Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Ni som upplever problem.
Använd inte Origin och launcha med. Kör Ea Play.
Gick från ostabila 50-70 FPS, till stabilt 90-100 med allt på High. Ultrawide 3440x1440.
RTX 3080 + 6700k 4.6Ghz

Jag förstår inte varför en launcher skulle ha inverkan på spelets optimizering. Jag har startat både från steam och origin men aamma resultat. Tack för tipset ock

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Bryr mig inte nämnvärt om skins faktiskt om det är på den nivån. Värre om det skulle börja komma manga-skins eller stålmannen typ...
Är ju inte direkt som att BF är en militär-simulator(eller försöker vara).

Har kört en del rush på de nya banorna via portal, känns rätt bra med mindre spelare och avgränsande områden på de nya banorna.
Upplever att det blir ett helt annat spel med mer teamkänsla och att det man gör verkligen påverkar.
Hoppas många spelar detta läge så Dice ser att det är populärt och fortsätter att "skala" ner sina gigantiska banor och gör lite lägen med mindre spelare på.

Gnetar på när tid finnes, ligger på lvl34 i dagsläget och känner inte att jag har tröttnat än iaf

Ja i BFV kan man ju välja mellan taktiskt läge och conquest large. Avgör vilka typer av CQ man vill spela, samt möjlighet att spela utan äckliga OP fordon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag förstår inte varför en launcher skulle ha inverkan på spelets optimizering. Jag har startat både från steam och origin men aamma resultat. Tack för tipset ock

Jag fick själv tipset av någon på Youtube.
Tycker också att det låter knepigt, men det är faktiskt sanningen. Ger mig en bra boost.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha ett Hitler-skin som man kan ha i Quake. Bästa hade varit om man kunde scanna in sitt egna skin.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag fick själv tipset av någon på Youtube.
Tycker också att det låter knepigt, men det är faktiskt sanningen. Ger mig en bra boost.

Då får jag kika det idag, förutsatt att errorproblemen är lösta så att man kan spela alls xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Då får jag kika det idag, förutsatt att errorproblemen är lösta så att man kan spela alls xD

Jag upplevde inga error problem igår efter ominstallation.
Spelade vid 23:00 tiden igår.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag upplevde inga error problem igår efter ominstallation.
Spelade vid 23:00 tiden igår.

Jag har inte tänkt ominstallera spelet pga att deras patch misslyckades med det den skulle fixa

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag har inte tänkt ominstallera spelet pga att deras patch misslyckades med det den skulle fixa

Bra sagt. Dock kunde jag inte hålla mig igår ifrån att lira

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blivit så här. Väldigt glad att jag inte köpte. Skulle vara om ett bra tag när det har patchats rejält och är på rea och om t.ex Portal 2142 skulle komma. BC2 och 2142 är favoriterna för mej i hela serien....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

tror jag väntar tills det kommer en fix, har inte lust att confa om allt igen.
hur funkar det för dig?

Jag bestämde mig för att göra som du. Lite googlande visade på att en del fick fler problem efter att ha meckat med filerna så jag avvaktar. Tänker att det borde komma en hotfix rätt snart då det verkar vara ett vanligt problem

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Bra sagt. Dock kunde jag inte hålla mig igår ifrån att lira

Jag kunde lira idag som tur var

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Jag bestämde mig för att göra som du. Lite googlande visade på att en del fick fler problem efter att ha meckat med filerna så jag avvaktar. Tänker att det borde komma en hotfix rätt snart då det verkar vara ett vanligt problem

Det har funkat bra för mig o mina vänner. Inga nya problem med att ta bort profsave bortsett från att behöva göra om alla settings. Däremot under all kritik att detta hände från första början.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Upplevelser, universum, varumärken, säsonger...ge oss bara ett hederligt Battlefield-spel för fan.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dibban:

ge oss bara ett hederligt Battlefield-spel för fan.

Det är begravt och glömt tyvärr.

Nu är det season passes och jultomteskins som gäller.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf Tyvärr är det ju så.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Upplevelser, universum, varumärken, säsonger...ge oss bara ett hederligt Battlefield-spel för fan.

Tror tyvärr hela spelbranschen har nått sin pik sedan länge….
Om 10 år så är det 3-4 företag som äger allt och endast dreglar över kvartalsrapporterna.
De gamla eldsjälarna från 80/90-talet som gjorde spel med kärlek börjar bli pensionärer och kvar blir vi med fräsiga ekonomer som ivrigt jagar resultat.

Lägg därtill att nått sketet mobilspel genererar mer inkomst än AAA-titlar..
”Mmmmm, dit ska vi styra skutorna!”-Random ekonom på EA/Activision/Tencent.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Möjligt att jag är av den lättroade typen men har haft rätt kul med BF2042 än så länge. Level 53 nu. Äger och har spelat varje release sen starten med 1942.

2042 rullar lite risigt på min rigg i 1440p men det duger. Att uppgradera i den här grafikkortshetsen är bara att glömma.

Spelar dock alltid solo vilket kan vara sådär, vore kul att blasta lite plebs i en fullkittad KA-520 tillsammans med lite godhjärtade SweClockare nån kväll.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är begravt och glömt tyvärr.

Nu är det season passes och jultomteskins som gäller.

Märklig tid vi är i, då indie studior och spel som är gratis är bättre än AAA studior som tidigare hade ensamrätt. EA, Rockstar, Ubisoft släpper skit och skräp.

Om något så har lanseringen av Halo Infinite varit pionjerande, Microsoft verkar vägra spottas på idag. Var längesen jag hade så roligt som när spelade Halo häromdagen, ett ganska väl fungerande spel med Gratis multiplayer. Givetvis Kan man köpa season prutt men det ger inga fördelar spelmässigt bara kosmetiskt så det är helt orelevant för min del. Om dom fortsätter och polerar Halo ytterligare kommer dom pionjära vägen och lämna alla gamla studior i dammet bakom sig.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepyoh:

Märklig tid vi är i, då indie studior och spel som är gratis är bättre än AAA studior som tidigare hade ensamrätt. EA, Rockstar, Ubisoft släpper skit och skräp.

Om något så har lanseringen av Halo Infinite varit pionjerande, Microsoft verkar vägra spottas på idag. Var längesen jag hade så roligt som när spelade Halo häromdagen, ett ganska väl fungerande spel med Gratis multiplayer. Givetvis Kan man köpa season prutt men det ger inga fördelar spelmässigt bara kosmetiskt så det är helt orelevant för min del. Om dom fortsätter och polerar Halo ytterligare kommer dom pionjära vägen och lämna alla gamla studior i dammet bakom sig.

Instämmer, Halo är riktigt roligt och slår WokeField med hästlängder

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Kills avgör inte om någon uppenbart fuskar. Folk som flyger kan lätt rada upp 90-100 kills utan problem. Håller du verkligen koll på vilka som flyger hela tiden? Det enda jag hoppas på fprtsätter vara borta är death count. Jag mår så himla bra av att slippa se den.

Då borde du nog fundera över om multiplayerspel verkligen är för dig för det verkar verkligen inte så om du mår dåligt av att se en scoreboard. Ett tips är att unbinda knappen som visar scoreboarden, det brukar vara tabb i de flesta spel, så behöver du inte sitta och må dåligt när du spelar andra titlar som inte gjort samma idiotiska misstag som BF2042 och tagit bort en funktion som varit med i onlinespel så länge jag kan minnas. Jag gör annars antagandet att scoreboarden ser ut som den gör på grund av att det började som en battleroyale, finns annars ingen anledning överhuvudtaget att använda en så hjärndöd design och jag tror inte ens DICE kan sjunka så lågt med flit.

Att må dåligt är nog annars vad jag förknippar med BF2042 efter att ha avtjänat mina 10 timmar EA Play. Det finns ingen content så man har gjort levels till en vidrig grind där det aldrig känns som man låser upp något nytt spännande. Ingen kreativitet finns heller kvar på DICE, till och med huvudmenyn är tagen direkt från call of duty. Såg att man har rekryterat massa annat folk från andra framgångsrika titlar vilket visar på hur tondöva management är på EA, problemet är fortfarande att BF2042 inte är ett battlefieldspel utan en trasig smörja som saknar originalitet och själ och det kommer man knappast att lösa på såhär vis. Fortsätter spela BF1/V istället, mer content och gameplay som går att stå ut med till en bråkdel av den vansinniga summa som BF2042 ligger ute för.

Skrivet av Datanisse:

Jag hade velat ha ett Hitler-skin som man kan ha i Quake. Bästa hade varit om man kunde scanna in sitt egna skin.

Det skulle ju kunna få katastrofala följder, någon skulle kunna bli kränkt!!!!!!!!!!!!!1!!11!11111!!!!!!

Skrivet av Julkatten:

Möjligt att jag är av den lättroade typen men har haft rätt kul med BF2042 än så länge. Level 53 nu. Äger och har spelat varje release sen starten med 1942.

2042 rullar lite risigt på min rigg i 1440p men det duger. Att uppgradera i den här grafikkortshetsen är bara att glömma.

Spelar dock alltid solo vilket kan vara sådär, vore kul att blasta lite plebs i en fullkittad KA-520 tillsammans med lite godhjärtade SweClockare nån kväll.

Kan rekommendera att köra rush i portal, mindre spelare leder hör och häpna till högre fps vilket nästan leder mig till att tro att deras värdelösa spaghettikod egentligen inte lämpar sig för att kasta in 128 spelare på dåligt designade kartor. Har lyckats lägga till många sköna typer när jag lirat tidigare titlar men eftersom man kastas in i en ny lobby efter varje match och det inte finns en vettig scoreboard har DICE verkligen gjort det till en utmaning på ungefär samma sätt som de gjort det till en utmaning att ha kul i BF2042.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer fler LMGs ? Att det endast finns två stycken är skamligt

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Då borde du nog fundera över om multiplayerspel verkligen är för dig för det verkar verkligen inte så om du mår dåligt av att se en scoreboard. .

Hehe tack för din omtanke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Hej Hej jag lirade förra helgen och allt funkade, tänkte lira nu, så jag uppdaterarde spelet, var nån uppdatering.. nu kan jag inte styra gubben åt sidan.. höger vänster funkar inte med musen, men upp och ner funkar..

I menyn och i fordon funkar musen som den ska och jag kan flytta gubben som jag vill, men så.fort jag är till fots så kan jag inte styra år höger, vänster.. nån som vet vart inställningen finns eller vad det kan vara för fel?

Tack på förhand

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk

Nu är jag kanske lite OT är och får kanske lite skäll. Köpte BF2042 utan att läsa på, fanns ju ingen Campaign. Går det att sälja ett spel man aktiverat i Origin?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Knotvillage:

Nu är jag kanske lite OT är och får kanske lite skäll. Köpte BF2042 utan att läsa på, fanns ju ingen Campaign. Går det att sälja ett spel man aktiverat i Origin?

Nä, men du kan begära en refund om du uppfyller vissa villkor:
https://help.ea.com/en/help/account/returns-and-cancellations...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Nä, men du kan begära en refund om du uppfyller vissa villkor:
https://help.ea.com/en/help/account/returns-and-cancellations...

Third party. Kinguin går väl som det?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Knotvillage:

Third party. Kinguin går väl som det?

Då får du prata med kinguin tror jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Kan rekommendera att köra rush i portal, mindre spelare leder hör och häpna till högre fps vilket nästan leder mig till att tro att deras värdelösa spaghettikod egentligen inte lämpar sig för att kasta in 128 spelare på dåligt designade kartor. Har lyckats lägga till många sköna typer när jag lirat tidigare titlar men eftersom man kastas in i en ny lobby efter varje match och det inte finns en vettig scoreboard har DICE verkligen gjort det till en utmaning på ungefär samma sätt som de gjort det till en utmaning att ha kul i BF2042.

Ja, i BFV hittade man gemenskap på customservers. Har svårt att se hur man ska lyckas med samma i BF2042. Tråkigt.

Skrivet av belarus_84:

Hej Hej jag lirade förra helgen och allt funkade, tänkte lira nu, så jag uppdaterarde spelet, var nån uppdatering.. nu kan jag inte styra gubben åt sidan.. höger vänster funkar inte med musen, men upp och ner funkar..

I menyn och i fordon funkar musen som den ska och jag kan flytta gubben som jag vill, men så.fort jag är till fots så kan jag inte styra år höger, vänster.. nån som vet vart inställningen finns eller vad det kan vara för fel?

Tack på förhand

Verkar vara nån mer eller mindre allmän bug efter patch. Jag tog bort BF2042-foldern i dokument och startade om spelet. Man fick visserligen genomlida introfilm och fixa alla keybinds+inställningar igen men det fungerade i alla fall efter det.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB