Beyond Good & Evil 2-utveckling i kris – kan läggas ned

Permalänk
Melding Plague

Beyond Good & Evil 2-utveckling i kris – kan läggas ned

Utvecklingen av den efterlängtade uppföljaren beskrivs som krisartad, något som tillskrivs bristande ledarskap.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ettan är ett av mina Favoritspel All time skulle va trist om 2an blir nedlagd

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Inaktiv

Ubisoft som vanligt.

Permalänk
Medlem

Undrar vad dom har för vision av framtida speltitlar? Utvecklades inte Beyond Good & Evil 2 som ett Gaas-spel månntro?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

känns som nåt dice skulle ha sagt innan dom släppte bf 2042, men dom satsade och släppte en alpha versionen istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

känns som nåt dice skulle ha sagt innan dom släppte bf 2042, men dom satsade och släppte en alpha versionen istället

Svårt att skurkstämpla DICE när EA är inblandat dock...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Åh så tråkigt! Första Beyond Good & Evil var ett sånt otroligt charmigt spel, jag har suttit och hoppats på något fint länge.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Undrar vad dom har för vision av framtida speltitlar? Utvecklades inte Beyond Good & Evil 2 som ett Gaas-spel månntro?

Tyvärr har GAAS blivit ett skällsord. Det är inget fel med GAAS om det är ett bra spel, snarare tvärtom. Är det ett bra spel är man riktigt glad som fan att det kommer mer innehåll och uppdateringerar under en längre period till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Svårt att skurkstämpla DICE när EA är inblandat dock...

Det jag menar är att Dice borde ha sagt att utvecklingen inte får så bra som dom trodde och varit ärliga med det istället för att få vidare och släppa ett skitspel som bf2042

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tyvärr har GAAS blivit ett skällsord. Det är inget fel med GAAS om det är ett bra spel, snarare tvärtom. Är det ett bra spel är man riktigt glad som fan att det kommer mer innehåll och uppdateringerar under en längre period till spelet.

Jo självklart finns det bra GAAS-spel, tex Forza Horizon och Steep/Riders republic, men alldeles för många går mobilspels-vägen där microtransactions utgör 80% av spelet, så i alla fall jag blir väldigt tveksam när man hör att ett spel ska vara GAAS.

Nu har jag såklart ingen aning vilken väg detta spel skulle gå

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Det jag menar är att Dice borde ha sagt att utvecklingen inte får så bra som dom trodde och varit ärliga med det istället för att få vidare och släppa ett skitspel som bf2042

Nu har jag inte lirat 2042, men ser fram emot att sätta tänderna i det framöver (Jag och polarna köper aldrig spel vid släppet, vi väntar alltid ett par veckor minst innan vi köper).

Men, till saken, vad är det som gör 2042 till ett "skitspel" om man får fråga?

Anledningen till att jag frågar är för det kallades BF4 för också en gång i tiden mer eller mindre och nu är den, med all rätt högst mediokra BF-titeln, det bästa sedan skivat bröd enligt många av någon anledning.

Så jag är skeptisk till ett så kategoriskt uttalande som du kommer med bara dagar efter försläppet och den officiella släppdagen är 4 dagar bort...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Självklart... Demot var ju hur imponerande som helst men antar att de inte vill göra en Cyberpunk

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Man ska nog ta alla rykten Tom Henderson skriver om med en nypa salt

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att Ubisoft's Games as a service spel är rätt bra. Spinner alltid upp Ghost Recon Breakpoint, Division 2, Assassin Creed Valhalla mfl. efter varje större uppdatering och blir glatt överraskad. Man kan tycka vad man vill om spelen de släpper men innehållet och GAAS tjänsten fungerar bra för dem.

Aldrig spelat första Beyond Good & Evil men 2:an var jag riktigt sugen på av det lilla man fått se.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Nu har jag inte lirat 2042, men ser fram emot att sätta tänderna i det framöver (Jag och polarna köper aldrig spel vid släppet, vi väntar alltid ett par veckor minst innan vi köper).

Men, till saken, vad är det som gör 2042 till ett "skitspel" om man får fråga?

Anledningen till att jag frågar är för det kallades BF4 för också en gång i tiden mer eller mindre och nu är den, med all rätt högst mediokra BF-titeln, det bästa sedan skivat bröd enligt många av någon anledning.

Så jag är skeptisk till ett så kategoriskt uttalande som du kommer med bara dagar efter försläppet och den officiella släppdagen är 4 dagar bort...

Jag rekommenderar att använda ea play som ingår i xbox game pass. Då kan du spela 10h redan idag eller ea play + med oändligt.

Min spontana reaktion är att spelet känns sjukt bra ifall man har en dator som håller måttet. Det sämsta jag upptäckt är att det inte finns någon scoreboard.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag tycker personligen att Ubisoft's Games as a service spel är rätt bra. Spinner alltid upp Ghost Recon Breakpoint, Division 2, Assassin Creed Valhalla mfl. efter varje större uppdatering och blir glatt överraskad. Man kan tycka vad man vill om spelen de släpper men innehållet och GAAS tjänsten fungerar bra för dem.

Aldrig spelat första Beyond Good & Evil men 2:an var jag riktigt sugen på av det lilla man fått se.

Riktigt roligt spel. Även ett spel där det är ganska lätt att få 100% completion. Finns på GOG eller pirat. Glöm bara inte att låsa det till 60 fps om du ska spela det då spelet annars hamnar ur sync med ljudet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Så på gott och ont kom de inte förbi?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jo självklart finns det bra GAAS-spel, tex Forza Horizon och Steep/Riders republic, men alldeles för många går mobilspels-vägen där microtransactions utgör 80% av spelet, så i alla fall jag blir väldigt tveksam när man hör att ett spel ska vara GAAS.

Nu har jag såklart ingen aning vilken väg detta spel skulle gå

Japp, och det finns liksom en gräns när bolagen börjar bli giriga och man känner att man blir utnyttjad. Så länge man kan spela spelet fullt ut utan att betala mer än det man betalde vid köpet, är senare betalt innehåll ok för de som vill fortsätta spela längre.

Permalänk
Medlem

Ubicrap har ju tidigare sagt att de inte ska satsa på spel som inte är eller kan bli en "franchise serie". Antar att de inte ser Beyond Good & Evil 2 som en kandidat för femtielva uppföljare.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Det jag menar är att Dice borde ha sagt att utvecklingen inte får så bra som dom trodde och varit ärliga med det istället för att få vidare och släppa ett skitspel som bf2042

Säga till vem?
Säg att högsta hönset i Dice som hanterar BF säger ifrån och säger "fan vi behöver 6 månader till".
Någon på Dice eller EA säger nej vi måste ha ut det Q4 för att ta med i vårt räkneår, vi löser det efter lansering.

Omöjligt att ingen på Dice eller EA kände till att spelet sög och att det kom som en käftsmäll som de upptäckte när reviews började trilla in på Youtube/metacritic etc.

Det har hänt miljontals gånger, och kommer hända igen speciellt när folk skiter i och köper grisen i säcken genom att köra pre-orders.
Detta är inte heller något specielt till EA, utan så är det för alla spelstudios och publishers. Sedan kan vissa vara mer realistiska och faktiskt backa ett lanseringsdatum och ta smällen i form av att aktien tappar i värde pga ett spel blev 6-12 månader försenat.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Lite samma som med vampire bloodlines 2 där verkar det gå åt helvete också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

NEJ! Fasen, som jag har längtat…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Lite samma som med vampire bloodlines 2 där verkar det gå åt helvete också.

Ubisoft har även Skulls & Bones som verkar vara på hal is. Uppskjutet ett stort antal gånger och inte visat mycket sen gameshows 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ubisoft har även Skulls & Bones som verkar vara på hal is. Uppskjutet ett stort antal gånger och inte visat mycket sen gameshows 2017.

Tråkigt när spel som verkar lovande havererar . speciellt om det är uppföljare där det finns dedikerade utvecklare som gillade det gamla och vill ha kvar samma känsla.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Synd, BG&E1 är en klar favorit. Å andra sidan är det inte så förvånande vid det här laget. Jag tycker att det kändes irrigt redan med deras space monkey program. Dessutom är en trailer från spelet så pass gammal att jag har svårt att hitta nyheten nu, men jag vet att jag sett denna trailer redan på PS3:ans tid, före denna trailer som enligt uppgift släpptes för 12 år sedan:

Minns jag rätt så kom trailern nedan först, det jag försöker säga är att spelet har varit i limbo så galet länge att jag nästan är förvånad över att det inte är nedlagt ännu:

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Poopysoft strikes again! Dom ska hålla sig till lågkvalitativa copy-paste spel som assassins creed och far cry. Annars så dör dom nog.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk

Fast, var det inte så att många slutar på ubisoft det senaste iomed arbetsmiljön?, inte konstigt då att en del mer niche titlar (de som väntas dra in mindre pengar), blir bortprioriterade.