Permalänk

Min dator fryser hela tiden!

Tjenare! Jag köpte en prebuilt gaming dator från Lenovo Legion för ca 1 år sedan. Den fungerade hur bra som helst och det gick att spela alla spel utan lag eller konstigheter fast i somras så hände något. Jag satt med datorn igång och chillade, jag hade inget spel igång utan endast en flik med youtube och spotify uppe i bakgrunden. Från ingenstans så fryser datorn och jag kan inte röra musen eller höra något ljud från min youtube video längre. Jag föstod inte riktigt vad som hände så jag fick panik och började trycka på allt. Jag testade ctrl+alt+del, jag testade alt+f4, jag testade till och med windows+ctrl+skift+B men det fungerade inte! Efter kanske 10-15 sekunder så blev hela skärmen blå och det stod att ett fel hade inträffat och att datorn startade om sig själv. Jag blev sååå letad och tänkte att det bara var att datorn var trött eller att den blev för varm eller något? Jag hade visst fel. Efter några dagar så frös den igen! Exakt samma sak hände och inget kortkommando fungerade. Detta problemet har jag än idag fast att det händer minst 1 gång varje dag! Jag är absolut inget proffs och kan väldigt lite om datorer. Jag har rengjort i datorn och fått bort damm men det fungerade inte. Jag har kollat massa youtube och de sa att några filer kan ha blivit korrupta/ är sönder så jag gjorde som de sa för att fixa det men det fungerade inte heller. Jag har fan ingen aning hur jag ska fixa detta så snälla kom med Idéer så jag kan fixa detta skitet. Det är extremt jobbigt att den ska hålla på att frysa hela tiden varje dag men hoppas på lite hjälp av folk som kan. Tack!!

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Medlem

Min gissning är RAM-minnet. Men du har garanti kvar så lämna in den

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Tack som fan! ska lämna in den så fort jag har tid )