Vad är er erfarenhet av Returhuset?

Permalänk

Vad är er erfarenhet av Returhuset?

Har nyss köpt en ny telefon på cdon och det visar sig att det säljs utav nåt ställe som heter Returhuset. Jag har aldrig hört talas om dem förut så är lite nyfiken om det är ett bra ställe eller ej? Hur lång tid brukar de ta på sig att leverera? Går det att lita på dem? Vad är er erfarenhet utav dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Har nyss köpt en ny telefon på cdon och det visar sig att det säljs utav nåt ställe som heter Returhuset. Jag har aldrig hört talas om dem förut så är lite nyfiken om det är ett bra ställe eller ej? Hur lång tid brukar de ta på sig att leverera? Går det att lita på dem? Vad är er erfarenhet utav dem?

https://se.trustpilot.com/review/returhuset.se

4.4 av 5 i snittbetyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Har nyss köpt en ny telefon på cdon och det visar sig att det säljs utav nåt ställe som heter Returhuset. Jag har aldrig hört talas om dem förut så är lite nyfiken om det är ett bra ställe eller ej? Hur lång tid brukar de ta på sig att leverera? Går det att lita på dem? Vad är er erfarenhet utav dem?

Har ingen egen erfarenhet av dem, men vid väg 108 från Lund mot Staffanstorp har (hade) de en stor reklamskylt där det stod att de säljer stöldgods... Första gången i mitt långa liv som jag sett nån stolt annonsera om attt de säljer stöldgods. Jag har inte brytt mig om att svänga in och titta i deras butik i Staffanstorp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

De har tydligen även en butik i något de kallar Skogås.

Länna handelsområde, Huddinge kommun. Postort Skogås.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Butiken i Staffanstorp är lite rörig och ser ut som ett loppis. Men du kan lita på dom, jag har själv handlat där och det var inget problem alls.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Butiken i Staffanstorp är lite rörig och ser ut som ett loppis. Men du kan lita på dom, jag har själv handlat där och det var inget problem alls.

Fick du något spårnings nummer av något slag då? Har inte fått det själv nämnligen

Permalänk
Medlem

Bara goda erfarenheter av returhuset, köpte bl.a. en iPone X 256 GB ny förra året för under 5000:- utan problem.

Permalänk
Avstängd

Beställt ett par ggr, allt prima

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Grejen är den att den har stått på "behandlas" i två dar nu.. Kanske bara jag som är otålig men känns lite weird. Man är väll bortskämd av Inet där allt är relativt kvickt

Permalänk

Undvik, handla inte här

Akta, undvik, handla inte här.

Jag beställde en Iphone 11 pro. Det började med att kameralinserna och glas satt löst och att kameralinserna sedermera trillade bort. Vi kontakt så hävdar de att de inte lämnar garanti på externa skador - trots att telefonen lät som en maracas efter en vecka.

Efter 2 månader slutade skärmen att fungera, och de tar inte det heller på garanti - de skyller på att skärmen slutat fungera på grund av externa skador som i sin tur inte täcks av garanti. Deras utlovade garanti är inte värt något - finns flera seriösa alternativ till detta bluff-företag.

/Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinasa:

Akta, undvik, handla inte här.

Jag beställde en Iphone 11 pro. Det började med att kameralinserna och glas satt löst och att kameralinserna sedermera trillade bort. Vi kontakt så hävdar de att de inte lämnar garanti på externa skador - trots att telefonen lät som en maracas efter en vecka.

Efter 2 månader slutade skärmen att fungera, och de tar inte det heller på garanti - de skyller på att skärmen slutat fungera på grund av externa skador som i sin tur inte täcks av garanti. Deras utlovade garanti är inte värt något - finns flera seriösa alternativ till detta bluff-företag.

/Martin

På Trustpilot är det vanligt med riktigt dåliga omdömen, men här får faktiskt Returhuset 4.3 i betyg av totalt 3669 omdömen. Det är ju oftast missnöjda kunder som skriver på Trustpilot.
Så vill nog säga att det är bra betyg även om det inte gick så bra för dig. https://se.trustpilot.com/review/returhuset.se