Permalänk
Medlem
Skrivet av HusGud:

Fast var dom övriga BF-titlarna så katastrofala? Jag är ingen hardcore-gamer på något vis, men började med BF 3 och har sedan dess följt spelet någorlunda. Senaste BF 5 så fick jag en wow-känsla när jag spelade vid första tillfället. Detta trots buggar och dylikt.

Det är just den avsaknaden av wow-känsla som sätter sin prägel för mig. Visserligen kanske det också beror på att min dator åldrats (liksom jag själv). Det är dock det som gör att jag inte känner någon lust att pröva spelet igen.

Gissar att det med spel är lite samma logik som inom övrig media. Det är ett begränsat utrymme av tid att fånga spelaren, och missas detta tidsfönster så skapas ingen hype och spelare går vidare.

Precis så var det faktiskt, samtliga av dessa titlar var rena katastrofer och folk grinade över att dom släppte ett halvfärdigt spel. 1 år senare så älskade folk spelet som bättrat sig ordentligt och nu 5-10 år senare berättas spelen som legender. BF5 skulle "fokusera på mindre kända slag" när folk trånade efter omaha beach i Frostbite 2 engine. Dice gick ut med att dom skulle ha flera års live service, 6mån senare så gick dom ut offentligt med att det enbart kommmer 1 sista patch sedan så övergavs spelet. Nu 2 år senare sjunger folk lovord om samma spel som är "såååååå bra!".

Enligt en video som Lvlcap la ut på YT så hade en av utvecklarna twittrat "dont like it dont buy it" innan BF5 släpptea, jag menar..vem som tror på sitt spel skriver en spn sak? Nu 3 år senare så kan man FORTFARANDE inte släpa sina skadade medspelare, trots att det var med i GP trailern till spelet hahaha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har haft riktigt roligt med ett par kompisar i squad på vanlig Conquest. Spelet behöver balansering och polering men är vansinnigt roligt ändå

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Så sa alla om katastroferna BF5, BF1 och för att inte nämna BF4 och BF3 som samtliga hade en katastrofal release. Jag tycker att folk hoppar på grin-tåget av samma anledning som att vissa YT videos får sjukt många dislikes. Många vill bara vara med resten och skapar sig egentligen ingen egen åsikt.

Precis. Jag har varit med sen BF1942 och VARJE ny version ska tydligen vara det "sämsta Battlefield någonsin". "Inte alls lika roligt som <insert previous BF>".

Folk har såklart full rätt att tycka precis vad de vill av mer eller mindre välgrundade anledningar. Men hade man trott 100% på det där virala drevet som uppstår varje gång så hade max ca 5 personer i världen spelat BF vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Precis. Jag har varit med sen BF1942 och VARJE ny version ska tydligen vara det "sämsta Battlefield någonsin". "Inte alls lika roligt som <insert previous BF>".

Folk har såklart full rätt att tycka precis vad de vill av mer eller mindre välgrundade anledningar. Men hade man trott 100% på det där virala drevet som uppstår varje gång så hade max ca 5 personer i världen spelat BF vid det här laget.

Exakt! Än idag finns det gott om fulla servrar i både BF4, BF1 och BFV och alla tre spelen är så bra som någon någonsin varit!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Blivit nästan 20 timmar spelat sen i torsdags kväll, och jag gillar det!
Gillar speciellt banan Manifest, sjukt kul att springa runt bland containrarna och köra lite CQC.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men du vill inte ligga över.
Du vill ligga strax under.
Kan du ställa i drivrutinen

Om man är känslig för tearing ja, men det är inte jag. I spel som wow och liknande kan jag gärna låsa fps till straxt under hz på skärmen, men inte i fps.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

https://steamcharts.com/app/1517290

2042 verkar ha tappat halva sin spelarbas på en vecka. Senaste uppdateringen tycks ha hjälpt föga, men det var det nog få som trodde att den skulle göra.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Skrivet av Arditi:

https://steamcharts.com/app/1517290

2042 verkar ha tappat halva sin spelarbas på en vecka. Senaste uppdateringen tycks ha hjälpt föga, men det var det nog få som trodde att den skulle göra.

Vad konstigt prestandan är ju under all kritik, hit detection är ju kass också. Börjat lira mer BFV, vilket bra spel det är i jämförelse, ser ju mycket snyggare ut också och grym fps.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

https://steamcharts.com/app/1517290

2042 verkar ha tappat halva sin spelarbas på en vecka. Senaste uppdateringen tycks ha hjälpt föga, men det var det nog få som trodde att den skulle göra.

Förvånas inte, dom måste göra nåt nu, helst för en vecka sen 🙈
Men där ser man inte hur många som spelar enbart genom origin va? Eller på konsol? Måste vara fler än så som lirar..? 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Förvånas inte, dom måste göra nåt nu, helst för en vecka sen 🙈
Men där ser man inte hur många som spelar enbart genom origin va? Eller på konsol? Måste vara fler än så som lirar..? 👀

Jag antar att eftersom det heter steamchart ( "An ongoing analysis of Steam's concurrent players." ) så syns varken konsol eller origin statistik.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Förvånas inte, dom måste göra nåt nu, helst för en vecka sen 🙈
Men där ser man inte hur många som spelar enbart genom origin va? Eller på konsol? Måste vara fler än så som lirar..? 👀

2 till stora patchar är planerade innan 2023, var av den ena är planerad till början av december så det är på gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

2 till stora patchar är planerade innan 2023, var av den ena är planerad till början av december så det är på gång.

*2022

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av Arditi:

https://steamcharts.com/app/1517290

2042 verkar ha tappat halva sin spelarbas på en vecka. Senaste uppdateringen tycks ha hjälpt föga, men det var det nog få som trodde att den skulle göra.

Det märks i servarna med. Knappt någon som spelade igår. Portal där det alltid fanns server och folk var också tomma. Jag loggade in i BF4 och det fanns 30 fulla Lockers server LOL och då menar jag 64 spelare servers. Tror folk har tröttnar redan på spelet och börjar gå tillbaka till BF5, BF1 och BF4.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Patchen som släpptes under gårdagen gör skjutandet i spelet bättre i alla fall och definitivt ett steg i rätt riktning. Det är inte perfekt men nu går det faktiskt att använda ARs över 10 meter utan att skotten går helt snett. Svävaren har tonats ner vilket märks av och de flesta kroppar går nu att återuppliva även fast buggen verkar kvarstå i vissa situationer.

Jag tror att 2042 kan bli ett helt okej spel om man får till några ordentliga uppdateringar över tid, men bästa är nog att ta i. Här bråkar man inte bara med buggar som i tidigare spel utan även med medvetna designval som känns tveksamma. Tänker på saker som server browser för huvudläget, inte kastas ut efter varje runda, ingen scoreboard, all-chat, inte möjlighet att byta till en specifik squad, inga permanenta servrar osv. Jag kommer också låta hård nu men jag tycker 2042 har de absolut sämsta kartorna i ett Battlefield-spel någonsin. Alla kartor känns som en Panzerstorm/Hamada från BFV. Kombinera detta med dålig prestanda så är det en rätt bedrövlig upplevelse för oss som gillar infantry-biten av spelet. Jag har fortfarande kul i spelet och jag har spelat många timmar men det finns så mycket som kan förbättras. Vi som "klagar" vill bara spela ett bättre spel och är samtidigt rätt trötta på att spel släpps halvfärdiga. Detta är inget nytt för Battlefieldspel.

Du har alltid rätt som vanligt. Tror inte vi får se några bra Infantry banor om jag ska vara ärlig. DICE har tappat det när dete kommer till banor. Allt ska vara platt och öppet så att folk med vehicles kan farma så mycket som möjligt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Ja, naturligtvis!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av milo_:

Är inte samma folk som är kvar på DICE som jobbade på de äldre titlarna. Många av dem har gått till Embark och kompetensen och historiken har tyvärr följt med. Bara att gå in på LinkedIn och se hur många som firar att de "släppt sitt första spel". Av de som jobbat på DICE verkar det som att det är väldigt topp-styrt. Ledningen lyssnar inte på utvecklarna och än mindre på communityn. Man verkar inte heller ha satsat på kompetens utan tagit in folk som man känner, enligt vissa. Om detta stämmer tycker jag att det är oerhört synd för de som jobbar där och en epok som går i graven.

För egen del kommer jag avvakta med att plocka upp spelet. Historiskt sett, iaf 4 & 5 har behövt till efter sommaren för att bli de spel de skulle ha varit från början.

Tror de följde med Patrik Söderlund när BF5 släpptes. Den innersta kretsen med 50 utvecklare följde med han och bildade den nya studion. Det fanns en artikel i tidningen om det. Bland de som följde med var några som skapade Frostbite.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det märks i servarna med. Knappt någon som spelade igår. Portal där det alltid fanns server och folk var också tomma. Jag loggade in i BF4 och det fanns 30 fulla Lockers server LOL och då menar jag 64 spelare servers. Tror folk har tröttnar redan på spelet och börjar gå tillbaka till BF5, BF1 och BF4.

Anledningen till att portal dött är att man inte längre får någon XP där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror de följde med Patrik Söderlund när BF5 släpptes. Den innersta kretsen med 50 utvecklare följde med han och bildade den nya studion. Det fanns en artikel i tidningen om det. Bland de som följde med var några som skapade Frostbite.

Känns som den mest logiska förklaringen till det hela!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är ändrat i final release, men var inte bf kända för att spelat in ljud från verkligenheten och få verklighetstroget ljud?
Känslan man haft när man kom in i ett spel i bf3-4-V var att man hörde krig, fordon och explosioner långt ifrån kartans alla hörn och kanter, men 2042 var otroligt tyst och kändes mer som om man var en myra på en CoD bana.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ja det är innerligt synd hur man man misslyckas så grovt där folk dömer bort ett spel på de korta veckor som gått.

Man borde helt enkelt skippat ex. Hazard Zone. Bland det grötigaste och löjligaste jag varit med om jämfört med BR.

Satsat fullt ut på All Out Warfare och Portal där man borde kunnat konfigurera upp permanenta servar. Tragiskt…

Saknar BF2 - BF4 eran…

Jag menar personen som just nu lagt ner tid på att skapa ett liknande BR läge vis Portal bevisar uppenbarligen hur fel EA varit med BF….

- https://youtu.be/Qu0OrbOwNRA

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Vet inte om detta är ändrat i final release, men var inte bf kända för att spelat in ljud från verkligenheten och få verklighetstroget ljud?
Känslan man haft när man kom in i ett spel i bf3-4-V var att man hörde krig, fordon och explosioner långt ifrån kartans alla hörn och kanter, men 2042 var otroligt tyst och kändes mer som om man var en myra på en CoD bana.

Jag har inte köpt spelet än, då det varkar vara väldigt mycket problem än.
Men detta att ljudet är under all kritik har jag sett många klaga på. Mycket tråkigt det är ju det som gjorde dom tidiga bf så stora.
För mig är ljudet halva upplevelsen :/

Permalänk
Medlem

Om ni rökgranat avskärmar erat synfält så kan ni alltid "stänga" av det genom att gå in i karaktärsmenyn.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/r47g6k/you_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Om ni rökgranat avskärmar erat synfält så kan ni alltid "stänga" av det genom att gå in i karaktärsmenyn.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/r47g6k/you_...

dom får lägga den i "att göra listan", tror den hamnar på plats 1,000,023 i ordningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jag har inte köpt spelet än, då det varkar vara väldigt mycket problem än.
Men detta att ljudet är under all kritik har jag sett många klaga på. Mycket tråkigt det är ju det som gjorde dom tidiga bf så stora.
För mig är ljudet halva upplevelsen :/

Alla tycker ju olika men personligen tycker jag inte att ljudet är så dåligt som alla säger, det är inte som i BF1 än men tycker det är bättre än Warzone till exempel. Men beror väl på vad man har för headset och vilka inställningar man kör med 😊

Permalänk
Medlem

At one point this year, there were reports that Battlefield 2042 was going to have a massive level of destruction that would, for example, allow players to completely take down skyscrapers and other massive buildings. According to a new report from the aforementioned insider, Tom Henderson, this was the intention, but at some point during development DICE had to scale back this ambition to the product we have today, which has a similar level of destruction as previous games. - https://comicbook.com/gaming/news/battlefield-2042-xbox-ps5-p...

Damn...

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat många spel. Jag måste bara säga att ljudet i BF 2042 är perfektion. De behöver inte göra fler spel nu. Klimax är uppnått. Tack för allt. / Farbror Barbro.

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror de följde med Patrik Söderlund när BF5 släpptes. Den innersta kretsen med 50 utvecklare följde med han och bildade den nya studion. Det fanns en artikel i tidningen om det. Bland de som följde med var några som skapade Frostbite.

Även med den vetskapen är det makabert hur grundläggande funktioner och insikter från tidigare titlar bara försvann. De nya verkar inte ha fått någon kompetensöverföring utan fått ta fram allt på nytt.

Får vända blicken till Patriks gäng. Är spänd på vad de har att släppa. De få treasers vi har fått se har varit imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pistvakt83:

Jag har spelat många spel. Jag måste bara säga att ljudet i BF 2042 är perfektion. De behöver inte göra fler spel nu. Klimax är uppnått. Tack för allt. / Farbror Barbro.

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Även med den vetskapen är det makabert hur grundläggande funktioner och insikter från tidigare titlar bara försvann. De nya verkar inte ha fått någon kompetensöverföring utan fått ta fram allt på nytt.

Får vända blicken till Patriks gäng. Är spänd på vad de har att släppa. De få treasers vi har fått se har varit imponerande!

Ja det är helt sjukt hur man kan gå tillbaka på så många punkter..
Dom kunde bara fortsatt på bfv o bytt ut modeller till "framtida", behållt gameplayet, fixat nya maps..
Några duktiga moddare hade gjort ett dubbelt så bra bf2042 på det viset än vad nuvarande är på ett halvår

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Har verkligen försökt gilla spelet. Både under betan och dessa 6-8 timmar jag spelat nu. Men hur mycket jag än försöker så går det bara inte. Det är inte pga avsaknaden av Battlefield känslan utan det är för att spelet är helt oigenomtänkt. Har nog blivit revivad 2 gånger under all tid jag spelat. Och när man ligger där på marken så ser man ju inte vem som är ens lagkamrat eller ens nearby medic för den delen. Hela spelet med banor, vapen customization är fruktansvärt oigenomtänkt och extremt rörigt. Det är precis som om man velat misslyckas med det hela. Hur kunde man ens tro på en sån ful scoreboard?

Hoppade in och spelat lite bf4 och bf1 igår och dom spelet är ljusår bättre.

Blir inget köp för mig iaf 👎

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850