Permalänk
Medlem

Fan, har dom nerfat svävarna? Oanvändbara nu, sprängs ju direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fan, har dom nerfat svävarna? Oanvändbara nu, sprängs ju direkt

Nu ska dom bara nerfa helikoptrarna också

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

BF2042 gratis denna helg på Steam så kan väl lika gärna testa och se om de suger så mycket pung som folk säger...

Jag akulle nog rekommendera som många påtalat. Se det inte som BF om du är en BF fanboy. Se det som en ny typ av fps, annars blir du besviken by default.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Nu ska dom bara nerfa helikoptrarna också

Nä inte nu när jag lärt mig! 😬 Svävarna kan brinna dock!

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Nu ska dom bara nerfa helikoptrarna också

Helikoptrarna som flärar och flyger runt en byggnad så fort dom blir låsta på och lurar med sig en stinger. Sedan går dom på 50+ farming rundor. Ja dom aka fanimig nerfas tillsammans med alla andra jävla fordon

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

BF2042 gratis denna helg på Steam så kan väl lika gärna testa och se om de suger så mycket pung som folk säger...

Bra strategi för att buffa upp siffrorna. Battlefail....

Permalänk
Medlem

Adda gärna "molliz1337"

En småbarnsfar som gärna spelar lite då och då kvällstid

Ölbryggning är en stor hobby

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fan, har dom nerfat svävarna? Oanvändbara nu, sprängs ju direkt

Dom klarar fortfarande vadå, 3 CGs? Det är allt en soldat har på sig och hoovers stannar sällan kvar på plats efter första träffen. Dom är inte till för att anfalla som en tank, dom är ett inte helt försvarslöst transportfordon som brukade vara sjukt OP och numera bara är aningen OP. När du själv spelat infanteri en dag så håller du nog med om hur sjukt OP alla fordon är, särskilt bolt och helikoptrar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag akulle nog rekommendera som många påtalat. Se det inte som BF om du är en BF fanboy. Se det som en ny typ av fps, annars blir du besviken by default.

Du har nog rätt.
Men jag satte inte ribbat högt precis.... fick tag i en tank och malde ner massa folk. Men antar det är konsoll-spelare för så puckade kan man inte va. Eller är de bottar = och de stör mig. Va händer om 6mån? Joinar ett spel så är de 60% bottar. Njaaa får hoppas DICE skärper sig till nästa spel om de nu blir nått.

Lirade lite BF5 DM nyss. Jävla va kul jag hade. Sköna vapen, och riktigt bra gameplay, destruction och ljudet är sinnes bra sjukt.

Med allt jag läst på reddit så sannades mina ord. Tyvärr.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Nu ska dom bara nerfa helikoptrarna också

Ja!!
Fan de där helikopter och fysikens lag går inte ihop.
helt jävla löjligt.
Vill knappt spela längre pga av det.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Relik 📜

På spåret helikoptrar. Sist jag och @Kenneth spelade var vi en squad på tre, alla med AA. Vi höll alla helisar i princip helt ur spel, genom att hela tiden jaga, jaga. Visst smiter de oftast, men då behöver de fokusera på det och är borta från fronten.

Under samma tema. Tycker man borde få poäng för att låsa på helis/flyg. Det är extremt viktigt taktiskt, just för att man stör och får helis/flyg att flytta på sig. Det får man noll belöning för idag, utan bara den/de som faktiskt skjuter ned tjänar något på det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

På spåret helikoptrar. Sist jag och @Kenneth spelade var vi en squad på tre, alla med AA. Vi höll alla helisar i princip helt ur spel, genom att hela tiden jaga, jaga. Visst smiter de oftast, men då behöver de fokusera på det och är borta från fronten.

Under samma tema. Tycker man borde få poäng för att låsa på helis/flyg. Det är extremt viktigt taktiskt, just för att man stör och får helis/flyg att flytta på sig. Det får man noll belöning för idag, utan bara den/de som faktiskt skjuter ned tjänar något på det.

Vidare på temat. Den som gjorde kontrollerna för helikoptrar och flygplanen borde få sparken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vidare på temat. Den som gjorde kontrollerna för helikoptrar och flygplanen borde få sparken.

Min teori är at sen skapdes för att skilltaket skulle sänkas avsevärt. Inte många vågade sig på att flyga i tidigare BF. Nu när jag testade helikopter i betan så tyckte jag att den var så lättstyrd att den vart svårstyrd. Påminner om när Mario Cart 8 är inställt på att inte låta dig köra i i väggar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

På spåret helikoptrar. Sist jag och @Kenneth spelade var vi en squad på tre, alla med AA. Vi höll alla helisar i princip helt ur spel, genom att hela tiden jaga, jaga. Visst smiter de oftast, men då behöver de fokusera på det och är borta från fronten.

Under samma tema. Tycker man borde få poäng för att låsa på helis/flyg. Det är extremt viktigt taktiskt, just för att man stör och får helis/flyg att flytta på sig. Det får man noll belöning för idag, utan bara den/de som faktiskt skjuter ned tjänar något på det.

Det här inlägget fick mig att njuta av att möta helikoptrar och jag har aldrig skjutit ner så många. Det säger inte mycket efrersom att jag sköt i blindo tidigare och träffade 1 på 20 skott haha. Men det är sant, man använder stinger och låser på målet. Den smiter undan och helt plötsligt blir man inte sönderbombad av helikoptrarna dom blir till sist rastlösa av att inte få göra någon nytta och kommer nörmare och stannar längre. Till sist får man iväg 2 stingers som träffar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kenneth:

Vidare på temat. Den som gjorde kontrollerna för helikoptrar och flygplanen borde få sparken.

Glöm inte vagnarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Bra strategi för att buffa upp siffrorna. Battlefail....

Synd bara att det syns svart på vitt nu när man gått över till steam .

Att ett spel som är knappt en månad gammalt redan är gratis talar för vilken flopp detta var...

Det är synd, men DICE är inte det DICE vi alla minns, precis som att Blizzard inte är det Blizzard vi alla minns.
Låt dem dö en värdig död så kan det komma tillbaka riktiga utvecklare istället som sätter spelaren i fokus istället för plånboken.

Edit*

BF-V var till och med och tangerade BF2042 innan det blev gratis...
*BF4 siffrorna är klart högre då det spelas rejält på Origin fortfarande

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Synd bara att det syns svart på vitt nu när man gått över till steam .

Att ett spel som är knappt en månad gammalt redan är gratis talar för vilken flopp detta var...

Det är synd, men DICE är inte det DICE vi alla minns, precis som att Blizzard inte är det Blizzard vi alla minns.
Låt dem dö en värdig död så kan det komma tillbaka riktiga utvecklare istället som sätter spelaren i fokus istället för plånboken.

Edit*

BF-V var till och med och tangerade BF2042 innan det blev gratis...
*BF4 siffrorna är klart högre då det spelas rejält på Origin fortfarande

Enligt lvlcap på YT sålde 2042 4.5milj kopior första veckan. Knappast en flopp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

333:- på Epic Store med rabattkupong. Kommer det sänkas ytterligare eller borde jag köpa skitspelet nu?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tcntad:

Glöm inte vagnarna

Har inte kört dom så värst mycket än. Däremot är svävaren rätt rolig att köra, också lite rimligare att den är svårkörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Enligt lvlcap på YT sålde 2042 4.5milj kopior första veckan. Knappast en flopp

Frågan är hur många som gjorde ett återköp.
Äger själv spelet sen första veckan, spelat sen 1942. De är inte som BF4 och tidigare, men jag har ganska kul när jag spelar. BFV och BF1 va ju inte heller likabra. Men de brukar bli bättre efter några patcher.

Jag är glad att jag inte haft samma prestandaproblem som många andra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Frågan är hur många som gjorde ett återköp.
Äger själv spelet sen första veckan, spelat sen 1942. De är inte som BF4 och tidigare, men jag har ganska kul när jag spelar. BFV och BF1 va ju inte heller likabra. Men de brukar bli bättre efter några patcher.

Jag är glad att jag inte haft samma prestandaproblem som många andra.

Ja men 4.5mille har inte återköpt. Inte ens när du har en produkt i handen och ett fysislt kvitto orkar dom flesta återköpa saker. Jag tror dom flesta väntar på fler patchar eller kommer rent av lögga spelet på hög och gå vidare

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Att de har sålt många spel kommer inte spela någon roll om alla lämnar spelet. EA har lagt in i sin budget att de ska sälja skins för mycket pengar. Är det ingen som spelar så köper ingen deras skins vilket är en stor förlust för de. Att de sänker priset på spelet så mycket och redan nu bjuder på gratis helg säger allt om deras panik och frustration.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kenneth:

Har inte kört dom så värst mycket än. Däremot är svävaren rätt rolig att köra, också lite rimligare att den är svårkörd

Svävare har jag inte fått tag på än, kanske kommer.
Pansarvagnarnas styrning är kass, den känns väldigt seg. Likaså spelarens mouse sense om jag inte skruvar upp den till runt 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Att de har sålt många spel kommer inte spela någon roll om alla lämnar spelet. EA har lagt in i sin budget att de ska sälja skins för mycket pengar. Är det ingen som spelar så köper ingen deras skins vilket är en stor förlust för de. Att de sänker priset på spelet så mycket och redan nu bjuder på gratis helg säger allt om deras panik och frustration.

Jag tror du har fel där, anledningen till att dom inte gör ett nytt battlefront är för att dom tvingas SÄLJA 20% fler kopior för vinst. 4.5milj sålda kopior är mer än väl för att fortsätta utveckla fler spel. Skins tror jag inte säljer särskilt bra alls i BF, särskilt inte om dom ser ut som i BFV. Hade spelet där emot varit FTP så hade skins varit en mycket mer central del i intäckter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Ska bli nice att testa 2042 snart. Lär bli under julledigheten tror jag. Vart ju en rea nu i helgen så jag slog till

Var ett bra tag sedan jag lirade Battlefield nu, när de slutade ge support åt BF5 gav jag och polarna upp det. Grymt bra battlefield, lätt ett av de bästa, uppe i topp med BF2 för mig. Men man tappade lusten lite när de bara gav upp så på det viset.

Men 2042 ser intressant ut. Får se om 128 spelare blir kul eller om man håller sig till 64 osv....vi i mitt gäng som spelar gillar att de släppte på klasssystemet iaf. Får se hur vi gillar det i praktiken men vi begränsas ofta av klasserna. T. ex ingen är supersugen på support just den kvällen men ammo måste vi ha så någon offrar sig. Det slipper vi ju nu vilket ska bli nice. Alla kör som de vill sen portionerar vi ut övrig utrustning så vi täcker behoven.

Lyckats förstå att bandesignen är lite sådär baserat på vad jag läst och sett på Youtube. Förhoppningsvis något de kan åtgärda med nytt material framöver, samt justera befintligt kanske. Dåliga banor är ju inget nytt iofs. Hälften eller mer av vanilla banorna i BF4 är ju riktigt dåliga. Locker t.ex...som ett dåligt skämt. Man genomlider dem bara för att komma till de bättre banorna...DLC banorna var genomgående bättre men servrar med bra regler lös ofta med sin frånvaro så det blev mycket vanilla...

Man är ju dessutom lite bortskämd med BF1 och BF5 som båda enligt mig hade riktigt trevliga banor rakt igenom. Speciellt BF5 njöt jag av varje bana faktiskt. Fans bättre och sämre, men absolut ingen jag tyckte var dålig på något sätt, vilket var riktigt nice. Ok ett undantag kom jag på nu medan jag skrev detta...När metro kom till BF5...den var inte rolig i BF3 eller i BF4 och BF5 var inget undantag i direkt.

Nåväl, ska inte bli allt för långrandig, får se vad jag tycker om det helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Haha, jag hade tanken men han kunde skydda sig med skölden. Jag undrade varför inte han dog. Måste ju givetvis fixas i patch.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Är ju många COD fanboys här inne och skriver nonsens
Detta är ju riktigt roligt, saknar infanteri banor typ TDM

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Haha, jag hade tanken men han kunde skydda sig med skölden. Jag undrade varför inte han dog. Måste ju givetvis fixas i patch.

En bugg som skulle fixats i patch 3.0 tillsammans med en jävla massa andra buggar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Någon mer som med jämna mellanrum har problem med fps-drops och stutter i spelet? Ibland rullar det på ok med allt på max men (för det mesta) så upplever jag stutters och fps-drops oavsett inställningar med datorn i sign.

Jag tror jag testat det mesta inom inställningar i spelet men det verkar inte hjälpa.

Temperaturerna är ok. 50-60 grader på cpu och 60-70 som max på gpu:n.

Någon som har en bra kombination av inställningar i spelet som man kan testa? Jag behöver inte har 100+ fps men vill gärna att den ska hålla sig jämn utan en massa dippar

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Är ju många COD fanboys här inne och skriver nonsens
Detta är ju riktigt roligt, saknar infanteri banor typ TDM

tror inte jag sett nån säga cod är bättre.

2042 fortfarande meh