Party / Voice Chat utan Xbox Live, funkar det?

Permalänk
Medlem

Party / Voice Chat utan Xbox Live, funkar det?

Tjo,

Har i nuläget Game Pass Ultimate men spelar inte värst mkt. När det väl spelas så är det antingen COD Warzone eller Fortnite med brorsbarnen.

Såg att man inte behöver nån prenumeration för att spela gratisspel online på Xbox, perfekt! Kommer nog skippa Game Pass.

Men funderade lite över Party Chat (eller om det är voice chat det heter…), kommer man åt det utan prenumeration?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

hittade en gammal tråd från mars att de planerade göra party chat gratis för free to play titlar men om det är infört eller ej låter jag vara osagt.

men skulle väl komma med någon dahboard/firmware uppdatering

In addition to online multiplayer, we’re unlocking Looking for Group with the April 2021 system update, and party chat is available at no cost for all free-to-play games on Xbox Series X|S and Xbox One (Xbox 360 players can use the free party option available through the Xbox mobile app).
https://support.xbox.com/en-US/help/subscriptions-billing/man...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Ska forska vidare i detta. Eller så får jag helt enkelt prova vad som funkar och inte utan Game Pass

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers