Helgsnack: Stöder du någon kreatör på Patreon?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Stöder du någon kreatör på Patreon?

Internet är välfyllt med innehåll och Patreon är en av många tjänster där kreatörer kan tjäna en slant på skapandet. Stöttar du någon särskild?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Internet är välfyllt med innehåll och Patreon är en av många tjänster där kreatörer kan tjäna en slant på skapandet. Stöttar du någon särskild?

Läs hela artikeln här

Home Free!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Llamalloyd! Göteborgs bästa kaffe!

Permalänk

Jag är patreon för "Haveristerna".

Permalänk
Medlem

Steve Wallace/Honest Gaming

Steve med vänners shenannigans i World of Tanks får mig ofta att skratta så att jag gråter. Och den typen av underhållning vill jag stötta!

Är less på Wargaming så spelar knappt själv. Men de hittar humor och glädje i spelet där fokus ligger på att ha roligt.

Kan varmt rekommendera och göra reklam för deras kommande välgörenhetsevent "Ramaganza!" 18/12.

https://www.twitch.tv/06wallst

Saknad bokstav
Permalänk
Medlem

Stödjer ca 15 kreatörer just nu.
Div. författare och serier.

Permalänk
Medlem

Dankpods!

Permalänk
Medlem

I skrivande stund så stöttar jag FZ och podcasten Par i Pixlar

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av funfviertel:

Jag är patreon för "Haveristerna".

Jag med! Man vill ju inte vara en h-unge

Slänger in en tia i månaden åt HDTVtest också.

Permalänk
Musikälskare

Nej, men skulle jag göra det hade det varit någon mer okänd som inte har 1000+ patreons

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, MissBana... eller nej, det var någon annan, men liknande, sajt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Jajamensan! Poddarna AMK Morgon och Kontrollbehov

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Tappad som barn stödjer jag på patreon såklart!

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Inaktiv

Nej? Har vi inte Stim till det? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Nej? Har vi inte Stim till det? 😂

Nej.

Permalänk
Medlem

Ja! Gyle Cast, som kommenterar Supreme Commander matcher.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vad är Patreon?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

PKMNcast får ett par spänn av mig varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Vad är Patreon?

Det står i artikeln.

Permalänk
Medlem

Nej det skulle aldrig falla mig in. Den typen av allmosor är jag som svensk van att staten bekostar. Och sålänge ingen ersätter mig för mina snillerika kommentarer så kommer jag även lite bittert men/och bestämt avstå från denna typ av donationer. Jag tror detta fenomen kallas "den svenska avundsjukan", och svensk som jag är, så är inte heller jag förskonad. Vad säger alla nysvenskar? Dvs människor födda på 2000-talet och framåt. Är ni mindre förbittrade och avundsjuka och därmed mer villiga att sponsra den här typen av kändisskap? Har denna kulturella företeelse förändrats med tidens gång? Själv är jag född 1984.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Några få kronor för att få lite extra från typ 2st podcasts (pre och aftershow).

Permalänk
Medlem

Stödjer Digital Foundry sen några år tillbaka.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nej det skulle aldrig falla mig in. Den typen av allmosor är jag som svensk van att staten bekostar. Och sålänge ingen ersätter mig för mina snillerika kommentarer så kommer jag även lite bittert men/och bestämt avstå från denna typ av donationer. Jag tror detta fenomen kallas "den svenska avundsjukan", och svensk som jag är, så är inte heller jag förskonad. Vad säger alla nysvenskar? Dvs människor födda på 2000-talet och framåt. Är ni mindre förbittrade och avundsjuka och därmed mer villiga att sponsra den här typen av kändisskap? Har denna kulturella företeelse förändrats med tidens gång? Själv är jag född 1984.

"Nysvensk" betyder väl något helt annat lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Llamalloyd! Göteborgs bästa kaffe!

Wat? Jag trodde inte att jag skulle hitta fler som stöder Llama Lloyd här. Kul! Vi kanske till och med har träffats på caféet?

Utöver Llama Lloyd så stöder jag också Wintergatan och Cyklistbloggen.

Bidragen varierar mellan någon tia i månaden till typ 150 spänn/månaden.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Yes, ger en slant varje månad till några kreatörer jag följer på youtube: Game Maker’s Toolkit, Lemmino, The Retro Future och Nakeyjakey.

Permalänk
Medlem

En podcast jag älskar som innebär att man får 1 extra exklusivt avsnitt i månaden, 29 kr i månaden för det och de förgyller min vecka. Helt klart värt det.Podcasten Kafferepet.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Nysvensk" betyder väl något helt annat lol

För den här stofilen skulle det kunna innefatta alla dom inte har samma kulturella bakgrund som jag själv.
Är du uppväxt under Reinfeldts regering så lär du ju ha fått andra värderingar inpräntade än den "Täppas Fogelbergska brännmärkning" jag själv dagligen får tampas med.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Vad är Patreon?

Det är ett ställe där folk kan betala/donera en månatlig avgift till en kreatör. Ofta är den minsta avgiften riktigt liten, t.ex. en dollar/månad.
Det är många streamare som börjat på t.ex. YouTube som också är på Patreon. De kan ha exklusiva videor eller andra förmåner för sina medlemmar där, och Patreon skimmar mycket mindre av intäkterna än vad YouTube gör.
Det är inte bara en extra inkomstkälla; utan också ett sätt att hålla bättre kontakt med sin publik/fans.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Erik Grankvist https://youtube.com/c/ErikGrankvist

Väldigt rogivande att kolla på hans videor, häftigt bygge!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Jag lägger pengar på rätt många, jag har rätt god ekonomi och det känns bra att stötta dom som gör saker jag tycker om direkt istället för att dom ska vara så beroende av annonsintäkter och reklam.

Överlag har jag väldigt stora problem med reklam-ekonomin och tycker samhället vore mycket bättre om vi betalade för mer saker direkt till dom som gör sakerna istället för att gå via omvägar och dyrare produkter.

I vilket fall som helst så är det ju vi som får betala för det, och helt onödigt med massa mellanhänder bara.