Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squish:

Jag har kört på en sån i 5 år typ. Världens bästa plånbok!

Älskar formatet och känslan av den! Inte helt överens med systemet att få ut korten ännu, hade gärna fått ut dem 3-5 mm till för att lättare få tag på dem men känns också som att det går bättre och bättre för varje gång

Skrivet av Xeris:

Funderat på att köpa en jag med, men svårt att bestämma mig för vilken variant.

Vilken köpte du och hur ser den ut 5 år senare?

Tycker själv mattsvart alu ser bra ut men misstänker att den blir väldigt repig efter ett tag.

Tyckte också den mattsvarta var snygg men valet föll på en gunmetal titanium med tanke att den sak vara lite tåligare mot repor.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

Funderat på att köpa en jag med, men svårt att bestämma mig för vilken variant.

Vilken köpte du och hur ser den ut 5 år senare?

Tycker själv mattsvart alu ser bra ut men misstänker att den blir väldigt repig efter ett tag.

Det här blir lite OffTopic men kan annars VARMT rekommendera https://www.exentri.se/

Jag och en vän har kört med en varsin i över 5 år, och nyligen köpte en annan kompis en sån också. Min har blivit lite sliten ett av hörnen men annars är den fortfarande i väldigt bra skick. Jag tycker på riktigt att alla andra plånböcker ser sämre ut i jämförelse (rent funktionsmässigt).

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Det här blir lite OffTopic men kan annars VARMT rekommendera https://www.exentri.se/

Jag och en vän har kört med en varsin i över 5 år, och nyligen köpte en annan kompis en sån också. Min har blivit lite sliten ett av hörnen men annars är den fortfarande i väldigt bra skick. Jag tycker på riktigt att alla andra plånböcker ser sämre ut i jämförelse (rent funktionsmässigt).

Jag måste bara instämma, haft min i över fem år och har lite slitage så lädret vikt sig (antagligen pga att telefonen bor i samma ficka). Bästa och snyggaste plånka jag ägt!

Ursäkta offtopic.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Blev så satans sugen på att kolla på Futurama igen, så jag köpte boxen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Älskar formatet och känslan av den! Inte helt överens med systemet att få ut korten ännu, hade gärna fått ut dem 3-5 mm till för att lättare få tag på dem men känns också som att det går bättre och bättre för varje gång

Tyckte också den mattsvarta var snygg men valet föll på en gunmetal titanium med tanke att den sak vara lite tåligare mot repor.

Jag har haft två stycken. En i carbonfiber (min första) och en aluminium i lite roligare färger. Det man kan säga är att de i Aluminium som har tryck tappar färgen efter något år. Så istället för en jämn fin färgad yta så skiner aluminiumet igenom.

Av den anledningen skulle jag gå med valfri modell som inte har ett lager färg på sig. De anodiserade torde väl hålla bättre dock.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Two steps from hell - battlecry

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Snusfri

Hämtade ut 2st Funko POP! idag, fler är på väg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

NES SMB3 SCN, lite sleten kartong, men fick den till bra pris. Tycker jag iaf 😀

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk

Nya lurar, Bose qc45.

Permalänk
Medlem

Monterade en ledramp idag, en Siberian Sr 22” med infällt montage i kofångaren. Riktigt nöjd!

Halvljus

Helljus

Bilderna gör inte riktigt rättvisa, upplevs ljusare irl. Dessutom var det inte helt mörkt när jag var ute och provkörde.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Lite nya pussels och 2 billy bokhyllor, nu ska jag bara organisera lite bättre.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Min första surface!

Permalänk
Medlem

Försöker uppdatera via mobiltelefonen. Får se om det dyker upp någon bild på mitt senaste inköp! För den som inte ser någon bild kan jag berätta att den föreställer något så spännande som 25 kilo pizzamjöl.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd

Ska bort från Telenor som ISP så blev router-köp

Lite overkill men... alla LED stängdes snabbt av

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Blev så satans sugen på att kolla på Futurama igen, så jag köpte boxen.

https://i.ibb.co/YfQ2ZtZ/IMG-20211022-120417.jpg

Klassiker, ser igenom hela serien på Viaplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Monterade en ledramp idag, en Siberian Sr 22” med infällt montage i kofångaren. Riktigt nöjd!

https://imgur.com/NeYN7ie.jpg

Halvljus
https://imgur.com/c8i7zj8.jpg

Helljus
https://imgur.com/1WcW7xi.jpg

Bilderna gör inte riktigt rättvisa, upplevs ljusare irl. Dessutom var det inte helt mörkt när jag var ute och provkörde.

Jösses vilket ljus! 😯

Permalänk
Medlem

Så ankom äntligen "förhoppningsvis" den allra sista pysselbrickan i mitt hemmastudio.
Tascam DP-32 SD.

Åh det har varit en lång resa, du vet - man köper på sig flera och flera syntar (hatar DAW som pesten) och lagg på aven en 16-kärnors PC vid musikproduktion är ett evigt faktum. Har aldrig gillat göra musik på PC'n, är verkligen inte min grej, så DAW-less är vägen för mig.

Men det har varit en lång smärtfylld resa (min rygg gör det inte bättre), men att hitta nån pålitlig välfungerande och enkelt sätt att "banda" det man spelar i dagens läge med Midi som inte längre är standard och krosskompatibelt, med Cubase + lagg helvete, och 100 tals "Google reklam" lösningar som funkar i 2 år tills mjukvaran eller interfacet är hopplöst utdaterat och alla dessa "The Maschine, Polyend tracker, OP1, loopers, Akai MPC + 100 tals olika "all-in-one" lösningar som aldrig ger vad man önskar sig har lett till denna vägen.

The old-school way!

Så nu jävlar - ska det spelas och bandas, oldschool style! plug and play, and no more plug and pray.

Permalänk
Medlem

Behövde en bärbar för webbutvecklingen, så blev en 16 tummare!

Bättre bilder
Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Behövde en bärbar för webbutvecklingen, så blev en 16 tummare!

https://i.imgur.com/bcAnLMn.jpeg

Schyst! Specs och first impressions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augusts:

Schyst! Specs och first impressions?

16" M1 Pro 16GB 1TB i Rymdgrå. Än så länge fungerar den utmärkt och batteriet håller som satan! Kanske lite overkill för det jag ska göra men älskar den större skärmen och nya tangentbordet. Blir inte varm alls under användning heller!

Permalänk
Medlem

14 tum M1 Pro 16Gb 512Gb Space Gray

Kommer från en 13 tum Macbook Pro Early 2013.

Permalänk
Medlem

Två skivor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Man bör inte låna ut kreditkortet till katten.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Ska skicka in mitt 3070 på garanti och har ingen förhoppning om att Dustin kommer kunna gräva fram ett nytt efter att det varit borta i "5-15 dagar", utan det kommer bli återbetalning, så beställde jag nytt kort. Lyckades knipa ett av TUF-korten från Netonnet för 11500kr.

Hade precis innan nästan förlikat mig med tanken på att få köra ett 3080Ti för betydligt mer pengar, till och med hunnit beställa, men det går direkt i retur. Men visst blir man lite mer sugen på det stora paketet?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Årets hårigaste inköp 2 kaninbebisar till frugans systerbarn som fyller 9 <3

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

När jag körde hem i morse dök en fundering upp i skallen. Hur ser 2,6 kg lösviktsgodis ut?

Svar:

Är det halloween så är det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter snack i denna tråden så beställde jag två plånböcker

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Efter snack i denna tråden så beställde jag två plånböcker

https://i.imgur.com/ygQ5LZU.jpg

Satt och funderade på att göra det jag också! Vad var dina första intryck?

Permalänk
Snusfri

Hämtade ut senaste till Brittan samlingen

Det har släppts 4st (so far) så saknar bara en just nu innan samlingen blir komplett.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det är när man tabbar ut ur spelen och ser chipstuttarna speglas i oled-panelens glansiga front man drivs till dessa inköp. Med tanke på att jag samma kväll som jag la beställningen satt i kalsongerna och käkade kladdkaka, Ben & Jerrys och grädde samtidigt som jag drack Pepsi direkt ut 1,5L flaska så kanske det inte är ett helt felanalyserat behov även om jag nog måste inse att det inte är en mirakelkur

Abilica Premium UB BT

Väldigt svår kategori att handla i dock, iallafall för mig. Kan inget själv och begränsat med omdömmen och åsikter överlag. Denna verkade positiv iallafall, och stadig känns den också. Ska hålla för 200KG enligt spec.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450