Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagardaniel:

Vilket tråkigt svar. Nästa gång du påpekar att kopplingen på din bil känns bedrövlig att använda så hoppas jag att din första tanke är att bygga en egen bil om det är så pass enkelt. Annars har du ju ingen rätt till att klaga, eller hur?

Nej det var inte ens i närheten av rätt.

Han påstod att optimering var enkelt. Jag har aldrig sagt att det är enkelt att fixa en koppling på en bil.

Du tar argumentet helt ur sitt sammanhang och lägger ord i min mun

Skrivet av SellahiR:

Ja jag hat läst det och jag köper det inte. Hur svårt kan det vara att optimera ett spel? BF5 spelar jag utan problem på Ultra och det är ju samma grafikmotor.

Om man utan vidare kunskap i ett ämne påstår att "det är lätt" så tycker jag ändå att man har rätt att ifrågasätta det.
Skriver jag ett inlägg där jag påstår "hur svårt kan det vara att fixa kopplingen på en bil" så får du gärna rätta mig @jagardaniel ifall kopplingen på en bil inte är något som är lätt att fixa. Jag vet nämligen inte, så jag lägger ingen vikt i hur lätt eller svårt det är.

Prestandan på spelet är dålig, det är ingen som har sagt att det inte är OK att klaga på det. Det är inte heller samma sak som att säga att det är "lätt att lösa".

Hur det kan anses vara otrevligt måste jag ändå säga förvånande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det var inte ens i närheten av rätt.

Han påstod att optimering var enkelt. Jag har aldrig sagt att det är enkelt att fixa en koppling på en bil.

Du tar argumentet helt ur sitt sammanhang och lägger ord i min mun

Om man utan vidare kunskap i ett ämne påstår att "det är lätt" så tycker jag ändå att man har rätt att ifrågasätta det.
Skriver jag ett inlägg där jag påstår "hur svårt kan det vara att fixa kopplingen på en bil" så får du gärna rätta mig @jagardaniel ifall kopplingen på en bil inte är något som är lätt att fixa. Jag vet nämligen inte, så jag lägger ingen vikt i hur lätt eller svårt det är.

Prestandan på spelet är dålig, det är ingen som har sagt att det inte är OK att klaga på det. Det är inte heller samma sak som att säga att det är "lätt att lösa".

Hur det kan anses vara otrevligt måste jag ändå säga förvånande.

Du citerar en mening och säger att det står något som det inte står. Jag frågar hur svårt det kan vara, inget annat. På tal om att "lägga ord i munnen på folk". Om du tolkar just den där meningen annorlunda så får du göra det. Men det står vad det står och det står inte något annat. Battlefield har gjort ett tiotal spel, samtliga spel har kunnat spelas på relarivt svag hårdvara, plötsligt gör dom ett spel som även stark hårdvara har problem med så då måste något vara fel. Då har man även rätt att ifrågasätta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Oj 17H, Steam har sina fördelar helt klart. Tror inte man skulle kunna få igenom det på EA/Origin efter så lång tid.
Hade jag haft annat att lira skulle jag kanske också försökt refundat men inget annat lir som lockar för tillfället så får gå.

Steam har sagt nej till refunds på spel jag spelat 4 minuter, för det gått längre än 2 veckor från köp jag gjort refund..

Man har väl som svensk medborgare att att refunda spelet utefter svensk lag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Du citerar en mening och säger att det står något som det inte står. Jag frågar hur svårt det kan vara, inget annat. På tal om att "lägga ord i munnen på folk". Om du tolkar just den där meningen annorlunda så får du göra det. Men det står vad det står och det står inte något annat. Battlefield har gjort ett tiotal spel, samtliga spel har kunnat spelas på relarivt svag hårdvara, plötsligt gör dom ett spel som även stark hårdvara har problem med så då måste något vara fel. Då har man även rätt att ifrågasätta.

Fast du skrev ju dock "Hur svårt kan det vara att optimera ett spel" vilket anses som att du tycker motsatsen?
Precis vad han citerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Det finns en scoreboard men den visar squads inte individuella spelare. Endast spelarna i din squads stats visas individuellt.

Riktigt lökigt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Fast du skrev ju dock "Hur svårt kan det vara att optimera ett spel" vilket anses som att du tycker motsatsen?

Nej DU tolkar det som det, det var en upptiktig fråga när dom gjort flera spel sedan tidigare som ingen haft problem med optimering av grafikprestanda.

Att kalla någons inlägg eller åsikt för pinsam bara för att man själv inte håller med är att vara otrevlig. Jag kan tillräckligt mycket i ämnet för att veta vad det handlar om. Du kanske inte håller med, du kanske är en inbiten datornörd som jobbar med programering, vad vet jag?

Med den logiken så får du inte klaga på att din bil har för dåligt tryck i däcken om du inte är mekaniker, för hur kan du möjligen ha kunskap i vad som får bilen att rulla som den ska om du inte är mekaniker?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Nej DU tolkar det som det, det var en upptiktig fråga när dom gjort flera spel sedan tidigare som ingen haft problem med optimering av grafikprestanda.

Att kalla någons inlägg eller åsikt för pinsam bara för att man själv inte håller med är att vara otrevlig. Jag kan tillräckligt mycket i ämnet för att veta vad det handlar om. Du kanske inte håller med, du kanske är en inbiten datornörd som jobbar med programering, vad vet jag?

Med den logiken så får du inte klaga på att din bil har för dåligt tryck i däcken om du inte är mekaniker, för hur kan du möjligen ha kunskap i vad som får bilen att rulla som den ska om du inte är mekaniker?

Jag har inte kallat ditt inlägg för pinsam. Jag tror du blandar ihop vem som har skrivit vad.
Försök och lugna ner dig lite nu. Ta tre djupa andetag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Jag har inte kallat ditt inlägg för pinsam. Jag tror du blandar ihop vem som har skrivit vad.
Försök och lugna ner dig lite nu. Ta tre djupa andetag!

Ja jag ser det förlåt mig. Jag blir upprörd när jag eller mitt inlögg blir kallad pinsam för att någon översittare ska komma och klanka ner på ens åsikt av okänd anledning. 2042 sa sig ligga före schemat 1år innan lanseringen och sedan tog dom 1mån extra tid för finlir. Ändå släpper dom en trasig produkt. Det är för kassligt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hej alla betatestare!

snabb fråga: måste man ha origin konto och klienten installerad för att spela?
om jag köper spelet på steam till exempel ...

//B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffster:

Hej alla betatestare!

snabb fråga: måste man ha origin konto och klienten installerad för att spela?
om jag köper spelet på steam till exempel ...

//B.

Origin ploppade upp och ville logga in när jag startade 2042 från steam. Så det verkar som stt Origin behövs ja.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raynstorm:

- Tryck escape
- Klicka på "Squads and players" (eller vad det nu står)
- Högerklicka på ditt namn

Du kan tyvärr fortfarande inte välja vilken squad du hamnar i men du hamnar i en ny squad som har plats i alla fall.

Låter som ett spel i sig.
Squad game!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det var inte ens i närheten av rätt.

Då ber jag om ursäkt för att jag misstolkade ditt inlägg. Det lät för mig som att du försvarade spelet och dess prestanda till fullo, speciellt med tanke på din tidigare kommentar om att hälften av allt här bara är "gnäll".

Inte relaterat till ditt inlägg och detta kan vi ju bara spekulera om, men det är fortfarande intressant hur det kan prestera sämre än tidigare titlar, främst jämfört med BFV, när spelet inte är mer imponerande på något sätt alls bortsett från fler antalet spelare i huvudläget. Om något så borde det väl prestera bättre med tanke på att kartorna är så pass tomma och platta Hoppas det är något som prioriteras inom närtid för det påverkar infantry-biten av spelet väldigt negativt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jagardaniel:

Då ber jag om ursäkt för att jag misstolkade ditt inlägg. Det lät för mig som att du försvarade spelet och dess prestanda till fullo, speciellt med tanke på din tidigare kommentar om att hälften av allt här bara är "gnäll".

Inte relaterat till ditt inlägg och detta kan vi ju bara spekulera om, men det är fortfarande intressant hur det kan prestera sämre än tidigare titlar, främst jämfört med BFV, när spelet inte är mer imponerande på något sätt alls bortsett från fler antalet spelare i huvudläget. Om något så borde det väl prestera bättre med tanke på att kartorna är så pass tomma och platta Hoppas det är något som prioriteras inom närtid för det påverkar infantry-biten av spelet väldigt negativt.

Det är lugnt.

Nej förstår att folk klagar på prestanda och att de tar bort features. Personligen tycker jag dock spelet är roligare än både BF1 och BF V.

Men det är alltid såna hate trains "bara för att" och så kommer det laviner av "öööh sämsta spelet någonsin!!!" vilket är väldigt överdrivet.

Det är ju inte direkt ovanligt att de släpper halvfärdiga spel, och det här är ju inget undantag. När enkla saker som en scoreboard är en "feature som kommer sen!" vet man att de fuckat upp.. xD Gissningsvis är dock mycket av det roliga, typ destruction, borttaget pga spelarantalet. Jag är ingen expert inom ämnen men känns vettigt att anta att det inte skalar linjärt, vilket betyder att de varit tvingade att skala ner på vissa saker för att ens kunna öka spelarantalet.

Jag hoppas dock nästan att Hovercrafts alltid kommer kunna åka rakt upp för en skyskrapa, det är för roligt att se.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

"We also want to give you the assurance that we’re carefully evaluating your desire to see legacy features return. End-of-match Scoreboard, Server Browser"

Lol alltså. Kommer inte ens ta skiten gratis om inte sådana grundläggande saker finns. Ingen poängtavla? Vad fan är det för idioti i ett FPS?

Jag älskar verkligen att de kallar det för ” legacy features ”
Vad är det för idiotas som jobbar där egentligen?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Under rekommenderat med en klass, 2700x ska det vara. Men då ska inte minimun vara ett problem inte sant? Och att ställa ner spelet på allt low och off borde definitivt glra skillnad. Sen är det konstigt att inte PS5 och xbox har samma problematik trots crossplay i 128 spelare?

Om du redan är cpu bound med en förhållandevis dålig cpu blir det ju bara värre om du drar ned saker på low/lägsta. Det säger ju sig självt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Om du redan är cpu bound med en förhållandevis dålig cpu blir det ju bara värre om du drar ned saker på low/lägsta. Det säger ju sig självt.

Jag testade allt för säkerhetsskull oavsett logik.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Om ni märker att FPS:en går ner efter ett par matcher så är det för att spelet har en minnesläcka. Speciellt om man har 16Gb.

Permalänk

vad lirar ni med för komponenter? tidigare bf spel har ju gått att spela hyffsat med mitt gtx 970, 8gb ram och i5 6600. men de blir ju mer och mer krävande. siktar såklart inte på några 4k inställningar

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Lite besviken på att AA är så mycket mer effektiv på marken än en tank! Speciellt med passagerare.
Även utan luftvärnet skulle jag nog välja den före tanken vilket känns lite fel.
Problemet med tanken är att den är så slö både i att styra och svänga tornet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag testade allt för säkerhetsskull oavsett logik.

Vilken % ligger cpu och gpu när du spelar då? Och vad använder du för att se det?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vilken % ligger cpu och gpu när du spelar då? Och vad använder du för att se det?

70-90 resp 40-80 beroende på om jag spelar all out war eller portal, MSI AB. Portal är lika dåligt optimerat men med mindre banor går det bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Är det i 1080p?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Lite besviken på att AA är så mycket mer effektiv på marken än en tank! Speciellt med passagerare.
Även utan luftvärnet skulle jag nog välja den före tanken vilket känns lite fel.
Problemet med tanken är att den är så slö både i att styra och svänga tornet.

Problemet är också att det finns en lätt och snabb tank som är fruktansvärt snabb. Som är så snabb så den blir svår att pricka. Hur tänkte dom där ? Lägg därtill hovercraften också så hsr vi massa stryktåliga fordon som kör runt och dödar folk som är smidiga som personbilar. Helt jävla obalanserat.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag vänta till det patchas 2-3 ggr till och se hur det verkar då, har ingen brådska. Lirar lite BF4 och BF5 så länge

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

https://www.fz.se/nyhet/288489-battlefields-designchef-lamnar...

Designschefens tidigare jobb var på king och gameloft. Det förklarar ändå en del.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Börjar likna nånting nu. Fick 10% bättre prestanda efter patchen i morse och börjar nu se 170+ fps ganska stabilt i 1440p med grafikkortet på 94% i stället för 98%.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Börjar likna nånting nu. Fick 10% bättre prestanda efter patchen i morse och börjar nu se 170+ fps ganska stabilt i 1440p med grafikkortet på 94% i stället för 98%.

Bådar gott, kanske jag kan njuta av bättre fps jag med snart

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Börjar likna nånting nu. Fick 10% bättre prestanda efter patchen i morse och börjar nu se 170+ fps ganska stabilt i 1440p med grafikkortet på 94% i stället för 98%.

Sjukt att du lyckats få grafikkortet jobba på pass hårt. Hade tur om de jobbade i 60%

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Sjukt att du lyckats få grafikkortet jobba på pass hårt. Hade tur om de jobbade i 60%

Jag var in nu, jag kunde inte få upp GPU över 55% om jag inte drog upp grafiken på ultra, då handade load på 60-70%. Men då bytte jag ut 50 fps mot 40fps och det blev ospelbart hela tiden iatället för under strid. Så nää..ingen förbättring i mitt fall

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för att se aktiviteten?

Bägge era cpu'er flaskar rätt hårt tror jag. Och eller minne. Minne betyder oerhört mycket i detta spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz