Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Funderar kanske på att köpa det men är lite osäker, undrar hur stor är sannolikheten att det släpps en multiplayer, isåfall när ? har läst på internet men hör olika rykten, någon som kanske vet en säker källa ang multiplayer ? Hur tror ni ett gtx 1070 och en Ryzen 1800 x presterar, man bör väll kunna köra medium någorlunda eller ?

Räkna med att eventuell multiplayer släpps om några år. CDPR har full fokus på att fixa i ordning spelet i dess nuvarande form och att släppa next-gen uppdateringen för Xbox Series och PS5. Därefter blir det gratis DLC och mer fixar under 2022. Någon gång släpps den första expansionen (troligen 2022) och inte förrän tidigast efter det är nog CDPR intresserade av att släppa multiplayer.

Självklart gissning baserat på vad dom har sagt hittills, men att man inte ska förvänta sig multiplayer inom ett år är nog rätt säkert.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Räkna med att eventuell multiplayer släpps om några år. CDPR har full fokus på att fixa i ordning spelet i dess nuvarande form och att släppa next-gen uppdateringen för Xbox Series och PS5. Därefter blir det gratis DLC och mer fixar under 2022. Någon gång släpps den första expansionen (troligen 2022) och inte förrän tidigast efter det är nog CDPR intresserade av att släppa multiplayer.

Självklart gissning baserat på vad dom har sagt hittills, men att man inte ska förvänta sig multiplayer inom ett år är nog rätt säkert.

Okej tack, läste en artikel här.

https://www.moviezine.se/nyheter/cd-project-red-lagger-ned-mu...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Funderar kanske på att köpa det men är lite osäker, undrar hur stor är sannolikheten att det släpps en multiplayer, isåfall när ? har läst på internet men hör olika rykten, någon som kanske vet en säker källa ang multiplayer ? Hur tror ni ett gtx 1070 och en Ryzen 1800 x presterar, man bör väll kunna köra medium någorlunda eller ?

Vilken upplösning?
Jag kör i 2560*1080 och med allt på Ultra (Rx5700).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yamato:

Har börjat spela detta igen efter ett längre uppehåll.

Undrar vad som är nytt?

Jag har sett att det tillkommit en cyberware "Optical Camo":

https://i.ytimg.com/vi/9GooZZcL790/mqdefault.jpg

Det var väldigt bra faktiskt. Riktigt behändigt om man ska smyga sig förbi någonstans eller hamnar i ett tight läge och vill dra sig undan

Har också kommit en Arasaka Hazmat dräkt. Den var inte så läcker tycker jag. Men ändå, kul med nytt.

Någon annan som upptäckt något nytt? Nu menar jag sådant som syns alltså. Inte bugfixar och annat, t ex har de förbättrat AI'n på NPC. Men sådant som syns vore kul att veta. Nya vapen kanske?

Jag tror att fler Cyberware går att få tag på som Legendary, när du när en viss nivå, finns en hel del legendary blueprints hos handlarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Recensioner på steam just nu:

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är spelet värt 314 kr idag eller ska jag vänta ett år till?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag köpte vid release på GOG, har väl bränt lika många timmar som jag spenderade kronor = 1:- i timmen. Vad som är värt för dig kan nog bara du svara på.
Men gillar du att utforska öppen värld så ja, givet att du har hårdvaran men det verkar du inte ha bekymmer med.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag köpte vid release på GOG, har väl bränt lika många timmar som jag spenderade kronor = 1:- i timmen. Vad som är värt för dig kan nog bara du svara på.
Men gillar du att utforska öppen värld så ja, givet att du har hårdvaran men det verkar du inte ha bekymmer med.

Tack, då blir det ett köp

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Spelvärt var det. Köpte för 200 vid release men lirade nu i somras

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

/edit: oj, nya svar sedan jag började skriva. Svarade på Ratatosks inlägg.

Jag ligger på Level 50 sedan länge. Har bara ett main story-uppdrag kvar. Håller på nu med att klara alla sidojobb/gigs.

Tycker det är lite skevt hur leveling-systemet fungerar:
- Street Cred. Går fortast att levla upp, man kommer snabbt upp i topp-nivå.
- Level. Det går hyffsat fort att levla upp karaktären. Sedan kommer man till 50 och då är det stopp. Även fast man kanske har halva spelet kvar, lite tråkigt.
- De flesta skills går fort att levla upp också, men det är svårare ju högre upp man kommer. Tog bra lång tid innan jag fick level 20 på handguns som ändå är min "main skill" (det fick jag faktiskt nyligen, äntligen kunde man ta sista perken!). Men det här är väl den av detta som fungerar "bäst" ändå skulle jag säga (denna och alla andra skills tror jag, förutom de under intelligens).
- MEN, breach protocol är något fruktansvärt segt att levla upp. Har bara intelligens 14 så kan inte komma längre än så. Men ligger på 12 nu och har allltid tagit alla terminaler jag sett och försökt att få Daemon nr 3 och oftast en till. Har bästa cyberdecket också. Jag undrar om jag kommer komma till 14 när jag klarat allt ens!?

Jag menar inte att man ska komma till högsta nivå just precis i slutet av spelet, det är ju kul att njuta av en full-levlad karaktär lite granna också. Så lite kvar att göra måste man ju ha iaf.

---

En annan fundering, tänk om skill-leveling-systemet hade varit lite dynamiskt. Man blir bättre på det man använder, logiskt. Men även att man kan bli sämre på skills man inte använt på länge inte att det kan gå tillbaka på noll, men att man iaf kan tappa lite granna, till hälften kanske. Typ så funkar det ju i vardagliga livet. Färdigheter är färskvara

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Tänkte spela lite igen men spelet kraschar vid uppstart varje gång nu. Testat verify/repair, testat uppdatera drivrutiner och Windows, testat avinstallera och installera spelet på nytt, inget verkar funka så ger upp nu. Aja, verkar inte som det kommit mycket content alls så avvaktar väl tills någon dlc släpps innan jag försöker på nytt, kanske får försöka installera om Windows i samma veva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Funderar kanske på att köpa det men är lite osäker, undrar hur stor är sannolikheten att det släpps en multiplayer, isåfall när ? har läst på internet men hör olika rykten, någon som kanske vet en säker källa ang multiplayer ? Hur tror ni ett gtx 1070 och en Ryzen 1800 x presterar, man bör väll kunna köra medium någorlunda eller ?

Skrivet av Ratatosk:

Vilken upplösning?
Jag kör i 2560*1080 och med allt på Ultra (Rx5700).

Vet inte om upplösningen spelar så stor roll, med ett 1070 lär man ställa res-scale så man kommer ner till 1080p iaf. Körde själv med ett 1070 och även i 1080p var jag tvungen att gå ned till 30fps vsync (och där med ta fram handkontrollen och spela det på tv:n istället), att hålla bra flyt nog för tangentbord och mus och behålla någon form av anständigt ögongodis gick inte. Men då kunde jag iaf köra lite tweakad high.

Är ju såklart en smakfråga, men jag hade nog väntat med att spela på kraftfullare hårdvara om man är tvungen att gå ned till medium/low, grafiken är imo en stor del av det positiva i denna titel, det gör mycket för upplevelsen. Personligen kan jag inte spela first person spel med mus när man konstant dippar långt under 60fps. Medium funkande väl i 1080p, men fortfarande hyfsat instabil fps så 1070 är verkligen på gränsen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SanyaIV:

Tänkte spela lite igen men spelet kraschar vid uppstart varje gång nu. Testat verify/repair, testat uppdatera drivrutiner och Windows, testat avinstallera och installera spelet på nytt, inget verkar funka så ger upp nu. Aja, verkar inte som det kommit mycket content alls så avvaktar väl tills någon dlc släpps innan jag försöker på nytt, kanske får försöka installera om Windows i samma veva.

Ta bort Cyberpunk 2077 katalogen enligt följande.
https://frondtech.com/cyberpunk-2077-config-file-location/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Hej.
Läste denna artikeln, hm ja frågan är hur det blir med Multiplayer, man får väll vänta och se.

https://www.moviezine.se/nyheter/cd-project-red-lagger-ned-mu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ta bort Cyberpunk 2077 katalogen enligt följande.
https://frondtech.com/cyberpunk-2077-config-file-location/

Testade det nu men kraschar fortfarande, testade också att rensa sparfiler och stänga av cloud saves så att de inte kom tillbaka men det hjälpte inte heller. Antar helt enkelt att något blivit korrupt och att jag måste installera om Windows, men vill inte göra det före jag uppgraderar datorn och i samband med det installerar Windows 11, så det får vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Testade det nu men kraschar fortfarande, testade också att rensa sparfiler och stänga av cloud saves så att de inte kom tillbaka men det hjälpte inte heller. Antar helt enkelt att något blivit korrupt och att jag måste installera om Windows, men vill inte göra det före jag uppgraderar datorn och i samband med det installerar Windows 11, så det får vänta.

Om systemfiler har blivit korrupta så kan du reparera installationen, dvs du behöver inte installera om windows.

https://support.microsoft.com/en-us/topic/use-the-system-file...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Om systemfiler har blivit korrupta så kan du reparera installationen, dvs du behöver inte installera om windows.

https://support.microsoft.com/en-us/topic/use-the-system-file...

Hittade och fixade korrupta systemfiler men gjorde ingen skillnad, spelet kraschar fortfarande vid start. Tror det är för det bästa i alla fall så att jag inte är utbränd på det igen när dlc väl kommer.

Permalänk
Medlem

Läsvärt om en fd hatare som aldrig spelade spelet själv (pc) trots att ha förbokat. Men som började spela i november:
https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/r4k67i/c...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Läsvärt om en fd hatare som aldrig spelade spelet själv (pc) trots att ha förbokat. Men som började spela i november:
https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/r4k67i/c...

Men så spelade han även ett spel som patchats i snart ett år också.

Var spelet så dåligt som ”mobben” skrek om? Nä, men det var (är) ett ofärdigt spel, som hade behövt ett år till, kanske till och med två, och som framförallt inte skulle släppts som det gjordes på last gen. Personligen så kan jag se något positivt i denna backlash-kultur, trots att det är märkligt att folk likt ts hoppar på, att det nu börjar bli sånt jäkla drev kommer väl i iaf i viss mån att göra att spelföretag iaf kommer börja tänka ett halvt steg till nästa gång.

Permalänk

Hej.
Någon som vet vad som som menas i texten, det står enstaka multiplayer aktiviteter och sedan att fristående multiplayer läget troligtvis inte blir av. Vad menas med det, kommer multiplayer men bara väldigt begränsat kanske, isåfall hur ser det ut då..?

https://www.fz.se/nyhet/288530-multiplayer-kommer-gradvis-att...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Någon som vet vad som som menas i texten, det står enstaka multiplayer aktiviteter och sedan att fristående multiplayer läget troligtvis inte blir av. Vad menas med det, kommer multiplayer men bara väldigt begränsat kanske, isåfall hur ser det ut då..?

https://www.fz.se/nyhet/288530-multiplayer-kommer-gradvis-att...

Personligen tror jag inte på ett multiplayerläge (vilket de också sagt?)
Spelet kommer vara gammalt när ett sådant skulle vara klart ändå.

Jag tror snare de satsar på witcher IV.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD 5800x samt 3080 Nvidia GPU. Spelet är fortfarande lika konstigt nu som då. Kör 1440p, oavsett om jag lägger grafikinställningar på low/medium eller hight så hamnar FPS kring 80-110 medan varken CPU eller GPU arbetar till max. Jag kan vandra runt 100 fps medan GPU har typ 80% usage och CPU ligger kring 50%.

På alla andra spel kan jag avgöra spelinställningarna genom att titta på fps och sen GPU usage, hamnar jag runt 95% och mer är det nog. I detta jäkla spel kommer jag sällan ovanför 80% oavsett inställning....

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag har en AMD 5800x samt 3080 Nvidia GPU. Spelet är fortfarande lika konstigt nu som då. Kör 1440p, oavsett om jag lägger grafikinställningar på low/medium eller hight så hamnar FPS kring 80-110 medan varken CPU eller GPU arbetar till max. Jag kan vandra runt 100 fps medan GPU har typ 80% usage och CPU ligger kring 50%.

På alla andra spel kan jag avgöra spelinställningarna genom att titta på fps och sen GPU usage, hamnar jag runt 95% och mer är det nog. I detta jäkla spel kommer jag sällan ovanför 80% oavsett inställning....

Detta och RDR 2 är konstiga spel när det kommer till inställningar. Mycket som går att höja eller sänka utan att det gör från eller till i fps.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag har en AMD 5800x samt 3080 Nvidia GPU. Spelet är fortfarande lika konstigt nu som då. Kör 1440p, oavsett om jag lägger grafikinställningar på low/medium eller hight så hamnar FPS kring 80-110 medan varken CPU eller GPU arbetar till max. Jag kan vandra runt 100 fps medan GPU har typ 80% usage och CPU ligger kring 50%.

På alla andra spel kan jag avgöra spelinställningarna genom att titta på fps och sen GPU usage, hamnar jag runt 95% och mer är det nog. I detta jäkla spel kommer jag sällan ovanför 80% oavsett inställning....

Kan vara vissa andra grejer som sätter stopp i själva arkitekturen. Minnesbandbredd, ROPs eller något annat i själva GPUn som blir flaskhals vilket gör att GPU inte kan nå "100%".

Sedan är nog minst en tråd på din CPU maxad, vilket gör att du med största sannolikhet på Low är CPU-bunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Kan vara vissa andra grejer som sätter stopp i själva arkitekturen. Minnesbandbredd, ROPs eller något annat i själva GPUn som blir flaskhals vilket gör att GPU inte kan nå "100%".

Sedan är nog minst en tråd på din CPU maxad, vilket gör att du med största sannolikhet på Low är CPU-bunden.

Kan vara så, men i andra spel fungerar det bra. Tror ju att varken min GPU eller CPU är någon flaskhals att man ska hamna på dessa låga nivårer. Nåja, bara vänta på fler patcher

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Samsung Sverige

Kanske blir att plocka upp Cyberpunk nu igen, men förra genomspelningen var rätt buggfri så jag antar att upplevelsen i sig troligen inte är så mycket bättre. Eller har jag fel där?:)

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Jag har bara upplevt en bugg som jag stör mig på, allt annat har varit riktig bra annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Kan vara så, men i andra spel fungerar det bra. Tror ju att varken min GPU eller CPU är någon flaskhals att man ska hamna på dessa låga nivårer. Nåja, bara vänta på fler patcher

Det är svårt att få mycket över 100 fps i CP2077 oavsett hårdvara. Tycker det du uppger att du får (över 80fps) antagligen är helt OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag har en AMD 5800x samt 3080 Nvidia GPU. Spelet är fortfarande lika konstigt nu som då. Kör 1440p, oavsett om jag lägger grafikinställningar på low/medium eller hight så hamnar FPS kring 80-110 medan varken CPU eller GPU arbetar till max. Jag kan vandra runt 100 fps medan GPU har typ 80% usage och CPU ligger kring 50%.

På alla andra spel kan jag avgöra spelinställningarna genom att titta på fps och sen GPU usage, hamnar jag runt 95% och mer är det nog. I detta jäkla spel kommer jag sällan ovanför 80% oavsett inställning....

Beror på vart du är o testar också. Är jag ute på landet kan jag lätt dra 100+ fps med min Ryzen 3900X och RTX 3070 Ti, men kör jag igenom centrum kommer min FPS dippa till låga 50 (och GPU usage går ner, vilket tyder på CPU flaskhals).

Du kan leka med Crowd Density inställningen också (är under Gameplay fliken). Har ganska stor effekt på CPU prestanda inne i stan, iaf med min 3900X. 5800X tror jag ska klara det bättre.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Vet inte om upplösningen spelar så stor roll, med ett 1070 lär man ställa res-scale så man kommer ner till 1080p iaf. Körde själv med ett 1070 och även i 1080p var jag tvungen att gå ned till 30fps vsync (och där med ta fram handkontrollen och spela det på tv:n istället), att hålla bra flyt nog för tangentbord och mus och behålla någon form av anständigt ögongodis gick inte. Men då kunde jag iaf köra lite tweakad high.

Är ju såklart en smakfråga, men jag hade nog väntat med att spela på kraftfullare hårdvara om man är tvungen att gå ned till medium/low, grafiken är imo en stor del av det positiva i denna titel, det gör mycket för upplevelsen. Personligen kan jag inte spela first person spel med mus när man konstant dippar långt under 60fps. Medium funkande väl i 1080p, men fortfarande hyfsat instabil fps så 1070 är verkligen på gränsen.

Jag har kört AMDs dynamiska med ett target på 40 fps. Kör utan V-sync för får ett fruktansvärt input lag med det. Kör allt på high tror jag. Flyter på bra tycker jag Med mus och tangentbord. Så länge man inte har någon input lag funkar det kalas.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080