PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Reglerna var väl även att du behövde TV hos dem tror jag?
Enligt din beskrivning har du inte det. Vad företaget har kan man ju inte ta hänsyn till.
Så att den du ringde till i så fall följde reglerna är väl inte mer än precis vad man förväntar sig?
Varför skulle han försnilla en enhet till dig när de finns gott om kunder som har alla tre produkterna?
Om du då vill kalla det "dålig" kund, varsågod.

Tycker inte själv om Telia, men verkar ju ha gjort rätt här.

Självklart är det upp till Telia att bestämma, precis som det är för mig att säga upp mig som kund och samtidigt passa på att lägga om vårt företagsavtal eftersom jag sitter på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddeY2K:

Självklart är det upp till Telia att bestämma, precis som det är för mig att säga upp mig som kund och samtidigt passa på att lägga om vårt företagsavtal eftersom jag sitter på det.

Absolut. Men det är extremt småsint.

Man kanske inte ska sitta och bestämma över företagsavtal om man blir sur över att ett företag följer reglerna.

Vi vänder på det, du har enligt reglerna som Telia gjort rätten till att köpa en PS5 då du har alla tjänster som krävs.

Du ringer och beställer, men då säger personen att "Nej tyvärr, den sista blev precis köpt och han hade egentligen inte rätt att köpa den då han bara hade bredband hos oss. Men vi var lite schyssta mot honom och gick med på det ändå!"

Hade du suttit här och klagat på samma sätt då?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Absolut. Men det är extremt småsint.

Man kanske inte ska sitta och bestämma över företagsavtal om man blir sur över att ett företag följer reglerna.

Vi vänder på det, du har enligt reglerna som Telia gjort rätten till att köpa en PS5 då du har alla tjänster som krävs.

Du ringer och beställer, men då säger personen att "Nej tyvärr, den sista blev precis köpt och han hade egentligen inte rätt att köpa den då han bara hade bredband hos oss. Men vi var lite schyssta mot honom och gick med på det ändå!"

Hade du suttit här och klagat på samma sätt då?

Och jag tycker det är småsint att definiera att jag inte är en ”tillräckligt” bra kund att inte får köpa, men vi har väl alla rätt till våra åsikter. Det händer ju hela tiden att någon är före mig som har samma rätt att köpa annars hade jag inte suttit här. Vi kanske inte ska spamma den här tråden då många följer för att hitta en PS5:a. Du får gärna PM:a mig om du vill fortsätta diskutera våra olika åsikter :).

Permalänk
Medlem

Tack vare denna tråden så fick jag tag i en konsoll + 2 spel till ett lättare överpris från Retrospelbutiken. Helt klart värt, eftersom spelen är riktigt bra (Farcry 6 och Call of Duty). 3 dagar senare får jag ett mail från Telia, och eftersom jag uppfyllde kraven så fick jag loss en konsoll även där! Tack för alla som tipsar i denna tråden! Från att nästan ha gett upp, till två konsoller på under en vecka! Det är inte hopplöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke73:

Tack vare denna tråden så fick jag tag i en konsoll + 2 spel till ett lättare överpris från Retrospelbutiken. Helt klart värt, eftersom spelen är riktigt bra (Farcry 6 och Call of Duty). 3 dagar senare får jag ett mail från Telia, och eftersom jag uppfyllde kraven så fick jag loss en konsoll även där! Tack för alla som tipsar i denna tråden! Från att nästan ha gett upp, till två konsoller på under en vecka! Det är inte hopplöst.

Vad ska du med två stycken till då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Och jag tycker det är småsint att definiera att jag inte är en ”tillräckligt” bra kund att inte får köpa, men vi har väl alla rätt till våra åsikter. Det händer ju hela tiden att någon är före mig som har samma rätt att köpa annars hade jag inte suttit här. Vi kanske inte ska spamma den här tråden då många följer för att hitta en PS5:a. Du får gärna PM:a mig om du vill fortsätta diskutera våra olika åsikter :).

Du är ju bara en annan version av störst, bäst och vackrast. Eftersom företag X inte behandlar dig annorlunda än reglerna säger så ska de naturligtvis straffas! Man kan inte gnälla o hota sig till allt. Det spelar väl ingen roll om du har 500 företagsabbonemang, man skulle ha bredband och teve. Inse att regler är för alla, även för dig... ju förr den läxan lärs desto bättre för dig!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

Har någon som köpte bundeln med Farcry 6 och Call of Duty från Retrospelsbutiken fått hem det än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Har någon som köpte bundeln med Farcry 6 och Call of Duty från Retrospelsbutiken fått hem det än?

Fick hem i onsdags.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på första versionen av PS5 med den fetare kylaren?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Någon som vet om det går att få tag på första versionen av PS5 med den fetare kylaren?

Sannolikt minimal chans ny / i butik. I sådant leta begagnat och från en säljare som haft sin ett tag, kanske minst runt 6-9 mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sannolikt minimal chans ny / i butik. I sådant leta begagnat och från en säljare som haft sin ett tag, kanske minst runt 6-9 mån

Har lagt upp en annons på marknaden som söker efter den modellen nu.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk

Antar att Telias erbjudande är slut? Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Till topic: är telias erbjudande över, nån som vet?

Skrivet av Blueboy:

De är slut kollade idag

Skrivet av xXmrmimosaXx:

Antar att Telias erbjudande är slut? Nån som vet?

Enligt Blueboy i alla fall.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Finns det någon som beställt från Cyberphoto och fått levererat något än?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Fick ett sms från media markt idag att min konsol var redo att hämtas ut. Bokade i 421 Högsbo den 22/11. Så ni som hoppas att kunna få den innan julafton kan hålla hoppet uppe.

Permalänk
Skrivet av Kare:

Finns det någon som beställt från Cyberphoto och fått levererat något än?

Jag har en jättegammal beställning där, typ 6-8 månader sen, inte fått något än. Dock har jag fått tag i en på annat håll så det gör inget för min del.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ang. PS5 hos Webhallen

Skrivet av Norml:

Går nu att förboka på Webhallen: https://www.webhallen.com/se/campaign/9198-Online-Only-PlaySt...
Inte i lager just nu men de hoppas på att kunna skicka innan nyår.

För att ge så många som möjligt chansen att få tag på den mest eftertraktade konsolen gör vi ett specialsläpp. Samtliga enheter kan bokas inför leveransen, men för att minska outhämtade ordrar i butik och returer till huvudlagret gör vi det här släppet helt digitalt för medlemmar nivå 1 och uppåt.

Viktigt att notera!

@Webhallen förbehåller sig rätten av avboka din order om du har en PlayStation 5 Standard eller PlayStation 5 Digital i din köphistorik sen tidigare. Din order kan även att avbeställas om de misstänker vidareförsäljning!

Korrigering av text
Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kallamamran:

Viktigt att notera!

@Webhallen förbehåller sig rätten av avboka din order om du har en PlayStation 5 Standard eller PlayStation 5 Digital i din köphistorik sen tidigare. Din order kan även att avbeställas om de misstänker vidareförsäljning!

Och beställ på postorder, annars blir ordern yeetad.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och beställ på postorder, annars blir ordern yeetad.

/Patrik

Avslutar ni möjligheten att förboka efter ni kommit upp i det antal ni får levererat, eller är det en generell öppning av möjligheten till förhandsbokning?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Norml:

Avslutar ni möjligheten att förboka efter ni kommit upp i det antal ni får levererat, eller är det en generell öppning av möjligheten till förhandsbokning?

Vi har en satt cap som då ska innefattas av vår nästa leverans Så det är inte rätt tid att vara velig nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Wakakuu:

Fick ett sms från media markt idag att min konsol var redo att hämtas ut. Bokade i 421 Högsbo den 22/11. Så ni som hoppas att kunna få den innan julafton kan hålla hoppet uppe.

Jag förbokade min 11/29 i Torpavallsgatan, 416 73 Göteborg, tror du den kommer ditt snart också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har en satt cap som då ska innefattas av vår nästa leverans Så det är inte rätt tid att vara velig nu

/Patrik

Följer ni även något slags kösystem utefter vilken tid ordern kom in?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Songless:

Följer ni även något slags kösystem utefter vilken tid ordern kom in?

Yes! kommer beta listan uppifrån och ner.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och beställ på postorder, annars blir ordern yeetad.

/Patrik

Är detta överhuvudtaget annorlunda från tidigare drops i år?

Att ni förbehåller er rätten av avboka är väl självklart, frågan är snarare om ni avser att aktivt arbeta för att se till att göra det även i detta fallet?
Eller är det i de fallen då ni anser känna på er att det rör sig om vidareförsäljning?

Själv är jag i den trevliga sitsen att jag fick tag på en väldigt tidigt då jag stod i kö från start.
Denna gav jag till syskonbarnen i julklapp då jag inte hade tid att använda den själv, och inte tänkte att det skulle ta över ett år att få tag i en till mig själv.

Jag skulle föredra att ha mina ordrar som rör teknik just hos Webhallen, vilket är varför jag avvaktat.
Misstänker att jag betydligt snabbare kunnat få tag i en i denna tråd om jag varit mindre kräsen.

Permalänk
Medlem

@ Webhallen
Blev så exalterad så jag inte läste på ordentligt. Beställde med lev. till butik. Denna order blev annullerad. Jag gjorde då en ny beställning med lev. hem. Hoppas inte det sätter stopp för ett ev köp, att systemet anser att jag gjort en beställning tidigare?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nevitar:

Är detta överhuvudtaget annorlunda från tidigare drops i år?

Att ni förbehåller er rätten av avboka är väl självklart, frågan är snarare om ni avser att aktivt arbeta för att se till att göra det även i detta fallet?
Eller är det i de fallen då ni anser känna på er att det rör sig om vidareförsäljning?

Själv är jag i den trevliga sitsen att jag fick tag på en väldigt tidigt då jag stod i kö från start.
Denna gav jag till syskonbarnen i julklapp då jag inte hade tid att använda den själv, och inte tänkte att det skulle ta över ett år att få tag i en till mig själv.

Jag skulle föredra att ha mina ordrar som rör teknik just hos Webhallen, vilket är varför jag avvaktat.
Misstänker att jag betydligt snabbare kunnat få tag i en i denna tråd om jag varit mindre kräsen.

Vill inte gå in på detalj i hur vi analyserar misstankar men vi sitter aktivt och flyttar orders från denna "placeholder" artikel till den riktiga artikeln när allt ser "grönt" ut. Har någon bokat en PS5 sedan tidigare kommer ens order tyvärr bli avbokad. Förstår att det är frustrerande i de fall man har köpt en och gett bort och sedan vill köpa till sig själv, eller att man har fler TV där hemma. Det är fortfarande enormt många som fortfarande inte fått köpa sig en PS5 och så länge bristen råder så måste vi hålla benhårt på regeln för att ta oss ur denna brist på rättvisast sätt och fylla så få scalpers fickor som det bara går (för det kommer alltid att ske hur mycket regler man än sätter tyvärr).

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Denaxe:

@ Webhallen
Blev så exalterad så jag inte läste på ordentligt. Beställde med lev. till butik. Denna order blev annullerad. Jag gjorde då en ny beställning med lev. hem. Hoppas inte det sätter stopp för ett ev köp, att systemet anser att jag gjort en beställning tidigare?

Nä, har du ingen PS5 i din "skickad/hämtad" historik är det chill.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nä, har du ingen PS5 i din "skickad/hämtad" historik är det chill.

Toppen! Tack för snabbt svar. Nu är det bara att hoppas på att man varit snäll så tomten kommer…

Permalänk

toooo late

Attans, jag som verkligen hållt utkik efter ps5 här och på webhallen, rankat upp i nivå och lagt order för att kunna köpa ett så är dem sluuuuut igen.. :'(