Permalänk
Medlem

Dator rebootar utan BSOD

Hej swecare, har börjat fått nåt konstigt strul senaste 3-4 veckorna. Fått slumpmässiga omstarter 2-3 gånger under denna period, bara uppstått när jag har chrome uppe efter jag spelat en stund.

Cpu-temps ligger runt 50 när detta sker. Installerade nya chipset drivers samt gpu drivers runt tiden när det började dyka upp. Finns det nån som har något tips?

Allt gott

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem, inte orkat fel söka det, lite "en gång ingen gång" men det har blivit ett par gånger nu inser jag.
Själv är det inte när jag spelat, men när jag haft Chrome och Chitubox eller Cura (program för att förbereda filer för 3d skrivare) igång, men alltid tyckt dessa är lite Kör också Ryzen, 3600X, så det finns ju likheter...

Ska testa att byta till Firefox, hade ju tänkt att göra det i vilket fall, men svårt att hitta lösningarna när man inte kan återskapa problemet...

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Har haft samma problem, inte orkat fel söka det, lite "en gång ingen gång" men det har blivit ett par gånger nu inser jag.
Själv är det inte när jag spelat, men när jag haft Chrome och Chitubox eller Cura (program för att förbereda filer för 3d skrivare) igång, men alltid tyckt dessa är lite Kör också Ryzen, 3600X, så det finns ju likheter...

Ska testa att byta till Firefox, hade ju tänkt att göra det i vilket fall, men svårt att hitta lösningarna när man inte kan återskapa problemet...

Hade också exakt samma sak i tanken att byta till firefox. Ska uppdatera drivrutiner samt bios och försöka framkalla felet igen. Kan återkomma med resultat! Tur man är hyfsat tekniskt lagd ändå så att de inte är något att få panik över

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Fick ni rätt på det?
Två vanliga "lösningar" brukar vara att stänga av Hardware acceleration i browsern eller höja spänningen ett snäpp till cpu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fick ni rätt på det?
Två vanliga "lösningar" brukar vara att stänga av Hardware acceleration i browsern eller höja spänningen ett snäpp till cpu.

Inte fått felet någon fler gång än så länge. Nya drivrutiner på chipset och gpu, nytt bios samt att jag slog av ” Windows Automatic Restart on System Failure” så att jag har ens en liten chans att läsa felmeddelandet utifall det skulle hända igen.
Tack för tipsen dock!

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Vila i frid

Det där verkar komma och gå med Google Chrome's "Hardware acceleration" aktiverat även på min dator. Med senaste grafikdrivarna från Nvidia fungerar bättre. Chrome verkar nyttja någon Nvidia-funktion man inte borde... det har kommit och gått genom åren.