New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Hjemrdeil:

Server transfer funktionen las väl till i spelet på förra patchen nu i veckan, men efter alla problem under maintenance som gjorde att det tog sån jäkla tid att få upp servrarna igen så ser det ju inte direkt ljust ut för att de ska låta oss transferra idag.

Nej det ser tämligen inte helt ljust ut på den fronten, jag hoppas dock verkligen att de hinner med det, då inkluderat att kunna flytta sin gubbe mellan regioner och inte bara inom ett kluster eller samma region.

Vill ha bort alla jänkare från Hades-serven så jag kan spela med mitt Company snart igen.. Sitter på Pollux just nu bara för att kunna spela utan att ha flera timmar lång kö varje dag

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nej det ser tämligen inte helt ljust ut på den fronten, jag hoppas dock verkligen att de hinner med det, då inkluderat att kunna flytta sin gubbe mellan regioner och inte bara inom ett kluster eller samma region.

Vill ha bort alla jänkare från Hades-serven så jag kan spela med mitt Company snart igen.. Sitter på Pollux just nu bara för att kunna spela utan att ha flera timmar lång kö varje dag

Vore katastrofalt om det bara går att hoppa inom samma region. Tänkte byta över till EU, går det inte så blir det väl att lägga spelet på hyllan. För många timmar investerat för att jag ska orka börja om på lvl 1 nu känner jag.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Vore katastrofalt om det bara går att hoppa inom samma region. Tänkte byta över till EU, går det inte så blir det väl att lägga spelet på hyllan. För många timmar investerat för att jag ska orka börja om på lvl 1 nu känner jag.

Brukar vara så att man bara kan byta inom samma region, varför började du inte spela på eu server?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nej det ser tämligen inte helt ljust ut på den fronten, jag hoppas dock verkligen att de hinner med det, då inkluderat att kunna flytta sin gubbe mellan regioner och inte bara inom ett kluster eller samma region.

Vill ha bort alla jänkare från Hades-serven så jag kan spela med mitt Company snart igen.. Sitter på Pollux just nu bara för att kunna spela utan att ha flera timmar lång kö varje dag

Skrivet av Hjemrdeil:

Vore katastrofalt om det bara går att hoppa inom samma region. Tänkte byta över till EU, går det inte så blir det väl att lägga spelet på hyllan. För många timmar investerat för att jag ska orka börja om på lvl 1 nu känner jag.

Skrivet av blue eyed devil:

Brukar vara så att man bara kan byta inom samma region, varför började du inte spela på eu server?

https://mobile.twitter.com/playnewworld/status/14429098902220...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Brukar vara så att man bara kan byta inom samma region, varför började du inte spela på eu server?

Du ställde inte frågan till mig men för mig så handlade det om välja en server där jag slapp köa.
Tog den med minst folk på och det råkade just då vara USE

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Testpilot

Lite längre ner i samma tråd tyvärr "/

Känner mig inte ett dugg klokare efter att ha läst igen varken den där Twitter-tråden eller försökt finna information om vad som gäller på deras forum heller — Men baserat på det där inlägget från forumet verkar det som att flytta mellan regioner är en no-go.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Lite längre ner i samma tråd tyvärr "/

https://pbs.twimg.com/media/FAebbWLXEAcrgh2?format=png&name=900x900

Känner mig inte ett dugg klokare efter att ha läst igen varken den där Twitter-tråden eller försökt finna information om vad som gäller på deras forum heller — Men baserat på det där inlägget från forumet verkar det som att flytta mellan regioner är en no-go.

Nu är det safe to say, ingen region transfer. Deras update nu säger "within your region" ganska tydligt. Så jäkla tråkigt att de ljög oss rätt i ansiktet och nu försöker måla upp det på NW forumet som om det här var meningen hela tiden och att vissa anställda hade fel information.. Ärligt talat, hur kan NW folket på Twitter ha fel info. *facepalm*
https://forums.newworld.com/t/server-transfer-update/354335

Aja, runt 150 timmar bortslösade på US West då de sa att vi skulle kunna transferra senare "anywhere". Ska bli kul att se antalet spelare sjunka nu då, jag själv avinstallerar om de inte ändrar sig när de öppnar transfers.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Nu är det safe to say, ingen region transfer. Deras update nu säger "within your region" ganska tydligt. Så jäkla tråkigt att de ljög oss rätt i ansiktet och nu försöker måla upp det på NW forumet som om det här var meningen hela tiden och att vissa anställda hade fel information.. Ärligt talat, hur kan NW folket på Twitter ha fel info. *facepalm*
https://forums.newworld.com/t/server-transfer-update/354335

Aja, runt 150 timmar bortslösade på US West då de sa att vi skulle kunna transferra senare "anywhere". Ska bli kul att se antalet spelare sjunka nu då, jag själv avinstallerar om de inte ändrar sig när de öppnar transfers.

Får man fråga varför du valde att spela på en US server med kass ping när ALLA visste att kötiderna blir bättre på EU efter en vecka? Så har det varit i alla stora MMORPG släpp genom tiderna.

Att amerikanarna började spela på EU servrarna förstår man...de fick vänta en halv dag längre på att deras servrar skulle öppna...men att en Eu spelare skulle vänta och starta en char på US är för mig väldigt konstigt.

Sen är det ju så att det fanns servrar med obefintlig kö även i EU.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vänta va, det var väl uppenbart att man inte kommer kunna byta mellan exempelvis EU och Asia??

De öppnade ju upp massa nya skräpservrar på just EU för att man senare skulle kunna byta till en annan Europaserver. Varför väljer man då att spela på en annan kontinent?!

Lite klumpigt formulerat av dem att säga transfer anywhere, men jag tycker det var uppenbart att de önskade att man valde en annan server inom sin egen kontinent åtminstone i väntan på att köerna fixat sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Nu är det safe to say, ingen region transfer. Deras update nu säger "within your region" ganska tydligt. Så jäkla tråkigt att de ljög oss rätt i ansiktet och nu försöker måla upp det på NW forumet som om det här var meningen hela tiden och att vissa anställda hade fel information.. Ärligt talat, hur kan NW folket på Twitter ha fel info. *facepalm*
https://forums.newworld.com/t/server-transfer-update/354335

Aja, runt 150 timmar bortslösade på US West då de sa att vi skulle kunna transferra senare "anywhere". Ska bli kul att se antalet spelare sjunka nu då, jag själv avinstallerar om de inte ändrar sig när de öppnar transfers.

Troe inte det är ett nämnvärt tapp. Dom flesta lär ha valt sin region 😂 fattar inte överhuvudtaget hur man ens funderar på annan region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Får man fråga varför du valde att spela på en US server med kass ping när ALLA visste att kötiderna blir bättre på EU efter en vecka? Så har det varit i alla stora MMORPG släpp genom tiderna.

Att amerikanarna började spela på EU servrarna förstår man...de fick vänta en halv dag längre på att deras servrar skulle öppna...men att en Eu spelare skulle vänta och starta en char på US är för mig väldigt konstigt.

Sen är det ju så att det fanns servrar med obefintlig kö även i EU.

Jag hade aldrig tanken på att spela på EU. Jag valde US West för att jag först spelade med ett company, men 90% har slutat spela då de säger att de tycker det är unfair och "too grindy". Hade jag haft folk att spela med så hade jag velat stanna kvar där.. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. Jag kan inte joina mina vänner på US East heller, vilket hade varit mitt mål med transfers.. Lite dåligt måste jag ändå tycka, det var på Twitter som jag läste att man skulle kunna transferra mellan regions.

Särskilt då det var ett svar på en fråga på Twitter på deras officiella konto som fick mig att ens välja West. East hade precis som EU, köer och sådant då det är där 90% av alla Twitch-streamers sitter och nötar. https://twitter.com/playnewworld/status/1442909890222047233

US spelare på EU är ju lika fast som jag är för övrigt.. De gjorde karaktärer på EU för att kunna ta sina nicknames först, och så blev de baitade till att stanna där tills transfers precis som alla andra. Det finns flertalet streamers på EU som är US-spelare egentligen som hade väntat på transfers.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Jag hade aldrig tanken på att spela på EU. Jag valde US West för att jag först spelade med ett company, men 90% har slutat spela då de säger att de tycker det är unfair och "too grindy". Hade jag haft folk att spela med så hade jag velat stanna kvar där.. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. Jag kan inte joina mina vänner på US East heller, vilket hade varit mitt mål med transfers.. Lite dåligt måste jag ändå tycka, det var på Twitter som jag läste att man skulle kunna transferra mellan regions.

Särskilt då det var ett svar på en fråga på Twitter på deras officiella konto som fick mig att ens välja West. East hade precis som EU, köer och sådant då det är där 90% av alla Twitch-streamers sitter och nötar. https://twitter.com/playnewworld/status/1442909890222047233

US spelare på EU är ju lika fast som jag är för övrigt.. De gjorde karaktärer på EU för att kunna ta sina nicknames först, och så blev de baitade till att stanna där tills transfers precis som alla andra. Det finns flertalet streamers på EU som är US-spelare egentligen som hade väntat på transfers.

Alltihop beror egentligen på att de valde släppa spelet vid olika tidpunkt i de olika regionerna. Jag fattar inte hur de tänkte där, snacka om en riktig tankevurpa. Speciellt när nicknamen var unika över världarna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nu har ju jag mitt vanliga "problem".

Spelet är snyggt. Spelet är kul men ändå känner jag "hmmm" blandat med lite "meeeh". Kan inte ens förklara. Vill in och lira när jag inte sitter vid datorn, när jag sitter vid datorn så lockar en repa i FM och Mercury Fallen mer än vad NW gör. Vet inte om det har att göra med att jag sololirar.

En extremt avtändade sak från förra veckan. Plockade uppdrag att ha ihjäl en "elit"björn (ursäkta fel benämning, tänker "WoW än). "Scratchy" någonting. Kom fram till den bara för att se att den sprang från en spelare som dog på den. Dum som jag var gav jag mig på den ensam. Fick dyngspö, dog.

Kutade tillbaks för att hinna se den dö. En spelare som väldigt mycket mer levlad än jag var/är hade soloat. Fick stå och vänta i evigheters amen på spawn. Kom tre spelare till under tiden. "Bra" tänkte jag.

Den spawnade efter ett bra tag. Den dog, en kille flådde den och björnf-n försvann. Blev alltså utan. Visar sig att man får vara snabb som f-n på att "tagga" den med att flå, andra blir utan update.

Väntade igen och fick tips att det går väldigt mycket bättre med svärd och sköld. Spawn efter evigheter igen. Testade med svärd och sköld ensam och tvärdog igen. Loggade efter det. Inte loggat in igen efter det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Nu har ju jag mitt vanliga "problem".

Spelet är snyggt. Spelet är kul men ändå känner jag "hmmm" blandat med lite "meeeh". Kan inte ens förklara. Vill in och lira när jag inte sitter vid datorn, när jag sitter vid datorn så lockar en repa i FM och Mercury Fallen mer än vad NW gör. Vet inte om det har att göra med att jag sololirar.

En extremt avtändade sak från förra veckan. Plockade uppdrag att ha ihjäl en "elit"björn (ursäkta fel benämning, tänker "WoW än). "Scratchy" någonting. Kom fram till den bara för att se att den sprang från en spelare som dog på den. Dum som jag var gav jag mig på den ensam. Fick dyngspö, dog.

Kutade tillbaks för att hinna se den dö. En spelare som väldigt mycket mer levlad än jag var/är hade soloat. Fick stå och vänta i evigheters amen på spawn. Kom tre spelare till under tiden. "Bra" tänkte jag.

Den spawnade efter ett bra tag. Den dog, en kille flådde den och björnf-n försvann. Blev alltså utan. Visar sig att man får vara snabb som f-n på att "tagga" den med att flå, andra blir utan update.

Väntade igen och fick tips att det går väldigt mycket bättre med svärd och sköld. Spawn efter evigheter igen. Testade med svärd och sköld ensam och tvärdog igen. Loggade efter det. Inte loggat in igen efter det.

Jag har inte själv upplevt samma problem, även om jag också spelar solo, eftersom jag fastnade för crafting och gathering strax efter level 10 vilket lett till att jag varit överlevlad i princip hela tiden fram till nu (level 28).

Nu vet jag ju inte alls vilken level du är i eller hur din gear ser ut men jag kan rekommendera att gå bort till en trading post och se vad du hittar där, folk slänger ut gear där för några coins bara för att bli av med det.

Eller då satsa lite på att levla någon typ av crafting/gathering-skill ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Jag har inte själv upplevt samma problem, även om jag också spelar solo, eftersom jag fastnade för crafting och gathering strax efter level 10 vilket lett till att jag varit överlevlad i princip hela tiden fram till nu (level 28).

Nu vet jag ju inte alls vilken level du är i eller hur din gear ser ut men jag kan rekommendera att gå bort till en trading post och se vad du hittar där, folk slänger ut gear där för några coins bara för att bli av med det.

Eller då satsa lite på att levla någon typ av crafting/gathering-skill ett tag.

Snudd på skippat gathering och crafting. Är level 15. Ska satsa på det ett tag och tack för tips om trading post. (Höll på att skriva "AH"! )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Snudd på skippat gathering och crafting. Är level 15. Ska satsa på det ett tag och tack för tips om trading post. (Höll på att skriva "AH"! )

Förstår det, du är nog långt ifrån ensam om det!

Man får relativt bra xp ifrån gathering/crafting eftersom det levlar territory standing också vilket i sin tur också ger xp.
Det är kanske inte lika snabbt som att bara göra main quests men tillräckligt snabbt för att det inte ska kännas som bortkastad tid!

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nu har ju jag mitt vanliga "problem".

Spelet är snyggt. Spelet är kul men ändå känner jag "hmmm" blandat med lite "meeeh". Kan inte ens förklara. Vill in och lira när jag inte sitter vid datorn, när jag sitter vid datorn så lockar en repa i FM och Mercury Fallen mer än vad NW gör. Vet inte om det har att göra med att jag sololirar.

En extremt avtändade sak från förra veckan. Plockade uppdrag att ha ihjäl en "elit"björn (ursäkta fel benämning, tänker "WoW än). "Scratchy" någonting. Kom fram till den bara för att se att den sprang från en spelare som dog på den. Dum som jag var gav jag mig på den ensam. Fick dyngspö, dog.

Kutade tillbaks för att hinna se den dö. En spelare som väldigt mycket mer levlad än jag var/är hade soloat. Fick stå och vänta i evigheters amen på spawn. Kom tre spelare till under tiden. "Bra" tänkte jag.

Den spawnade efter ett bra tag. Den dog, en kille flådde den och björnf-n försvann. Blev alltså utan. Visar sig att man får vara snabb som f-n på att "tagga" den med att flå, andra blir utan update.

Väntade igen och fick tips att det går väldigt mycket bättre med svärd och sköld. Spawn efter evigheter igen. Testade med svärd och sköld ensam och tvärdog igen. Loggade efter det. Inte loggat in igen efter det.

När du står där och väntar, bjud in dom andra som väntar till en grupp. Då får ni alla cred för att i detta fallet ha plockat ner björnen, vare sig du faktiskt gjorde skada eller inte.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Förstår det, du är nog långt ifrån ensam om det!

Man får relativt bra xp ifrån gathering/crafting eftersom det levlar territory standing också vilket i sin tur också ger xp.
Det är kanske inte lika snabbt som att bara göra main quests men tillräckligt snabbt för att det inte ska kännas som bortkastad tid!

Ska testa kuta runt och köra gathering ett tag.

Skrivet av Aldric T:

När du står där och väntar, bjud in dom andra som väntar till en grupp. Då får ni alla cred för att i detta fallet ha plockat ner björnen, vare sig du faktiskt gjorde skada eller inte.

Ok. Borde nog tänkt på att testa det själv men hade dretdålig dag i NW den dagen. Tack.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Snudd på skippat gathering och crafting. Är level 15. Ska satsa på det ett tag och tack för tips om trading post. (Höll på att skriva "AH"! )

Glöm inte att använda dina poäng du får i territory standing. Du kan få redig XP, gathering boost i samma område från dem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Så jag är inte riktigt såld på spelet, till skillnad från min partner som älskar det. Hitills så är det här spelet inte immersivt (jämnfört med EVE Online, Dark Age of Camelot, mfl) på något sätt och jag vill veta om det blir någonsin bättre, för i nuläget så känns det mer lockande att sitta på en kall våt filt en regnig höstdag än att spela mer av detta skräp.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Endgame kommer vara som i destiny, för ni som inte vet. Alltså, massor med random loot med liten chans för högre gear score än det högsta som droppat för dig. Max är 600 just nu.

Bästa sättet för att få detta är att köra open world content i grupp. Sen dungeons också. Allt detta medans man pvpar. Spelet är alltså väldigt baserat på att du har ett stort kompani som gör saker tillsammans. Annars är det crafting som är solo spelarens endgame.

Jag är lvl 60 med 545 gear score. Vi har två kompanier i samma Discord, samtidigt som vi håller på mycket med politik. Vi har allianser inom våran faction, på kanske fem sex kompanier. Samtidigt som vi har politiken mellan factions, där vi inte rör vissa syndicate områden om de ger fan i oss på alla sätt. Marauders är tungt mindre populerade så dom hjälper vi mot syndicate i deras krig.

Väldigt kul när man sätter sig in i sitt kompanis politik.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Sötast

Craftingen är tyvärr inte alls vad jag hade väntat mig när jag började.....

Finns 2-3 set på level 20 och sedan har man inget alls att crafta tills level 40 varpå man får ett par set och sedan finns inget att crafta fram till 60?

Så 3 set crafting på 60 levlar till sig själv?
Verkar vara samma med vapnen....

Lägga +str eller +dex på ett vapen klassar jag inte riktigt som djupt heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Glöm inte att använda dina poäng du får i territory standing. Du kan få redig XP, gathering boost i samma område från dem.

Jepp. Väljer reputaton varje gång, snudd på. Aldrig XPboost. Kanske ska ta det.........?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Ska testa kuta runt och köra gathering ett tag.

Ok. Borde nog tänkt på att testa det själv men hade dretdålig dag i NW den dagen. Tack.

Skrivet av KingCobra:

Glöm inte att använda dina poäng du får i territory standing. Du kan få redig XP, gathering boost i samma område från dem.

Jag har själv prioriterat XP och gathering boost i Everfall, där jag för de mesta håller till, men nu skulle jag nog faktiskt föreslå att prioritera mer storage i "huvudstaden" där det går. Läskigt att se sin storage bli full av saker som man inte vill slänga (återigen, level 28)

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Craftingen är tyvärr inte alls vad jag hade väntat mig när jag började.....

Finns 2-3 set på level 20 och sedan har man inget alls att crafta tills level 40 varpå man får ett par set och sedan finns inget att crafta fram till 60?

Så 3 set crafting på 60 levlar till sig själv?
Verkar vara samma med vapnen....

Lägga +str eller +dex på ett vapen klassar jag inte riktigt som djupt heller...

Jag kan hålla med om att det ser lite tråkigt ut att göra samma set om och om igen men i realiteten har det inte berört mig något nämnvärt.
Faktorn som gör det intressant är ju att du kan byta ut de sekundära materialen för att påverka produktens gearscore.

Se nedan taget ifrån https://newworld.wiki.fextralife.com/Armoring

Recept för ett Tier 2 Linen Bonnet som du får direkt

Primär:
11 x Linen

Sekundära:
6 x Coarse Leather / Rugged Leather / Layered Leather / Infused Leather / Runic Leather / Scaly Hide / Ragehide / Shadowfur / Brightscale Hide / Shifthide / Smolderhide / Scarhide

1 x Iron Ingot / Steel Ingot / Starmetal Ingot / Orichalcum Ingot / Asmodeum / Fae Iron / Voidmetal / Blessed Crucible / Azurite Chunk / Cinnabar / Tolvium

Sen slänger man in azoth och material i potten som kan diktera perk eller stats.

Vill inte låta som värsta fanboy men jag gillar verkligen spelet

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Funderar på om craftingrecept kommer komma som drops senare?
Spelet är i post betastadie och nu fokuseras garanterat allt på att få allt att funka som det var tänkt + balanseringar.

Det gamla slitna uttrycket "tänk hur WoW vanilla var" med typ absolut noll endgame (förutom onyxia) och kraftigt begränsade skills, crafting osv.
Spelet släpptes för tre veckor sen, vi har högre krav idag men vi måste låta det utvecklas.
Det finns ju lite läckta nyheter om vad som skall komma https://www.youtube.com/watch?v=swRyMobJWGQ

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Jag har själv prioriterat XP och gathering boost i Everfall, där jag för de mesta håller till, men nu skulle jag nog faktiskt föreslå att prioritera mer storage i "huvudstaden" där det går. Läskigt att se sin storage bli full av saker som man inte vill slänga (återigen, level 28)

Är lvl 28 och håller till i Everfall jag med på Midgard. Grymwald är nicket

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Är lvl 28 och håller till i Everfall jag med på Midgard. Grymwald är nicket

Jag började på Midgard, har en level 12 där, men med redan begränsad speltid som inte hjälptes av kötid så hoppade jag över och började spela på Youdu istället. Synd!

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Jag har själv prioriterat XP och gathering boost i Everfall, där jag för de mesta håller till, men nu skulle jag nog faktiskt föreslå att prioritera mer storage i "huvudstaden" där det går. Läskigt att se sin storage bli full av saker som man inte vill slänga (återigen, level 28)

Just ja. Jo, storage har jag prioriterat mest.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Sötast
Skrivet av KingCobra:

Grymwald är nicket

Min bil heter Brumwald.

Ni kanske är besläktade?