Permalänk
Medlem

Ganska smart av dom att göra weekly challange. Alla revivar hela tiden för att låsa upp skinnet,
hinner knappt dö innan någon revivar
Rush är skoj när lagen är jämna men såfort ena var starkare så blev det väldigt ensidigt, mer än CQ.
Fick man prova på shotgun också, tycker auto-shotten är betydligt mer användbar än den man fick skinnet till. Auto-shotten kan man ta folk på ganska bra avstånd vilket är svårt med den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ingen boost av fps för min del tyvärr, fortfarande cpu som sätter stopp

Känns som det redan är påväg nedåt i pris.
Frågan om man ska ha is imagen eller om man ska slå till🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har en polare som är med i hemvärnet, på en övning hade de en "civil" med sig som ville testa skjuta ett vapen.

Han frågade vad det var för spray pattern på AKn.

Visst, i verkligheten kan du inte trycka av 30 skott och förvänta dig att alla sitter i huvudet. Men som prickskytt är du liksom beroende av att skottet träffar där hårkorset är. Om man ska vara "realistisk" och lägga in vind får man även lägga in ett sätt att ta med det i beräkningen. Att bara på måfå lägga in att "du kanske träffar, eller kanske inte" med ditt enda skott som sniper på 500m håll gör att inte mpnga blir lockade till klassen. Enklare då att springa runt med ett AR och rikta puffran åt samma håll och hoppas man träffar och det är ju väkdigt tråkigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Om ni som jag tröttnat på 2042 men ändå vill spela en massive shooter, med tusen spelare samtidigt på samma karta, testa planetside 2, man tröttnar fan aldrig på det, när man väl kommit in it det. steep learning curve dock, men finns ingen shooter eller mmo som matchar i massiva slag.

Tanks, airgame och infantry gameplay, man kan spela hur man vill. Finns 4 factions, en faction är robot merc faction, så brukar bli rpliga 3 way slag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SellahiR:

Visst, i verkligheten kan du inte trycka av 30 skott och förvänta dig att alla sitter i huvudet. Men som prickskytt är du liksom beroende av att skottet träffar där hårkorset är. Om man ska vara "realistisk" och lägga in vind får man även lägga in ett sätt att ta med det i beräkningen. Att bara på måfå lägga in att "du kanske träffar, eller kanske inte" med ditt enda skott som sniper på 500m håll gör att inte mpnga blir lockade till klassen. Enklare då att springa runt med ett AR och rikta puffran åt samma håll och hoppas man träffar och det är ju väkdigt tråkigt.

Titta på "Gameology" på YT där militärveteraner kommenterar skjutspel. I princip alla pratar om att Du nästan ALDRIG siktar för huvudet utan bröstet för att kunna träffa någonstans där runt hjärtat, plexus, halsen. SF kommer dock att "säkra döda" genom att skjuta ett skott i högra och vänstra delen av skallen när personen redan ligger ned. Efter första skottet i en eldstrid så kommer du att ha röjt din "tysta" position vare sig du är prickskytt eller vanlig legosoldat.

Ljuddämpare i film och spel fungerar inte så i verkligheten och dessutom har du begränsat med skott i verkligheten PLUS att skotten väger vilket tär på din begränsade energitillgång som människa. Arma 3 skulle kunna ha blivit ännu mer realistiskt om de även lade till en kaloriräknare som räknades ned snabbare om du hade tyngre vapen/fler ammolådor på dig (t.ex. para).

Till sist har vi det mest uppenbara av allt: ingen respawn. Njut av spel för spel och kom ihåg att de plus hollywood har förvrängt ens bild av hur faktiska skjutstrider ser ut i verkligheten (om vi pratar om krig). Nu har jag pontifikerat färdigt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

gtx 970, i5 6600, 8gb ram - spelbart??

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Titta på "Gameology" på YT där militärveteraner kommenterar skjutspel. I princip alla pratar om att Du nästan ALDRIG siktar för huvudet utan bröstet för att kunna träffa någonstans där runt hjärtat, plexus, halsen. Efter första skottet i en eldstrid så kommer du att ha röjt din "tysta" position vare sig du är prickskytt eller vanlig legosoldat.

Ja men då är du också inne på spelet vs verklighet. I verklighet klarar inte en person fler än vadå, 2 skott max i dödsrutan? I BF klarar man 5 skott i bröstet nästan oavsett vapen. En sniper avslöjar son position i BF genom att bara sikta pga lensflare effekten, desto större anledning att skottet måste träffa där man siktar. Ännu viktigare i verkligheten där du bara har en chans.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

gtx 970, i5 6600, 8gb ram - spelbart??

1080p allt low som alla andra, det tror jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

gtx 970, i5 6600, 8gb ram - spelbart??

Köp det via steam och testa max 2h så kan du alltid återköpa

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Köp det via steam och testa max 2h så kan du alltid återköpa

smart! visste inte ens att det fanns på steam lär fixa wifi först - lite tufft att ladda ner med iphone hotspot

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HickeHiskelig:

smart! visste inte ens att det fanns på steam lär fixa wifi först - lite tufft att ladda ner med iphone hotspot

Du kan också köpa EA play för 49 kr, då får du spela 10h.

Eller EA play pro. Då får du spela hur mycket du vill i en månad.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Antagligen fortfarande en drivrutins bugg. Har själv samma problem med mitt 6900XT. RDR2 och Hitman 2 som jag testat klarar 2780mhz på gpun, BF2042 klarar inte mycket högre än strax över 2600mhz. Märkligt när de skiljer +150mhz på gpun på olika spel när de kommer till stabilitet.

Ah samma mönster för mig. Kan boosta 2720 i Warzone men klarar bara 2600 i 2042, det på low. Kör jag ultra krashar även 2600mhz så antaligen för lite juice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Känns som det redan är påväg nedåt i pris.
Frågan om man ska ha is imagen eller om man ska slå till🤔

Spelet kommer att droppa i pris ännu mer samt att spelet är inte värt pengarna i dagsläget.

Min EA Play Pro gick nyligen ut. Väntar tills mins näst kommande stor patchar innan jag ens kommer lägga tanken på att inskaffa det.

Så, 2022 runt sommar om inte längre fram så kommer spelet bete sig samt spela bättre, får man hoppas.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag det gnälls lite mycket här.
Efter senaste patchen så tycker jag det funkar mer än väl.

Sitter på datorn i sign.
Mest relevant är väl RTX 3080 + I7 6700K @ 4.7Ghz.
Ligger på runt 100-110 Fps ganska stabilt i 3440x1440. Settings på Med/High.
Självklart tycker jag att jag borde kunna öka på mer, men kör mycket Rush nu, och upplever att det funkar nästintill perfekt.
Serverbrowser finns väl det just nu typ!? Jag kan hålla med om att jag saknar en scoreboard. Men själva gameplay rullar fint och buggfritt till 99% nu iaf

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Nu tycker jag det gnälls lite mycket här.
Efter senaste patchen så tycker jag det funkar mer än väl.

Sitter på datorn i sign.
Mest relevant är väl RTX 3080 + I7 6700K @ 4.7Ghz.
Ligger på runt 100-110 Fps ganska stabilt i 3440x1440. Settings på Med/High.
Självklart tycker jag att jag borde kunna öka på mer, men kör mycket Rush nu, och upplever att det funkar nästintill perfekt.
Serverbrowser finns väl det just nu typ!? Jag kan hålla med om att jag saknar en scoreboard. Men själva gameplay rullar fint och buggfritt till 99% nu iaf

Problemet är att du vinner max 10 fps på att sänka grafiken till Low och du kommer inte se någon skillnad. Det finns ingen spawn protection, man blir farmad av jets och helikoptrar så fort man spawnar för dom kan bara flyga in i US/RU lägret och ingen hinner göra ett skit.
"One frame death" är fortfarande ett enormt problem, du hinner höra att du blir beskjuten och i samma veva dör du. Du hör ett skott träffa men hen har skjutit 30 redan. Jag upplever fortfarande att man inte kan bli revivad nör man ligger i eller intill en vägg trots att förrförra patchen skulle lösa det problemet.

Spelet är fortfarande långväga från priblemfritt men jag är ändock hooked. Jag längtar tills dess att dom fixar optimiseringen så att jag kan spela AoW med minst 60 fps. Det gnälls eftersom att dom kränger 600kr för ett spel som är i BETA stadie fortfarande.

Men DICE har ALDRIG släppt så stora patchar så snabbt efter release vilket tyder på att dom verkligen jobbar hårt för att fixa spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Nu tycker jag det gnälls lite mycket här.
Efter senaste patchen så tycker jag det funkar mer än väl.

Sitter på datorn i sign.
Mest relevant är väl RTX 3080 + I7 6700K @ 4.7Ghz.
Ligger på runt 100-110 Fps ganska stabilt i 3440x1440. Settings på Med/High.
Självklart tycker jag att jag borde kunna öka på mer, men kör mycket Rush nu, och upplever att det funkar nästintill perfekt.
Serverbrowser finns väl det just nu typ!? Jag kan hålla med om att jag saknar en scoreboard. Men själva gameplay rullar fint och buggfritt till 99% nu iaf

Det kan inte stämma, 6700k är en kass cpu för bf 2042 och så mycket load kan inte din gpu ta från cpu, detta spel är cpu bound. Eller jag spelar 1080p kanske är annorlunda med 3440x1440?? Du kan väl inte ha stabila 100 fps, du borde ha feta dropps med den där cpun ner till 60 typ.

Jag kör 1080p, i9900k och 3070, måste ha allt på low för att det ska funka spela någorlunda. perfoverlay.drawfps om jag skiriver det står att min gpu matar 200 fps, medans cpun ligger på 80 fps i 128 spelarläge, så ligger runt 90-100 fps och har feta drops så det inte gå å spela ibland även med g-sync.

Spelet verkar jävligt dåligt optimerat, kanske kass nätkod? Går ju knappt å spela skiten medans man kan lira Bf V med allt på ultra och ha 180 fps....

Vad får du när du när du skriver perfoverlay.drawfps 1 ? låter skumt att en 6700k kan trycka ut 100 fps.... Kör du dlls?'

hit detection verkar ju helt sämst idag för mig i alla fall.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tycker också det låter högt. Jag har en 9700k och ett 1080 GTX, kör allt på lågt i 1080p och skulle gissa på att jag snittar någonstans mellan 80-90 på 128-spelarläget med dippar ner till 60 på vissa ställen som t ex B2-huset eller skeppen på Manifest. Rush med 32 spelare ligger jag på 100-120. Kan inte ens hålla 120 FPS stabilt på en tom server med en liten BC2 karta. Detta är tråkigt eftersom Battlefield V klarar av 120 FPS stabilt med 64 spelare och det känns inte som 2042 levererar någonting utöver det vanliga i jämförelse, bortsett från flera spelare i huvudspelläget då. Min CPU ligger på 100% över alla 8 kärnor samtidigt som grafikkortet ligger på en solstrand och äter glass. Höjning av grafiken ger inte bättre prestanda.

Känns bara som spelet är dåligt optimerat. Detta kombinerat med dåliga kartor är för mig spelets största bekymmer för stunden.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Tycker också det låter högt. Jag har en 9700k och ett 1080 GTX, kör allt på lågt i 1080p och skulle gissa på att jag snittar någonstans mellan 80-90 på 128-spelarläget med dippar ner till 60 på vissa ställen som t ex B2-huset eller skeppen på Manifest. Rush med 32 spelare ligger jag på 100-120. Kan inte ens hålla 120 FPS stabilt på en tom server med en liten BC2 karta. Detta är tråkigt eftersom Battlefield V klarar av 120 FPS stabilt med 64 spelare och det känns inte som 2042 levererar någonting utöver det vanliga i jämförelse, bortsett från flera spelare i huvudspelläget då. Min CPU ligger på 100% över alla 8 kärnor samtidigt som grafikkortet ligger på en solstrand och äter glass. Höjning av grafiken ger inte bättre prestanda.

Känns bara som spelet är dåligt optimerat. Detta kombinerat med dåliga kartor är för mig spelets största bekymmer för stunden.

Du skulle nog tjäna på att byta till en i9900k, men spelet är kasst optimerat likväl.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Tragikomiskt. Jag är helt enkelt en sucker för BETAField. Å andra sidan har vart enda ett sett ut så här vid release så. Bara att vänta 1år på fulla potentialen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Någon som vill spela lite? Eller finns det någon annan tråd för det, börjar bli lite lamt att spela själv 😀

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av DST:

vem har 3000cl18? eg är ju som att köra 2666cl15, de gimpar systemet istället för att visa hoppet från 3200 upp till högre vilket iof skulle säkert visa lägre prestanda skillnad om vi ex skulle köra 3600cl16 säg på zen3.

Kan du utveckla detta lite?

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Någon som vill spela lite? Eller finns det någon annan tråd för det, börjar bli lite lamt att spela själv 😀

Jag tänkte i samma bana Kan döda någon timme per kväll på att spela 2042
Heter vonjerkan på origin om du vill lägga till där

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Jag tänkte i samma bana Kan döda någon timme per kväll på att spela 2042
Heter vonjerkan på origin om du vill lägga till där

Gött! Lägger till dig efter jag nattat ungarna

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Gött! Lägger till dig efter jag nattat ungarna

Raynstorm85 på Origin. Spelar också ofta nån timme eller två efter man lagt barnen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Jag addar lite folk jag med i morgon. Ikväll kunde man välja att spela breakthrough och conquest med 64 spelare. Mycket stabilare FPS! Fortfarande så jobbar CPU järnet medans GPU ligger på bekväma 60%. Men mycket bättre! Så det ryktet stämde

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Gött! Lägger till dig efter jag nattat ungarna

Tillagd!

Skrivet av Raynstorm:

Raynstorm85 på Origin. Spelar också ofta nån timme eller två efter man lagt barnen

Du har post

Skrivet av SellahiR:

Jag addar lite folk jag med i morgon. Ikväll kunde man välja att spela breakthrough och conquest med 64 spelare. Mycket stabilare FPS! Fortfarande så jobbar CPU järnet medans GPU ligger på bekväma 60%. Men mycket bättre! Så det ryktet stämde

Fieskmasken på Origin eller Fieskmasken på Steam

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkepenke:

Kan du utveckla detta lite?

menar du hastigheten/specsen på minnen som kördes? 3000cl18 är i pricip samma prestanda som 2666cl15. Med andra ord så försämrar de prestandan på 8700k:an å zen3:an med mening till liknande prestanda som 2666mhz stickor och blir förvånade att hoppet från 3000c18 till 3200cl14 gör så mycket. Jo vi vet ju att kasst minne påverkar cpu prestandan i spel när man är inte gpu flaskad beroende på scen eller inställningar i spelet.

vi borde eg se om det ger nåt extra att gå från 3200cl14/16 till ex 3600/3800 eller högre på ex alderlake.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Skoj klipp! Har dock inte sett en enda av buggarna själv förutom break dancen när man är downed.

Permalänk
Samsung Sverige

Spelet är för det mesta helt spelbart numera tycker jag. Visst saknas det en hel del polerande men överlag är det en helt okej upplevelse nu

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung