Permalänk

Samling utav din ekonomi

Hejsan. Osäker om jag lagt denna frågan rätt och osäker om frågan tagits upp tidigare.

Finns det någon app eller program eller liknande där man kan "samla" all sin ekonomi, banken, avanza, nordnet med flera så man kan ha koll på allting i 1 app/program istället för 10 olika typ?

Permalänk
Medlem

Har inte alla stora banker stöd för det? De är ju ändå tvungna att stödja PSD2 så de kan likaväl använda det själva?

Vilken bank har du?

Permalänk
Medlem

Excel finns ju men då får man göra mycket manuellt. Avanza och andra banker har inga öppna gratis API: er.

Permalänk

Har LF,
Men manuellt i excel känns inte rätt, då kan ja ju lika gärna öppna alla appar och gå igenom app för app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrOxY_1337:

Har LF,
Men manuellt i excel känns inte rätt, då kan ja ju lika gärna öppna alla appar och gå igenom app för app.

Jag vet inte hur det är med Länsförsäkringar men SEB har stöd för det. Nordea också har jag för mig.
Du kan samla allt i Avanza.

Permalänk
Medlem

Skulle inte Tink vara en sådan app? Verkar dock få ganska dåliga betyg numera. Men i och med PSD2 kanske det finns något nytt runt hörnet...

Permalänk
Skrivet av Aene:

Skulle inte Tink vara en sådan app? Verkar dock få ganska dåliga betyg numera. Men i och med PSD2 kanske det finns något nytt runt hörnet...

Kollade tink men som du säger, verkar få dåligt omdömme så känns inte aktuellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Skulle inte Tink vara en sådan app? Verkar dock få ganska dåliga betyg numera. Men i och med PSD2 kanske det finns något nytt runt hörnet...

De har lämnat konsumentmarknaden bakom sig, nu fokuserar de på B2B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

De har lämnat konsumentmarknaden bakom sig, nu fokuserar de på B2B.

Tack för informatioen. Länge sedan jag tittade på det här. Verkar finnas något liknande som heter Curve, men ser ut att mest samla olika betalkort.

https://swedroid.se/forum/threads/curve-card-samla-alla-betal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Excel finns ju men då får man göra mycket manuellt. Avanza och andra banker har inga öppna gratis API: er.

Avanza har ett icke officiellt API som går att använda genom denna Node.js wrapper eller detta Python bibliotek

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrOxY_1337:

Hejsan. Osäker om jag lagt denna frågan rätt och osäker om frågan tagits upp tidigare.

Finns det någon app eller program eller liknande där man kan "samla" all sin ekonomi, banken, avanza, nordnet med flera så man kan ha koll på allting i 1 app/program istället för 10 olika typ?

En grabb på Discord nämnde Alwy, dom ska tydligen erbjuda den funktionen. Även Avanza och Nordnet ska erbjuda den funktionen (på Avanza ligger den under "Alla alternativ" på Min Ekonomi fliken).

Permalänk
Medlem

Jan Bolmesson har hu Spirecta. Det är dock lite dyrt i mina ögon men en stor fördel är att din data inte säljs till högstbjudande: https://spirecta.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

Avanza har ett icke officiellt API som går att använda genom denna Node.js wrapper eller detta Python bibliotek

Jo jag har sett det, skulle dock inte ta i tång i ett icke officiellt API till min bank.