjorda av och för proffs, inget "gaming-trams" (läses, blink, fula färger och idiotiska funktioner). De bara fungerar. Använder de både i jobbet och hemma, har till och med ett Filco Majestouch-2 Ninja "i reserv" om de skulle går i KK, men hitintills har de 3 jag redan har inte en skråma på sig -- då köpte jag det första för 6 år sedan.

https://www.keyboardco.com/category.asp?sr=&path=Mechanical+K...

.. vraka och välj, finns i nordisk uppsättning. Jag rekommenderar det här:

https://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maj...

Lycka till med att hitta ett tangentbord!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag har letat alldeles för länge utan att hitta det jag söker, vilket är konstigt för jag har inga svåra krav.
Vill ha tag i ett vitt trådlöst tangentbord i full storlek och nordiska/svenska tangenter.
Verkar nästintill omöjligt att hitta av nån anledning. Verkar vara för att jag vill ha det i vitt. Svarta tangentbord med dom kraven kryllar det av.
Visst, Logitech har ett men det kostar 2500kr, och det är för högt pris.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Skrivet av Gigante:

Nej inte alls. Det är bara där jag brukar kika först eftersom de är hyffsat stora.

Maxgaming.se är helt klart störst på tangentbord just nu, och varmilo brukar vara det bästa man kan välja (förutom custums) men Filco är minst lika bra, de har dock inte så många modeller att välja på.

Men kan du vänta en stund till så skulle jag välja Ducky ONE 3 som ser ut att bli riktigt lovande! (du kan spana in dem hos maxgaming.se men de går inte att beställa ännu)

När det kommer till brytare ger du en lite luddig beskrivning. Antingen så klickar brytaren eller inte. Men en taktil låter ju när du bottnar med brytaren. 🤷
Men väljer du ONE 3 så har du möjlighet att byta ut till vilken som och då är utbudet mycket större och bättre än de som kommer med tangentborden i vanliga fall.

Do I make sense? Annars fråga mig mer.

Permalänk

Söker hjälp i tangenbordsdjungeln
Söker ett helst fullsize tangenbord, med taktila (blå/bruna) switchar. Med följande attribut:
- Belysta tangenter
- Mediaknappar
- Rimligt pris (~1500 kanske?)
- Inte-så-gejmigt-utseende (desto mer Model M desto bättre
- Gärna löstagbar kabel
(Löstagbar keypak eller vänsterställd keypad, men det är nog för mycket att önska)

Någon som har något bra förslag, eller något jag bör undvika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Söker hjälp i tangenbordsdjungeln
Söker ett helst fullsize tangenbord, med taktila (blå/bruna) switchar. Med följande attribut:
- Belysta tangenter
- Mediaknappar
- Rimligt pris (~1500 kanske?)
- Inte-så-gejmigt-utseende (desto mer Model M desto bättre
- Gärna löstagbar kabel
(Löstagbar keypak eller vänsterställd keypad, men det är nog för mycket att önska)

Någon som har något bra förslag, eller något jag bör undvika?

Svarar mest för att bumpa, men jag söker också något liknande. Det är inte helt lätt när trenden för mekaniska tangentbord verkar vara att de ska vara små/minimalistiska. Hittade du något till slut eller letar du fortfarande?

Permalänk
Skrivet av Oyes:

Svarar mest för att bumpa, men jag söker också något liknande. Det är inte helt lätt när trenden för mekaniska tangentbord verkar vara att de ska vara små/minimalistiska. Hittade du något till slut eller letar du fortfarande?

Lutar åt ett Ducky one 2 (fullsize) ett Ducky shine 7 (fullsize) eller det som jag mest trånade efter Varnilo Va109 (tills jag insåg att det var bekbelyst, men inte knappbelyst..)

Har lagt något av de tre på önskelistan till jul, så får vi se! Annars blir det att fortsätta leta efter något bra i lager i mellandagarna..

Permalänk

God afton kära SCHWEDENBASEclockers!

Jag går i funderingar över att köpa ett nytt tangentbord.
Jag såg denna tråd och tänkte, jag kan lika gärna ge det en chans.

Just nu har jag ett Corsair K70 RGB MK.1 FULL med röda MX Cherry. Men jag har lagt märke till att ibland registrerar inte tangentbordet vissa knapptryckningar och därför överväger jag köpa nytt. Vissa tangenter har även gått sönder så jag har fått flytta runt med tangenterna.
Jag tänker använda mallen som första posten la upp som underlag för mina önskemål:

  • Storlek: 100% eller kanske 80%(TKL). Jag gillar numpad trots allt.

  • Fysisk Layout: ISO standard svensk layout. För det är vad jag är van vid.

  • Mekaniskt tangentbord: Ja tack.

  • Macro tangenter: Absolut inga macro tangenter längst till vänster på tangentbordet.

  • Media Knappar: Ja tack.

  • Trådlöst eller trådat: Spelar egentligen ingen roll. Jag överväger bägge alternativen.

  • Bakgrundsbelyst eller RGB: RGB. Har RGB idag och har gärna det igen.

  • Brytare: Taktila eller Linjära. Har Cherry MX Red (linjär) idag. Men jag har prövat t ex G915 TKL Tactile och de kändes väldigt bra

  • Programmerbart eller mjukvara: Får gärna finnas någon form av macro funktion. Ungefär som jag kan programmera i IQUE idag.

  • Färg: Svart eller någon form av mörk färg mot det svartare hållet.

  • Ljudnivå: Normal till tyst ljudnivå. Inga clicky tangenter

Som det ser ut idag har jag t ex kollat på Logitech G915 TKL Tactile. Detta då tangenter är sköna. Den låter inte allt för mycket och den har inga jävla macroknappar på vänster sida av tangentbordet.

Hade det funnits ett Logitech G915 Full utan macro tangenter längst till vänster på tangentbordet. Så hade jag förmodligen redan köpt det. Men tyvärr är det inte så verkligen ser ut.
G915 TKL saknar istället en numpad. Vilket jag personligen tror är en omställning man kan vänja sig vid men jag vet inte för säkerhet.
Vad gäller Corsairs alternativ så ser det ut som nästan alls alternativ de har kör med macro tangenter längst till vänster på tangentbordet. Vilket i min bok blir en automatisk fail.

Detta är vad jag har att komma med just nu. Vad säger ni? Tror ni att G915 TKL är ett bra alternativ? Eller är jag helt vilse i skogen?

Permalänk

Jag skulle vänta på Ducky ONE 3 serien som kommer i början av nästa år

Permalänk

Har surfat runt här på forumet hela dagen och letat vad folk tycker om ditten och datten. Tittade först på Varmilo VA88M som verkar vara ett bra om än lite dyrt tangentbord med tanke på att det inte går att modda så lätt. Men jag tycker det verkar intressant med att köpa ett billigare/keyless tangentbord och byta ut iaf switcharna. Dom två tangentborden som kom upp i diskussioner här var då GMMK Modulärt TKL och Keychron K8. Men något jag inte riktigt tycker är så lockande med dom bägge två är att dom verkar vara så höga (och ihåliga, har inget emot att byta switchar men att skruva upp och fylla ut tangentbordet undviker jag helst). Det verkar iaf vara ett problem med Keychron:en men såg att höjden var ganska hög för GMMK:n också, eller har jag missuppfattat det?. Finns det några andra rimligt billiga tangentbord (total kostnad ≤ 2000kr helst, medräknat switchar och keycaps) som har en lite kompaktare design så man inte ska behöva ha ett handlovsstöd?

Permalänk
Skrivet av huggeMugg:

Har surfat runt här på forumet hela dagen och letat vad folk tycker om ditten och datten. Tittade först på Varmilo VA88M som verkar vara ett bra om än lite dyrt tangentbord med tanke på att det inte går att modda så lätt. Men jag tycker det verkar intressant med att köpa ett billigare/keyless tangentbord och byta ut iaf switcharna. Dom två tangentborden som kom upp i diskussioner här var då GMMK Modulärt TKL och Keychron K8. Men något jag inte riktigt tycker är så lockande med dom bägge två är att dom verkar vara så höga (och ihåliga, har inget emot att byta switchar men att skruva upp och fylla ut tangentbordet undviker jag helst). Det verkar iaf vara ett problem med Keychron:en men såg att höjden var ganska hög för GMMK:n också, eller har jag missuppfattat det?. Finns det några andra rimligt billiga tangentbord (total kostnad ≤ 2000kr helst, medräknat switchar och keycaps) som har en lite kompaktare design så man inte ska behöva ha ett handlovsstöd?

Ducky kommer lanserar sin One 3 (100%,TKL, 65%,60%) i början av nästa år. Tycker det verkar vara ett bra alternativ till folk som vill kunna byta ut brytarna.
Du kan spana in modellerna hos maxgaming.se redan nu.

Permalänk

Jag kollade in Ducky One 3 och de såg väldigt intressanta ut.
Ducky hade även Shine 7.
Den enda skillnaden jag kunde hitta är att Shine 7 hade någon form av zink förstärkt ram men saknade hot swapping.
Jag antar att man kan nog inte gå fel med någon utav de två.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Ducky kommer lanserar sin One 3 (100%,TKL, 65%,60%) i början av nästa år. Tycker det verkar vara ett bra alternativ till folk som vill kunna byta ut brytarna.
Du kan spana in modellerna hos maxgaming.se redan nu.

Ja se där, tack för tipset! De verkar ju stämma in bra på mina önskemål, dom har till och med lite utfyllnad inuti för att dämpa ljudet. Synd bara att dom billigaste designerna (Matcha och Fuji för 1400kr) är fula som stryk xD. Hade varit trevligt om jag inte hade behövt byta ut keycapsen det första jag gör (och själva brädorna hade ingen vidare snygg färg heller för den delen så svårt att få till något snyggt även med custom keycaps). Men Daybreak måste jag säga var riktigt snygg! Så då är ju frågan om jag ska satsa på ett TKL (1800kr) eller ett 65% (1600kr). Ska programmera med det så saknar lite knappar på 65% (t.ex ~ och `) så lutar åt ett TKL, men den är ju i lite dyraste laget om jag ska köpa switchar också :/

Om någon har ett förslag på hur man skulle kunna piffa upp främst Matcha men också Fuji varianten med någorlunda enkla billiga medel så hade dom nog kunnat vara något att satsa på. Några förslag?

God Jul förresten! 🎅

Permalänk
Skrivet av huggeMugg:

Ja se där, tack för tipset! De verkar ju stämma in bra på mina önskemål, dom har till och med lite utfyllnad inuti för att dämpa ljudet. Synd bara att dom billigaste designerna (Matcha och Fuji för 1400kr) är fula som stryk xD. Hade varit trevligt om jag inte hade behövt byta ut keycapsen det första jag gör (och själva brädorna hade ingen vidare snygg färg heller för den delen så svårt att få till något snyggt även med custom keycaps). Men Daybreak måste jag säga var riktigt snygg! Så då är ju frågan om jag ska satsa på ett TKL (1800kr) eller ett 65% (1600kr). Ska programmera med det så saknar lite knappar på 65% (t.ex ~ och `) så lutar åt ett TKL, men den är ju i lite dyraste laget om jag ska köpa switchar också :/

Om någon har ett förslag på hur man skulle kunna piffa upp främst Matcha men också Fuji varianten med någorlunda enkla billiga medel så hade dom nog kunnat vara något att satsa på. Några förslag?

God Jul förresten! 🎅

Det ingår ju brytare så det är ju först när du vill pröva något nytt du behöver köpa det.

Vad som är snyggt är ju högst personligt.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Det ingår ju brytare så det är ju först när du vill pröva något nytt du behöver köpa det.

Vad som är snyggt är ju högst personligt.

Jo visserligen, fick uppfattningen att Cherrys switchar var ganska kassa i jämförelse med andra lite dyrare switchar. Men jag är ju van vid laptoptangentbord så kommer nog vara en förbättring vilka mekaniska jag än tar xD.

Sant, men har man dålig fantasi som mig så är även mindre snygga designer bättre än vad dom här är från början

Permalänk

Sanning med modifikation. Stock vs stock så stämmer det. Men om man smörjer och filmar så blir de flesta bra.
Cherry MX Clear är väldigt populär om man byter fjädrar till ett par lättare som i Brown tex.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Sanning med modifikation. Stock vs stock så stämmer det. Men om man smörjer och filmar så blir de flesta bra.
Cherry MX Clear är väldigt populär om man byter fjädrar till ett par lättare som i Brown tex.

Det låter lovande ändå Tänker att jag tar och "plågas" med stock ett tag så jag kan märka skillnaden sen när jag väl väljer att börja modda den. Om jag utgår ifrån att jag kör på stock switchar som kommer med brädan och smörjer dom i framtiden (fjäderbyte inte medtaget), skulle du säga att Clear eller Brown är bättre att utgå ifrån? (Bara rent allmänt vilken av dom som "flest" brukar uppskatta mest i smort tillstånd). Vet att det är en fråga om preferens så handlar väl mer om ifall det är någon "kvalitetsskillnad" mellan dom. Från ditt meddelande så tolkar jag det som att Clear är lite bättre men lite för tunga?

Permalänk
Skrivet av huggeMugg:

Det låter lovande ändå Tänker att jag tar och "plågas" med stock ett tag så jag kan märka skillnaden sen när jag väl väljer att börja modda den. Om jag utgår ifrån att jag kör på stock switchar som kommer med brädan och smörjer dom i framtiden (fjäderbyte inte medtaget), skulle du säga att Clear eller Brown är bättre att utgå ifrån? (Bara rent allmänt vilken av dom som "flest" brukar uppskatta mest i smort tillstånd). Vet att det är en fråga om preferens så handlar väl mer om ifall det är någon "kvalitetsskillnad" mellan dom. Från ditt meddelande så tolkar jag det som att Clear är lite bättre men lite för tunga?

Bättre och bättre, men man kan säga att brown är lite taktil så är clear medium.
Men det är samtidigt ett flertal av dem som håller på med custums som älskar sina bruna och svarta Cherry, röda är det nästan ingen som vill ha.

Jag vet att många är ute efter det bästa från början, men ska man ge sig in i detta så får man räkna med lite trial and error tycker jag.
Men andrahandsvärdet är oftast bra så man kan minska utgifterna när man köper nytt.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Bättre och bättre, men man kan säga att brown är lite taktil så är clear medium.
Men det är samtidigt ett flertal av dem som håller på med custums som älskar sina bruna och svarta Cherry, röda är det nästan ingen som vill ha.

Jag vet att många är ute efter det bästa från början, men ska man ge sig in i detta så får man räkna med lite trial and error tycker jag.
Men andrahandsvärdet är oftast bra så man kan minska utgifterna när man köper nytt.

Då tycker jag clear låter som en bra början, taktila men ändå inte fullt lika clickiga som blue.

Haha ja där satte du huvudet på spiken, gör nog lite överdrivet mycket research utan att egentligen veta vad jag vill ha. Så får bli lite trial and error som du säger i framtiden. Har ju en del tid att tänka på saken innan dom lanseras (läste februari någonstans vill jag minnas).
Ja det är sant, man kan testa ganska mycket och ändå inte gå back allt för mycket. Tänkte säga att jag kanske skulle leta på andrahandsmarknaden efter det här tangentbordet istället, men så kom jag på att dom inte lanserats ännu... xD

Tack för att du stått ut med mina frågor och en fortsatt trevlig julhelg på dig!

Permalänk
Medlem

letar lite efter ett tangentbord där jag kan ha mus som minst ikopplad via men är rädd dålig på datorgrejor så tänkte fråga om hjälp här

har i dagsläget en steelsteries apex jag köpte 2016ish där jag har möjligheten koppla in både mus och headset
märkesmässigt har jag inte någon direkt preferens, fick dock en Corsair Irongclaw i födelsedagspresent i måndas så kanske något åt Corsair hållet så man slipper ha mer mjukvara installerat

Permalänk
Medlem

Råd om modulärt tangentbord

Jag är på väg att köpa ett Glorius gmmk pro 75%.
Jag halkade in på det eftersom jag vill börja testa att modifiera tangentbordet, och det verkar vara ett enkelt sätt att börja på.
Jag ser att tangentbordet med den senaste uppdateringen av firmware fått ner latency rejält, till cirka 6 ms. Jag kommer att ha det till gaming och vill ha så bra latency som möjligt. Behöver jag redan här göra ett val och välja ett annat modulärt tangentbord med lägre latency/input lag?
Jag fastnade också för formgivningen, så det är inputlag som oroar mig lite bara.

Det ska vara mekaniskt, modulärt, trådat, belyst, med nordisk layout. Just nu inga preferenser på ljudnivå.

Troligen köper jag cherry mx speed silver till.

Vilket är mitt bästa alternativ?

Permalänk
Medlem

Hoppas på lite råd och hjälp här bland alla tangentbordsfreaks.

Har idag ett Corsair Strafe RGB med silent red switchar. Fungerar bra men behöver mer skrivbordsyta samt ändra färgtema till vitt. Siktat in mig på ett TKL då jag inte klarar mig utan piltangenter samt andra navigeringstangenter ovanför. Trodde det skulle vara enkelt att bara hitta ett tangentbord och köpa men tji fick jag. Har följande krav: Nordic iso, rgb, vitt samt silent switchar.

Klockrent när jag hittade Ducky One 2 RGB TKL White men det finns ju tyvärr inte att handla någonstans. :\
Nya Ducky One 3 TKL ser ju perfekt ut rent tekniskt men finns ju bara i blått och gult vilket inte alls passar för mig.

Sitter just nu och tittar på Pulsar PCMK Hotswap TKL och funderar om det är bästa lösningen? Fungerar det bra med den och sedan Kailh Silent Pink switchar, och t ex Ducky PBT Keycaps? Alternativt Steelseries Prism PBT keycaps om de inte är skräp?
Landar på ca 1700 - 1900kr.

Tar väldigt gärna emot åsikter om grejerna ovan, och gärna andra förslag i ungefärligt samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

Jag har letat alldeles för länge utan att hitta det jag söker, vilket är konstigt för jag har inga svåra krav.
Vill ha tag i ett vitt trådlöst tangentbord i full storlek och nordiska/svenska tangenter.
Verkar nästintill omöjligt att hitta av nån anledning. Verkar vara för att jag vill ha det i vitt. Svarta tangentbord med dom kraven kryllar det av.
Visst, Logitech har ett men det kostar 2500kr, och det är för högt pris.

Detta kanske?

https://www.computersalg.se/i/5694250/deltaco-tb-402-tangentb...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB