Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Ett problem som jag har med original badet är att headsetet inte hänger med när man rör huvudet från sida till sida.
Har provat med lite extra material under Silicon skyddet men det hjälpte inte.
Den här fungerade inte heller:
https://www.thingiverse.com/thing:4624883 (instabil i sidled)
https://www.thingiverse.com/thing:4623392 (sitter inte fast riktigt på sidorna så den tillför inte så mycket)
Tycks som jag behöver ett fast förband mellan bakre delen och främre delen för att det ska sitta stabilt för mig som den här men det tar lång tid att skriva ut den:
https://www.thingiverse.com/thing:4654433

Synd att man inte kan test på något sätt.

Denna
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08PHJ97KG/ref=mp_s_a_1_3?crid=...
som en ovan funderade på är populär.
Den är ju rätt billig också att testa

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Om en vecka, 15 november, kommer Medal of Honor till Quest: https://uploadvr.com/medal-of-honor-oculus-quest-2-release-da...

Priset sänks till $40 och det är crossbuy med PC-versionen.

Tack! Perfekt timing då jag småkikat på det just i dagarna. Även om det är lite utskällt så ser det ju riktigt kul ut! Det är bara priset som varit fel. Jag kommer dock köra det med Air Link/VD i PC-version...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Tack! Perfekt timing då jag småkikat på det just i dagarna. Även om det är lite utskällt så ser det ju riktigt kul ut! Det är bara priset som varit fel. Jag kommer dock köra det med Air Link/VD i PC-version...

Vad jag läst mig till så var det en del udda designbeslut och buggar som mestadels åtgärdades efter release, sen ska spelet ge ett lite ryckigt och osammanhängande första intryck under de första uppdragen för att sedan ta sig riktigt bra ett par timmar in (vid det laget många redan har begärt återköp).

Värt att beakta är att multiplayerkomponenten (som ska vara bra) inte är crossplay med PC och spelarbasen kommer sannolikt vara mycket större på Quest.

Permalänk

Kör själv den här på min Quest 2, mycket skönare/jämnare fördelning än "vanilla"

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B08V4L2GHV/

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Denna
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08PHJ97KG/ref=mp_s_a_1_3?crid=...
som en ovan funderade på är populär.
Den är ju rätt billig också att testa

Jag beställde en sån och väntar ivrigt. Kommer givetvis skriva en kort bedömning när jag får den. Om någon beställer den där KIWI Elite strapen så får ni gärna skriva vad ni tycker. Den ser riktigt rejäl ut.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Efter lång väntan på att Kiwin skulle finnas i lager beställde jag en häromdagen och har nu hunnit testa den. Jag har sen tidigare använt Elite Battery Strap och komfortmässigt är det stor skillnad, Kiwin är mycket skönare, mindre tryck på ansiktet och är skönt att kunna flippa headsetet men även enkel att justera. Nackdelen är förstås att man förlorar batteripacket men det går säkert att modda dit något eget. Beställde även BoboVR M2 som jag läst mycket gott om också för att jämföra, kan återkomma när jag hunnit testa den. Kommer kanske finnas en Kiwi, BoboVR M2 eller Elite Battery Strap till salu när jag utvärderat.

Permalänk
Skrivet av keitaro:

Efter lång väntan på att Kiwin skulle finnas i lager beställde jag en häromdagen och har nu hunnit testa den. Jag har sen tidigare använt Elite Battery Strap och komfortmässigt är det stor skillnad, Kiwin är mycket skönare, mindre tryck på ansiktet och är skönt att kunna flippa headsetet men även enkel att justera. Nackdelen är förstås att man förlorar batteripacket men det går säkert att modda dit något eget. Beställde även BoboVR M2 som jag läst mycket gott om också för att jämföra, kan återkomma när jag hunnit testa den. Kommer kanske finnas en Kiwi, BoboVR M2 eller Elite Battery Strap till salu när jag utvärderat.

Ska blir mycket intressant att se vad ni tycker om dom olika varianterna. Notera att det finns en ny version som heter "BoboVR M2 Pro" med batteri. Du kanske vill ångra köpet och beställa den i stället.

Jag kan mycket väl tänka mig at köpa en Kiwi eller en BoboVR M2 från dig

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vad jag läst mig till så var det en del udda designbeslut och buggar som mestadels åtgärdades efter release, sen ska spelet ge ett lite ryckigt och osammanhängande första intryck under de första uppdragen för att sedan ta sig riktigt bra ett par timmar in (vid det laget många redan har begärt återköp).

Värt att beakta är att multiplayerkomponenten (som ska vara bra) inte är crossplay med PC och spelarbasen kommer sannolikt vara mycket större på Quest.

Det är just därför jag gärna väntar med att köpa spel tills de dels blivit billigare, dels fått sina tidiga buggar fixade. Så hög tid för denna nu m.a.o.

Ok, multiplayer får bli Quest standalone då. I multiplayer hinner man ändå inte kolla in miljön och texturerna

Permalänk
Medlem

Quest har fått PTC (betatestning i princip). Instruktioner:

Citat:

Quest Public Test Channel (PTC) is an early access program for Oculus Quest software releases. By signing up, you can get early access to the unreleased software version ahead of the public release. To learn more about Oculus Quest PTC check out the support page.

To sign up for Quest PTC follow these steps:

Make sure your Oculus Mobile app is v136 or later.
From the Oculus mobile app, tap Menu in the bottom right corner.
Tap Devices.
Under Headset Settings, tap Advanced Settings.
Tap the toggle next to Public Test Channel to try to join Quest PTC.
Please note:

Quest PTC will only be available for a limited number of participants, if the toggle is disabled, Quest PTC is currently full and not available to join.
Quest PTC is offered on a first-come, first-served basis. We currently do not have a waitlist, so please check back at a later time if you’re unable to sign up.
Currently, Oculus Quest software does not have the ability to roll back to a previous software version release. If you remove yourself from Quest PTC, your device will remain on the Quest PTC software version until the next Oculus public software version release.

Permalänk
Medlem

Jag kör denna headstrap. Sitter väldigt bra. Passar både mig och sonen. -> https://www.amazon.se/gp/product/B08QCT7FVQ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Ska blir mycket intressant att se vad ni tycker om dom olika varianterna. Notera att det finns en ny version som heter "BoboVR M2 Pro" med batteri. Du kanske vill ångra köpet och beställa den i stället.

Jag kan mycket väl tänka mig at köpa en Kiwi eller en BoboVR M2 från dig

Jag har beställt BoboVR M2 Pro + Battery från Aliexpress, skall komma i mitten av december så en recension får vänta, men den ser ju ut att ha allt man kan önska och lite till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Jag har beställt BoboVR M2 Pro + Battery från Aliexpress, skall komma i mitten av december så en recension får vänta, men den ser ju ut att ha allt man kan önska och lite till!

Ser fram emot din recension. Vad kostade det?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Dåliga nyheter till er som väntar på Decagear:

https://www.deca.net/news/shortage-meta-financials-its-time-t...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Knappast oväntant. OM DecaGear väl släpps så kommer det redan att vara föråldrat och antingen finns redan Quest 3 att tillgå eller så är det på horizonten. Och jag vågar proklamera redan nu att sett till price / performance ration så kommer Q3 prestera bättre än DecaGear.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Finns en DecaGear tråd men ja det är tråkiga nyheter.
Frågan är om att var en scam eller en "halv scam" eller om dagens situation helt enkelt gjorde det omöjligt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hade vart intressant att läsa intryck om någon här skaffar Medal of Honor, betygen i Quest store verkar nedfläckade av personer som ger fem stjärnor innan dom ens börjat spela och de som ger en stjärna för att man måste fabriksåterställa för att rymma det på 64GB Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Hade vart intressant att läsa intryck om någon här skaffar Medal of Honor, betygen i Quest store verkar nedfläckade av personer som ger fem stjärnor innan dom ens börjat spela och de som ger en stjärna för att man måste fabriksåterställa för att rymma det på 64GB Quest 2.

Split screen på PC vs. Quest 2-grafik 1 minut in:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Split screen på PC vs. Quest 2-grafik 1 minut in:

https://www.youtube.com/watch?v=iRuK6P-T5pU&t=60s

Har man en PC finns ingen anledning att köra Quest 2 versionen för kampanjen, men multiplayer ska inte vara cross play så där lär man måsta köra Quest 2 versionen pga finns inga som spelar online på PC.
Tur då att det är cross-buy så man får båda
PC för SP
Quest 2 för MP.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har man en PC finns ingen anledning att köra Quest 2 versionen för kampanjen, men multiplayer ska inte vara cross play så där lär man måsta köra Quest 2 versionen pga finns inga som spelar online på PC.
Tur då att det är cross-buy så man får båda
PC för SP
Quest 2 för MP.

En fläskig PC i alla fall.

Permalänk
Medlem

Råkar ha en hyffsat fläskig. Det blir PC-versionen.
Men, absolut trevligt att de vågar köra cross-buy, det måste ju bara vara positivt för alla. Slippa oroa sig för vilken version man vill ha = fler sålda spel.

Permalänk
Medlem

Se där nu hitta man denna tråd med, perfekt då Inet levererade min Quest 2 igår och Oculus kommer med elite strap idag. Valde den officiella pga batteriet annars hade jag nog gått på Kiwis. Men nu läser man om uppgraderade Bobovr, snopet Får förhoppningsvis VR covers nya fitness mask snart också men där verkar det gå slött fast de har en butik i europa.

Har en kraftfull dator som får dra tunga strömmen och wifi 6 router där jag tänker försöka ha ett eget 5ghz band för VR och fokusera på AirLink för att få extra kvaliten i spelen. Avstått link kabel tills vidare i hopp om att AirLink funkar bra.

Kommer från en Rift CV1 när vågen startade 2016 så ska bli kul att hoppa in igen då jag inte spelat på flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Se där nu hitta man denna tråd med, perfekt då Inet levererade min Quest 2 igår och Oculus kommer med elite strap idag. Valde den officiella pga batteriet annars hade jag nog gått på Kiwis. Men nu läser man om uppgraderade Bobovr, snopet Får förhoppningsvis VR covers nya fitness mask snart också men där verkar det gå slött fast de har en butik i europa.

Har en kraftfull dator som får dra tunga strömmen och wifi 6 router där jag tänker försöka ha ett eget 5ghz band för VR och fokusera på AirLink för att få extra kvaliten i spelen. Avstått link kabel tills vidare i hopp om att AirLink funkar bra.

Kommer från en Rift CV1 när vågen startade 2016 så ska bli kul att hoppa in igen då jag inte spelat på flera år.

Elite strap med batteri är säkert utmärkt så länge den håller, det som gör den (och den batterilösa varianten) lite svår att rekommendera är att den har undermålig hållfasthet och har en tendens att spricka med tiden (vilket Oculus ersätter gratis, men ändå).

För att undvika att få problem verkar grejen vara att ta av och på sig headsetet med armarna i neutralt läge, det vill säga att undvika att vinkla upp den då det skapar extra spänningar.

Har även läst om problem med skruvhjulet, att man inte ska skruva åt den för hårt för att undvika problem med mekanismen.

Hoppet från CV1 är enormt så du blir säkert nöjd med uppgraderingen i alla fall 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Se där nu hitta man denna tråd med, perfekt då Inet levererade min Quest 2 igår och Oculus kommer med elite strap idag. Valde den officiella pga batteriet annars hade jag nog gått på Kiwis. Men nu läser man om uppgraderade Bobovr, snopet Får förhoppningsvis VR covers nya fitness mask snart också men där verkar det gå slött fast de har en butik i europa.

Har en kraftfull dator som får dra tunga strömmen och wifi 6 router där jag tänker försöka ha ett eget 5ghz band för VR och fokusera på AirLink för att få extra kvaliten i spelen. Avstått link kabel tills vidare i hopp om att AirLink funkar bra.

Kommer från en Rift CV1 när vågen startade 2016 så ska bli kul att hoppa in igen då jag inte spelat på flera år.

Kul! Om Air Link inte fungerar bra så kan det vara värt att pröva Virtual Desktop. $20 som du annars kan få tillbaka om du inte får till det inom två timmar.
Verkar vara lite 50/50 vad som fungerar för folk gällande AL/VD.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

En sak, bland många, jag stör mig på med Quest är att det inte går att röra sig i Oculus home. Eller ja, man kan ju vandra runt i vardagsrummet och slå lilltån i soffbordet om man vill, men det går inte att röra sig med hjälp av kontrollerna.

Frågan är således finns någon app eller spel där man har coola miljöer att smurfa runt i, och gärna interagera med? Alltså, typ större 3D-världar som både är snygga och intressanta

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

En sak, bland många, jag stör mig på med Quest är att det inte går att röra sig i Oculus home. Eller ja, man kan ju vandra runt i vardagsrummet och slå lilltån i soffbordet om man vill, men det går inte att röra sig med hjälp av kontrollerna.

Frågan är således finns någon app eller spel där man har coola miljöer att smurfa runt i, och gärna interagera med? Alltså, typ större 3D-världar som både är snygga och intressanta

Jag kan minnas fel, men eventuellt visade dom någon sådan (kommande) möjlighet på FB Connect i samband med att man skulle kunna bjuda in vänner till sin hemmiljö.

Testat Tea for God? Inte exakt vad du frågar efter, men du kan gå runt IRL då världen genereras efter ditt tillgängliga Guardianutrymme. National Geographic Explorer har jag sett vissa rekommendera men har inte testat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Kommer från en Rift CV1 när vågen startade 2016 så ska bli kul att hoppa in igen då jag inte spelat på flera år.

Om du har kvar din Rift CV1 och råkar ha en 3D-skrivare eller känner nån som kan skriva ut dessa hållare så kan du återanvända dina utmärkta CV1-lurar i Quest2 med just elite strap. Använder dessa själv och med en lagom hemmasnickrad kabel så blir det lika bra som med just CV1'an. Skitbra ljud och sitter fint på Questen. Iom att lurarna kan fällas ut så är de inte i vägen heller när man tar av eller på.

https://www.thingiverse.com/thing:4623948

Och, om du inte vill göra detta och inte hittar nån köpare på din Rift så köper jag gärna lurarna av dig! Finns säkerligen nåt kommande headset där de kommer göra nytta.

Permalänk
Medlem

RE4 får gratis DLC:

Permalänk
Avstängd

Någon som har koll på ifall HL Alyx flyter på bättre med säg 12 eller 16GB VRAM över 8GB?
På ultra så flyter det på rätt kasst med 3070.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Black Friday-deal på www.oculus.com med €50 till spelköp om man köper en Quest 2. Borde stapla med invitesen som ger $30 vilket totalt blir en skaplig summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Någon som har koll på ifall HL Alyx flyter på bättre med säg 12 eller 16GB VRAM över 8GB?
På ultra så flyter det på rätt kasst med 3070.

Det måste väl vara något annat som är fel om det inte flyter med ett 3070.