HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av edson:

"Livet ut", haha. Famous last words...

Det kanske går att testamentera rabatten?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Varför ingen fetstil på sista meningen?

För att de inte har möjligheten att kontrollera det eller genomdriva en sådan regel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

Kanske är så illa så att de tänker släppa en nivå med minst 4k HDR och hög bitrate på allt material i framtiden, där man självklart inte kan flytta över sin 50% rabatt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar för detta tips som jag annars helt hade missat. HBO var i stort sett den enda jag "saknade" bland de man själv betalar eller "tar del av" gällande streamingtjänster. Blir till att ordna ett konto på en gång

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Förstår inte varför ni gnäller, det är ju bara att säga upp om man lessnar

Jag gav en kort lektion i hur procent används i marknadsföring.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

"Livet ut", haha. Famous last words...

En fundering är vems livstid de tänkt sig. Produktens livstid är en klassiker i de här sammanhangen.
Så länge HBO Max finns kvar - med det namnet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Provat nu. Bilden är definitivt bättre! Ett problem dock. Jag använder ofta engelska subs på kvällarna när volymen behöver vara lite lägre. Men texten är ju för fan mitt i skärmen?! Det går att ändra inställningar för text, men man kan inte flytta den neråt.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Den tackar vi för. Aldrig haft HBO tidigare så nu hoppar jag gärna på med 50% och säger samtidigt upp netflix. Som ökat priset allt för mycket för att jag ska vara kvar. Hur många har sagt upp sitt Netflix abonnemang på sistone egentligen?

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tips från @Nasso om du vill starta ett nytt konto med nya erbjudandet!

Tusen tack!

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Förstår inte varför ni gnäller, det är ju bara att säga upp om man lessnar

I viss mån håller jag med dig, det är ju oavsett ett otroligt bra erbjudande och vill man ha HBO Max redan nu så finns det ju ingen anledning att tveka. Men om man signar upp sig nu för att få en rabatt på innehåll längre fram som de sedan inte hedrar när det väl kommer så kan jag förstå att man blir tveksam till erbjudandet

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Perfekt nu när man är sjukskriven i tre veckor efter en bukoperation, och känns som man har kollat igenom utbudet på Netflix redan ☺️

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det här kommer kränka befintliga kunder.

Dock så är jag ingen prenumerant till HBO.

Nä, gjorde som jag blev tipsad i tråden och la till+hbomax i eposten innan @gmail. Gmail skickar allt till samma inbo ändå.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Denna skulle komma till telia play med, men inte live än va? står fortf hbo nordic/kan inte se dune?

Permalänk
Medlem

Priset lär stiga rätt snabbt till iaf 129-139/mån. Nu handlar det nog mest om o få folk till tjänsten och hoppas på så många som möjligt glömmer bort att det dras varje månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Delar redan mitt nya konto med fyra familjemedlemmar. 44,5 * 12 / 4 = 133,5 kr per år och person eller 11,1 kr per månad

Abow palla samla in 11kr från 4 pers varje månad. Bara brösta 44kr och shaera till dom närmsta 🙂

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tiiii86:

Abow palla samla in 11kr från 4 pers varje månad. Bara brösta 44kr och shaera till dom närmsta 🙂

Det tar inte många sekunder att sätta upp en automatisk överföring.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Aaaah, Samsung appen är om möjligt ännu sämre än gamla appen. Nu inte bara dålig UX och otydligt UI, utan seg och långsam app också

Permalänk
Medlem

Just den här månaden blev HBO dyrare för mig, betalade 109 kronor förra veckan för abonnemanget, plus 44.50 idag då.. Men jag sparar in det på nån månad

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

Du får ta och repa sönder skivan till sista säsongen då, för att undvika en oavsiktlig titt på den..

Årtiondets största tv-serie och dom totalt dödar allt som har med GoT att göra på en säsong. Ingen pratar om serien längre, folk vill bara glömma att den någonsin var en så stor del av sitt liv. Komiskt egentligen hur galet det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Aaaah, Samsung appen är om möjligt ännu sämre än gamla appen. Nu inte bara dålig UX och otydligt UI, utan seg och långsam app också

Segt.

Har aldrig använt HBO innan, men tycker appen fungerar väldigt bra på LG CX, snabb respons när man hoppar i mellan olika flikar.

Håller tummarna att appen blir bättre för dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

Ahh hade hoppats på att GOT skulle vara 4k/HDR.
Kanske blir att köpa boxen nu när man kan spela upp 4k material med ps5an.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Den här marknadsföringen är riktigt smart.
1. Få kunder att bli prenumeranter genom billigt erbjudande.
2. När kunderna inte är nöjd/färdig med tjänsten och vill säga upp den kommer de flesta hålla sig kvar fast de inte utnyttjar den. Eftersom de inte vill missa 50% av priset om de skulle ångra sig. Psykologi på hög nivå

Med dagens tjänster som man kan säga upp på en månad så är detta så smart eftersom många säger upp tjänsterna till och från, om de får folk att hålla sig kvar så tjänar de mycket mer pengar än att mista kunder i månader eller att de inte kommer tillbaka alls.

Såg inget just nu, men ska ha ögonen öppna om det är något man vill se innan erbjudandet tar slut.
Har redan Netflix, Disney+ och Prime redan så det måste vara något speciellt som lockar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Abow palla samla in 11kr från 4 pers varje månad. Bara brösta 44kr och shaera till dom närmsta 🙂

Ja bror

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ernesto:

Aaaah, Samsung appen är om möjligt ännu sämre än gamla appen. Nu inte bara dålig UX och otydligt UI, utan seg och långsam app också

Jag får inte ens appen att starta på min Samsung-TV.. Fastnar i en loop med de där tre laddprickarna bara. Fungerar utan problem på mobilen och Android-TV dock

Det konstiga är att det fungerade utan problem i förmiddags när jag tecknade abonnemanget, har svårt att se att bara Samsung-appen skulle vara påverkad utav ett högt tryck också.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lagers:

Den här marknadsföringen är riktigt smart.
1. Få kunder att bli prenumeranter genom billigt erbjudande.
2. När kunderna inte är nöjd/färdig med tjänsten och vill säga upp den kommer de flesta hålla sig kvar fast de inte utnyttjar den. Eftersom de inte vill missa 50% av priset om de skulle ångra sig. Psykologi på hög nivå

Med dagens tjänster som man kan säga upp på en månad så är detta så smart eftersom många säger upp tjänsterna till och från, om de får folk att hålla sig kvar så tjänar de mycket mer pengar än att mista kunder i månader eller att de inte kommer tillbaka alls.

Såg inget just nu, men ska ha ögonen öppna om det är något man vill se innan erbjudandet tar slut.
Har redan Netflix, Disney+ och Prime redan så det måste vara något speciellt som lockar.

Serien Succession var det som drev mig till att teckna en månad i alla fall!

Har precis som dig redan andra tjänster i form av Netflix, Viaplay och Prime, blir lite väl mycket med alla fyra men.. Jag använder prime, sambon är Viaplay-insnöad och Netflix är bara en bra "go-to" för att ha något till middagarna då utbudet av slö-koll är stort om inte annat — Har svårt att se att HBO Max kan ersätta något av ovanstående, men tänkte kolla igenom alla HBO-Originals man missat iaf

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Den här marknadsföringen är riktigt smart.
1. Få kunder att bli prenumeranter genom billigt erbjudande.
2. När kunderna inte är nöjd/färdig med tjänsten och vill säga upp den kommer de flesta hålla sig kvar fast de inte utnyttjar den. Eftersom de inte vill missa 50% av priset om de skulle ångra sig. Psykologi på hög nivå

Med dagens tjänster som man kan säga upp på en månad så är detta så smart eftersom många säger upp tjänsterna till och från, om de får folk att hålla sig kvar så tjänar de mycket mer pengar än att mista kunder i månader eller att de inte kommer tillbaka alls.

Såg inget just nu, men ska ha ögonen öppna om det är något man vill se innan erbjudandet tar slut.
Har redan Netflix, Disney+ och Prime redan så det måste vara något speciellt som lockar.

Oavsett är det ett mycket bra erbjudande för "gemene man".
Se vad du vill och när du tröttnar är det bara att säga upp, så har du fått ut det du ville ur tjänsten.

Och skall jag vara ärlig tror jag inte det har så mycket psykologi bakom sig, de vill vinna "kunder" då jag helt ärligt talat inte tror att allt för många "säger upp åt höger och vänster" såvida man inte behöver. Då är tricket/psykologin mer att det skall vara så billigt som möjligt för att nedanstående mening skall kicka in:

Ja, jag tror människor i allmänhet är för "slöa" för att säga upp t ex Netflix en eller två månader de inte använder tjänsten, för att sedan "förnya/unpause". Bekvämlighet och "glömma" bort ser jag mer som nyckelfaktorer.

Och ja, självklart är det mer lockande att ha kvar detta vs valfri annan streamingtjänst om man står i valet och kvalet att behöva säga upp en eller flera tjänster.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Testpilot

Okej – någon här med en Philips TV eller Android-TV generellt från anno 2016?

HBO Nordic eller HBO MAX finns inte ens att ladda ner som app på sovrums-TV:n (Philips 55PUT6401). Är TV:n (operativsystemet) bara för gammalt eller hatar företagen varandra?

Fungerar klockrent att dra ner appen (HBO MAX) på en TCL C825 (2021).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Livet ut", haha. Famous last words...

Ah, det är bara för dem att höja priset med 200% och erbjuda 50% rabatt till alla om sisådär 5 år så har man undkommit det juridiska problemet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

tänkte ju teckna ett 12månaders, men det här var ju bara för bra att avstå.

Permalänk
Medlem

Är hbo något att ha om man redan har sett game of thrones?