HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Att detta dyker upp som "sista chansen" på förstasidan måste väl ändå vara sponsrat? Lite konstigt är det att SweC gör reklam på detta sätt genom nyheter utan att skriva ut att det är sponsrat. Är det inte sponsrat, så bör det sannerligen inte vara en "nyhet".

Snarare är det en väldigt speciell deal som har väckt stort intresse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mithras:

Att detta dyker upp som "sista chansen" på förstasidan måste väl ändå vara sponsrat? Lite konstigt är det att SweC gör reklam på detta sätt genom nyheter utan att skriva ut att det är sponsrat. Är det inte sponsrat, så bör det sannerligen inte vara en "nyhet".

Om det hade varit sponsrat så hade det varit markerat som det. Vi får inga pengar från HBO Max för att fronta detta på framsidan, utan ser det rent konkret som en service för våra läsare och medlemmar. Precis på samma sätt som vi ibland tipsar om gratisspel i olika spelbutiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Om det hade varit sponsrat så hade det varit markerat som det. Vi får inga pengar från HBO Max för att fronta detta på framsidan, utan ser det rent konkret som en service för våra läsare och medlemmar. Precis på samma sätt som vi ibland tipsar om gratisspel i olika spelbutiker.

Tycker jag ni ska fortsätta göra, själv uppskattar jag sånt då man tipsar om speciellt sånahär "ovanliga" erbjudanden. Tyvärr kollar jag inte så mycket på TV serier och filmer överlag men priset lockar men tycker inte innehållet på tjänsten tilltalar mig särskillt mycket men det kan ju iofs växa med tiden.... lite 50/50.... går ju att säga upp iofs... beslutsångest på detta nu

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Om det hade varit sponsrat så hade det varit markerat som det. Vi får inga pengar från HBO Max för att fronta detta på framsidan, utan ser det rent konkret som en service för våra läsare och medlemmar. Precis på samma sätt som vi ibland tipsar om gratisspel i olika spelbutiker.

Att tipsa är en sak, att lägga upp det som nyhet för andra gången för att tiden är påväg att gå ut, med "sista chansen", är en annan. Första gången ni skrev om det var det faktiskt en nyhet. Nu är det bara reklam.

Skrivet av Cenorida:

Snarare är det en väldigt speciell deal som har väckt stort intresse.

Ja, när den kom ut. Då var det en bra nyhet. Nu ser det bara ut som "missa inte, sista chansen!"-reklam.

Nåja. Känner mig extra grinig och bitter idag. Ska gå och äta en kanelbulle och dricka en kopp kaffe, kanske slutar överreagera efter det

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mithras:

Att tipsa är en sak, att lägga upp det som nyhet för andra gången för att tiden är påväg att gå ut, med "sista chansen", är en annan. Första gången ni skrev om det var det faktiskt en nyhet. Nu är det bara reklam.

Ja, när den kom ut. Då var det en bra nyhet. Nu ser det bara ut som "missa inte, sista chansen!"-reklam.

Nåja. Känner mig extra grinig och bitter idag. Ska gå och äta en kanelbulle och dricka en kopp kaffe, kanske slutar överreagera efter det

Idag är sista dagen att ta del av erbjudandet, så då är det väl inte så konstigt att lyfta nyheten med en påminnelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Att tipsa är en sak, att lägga upp det som nyhet för andra gången för att tiden är påväg att gå ut, med "sista chansen", är en annan. Första gången ni skrev om det var det faktiskt en nyhet. Nu är det bara reklam.

Ja, när den kom ut. Då var det en bra nyhet. Nu ser det bara ut som "missa inte, sista chansen!"-reklam.

Nåja. Känner mig extra grinig och bitter idag. Ska gå och äta en kanelbulle och dricka en kopp kaffe, kanske slutar överreagera efter det

Ta en pepparkaka också.

Permalänk

Jag är positiv till HBOMax. Så otroligt mycket bättre än gamla. Problemet är att man ej kan säga upp abonnemanget utan att bli av med erbjudandet.
Men jag tror på den fria konkurrensen och att pengar ska in. Det leder till att om andra filmtjänster inte har mer utbud men tar dubbelt så mycket betalt, så lycka till att få mig att byta.

Rent generellt tycker jag filmtjänster har många problem. Ett är att man tjänar absolut inte ett öre på att vara lojal. Det andra är att man kan tycka det är orättvist att en ensamboende ska betala mycket som en familj, men sånt är livet. Jag vet dock flera familjer som ej tillåtet men ändå delar på samma abonnemang och vops så blir det kanske över 20personer som delar på ett och samma abonnemang. Och dessa 20st blir inte månadskostnaden så mycket för, men värre är det för den ensamma som betalar samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag är sista dagen att ta del av erbjudandet, så då är det väl inte så konstigt att lyfta nyheten med en påminnelse?

Nej faktiskt inte, självklart har du rätt.

Knee-jerk reactions. Inte det bästa.

Skrivet av Chibariku:

Ta en pepparkaka också.

Fanns inte :/

Ont; HBOMax utbud var inte den bästa, men för 50 kr i månaden är det helt ok.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rewoX:

Absolut, känns som att det startas streamingtjänster till höger o vänster, alla ska ha en del av kakan... önska bara det fanns en enda streamingtjänst där man har tillgång till allt material som det finns idag hos de olika...

Yes, tänk om musik branschen gjorde samma sak. Bara vissa skivbolag på vissa tjänster, vilken röra

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nja tveksamt att fronta detta på förstasidan. Men ni gör ju som ni vill förståss även det säkert finns npgon som undrar varför x lyfts fram och inte y.

Ang hbo dealen, den är endast giltig så länge giltigt betalmedel finns registrerat(kolla terms and conditions). Tips till alla som använder kort för betalningen, uppdatera betalinfo innan kortet förfaller. Jag tror de flesta är som mig dock- man väntar tills man får ett mail att kortet gått ut och man ombeds fylla i nya kortuppgifter. Tycker jag är värt att lyfta

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Ser ut som reklam när det kommer upp nu sista dan, har valt att inte hoppa på men man måste ju vara helt utan uppkoppling för att missat erbjudandet, det är ju i princip överallt. Tror inte att ngn sweclocker missat...

Permalänk
Medlem

Vems liv? HBO's abbonemang eller mitt bankkontos?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vems liv? HBO's abbonemang eller mitt bankkontos?

Enligt vad HBO kommunicerat ska det gälla så länge du inte säger upp abonnemanget samt har en giltig betalningsmetod.
Det sistnämnda är väl där de räknar med att folk ska droppa av, känns det som...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Enligt vad HBO kommunicerat ska det gälla så länge du inte säger upp abonnemanget samt har en giltig betalningsmetod.
Det sistnämnda är väl där de räknar med att folk ska droppa av, känns det som...

Inte droppa av kanske men "konvertera" till fullpris gissningsvis

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Inte droppa av kanske men "konvertera" till fullpris gissningsvis

Ja, det hoppas de ju självfallet. Vad jag menade var bara att de nog räknar med att många kommer tappa rabatten den vägen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av G-Mod:

Ser ut som reklam när det kommer upp nu sista dan, har valt att inte hoppa på men man måste ju vara helt utan uppkoppling för att missat erbjudandet, det är ju i princip överallt. Tror inte att ngn sweclocker missat...

Alla hänger inte på SweC varje dag så missar lätt saker. Minns bara förra SweC-live vi gjorde så var det någon som kommentera bara någon dag innan eventet att den inte hade sett något om det tidigare, trots flera nyheter och bumpar om det. Omöjligt att nå ut till alla, men vi kan fortfarande försöka

Permalänk
Medlem

Har tagit erbjudandet men upplever riktigt sunkig upplösning (trots 100Mbit/s med normalt sätt låg latens) Nu vet jag iofs inte hur uppkopplingen är mot just HBO's servrar, men jag har inte dålig förbindelse till liknande tjänster. Dom kräver dessutom endast 5Mbit/s för sin tjänst, troligtvis då för 720p. Det jag fått hittills ser dock ut som 720p om inte något sämre. Då tittar jag ändå via en 1080p plasmaskärm där jag upplever att allt ser bra mycket bättre ut än på en LCD med samma upplösning. Dom kanske bokat över sin kapacitet nu med den låga månadsavgiften. En saker är i alla fall säker, "it ain't a pretty sight".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Kan man välja engelsk text på HBO max?

Ser man på Dexter genom Paramount+ tex kan man bara ha svensk text, sjukt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Kan man välja engelsk text på HBO max?

Ser man på Dexter genom Paramount+ tex kan man bara ha svensk text, sjukt störande.

Yes, det går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Kan man välja engelsk text på HBO max?

På dom flesta saker, inte alla.

Det har pratats lite tidigare i tråden om att deras textning inte är helt 100 än, men att dom enligt supporten jobbar på det.

Permalänk
Medlem

HBO max appen för android förstör min mobil. Måste starta om mobilen efter jag kollat på något. Bra jobb HBO...

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Alla hänger inte på SweC varje dag så missar lätt saker. Minns bara förra SweC-live vi gjorde så var det någon som kommentera bara någon dag innan eventet att den inte hade sett något om det tidigare, trots flera nyheter och bumpar om det. Omöjligt att nå ut till alla, men vi kan fortfarande försöka

Tror du missförstått, det har inte gått att missa HBO max, det har ju varit reklam i alla kanaler, man måste ju bott under en sten för att missa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

På dom flesta saker, inte alla.

Det har pratats lite tidigare i tråden om att deras textning inte är helt 100 än, men att dom enligt supporten jobbar på det.

Hoppas dom ser till så att det finns till allting snart! Förra veckans Curb Your Enthusiasm-avsnitt hade inte engelsk text, men det senaste avsnittet hade, så det ligger säkert något i det. Hoppas på ett alternativ att kunna välja position av texten också, finns massor med bra inställningar för storlek osv, men som det är nu är den ju positionerad nästan mitt i skärmen, jag vill ha den långt ner.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av G-Mod:

Tror du missförstått, det har inte gått att missa HBO max, det har ju varit reklam i alla kanaler, man måste ju bott under en sten för att missa

Fast det är ju bara för att du är för dålig på att blockera reklam

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versatile:

Vilket jäkla skräp streaming skiten är, signade upp mig. Vad för man för det? 720 stora pixlar. Allt är typ suddigt, totalt oanvändbart på datorn.

Varför har de inte lyckats lösa bättre DRM för PCs än... Får se om jag lyckas dela detta hbo konto med polaren eller något, 50% off är trots allt en väldigt bra deal.

DRM på Chrome suger, är Widevine och ingen rights-holder tillåter högre än 720p och låg bitrate via Widevine .

Så vill du se i webbläsaren och webbläsaren har Widevine DRM är du SOL på allt utom YouTube, max 720p och låg bitrate då Widevine är knäckt och ingen rights-holder tillåter dig ha över 720p via Widevine DRM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G-Mod:

Tror du missförstått, det har inte gått att missa HBO max, det har ju varit reklam i alla kanaler, man måste ju bott under en sten för att missa

Förutom Swec har jag nog bara sett det i kollektivtrafiken.
Alla har inte samma typ av mediekonsumtion som du.

Skrivet av Pugilisten:

Hoppas dom ser till så att det finns till allting snart! Förra veckans Curb Your Enthusiasm-avsnitt hade inte engelsk text, men det senaste avsnittet hade, så det ligger säkert något i det. Hoppas på ett alternativ att kunna välja position av texten också, finns massor med bra inställningar för storlek osv, men som det är nu är den ju positionerad nästan mitt i skärmen, jag vill ha den långt ner.

Ja, jag kollar också på Curb Your Enthusiasm och tänkte på samma sak.

Men även om den engelska textningen fanns på senaste avsnittet så var den felformaterad på flera ställen, vissa ord föll bort och så.
Jag tycker texten är rätt långt ner?

Men det kanske varierar, jag har mest kollat på min surfplatta.

Oavsett så känns som att dom behöver slipa lite på det tekniska kring undertextningen, men det verkar ju som att dom gör det också.

Skrivet av Liquidedust:

DRM på Chrome suger, är Widevine och ingen rights-holder tillåter högre än 720p och låg bitrate via Widevine .

Så vill du se i webbläsaren och webbläsaren har Widevine DRM är du SOL på allt utom YouTube, max 720p och låg bitrate då Widevine är knäckt och ingen rights-holder tillåter dig ha över 720p via Widevine DRM.

Detta är så frustrerande, för vad spelar det för roll?
WEB-DL nedladdningar finns tillgängliga i maxkvalitet sekunder efter att dom finns tillgängliga ändå.
Så varför ska inte vi som betalar kunna få titta på bättre kvalitet via datorn?

Jag har en HTPC och ingen smart-TV, så det är lite dumt.

Netflix har ju en egen app i windows som ger hög kvalitet med surroundljud, konstigt att inte fler har det.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis är detta sista dagen man behöver se reklam för detta erbjudande
De har verkligen lyckats köpa reklamplats för detta dyker upp i mailen, alla sociala flöden och konstiga ställen - har aldrig varit med om att mer eller mindre bli förföljd av detta erbjudande oavsett vart på internet jag är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kontakta supporten om det!

Det verkar som att dom inte riktigt fått igång textningen ordentligt än, många avsnitt har felgjord engelsk textning eller engelsk textning inte tillgänglig och så också.

Jag fick detta svaret när jag kontaktade dom:

Förhoppningsvis kommer det bli bättre framöver.

Visst gör dom det, men det är inte så många.
Men filmer som Predetor, Ready or Not, One Hour Photo, Alien och Die Hard-filmerna, Black Swan, Bad Times at El Royale, Dark Water, The Hills Have Eyes, Stoker osv. är ju verkligen filmer mer riktade till en vuxen publik.

Serier som It's Always Sunny in Philadelphia t.ex. är ju också riktat mot en vuxen publik.

När typ Tom Hanks/"Forest Gump" fick AIDS och dog. Hm. Inget jag vill betala för att se som "repris". Så kallad "skit-tråxig-film".. Saknade underhållningsvärde för mig. (Räckte att "Jenny", Tom Hanks fru dog i "Gump" av AIDS. Var tråkigt nog.)
"Sunny i Philadelphia" har repriserats av TV1000, Canal Digital och SVT ett antal gånger. Alltså långfilmen då. Känns knepigt att betala för något man redan sett.. Känns inte riktigt "sexigt" att skriva på en tjänst för.

Tror inte att jag är "målgruppen" för Disney längre, även om jag fortfarande uppskattar "Kalle Ankas julafton"!
Fast "julaftonen" kan man fortfarande se utan extra kostnad och okodat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

När typ Tom Hanks/"Forest Gump" fick AIDS och dog. Hm. Inget jag vill betala för att se som "repris". Så kallad "skit-tråxig-film".. Saknade underhållningsvärde för mig. (Räckte att "Jenny", Tom Hanks fru dog i "Gump" av AIDS. Var tråkigt nog.)
"Sunny i Philadelphia" har repriserats av TV1000, Canal Digital och SVT ett antal gånger. Alltså långfilmen då. Känns knepigt att betala för något man redan sett.. Känns inte riktigt "sexigt" att skriva på en tjänst för.

Vad pratar du om? Pratar du om filmen "Philadelphia"?

Jag pratar om den här serien: https://www.imdb.com/title/tt0472954/reference

Och den har ingenting med Tom Hanks filmen att göra...

Permalänk
Medlem

Rabatten är ju bara för att försöka få in fler kunder i systemet.
Sen döper de om kanalen och alla blir nya kunder, med nya priser..
Känns som de tror de är smarta men egentligen bara gör sig en stor otjänst, för nuförtiden är inte kunderna sena att hoppa av.
Nyttja läget ni som tycker det är något att se, så länge läget varar.