Köp en bild på en Darth Vaders hjälm för 125-130 tusen kronor?

Permalänk
Skrivet av Octo:

Tanken bakom NFTs är simpel om man jämför det med fysisk konst.
---
Även om du köper "Skriet" i original, så äger du väl inte upphovsrätten och får intäkterna av prints osv.

När du köper en NFT köper du en URL där det finns en bild. That's it.

Jag har hellre nåt att hänga på väggen.

NFT har _en_ fördel framför konst: det är ännu lättare att tvätta pengar med NFT än det är med konst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Kan man inte bara ta en screenshot?

Akta så inte antipiratbyrån tar dig.
"Piratebay - starwarshelm.jpg"

Permalänk
Medlem

Jag har en billigare tavla, airbrushad av en engelsman på twitch. Det var ett beställningsjobb åt någon som sen försvann ur bilden, så jag köpte den.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Jag har fortfarande inte förstått vad man ska med en ipad till. Vissa av oss är väl trögare än andra.
Har dock förstått att NFT:er bara är en fluga.

hehe.. "surfplattor" är trevliga maskiner och det finns en uppsjö av användingsområden. Jag som grafiker skissar ideér på den, knådar 3d-skulpturer etc etc, kollar filmer när jag flyger inom europa, använder den som lagrings/uppspelnings-makapär när jag filmar/fottar. Finns ett gäng saker man kan göra med dem!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Nej varför skulle jag nånsin vilja göra det? Oavsett hur snyggt o unikt nåt konstverk skulle vara så skulle jag aldrig lägga mer än max några tusenlappar på det.

Permalänk
Medlem

Jag har träffat Brian Muir som skulpterat Darth Vader, och haft chans att köpa en hjälm med proviniens till ett orginal i hans ägo.

Vem är den där Albert Watson, och varför ska jag bry mig om ett foto han har tagit?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.No1:

haha aa, kändes som mer rimligt pris ;d

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

*Hrm* *Host*

Ursäkta herrn, men det är en fysisk tavla.

Blev även jag lurad, men hann i alla fall kolla artikeln först.

Skäms @Sweclockers, ni vet mycket väl vad skillnaden mellan en bild och en tavla, detta var på gränsen till clickbait!

De kanske använde fel ord för att göra en egen tavla, som de kan sälja? Tavlor kan ju tydligen vara värda väldigt mycket..

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz