PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Någon som har tips på någon sida som har Ps5 i lager?
Max runt 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Någon som har tips på någon sida som har Ps5 i lager?
Max runt 8000

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4121...

För dyr för mlg då jag inte vill ha dessa spel. Men det är under din budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Någon som har tips på någon sida som har Ps5 i lager?
Max runt 8000

Håll koll på tråden aktivt så kommer du kunna nypa en inom ett par veckor för ordinarie pris. Alternativt att som andra redan tipsat om - gå in på närmsta media markt och beställ. Dom har slutat sålt på weben för att undvika att bottar köper slut på lagret och för att ha koll på en per kund.

Permalänk

Jag bor över 18 mil från närmaste media markt och när det är dropps så tar det slut på 5 minuter

Permalänk

Jag har redan varit på denna tråd i 2 månader och inte fått tag på något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Jag har redan varit på denna tråd i 2 månader och inte fått tag på något

Jag skickade länk lite längre upp i tråden. Finns i lager med två spel.

Permalänk
Medlem

Om man går in på en media markt och bokar en, kan man få så dom skickar den åt en eller måste man tillbaka till affären och hämta den? Har 35mil till närmsta mm affär så dubbla resor känns onödigt, men skall ner till den staden om några, dagar på läkarbesök så då hade man kunnat gå in och boka isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Jag har redan varit på denna tråd i 2 månader och inte fått tag på något

Alla sitter i samma sits och det finns inga genvägar om man inte vill betala överpris. blocket säljs väl alla scalpade för runt 8k så det är alternativen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadde:

Om man går in på en media markt och bokar en, kan man få så dom skickar den åt en eller måste man tillbaka till affären och hämta den? Har 35mil till närmsta mm affär så dubbla resor känns onödigt, men skall ner till den staden om några, dagar på läkarbesök så då hade man kunnat gå in och boka isåfall.

gå in och fråga dem är mitt tips.

Permalänk
Avstängd

Retrospelbutiken scalpar just nu Playstation 5 SE Bundle med Call of Duty: Vanguard & Far Cry 6 för 7800.

https://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=41211

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Retrospelbutiken scalpar just nu Playstation 5 SE Bundle med Call of Duty: Vanguard & Far Cry 6 för 7800.

https://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=41211

Jag har försökt få tag i ett PS5 hur länge som helst, men det där kan de få behålla. 😂
Bryr mig inte ett smack om de spelen.

Permalänk
Skrivet av Getabock1:

Jag har försökt få tag i ett PS5 hur länge som helst, men det där kan de få behålla. 😂
Bryr mig inte ett smack om de spelen.

Jag bryr mig inte om spelen heller, men köpte denna. Spelen är värda ca 800kr. Så själva konsolen går 1000kr dyrare. Det betalar jag gärna för att slippa stressa mig om barnen blir besvikna på julafton eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Jag bryr mig inte om spelen heller, men köpte denna. Spelen är värda ca 800kr. Så själva konsolen går 1000kr dyrare. Det betalar jag gärna för att slippa stressa mig om barnen blir besvikna på julafton eller inte.

Det är faktiskt en helt okej deal! Ska man köpa spelen fysiskt idag så hamnar de på runt 1000kr. Så man skulle kunna säga att paketet är värt minst 7000kr. Du betalar liksom bara 800kr i överpris. Jag tar hellre det paketet än att betala typ 8000kr för bara konsolen. Så du gör helt rätt i att ta det paketet för att ge barnen en rolig julafton!

Och det är faktiskt bra spel man får med i paketet. Inte så att du får två indiespel på köpet, utan du får två stycken nysläppta AAA spel som är värda att spela igenom även om det inte är den genre av spel man tycker om.

Permalänk
Medlem

Jag försöker få tag i en extra till julklapp men har ingen stress.
Hittade en på blocket för 6200 kr nu så verkar som scalpers har fått sänka sina priser rejält!

https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5_nytt/979858...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s_o_n_y:

1000 pix tog dom i förbokningspeng vilket kan tyckas rimligt 😊

Är det verkligen rimligt att ta en "förbokningspeng" på något man säljer slut på 1 min?

Tycker det är riktigt fattigt beteende av dem. När den kommer in har man 48h på sig att hämta sin bokning, sen kan den gå till nästa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är ju bara att ta sig och boka i valfritt Media Markt varuhus. En polare bokade och troligtvis lev innan jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är det verkligen rimligt att ta en "förbokningspeng" på något man säljer slut på 1 min?

Tycker det är riktigt fattigt beteende av dem. När den kommer in har man 48h på sig att hämta sin bokning, sen kan den gå till nästa.

Vet inte, fattigt håller jag inte med om. En mindre summa håller ju oseriösa borta. Text dom som bokar upp enheter på flera ställen. Lägger man då en kontant summa gör att man städar bort sådana och minskar kön.

Permalänk

Tja, beställde retrospelsbutikens ps5 bundle på torsdags kvällen via klarna. Och fått notis på klarna appen att beställningen är genomförd men inte fått en orderbekräftelse av retrospelbutiken. Första gången jag beställer hos dem och är nyfiken hur det funkar hos dem. Är van vid att få orderbekräftelse av hemsidor direkt efter man beställer nån grej. Tacksam för ett svar, mvh Manuel

Edit: kollade precis på deras hemsida. Det står att dom skickar leveranser på måndagar och torsdagar. Är det så att jag får orderbekräftelsen på måndag när den skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manudimi00:

Tja, beställde retrospelsbutikens ps5 bundle på torsdags kvällen via klarna. Och fått notis på klarna appen att beställningen är genomförd men inte fått en orderbekräftelse av retrospelbutiken. Första gången jag beställer hos dem och är nyfiken hur det funkar hos dem. Är van vid att få orderbekräftelse av hemsidor direkt efter man beställer nån grej. Tacksam för ett svar, mvh Manuel

Edit: kollade precis på deras hemsida. Det står att dom skickar leveranser på måndagar och torsdagar. Är det så att jag får orderbekräftelsen på måndag när den skickas?

Min låg i skräpposten så kolla där.

Permalänk
Skrivet av sadde:

Om man går in på en media markt och bokar en, kan man få så dom skickar den åt en eller måste man tillbaka till affären och hämta den? Har 35mil till närmsta mm affär så dubbla resor känns onödigt, men skall ner till den staden om några, dagar på läkarbesök så då hade man kunnat gå in och boka isåfall.

Jag kollade med deras kundtjänst och det måste hämtas i samma butik som den beställs i, går inte att få det hemskickat.

Jag fick hjälp av min bror i Göteborg att lägga en bokning i Högsbobutiken. Förhoppningsvis kommer den innan han åker hem hit över jul (80 mil bort 😅), annars ligger den kvar tills han hämtar ut den enligt den han bokade med. Då får vi lösa leverans på eget håll.

Permalänk
Medlem

Släpper elgiganten och mediamarkt ens några PS5 ? Eller är det så att det knappt räcker till de som har bokat ?

Permalänk
Medlem

Lite tips, jag va på Mediamarkt i Kungens Kurva och kunde förboka där. Där fick jag dock betala hela summan, 5990:-. Han sa att det vanligtvis tar 2-3 veckor men risk för längre leverans nu pga jul. Dock fick jag 500 kronor för det gick runt snubbar där som delade ut presentkort om man bytte elavtal. Så jag betalade 5490 kr och fick ett nytt billigare elavtal. En bra söndag

Permalänk
Medlem

Ni kanske har sätt på nyheterna, så vill bara uppmärksamma om det är okej då man har ju sett specifikt den där sidan eller så kallad säljare då man letat runt på PS5, och har även kommit upp på tråden ett antal gånger.
https://www.expressen.se/dinapengar/miljonbedrageri-avslojat-...
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/dnrP2J/cdon-lovar-mil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3DUX:

Ni kanske har sätt på nyheterna, så vill bara uppmärksamma om det är okej då man har ju sett specifikt den där sidan eller så kallad säljare då man letat runt på PS5, och har även kommit upp på tråden ett antal gånger.
https://www.expressen.se/dinapengar/miljonbedrageri-avslojat-...
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/dnrP2J/cdon-lovar-mil...

Tycker det var ganska stort av CDON att träda in och ta smällen, men ingenting som de egentligen var skyldiga att göra, och jag hade inte heller gjort det. Är man så dum att man handlar från ett random litet källarebutik på nätet, så får man helt ärligt skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Tycker det var ganska stort av CDON att träda in och ta smällen, men ingenting som de egentligen var skyldiga att göra, och jag hade inte heller gjort det. Är man så dum att man handlar från ett random litet källarebutik på nätet, så får man helt ärligt skylla sig själv.

Är CDON en liten källarbutik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Är CDON en liten källarbutik?

CDON är numera en portal för flera andra aktörer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Är CDON en liten källarbutik?

Det argumentet håller inte. CDON är endast en marknadsplats numera, och det skickas inte helelr från CDONs lager utan butiken direkt, så varför de tar betalt förstår jag inte, och det är också anledningen till att de fick ta smällen, eftersom hade de inte tagit betalt så hade det inte varit deras problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

De är inte certifierade enligt trygg ehandel.
https://tryggehandel.dhandel.se/till-dig-som-konsument/certif...

Lite underligt att ett bolag dyker upp med lager precis före jul och lovar leverans om 4 veckor? Då sitter de på varmare breddgrader och firar sin bluff.

Styrelsen är dessutom utbytt senaste månaden.
https://www.allabolag.se/5593118572/handelser

Nu är sidan nere…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jirkagold:

Beställde på Mobileshop via CDON. Digital edition för 6995. Vill att mina barn får den till jul. Orkar inte jaga upp mig hela dagarna och riskera att det inte blir något till slut. Någon annan som gjorde så och fått hem den?

Fick du brevet? 🤦‍♂️

Permalänk
Skrivet av DrP3pper:

Fick du brevet? 🤦‍♂️

Japp, polisanmält och bestridit fakturan.