Dator startas om i en loop efter Windows10 installation!

Permalänk
Medlem

Dator startas om i en loop efter Windows10 installation!

Hej.

Höll på och installera Windows10 på en dator med USB och efter installationen så startades datorn om automatiskt vilken installations programmet påpekar att den kommer göra, men efter omstart så startas datorn om hela tiden i en loop, så nu kan jag varken fortsätta installation eller göra en ny installation. Jag har försökt att komma in i BIOS men det går inte oavsett vilken knappt jag än trycker på. Datorn är en Lenova av typen https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-ideacentre-310s-...

Någon som vet vad som är fel?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har inte bara prövat dra ur USB-minnet?
Fungerar tangentbordet?

Har prövat att ta ur USB-minnet utan resultat. Tangentbordet är ett trådlöst tangentbord, det verkar fungera vid start för om man trycker ctrl+alt+delete så startas datorn om sig manuellt. Jag har försökt nå BIOS men det går inte oavsett knapp.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nils45:

Har prövat att ta ur USB-minnet utan resultat. Tangentbordet är ett trådlöst tangentbord, det verkar fungera vid start för om man trycker ctrl+alt+delete så startas datorn om sig manuellt. Jag har försökt nå BIOS men det går inte oavsett knapp.

Då byter du tangentbord till ett trådar så går det bättre, är jag rätt säker på.
Vad får du för fel/meddelande innan den startar om?

Skulle göra om installationsmedet och pröva igen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då byter du tangentbord till ett trådar så går det bättre, är jag rätt säker på.
Vad får du för fel/meddelande innan den startar om?

Skulle göra om installationsmedet och pröva igen,

Tack, ska testa. Det kommer inte upp något felmeddelande, det hinner bara komma till "Lenova" loggan innan den startas om igen. Jag misstänker att man måste in i BIOS och ändra boot ordningen, kanske. Tack för att du tar din tid med att hjälpa, jag ska testa annat tangentbord, och försöka installera om Windows på USB stickan.