Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Fint tips, tackar!
Om man nu skaffar dessa appar, är det någon som har en rekommendation på lämpliga lurar till? Sneglar lite på Philips Fidelio X2HR, men hittar inget i produktbeskrivningen på dessa om dts eller atmos. Behöver lurarna vara dts-kompatibla respektive atmos-kompatibla? Är ingen audiofil, och värdesätter trådlöshet högt.

Nej, tanken är att simulera surround så det fungerar på alla lurar som är 2.0/Stereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Fint tips, tackar!
Om man nu skaffar dessa appar, är det någon som har en rekommendation på lämpliga lurar till? Sneglar lite på Philips Fidelio X2HR, men hittar inget i produktbeskrivningen på dessa om dts eller atmos. Behöver lurarna vara dts-kompatibla respektive atmos-kompatibla? Är ingen audiofil, och värdesätter trådlöshet högt.

Det är bara att ha så bra/korrekta hörlurar som möjligt eftersom det ger "fake" surround på stereo genom diverse trix. Atmos for headphones fungerar förvånansvärt bra i spel som stödjer Atmos tycker jag. Mycket bättre än gaminglur-tillverkarnas egna lösningar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hugohugge:

Är det här värt det bara för CC ultra + en handkontroll?
(planerar inte att använda stadia)

Kontrollen funkar till Retropie.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Nån som vet vilken 3D-skrivare Webhallen hade uppe? Får bara vit sida när jag klickar på den så antar att dom sålt alla ex.. 😅

Igår kväll var kategorin tom på produkter, i alla fall efter ca 22:00.

Nu har det dykt upp tre stycken produkter i kategorin Nätverk & Smarta hem --> 3D-skrivare

Länk till sidan för BF-erbjudande på 3D-skrivare:
https://www.webhallen.com/se/campaign/9097-Black-Week-2021-3D...

Direktlänk produkt 1 - Creality Ender-3 - 220*220*250mm
https://www.webhallen.com/se/product/313840-Creality-Ender-3-...
Pris 1490:- (Kampanj -800:-)

Direktlänk produkt 2 - Creality Ender 6
https://www.webhallen.com/se/product/330388-Creality-Ender-6
Pris 4990:- (Kampanj -2000:-)

Direktlänk produkt 3 - Creality Ender CR-6 SE
https://www.webhallen.com/se/product/323904-Creality-Ender-CR...
Pris 3490:- (Kampanj -1000:-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av General Nord:

WD SN850 2TB finns även på Amazon.se för 3171 kr, med en smula längre öppet köp (till 31 jan, Komplett har 60 dgr). Dock så brukar Amazon ta en slant för portot på returer.

https://www.amazon.se/gp/product/B08KFRFL8F

När jag har lämnat tillbaka så har det alltid varit gratis om det har varit FBA. DHL -fraktsedel och sen lämnar man in det till ombudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

När jag har lämnat tillbaka så har det alltid varit gratis om det har varit FBA. DHL -fraktsedel och sen lämnar man in det till ombudet.

Beror helt på anledning till retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

När jag har lämnat tillbaka så har det alltid varit gratis om det har varit FBA. DHL -fraktsedel och sen lämnar man in det till ombudet.

Ja, så är det. Fria DHL returns för amazon .SE, .DE iaf.

Se dock upp med Amazon Italien och Spanien, de har egna regler, köpte en pryl för 700:- ville skicka tillbaka.... men det blev för knepigt/omöjligt/jobbigt från Sverige då Italien har knepiga regler för post och "import" etc. Slutade med att de krediterade prylen och att jag fick behålla den!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Fint tips, tackar!
Om man nu skaffar dessa appar, är det någon som har en rekommendation på lämpliga lurar till? Sneglar lite på Philips Fidelio X2HR, men hittar inget i produktbeskrivningen på dessa om dts eller atmos. Behöver lurarna vara dts-kompatibla respektive atmos-kompatibla? Är ingen audiofil, och värdesätter trådlöshet högt.

Jag kör själv DTS:X och X2HR, de har en tunad profile för dem
Dolby Atmos har jag testat, funkar bra men lite för mycket bas, säkert bra vid film men ger inte samma positionskänsla och dränker ljudet lite, basen i X2HR är ganska maffig från grunden enligt mig så valde DTS:X
Kör mycket CoD och postitioneringen är nog så bra man kan få den och även spel som inte har direkt stöd för DTS:X låter bra, satt med ett par Hyper Cloud X II innan som jag gillade men det är betydlig skillnad med X2HR.
X2HR är inte sladdlösa men ljudet är svårt att slå, speciellt för det priset som de har nu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Ska du spela på tv:n lär LG vara det bästa valet. Prioriterar du film och bästa möjliga rörelsehantering säger jag Sony (den lär också ha bättre inbyggt ljud än de andra två, men det är väl inte särskilt viktigt om man har separat ljudsystem). Philips skulle jag nog bara välja om man är väldigt såld på Ambilight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Produkt: DTS:X Headphones
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/dts-sound-unbound/9pj0nkl8m...
Kategori: Ljudupplevelse
Prisjakt: -
Pris: 99kr

Produkt: Dolby Atmos
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/dolby-access/9n0866fs04w8?a...
Kategori: Ljudupplevelse
Prisjakt: -
Pris: 133kr

Köpen görs i respektive app som laddas hem från Microsoft store

Vad är ordinarie pris?
Fungerar detta på alla hörlurar eller enbart vissa?
Funderar på att skaffa microsofts trådlösa xbox headset. Följer inte atmos med där på köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Vad är ordinarie pris?
Fungerar detta på alla hörlurar eller enbart vissa?
Funderar på att skaffa microsofts trådlösa xbox headset. Följer inte atmos med där på köpet?

ordinare är 199 för DTS:X Headphones och 189 för Atmos

Det fungerar på alla men lite olika bra (ju bättre lurar ju bättre resultat som regel), jag vet inte om Atmos följer med Xbox varierar lite med DTS:X och Atmos men jag tror någon av dem följer med ja.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Produkt: Google Stadia Premiere Edition (Handkontroll + CC Ultra)
Länk: https://store.google.com/se/config/stadia_premiere_edition?hl...
Kategori: Spel
Prisjakt:
Pris: 250 kr

Jag är väl lite lätt efterbliven men om man beställer denna skapas ett stadia konto då som man får säga upp direkt? Eller vad händer jag personligen är bara ute efter chromecasten.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico113:

någon annan som sett att denna kostat 5360?

Ja

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av oso:

Jag är väl lite lätt efterbliven men om man beställer denna skapas ett stadia konto då som man får säga upp direkt? Eller vad händer jag personligen är bara ute efter chromecasten.

Tacksam för svar

Ingen subscription krävs, köp hårdvaran du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellberg:

Ska du spela på tv:n lär LG vara det bästa valet. Prioriterar du film och bästa möjliga rörelsehantering säger jag Sony (den lär också ha bättre inbyggt ljud än de andra två, men det är väl inte särskilt viktigt om man har separat ljudsystem). Philips skulle jag nog bara välja om man är väldigt såld på Ambilight.

Tack för svar, för mig är det mest film och serier som är aktuellt med TVn och ambilight tilltalar mig väldigt mycket, men hur stor är skillnaden på bildkvalitet mellan dessa 3? Är de exempelvis stor skillnad nog för att välja bort ambilight mot sony?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar stadiakontrollen att köra trådlöst mot windows (steam)?
Jag har läst artiklar som säger att det inte går samt artiklar som säger att det ska gå.

Jag är också nyfiken om någon kan jämföra den med en dualshock 4. Jag har en DS4 som jag tyvärr inte tycker sitter helt bra i handen men jag har aldrig brytt mig om att köpa ny då jag spelar med kontroll så sällan. Men för 250 kronor kanske det är värt ett byte, samt att man förstås får en CC att ge bort eller sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Tack för svar, för mig är det mest film och serier som är aktuellt med TVn och ambilight tilltalar mig väldigt mycket, men hur stor är skillnaden på bildkvalitet mellan dessa 3? Är de exempelvis stor skillnad nog för att välja bort ambilight mot sony?

Kolla lite recensioner på FPHD:
https://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=...
Eller jämför på Rtings:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-a80j-oled-vs-lg-...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Tack för svar, för mig är det mest film och serier som är aktuellt med TVn och ambilight tilltalar mig väldigt mycket, men hur stor är skillnaden på bildkvalitet mellan dessa 3? Är de exempelvis stor skillnad nog för att välja bort ambilight mot sony?

Skillnaderna är nog inte jättestora, de använder ju alla liknande OLED-paneler från LG och skillnaderna ligger mest i hur deras videoprocessing är och hur de är inställda "out of the box". Sony brukar generellt få bäst betyg när det gäller rörelsehantering men det verkar som att Philips inte är jättelångt ifrån där nu (och LG har också blivit bättre på det för övrigt). Philips brukar enligt min erfarenhet ha lite halvdana bildinställningar från fabrik, men det går ju i allmänhet att korrigera utan större problem och de kanske har blivit bättre där också.

Vill nog tro att du blir nöjd med bildkvaliteten oavsett vilken av dessa tre du väljer, de lär alla vara finfina OLED-TV. Så om Ambilight känns viktigt så är det nog inte alls fel att satsa på Philips.

Permalänk

Både NetonNet och Webhallen har höjt priserna på sina mobiltelefoner.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Både NetonNet och Webhallen har höjt priserna på sina mobiltelefoner.

Kanske för att rabatten ska se bättre ut sedan?
Är det samtliga eller bara några specifika?

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Skrivet av xerez99:

Kanske för att rabatten ska se bättre ut sedan?
Är det samtliga eller bara några specifika?

Jag tittade på en Samsung A52s 5g 128 GB förra veckan. 3490 kr hos Netonnet, vanligt pris. Hos Webhallen 3390 kr, sänkt från 3790 kr. Nu står det sänkt från 4890 kr ned till 3790 kr. Men känns inte som man sänkt någon telefon alls utan om man inte höjt priset så är det samma som förra veckan.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hur fungerar stadiakontrollen att köra trådlöst mot windows (steam)?
Jag har läst artiklar som säger att det inte går samt artiklar som säger att det ska gå.

Jag är också nyfiken om någon kan jämföra den med en dualshock 4. Jag har en DS4 som jag tyvärr inte tycker sitter helt bra i handen men jag har aldrig brytt mig om att köpa ny då jag spelar med kontroll så sällan. Men för 250 kronor kanske det är värt ett byte, samt att man förstås får en CC att ge bort eller sälja.

Har läst runt en stund nu och fan det verkar som det inte går trådlöst. Jag beställde mest för CCU för det priset, men hade ju varit kul att kunna använda kontrollen också. Det står så här på produktsidan: "I produkten ingår radio via Bluetooth Classic. Funktioner för Bluetooth Classic är för närvarande inte aktiverade. Funktioner för Bluetooth Classic kan komma att implementeras". Men det är ju trots allt Google vi snackar om så man ska nog inte hoppas på det.

Permalänk

our prayers are finally answered !

#19351634

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellberg:

Skillnaderna är nog inte jättestora, de använder ju alla liknande OLED-paneler från LG och skillnaderna ligger mest i hur deras videoprocessing är och hur de är inställda "out of the box". Sony brukar generellt få bäst betyg när det gäller rörelsehantering men det verkar som att Philips inte är jättelångt ifrån där nu (och LG har också blivit bättre på det för övrigt). Philips brukar enligt min erfarenhet ha lite halvdana bildinställningar från fabrik, men det går ju i allmänhet att korrigera utan större problem och de kanske har blivit bättre där också.

Vill nog tro att du blir nöjd med bildkvaliteten oavsett vilken av dessa tre du väljer, de lär alla vara finfina OLED-TV. Så om Ambilight känns viktigt så är det nog inte alls fel att satsa på Philips.

Tack så mycket för ditt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Jag tittade på en Samsung A52s 5g 128 GB förra veckan. 3490 kr hos Netonnet, vanligt pris. Hos Webhallen 3390 kr, sänkt från 3790 kr. Nu står det sänkt från 4890 kr ned till 3790 kr. Men känns inte som man sänkt någon telefon alls utan om man inte höjt priset så är det samma som förra veckan.

Jo, har själv tittat på en del produkter på prisjakt och man ser att många produkter har höjts nu innan Blackfriday etc så prissänkningen ser större ut än vad den egentligen är eller samma pris som tidigare rea. Fulknep.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Står ” Dispatched from and sold by Amazon.” Strax under priset

Sorry jag är tydligen blind

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gothenburg:

Jag tittade på en Samsung A52s 5g 128 GB förra veckan. 3490 kr hos Netonnet, vanligt pris. Hos Webhallen 3390 kr, sänkt från 3790 kr. Nu står det sänkt från 4890 kr ned till 3790 kr. Men känns inte som man sänkt någon telefon alls utan om man inte höjt priset så är det samma som förra veckan.

Är du säker på att du kikat på rätt telefon? Prisjakts historik stöder nämligen inte alls dina angivna priser. Däremot matchar de perfekt den snarlika Samsung A52 (ej S, ej 5G).

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har själv haft koll på A52s senaste tiden och ordinarie pris har varit 4890 kr. Var en rea för inte så längesen i de flesta butiker då låg priset på 4490 kr. Elon och power var nere på 3990 kr som lägst ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Sorry jag är tydligen blind

Jäkligt otydligt på Amazon tbh, ibland står det under priset, och ibland till höger i rutan vid ”lägg till i kundvagn” 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090