Från och med version 496.13 har NVIDIA tagit bort stöd för Windows 8.1 och Windows 7.

Permalänk

Från och med version 496.13 har NVIDIA tagit bort stöd för Windows 8.1 och Windows 7.

Geforce 472.12 WHQL verkar bli sista versionen för stöd av Windows 7 och 8.1.
men de höll kvar länge ändå med windows 7

https://www.techpowerup.com/287749/nvidia-releases-game-ready-496-13-whql-geforce-graphics-driver-support-removed-for-windows-8-1-8-7-kepler

Permalänk
Medlem

Hoppla, jag trodde stödet för dessa var borta för länge länge sedan. Finns det någon som fortfarande kör Windows 7 som konsument/privatperson? Jag har svårt att tro det, men kan ha fel givetvis.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Hoppla, jag trodde stödet för dessa var borta för länge länge sedan. Finns det någon som fortfarande kör Windows 7 som konsument/privatperson? Jag har svårt att tro det, men kan ha fel givetvis.

Finns ett gäng som sitter och vägrar av en eller annan anledning, precis som massa satt och höll sig kvar vid XP, eller vid 95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Hoppla, jag trodde stödet för dessa var borta för länge länge sedan. Finns det någon som fortfarande kör Windows 7 som konsument/privatperson? Jag har svårt att tro det, men kan ha fel givetvis.

Jag har det på en äldre dator för kompatibilitet med en viss funktion som inte funkar på nåt vis över W7.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har det på en äldre dator för kompatibilitet med en viss funktion som inte funkar på nåt vis över W7.

Ja, 16-bitarsappar/funktioner funkar kanske inte med Windows 10, om inte 32-bitarsversionen har 16-bitars emulering. Kommer inte ihåg riktigt

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Hoppla, jag trodde stödet för dessa var borta för länge länge sedan. Finns det någon som fortfarande kör Windows 7 som konsument/privatperson? Jag har svårt att tro det, men kan ha fel givetvis.

Japp. Main datorn är win7, ett rtx 2070 med drivare från 2019. Majoriteten av alla spel man har på ubisoft och epic stöds av win7. Jag har haft mindre grafikbuggar (Far Cry 5) och problem jämfört med den jag spelar coop som har win10, förutom att den är långsammare. So what

Anledningen till att installera win10 var D2R betan. Som jag gjort på min nyare dator, som för närvarande används till att spela D2R, men det är allt den gör nu.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Klart många använder Windows 7. Tex är det många bärbara som inte funkar som dom ska med win 10.
Det finns med många program och datortillbehör som inte funkar till win 10.

Så ja, Windows 7 kommer leva kvar en lång tid till i hemmen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.