Helgsnack: Utövar du någon sport?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Tazhaul:

Fallskärmshoppning sen förra året!
Dock varit väldigt dåligt i år. Men nästa säsong kommer jag ge det varenda ledig minut! 👌

Häftigt! Aldrig provat, men kan tänka mig att det är en rätt sjuk känsla.

För egen del blir det inte särskilt mycket sport. Lagsporter och sporter med tävlingsmoment har aldrig intresserat mig särskilt mycket, då jag inte har ett uns av vinnarskalle i mig haha. Spelade basket i flera år som tonåring, men fy vad värdelös jag var. Det var dock roligt fram till det blev mer satsigt med många träningar varje vecka och match varje helg. Då hoppade jag av

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Spelade hockey och badminton i tonåren. Badminton är sporten jag ofta återvänder till på ”motionsnivå”, tycker att det är så jävla kul! Var dock några år nu sedan jag stod på en bana…

Annars hade jag en period med klättring för några år sedan, både led och bouldering. Riktigt kul även det!

Permalänk
Medlem

Instruktör i kyokushin karate. Men det är mer en livsstil än sport.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fotboll, alpinåkning, klättring, vindsurf å massa annat..
Inte padel av nån anledning dock, trots okej rackettalang...

Permalänk
Medlem

Kört armbrytning i snart 2 år nu.

Gammal gymråtta och styrkelyft sen 8 år tillbaka iaf. Men annars har jag nog gått de flesta mainstream sporter när jag var yngre, men inte alltid tävlat eller så.
Sorterat från de sporter jag var bäst på:
Pingis, utförsåkning, Jiu-Jitsu, innebandy, fotboll, hockey

Funderar på att börja med typ kite-surfing eller liknande, ser riktigt kul ut faktiskt. Eller kanske till och med vanlig surfing.

Permalänk
Proffsmoddare

Kastar plast och spela indybandy.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Löpning tidigare, tills att jag pajjade mina knä o fötter. Kör simning numera och försöker hålla 2ggr/vecka.

Permalänk
Medlem

Brukade köra cross ganska regelbundet (inte professionellt), både på supercross-bana och i enduro-spår. Var också upp till fjällen och åkte slalom nästan varje år.

Dock blev det mindre och mindre med åren då tiden började gå åt åt annat och vänner började skaffa familj osv, så nu förtiden så blir den enda sport virtuell. Saknar vintrarna i Åre/Sälen som fan.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

sport å sport, har sysslat med båtsport när jag var yngre, men idag är det med FlygSport förbundet jag tillhör och söndagsflyger mina modeller med både Bensin 20 till 55cc och Trubin motorer med Jet A1 bränsle, men tävlar? nopp för bekväm, flyger, fikar, snackar skit med gubbarna å flyger lite till xD

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Brukade simma där jag bodde förut men studier satte lite stopp för det men håller fortfarande på med lite e-sport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Häftigt! Aldrig provat, men kan tänka mig att det är en rätt sjuk känsla.

För egen del blir det inte särskilt mycket sport. Lagsporter och sporter med tävlingsmoment har aldrig intresserat mig särskilt mycket, då jag inte har ett uns av vinnarskalle i mig haha. Spelade basket i flera år som tonåring, men fy vad värdelös jag var. Det var dock roligt fram till det blev mer satsigt med många träningar varje vecka och match varje helg. Då hoppade jag av

Kan verkligen rekommendera att göra ett tandemhopp bara för att få känna på friheten att få flyga. 😊

Ja det är den bästa känslan jag någonsin haft! Fick en helt ny syn på livet och hur bra det kan va. 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Jag vågsurfar och när det inte finns vågor så är det gym och padel som står på agendan för att hålla sig fit.
Har cyklat downhill i drygt 6 år men sadlade om till XC pga. skaderisken med downhill.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem

Nä känns onödigt

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Löptränar oftast dagligen blivit någon mara och några lopp, men är mortionär utan tävlingsambition.
Sportskytte i föräldraklass inom luftgevär, .22 Long. 6.5 och K-pist i klubbtävlingar.

Permalänk

Tävlat i Orientering i 30+ år. Löpträning de flesta dagar i veckan för att göra tävlandet roligare.

Permalänk
Medlem

Bågskytte innan axeln pajjade. Nu padel med fel arm. Jag är riktigt kass men det är samtidigt riktigt kul 😁

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Vad är målet att ta i bänken då? 😇

Ja målet är 150kg med stopp, förra veckan gick 142.5kg relativt bra så de finns hopp
Bör kanske tilläggas att jag definitivt inte har optimala förutsättningar för bänk (långa armar = lång lyftväg)
men ändå kul å se hur högt man kan nå.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Okej, nej känner inte till honom
har tävlat sedan 2014 i inomhusgrenarna, siktar du på att tävla själv något, och kanske dra med Tord igen?
Tränar i lödde om ni vill hänga på någon gång

Ja han tävlade sent 90 tal och tidigt 2000, så va ju ett tag sefan nu. Innomhusgrenarna asså, coolt, har själv bara kört ute, brukar träna i ett 50m djupt stenbrott utanför sibbhult, eller kullen om man bara vill ha litta roligt.

Har inga funderingar på att tävla, men vem vet, kanske visar sig att man har talang haha.

Lödde e ju inte långt från mig, bor i höör, så hadde ju varit coolt,

Permalänk
Medlem

Tävlar på elitnivå i laserdome, ja det finns och ja det är större än vad man tror Svenska mästerskapen gick i helgen.

Permalänk
Medlem

Tävlat i orientering i 40+ år nu. Bra att ha en sport man kan hålla på med hela livet. Dock har knän och ben börjat säga ifrån så det blir en del cykel och skidor också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

Ja han tävlade sent 90 tal och tidigt 2000, så va ju ett tag sefan nu. Innomhusgrenarna asså, coolt, har själv bara kört ute, brukar träna i ett 50m djupt stenbrott utanför sibbhult, eller kullen om man bara vill ha litta roligt.

Har inga funderingar på att tävla, men vem vet, kanske visar sig att man har talang haha.

Lödde e ju inte långt från mig, bor i höör, så hadde ju varit coolt,

Vi brukar köra ute en del när det är lite varmare, mest i Boalt och Björkeröd (Högsma), och då blir det mest lindyk
Titta förbi någon gång, skulle vara roligt!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Vi brukar köra ute en del när det är lite varmare, mest i Boalt och Björkeröd (Högsma), och då blir det mest lindyk
Titta förbi någon gång, skulle vara roligt!

Ah, ja det e högsma som vi brukar köra i

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

Ah, ja det e högsma som vi brukar köra i

hua, där är det svart
Hur mycket av de 50m har du utforskat?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

hua, där är det svart
Hur mycket av de 50m har du utforskat?

Ja det tog några dyk att vänja sig haha, inte utforskat många av metrarna, en 22 meter bara, men skyller på att jag e ganska ny i gamet hehe

Hur djupt dyker du? Tävlar du så antar jag du e ganska duktig hehe

Permalänk
Medlem

Är 35 år så proffskarriären är ju förbi men spelade både basket, handboll och fotboll på hyfsad nivå upp i sena tonåren. Nuförtiden håller jag igång med padel och korpfotboll. Har även spelad badminton på motionsnivå i princip hela livet. Är periodare på gymmet men ambitionen har aldrig varit att bli nästa Arnold utan mer förebyggande för hållning osv.

Fiskar gärna och ofta men ser det som en hobby snarare än sport även om jag vet att sportfiske är blodigt allvar för vissa 🙂

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Tidigare i livet:

Fotboll, innebandy, Muay Thai/kickboxning, Judo, boxning, simning.

Efter delvis ett par operationer men även ett par skador (bl.a. rygg) som inte kräver operation så har jag fått nöja mig med korpeninnebandy och korpenfotboll...

Jag saknar kampsporten mest. Där var jag riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Airsoft sedan 1,5 åt nu. Grymt kul! Glad att jag fick tummen ur och började till slut. Man är ute och rör sig, träffar trevligt folk och vapentok som jag är kan det stilla det begäret lite eftersom riktiga vapen i Sverige tydligen är läskigt eller något 🧐

Men medan vapnen inte är riktiga är det mesta gällande manipulering av dem korrekt och all annan utrustning till vapnen, och mig, kan ju vara riktig, viket är vägen jag tänkt gå.

Än så länge främst lirat lokalt men kommer expandera utåt ju mer bekväm jag blir med det hela. Lite större evenemang vore skoj att ta sig till nästa år tex. Får se vad som händer

Utöver det blir det en del promenader och löppass bara. Så inga fler fysiska sporter i den bemärkelsen. Tog upp gymmet igen förr förra året men sen slog covid till och jag lär inte börja med det igen nu. Nice att träffa polarna jag gymmade med men det är bland det tråkigaste jag vet att hjärmdött lyfta vikter alltså. Kostar mig säg 6k om året ovanpå det och vad har jag för glädje av styrkan annat än som någon krystad ego boost liksom? Näe, känner jag att det behövs kan jag gott använda kroppen som belastning istället.

Sysslar med motorsport också, det är inte direkt fysiskt påfrestande, men kul är det

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Min favoritsport av alla jag provat är Curling.
Tyvärr var alla 20+ år äldre än mig, vilket förstörde lite av upplevelsen.

Stark rekommendation annars!

Håller inte på med någon aktivt, men skulle gärna vilja sopa banor med polare någon dag.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

Ja det tog några dyk att vänja sig haha, inte utforskat många av metrarna, en 22 meter bara, men skyller på att jag e ganska ny i gamet hehe

Hur djupt dyker du? Tävlar du så antar jag du e ganska duktig hehe

I högsma har jag varit på 28m om minnet inte sviker, i Boalt på 35
Vi var i dahab med klubben och där blev det 42m, och nu i höstas ökade det till 45m inomhus i deepspot i Polen

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Tidigare i livet:

Fotboll, innebandy, Muay Thai/kickboxning, Judo, boxning, simning.

Efter delvis ett par operationer men även ett par skador (bl.a. rygg) som inte kräver operation så har jag fått nöja mig med korpeninnebandy och korpenfotboll...

Jag saknar kampsporten mest. Där var jag riktigt bra.

Förstår att du saknar kampsporten. Jag är redan begränsad på grund av axelskador. Inget som innehåller grepp i någon form. Inte ens clinch. Skulle ja tvingas sluta helt med kickboxing skulle jag bli galen. Var därför lite nojig under Covid. Ville inte ha post covid och tvingas sluta.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line