Ergonomisk form och 69 gram på menyn när Model D Wireless avtäcks

Permalänk
Melding Plague

Ergonomisk form och 69 gram på menyn när Model D Wireless avtäcks

De ultralätta spelmössen smälter samman med de trådlösa och näst på tur står Glorious PC Gaming Race med en hexagonperforerad RGB-variant.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Model O Wireless, förutom att den är så hopplöst liten. Så den här modellen är definitivt intressant.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Lätta möss fast till en viss grad - under 50g skulle nog kännas konstigt. Tyngre möss sliter mer på handleden. Därför ogillar jag min Rival 650 Wireless då den väger en bra bit över 100g, tror det är runt 120-130g Min Logitech G Pro wireless tycker jag är perfekt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Första snygga musen någonsin efter corsair m60

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Lätta möss fast till en viss grad - under 50g skulle nog kännas konstigt. Tyngre möss sliter mer på handleden. Därför ogillar jag min Rival 650 Wireless då den väger en bra bit över 100g, tror det är runt 120-130g Min Logitech G Pro wireless tycker jag är perfekt.

Om jag inte misstar mig så väger min Microsoft Pro Intellimouse in på ~140gr.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Gillar min model O trådlös så in i bänken, men är inne på att reklamera den då den efter några månader uppvisar ett tråkigt sviktande i plasten i höger musknapp - efter klicket fortsätter plasten ner en liten bit där det bara är stumt på vänstersidan. Annars full pott. Gillar tanken på en lite mer ergonomisk grej.

Permalänk
Medlem

Nice.

Permalänk
Medlem

Att en mus passar bara högerhänta användare gör den inte "ergonomisk" !

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Förlåt men varför kan de inte fixa dessa billiga scrollhjul de är värdelösa! Är Logitech de ända som kan scrollhjul?

Permalänk
Medlem

Det är så sämst byggkvalitet på dessa möss från denna tillverkare att det är helt skrämmande.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jag har en Model O, och jag hade gärna sett mer vikt men bättre batteritid, jag får ladda min hela tiden.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Finns det några gamingmöss för oss som inte får på oss handskar i storlek 11? Alla kan väl inte ha så små händer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Gillar min model O trådlös så in i bänken, men är inne på att reklamera den då den efter några månader uppvisar ett tråkigt sviktande i plasten i höger musknapp - efter klicket fortsätter plasten ner en liten bit där det bara är stumt på vänstersidan. Annars full pott. Gillar tanken på en lite mer ergonomisk grej.

Hej,

Har en modell D med exakt samma issue. Detta är ett känt fel. Googlade lite och hittade varför. De är inte plasten utan de är en tejp som håller nere RGBn som har placerats lite dåligt. Denna går upp och klibbar fast musknappen.

Finns videos på Youtube hur du enkelt åtgärdar detta. Jag fixade min på 5-10min. Väldigt enkelt, rekommenderar det. Ta de försiktigt med dina skates bara eftersom du förmodligen ska återanvända dem.

Visa signatur

s939 3800+@4200+ | 2x1024 OCZ @ 517 | HIS X800XL@440/1040 | 320 Seagate SATA II | WD Raptor 36GB | nForce 4 chipset |

Permalänk
Medlem

Nice

Permalänk
Medlem

Tycker min model-o är hur bra som helst. Har dock bytt till en paracablemods kabel (mest för skoj) samt bytt scrollhjulets brytare till en 1.47N omron för lite mer motstånd..

Har varit lite sugen på en D men har inte kommit mig för att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazman86:

Hej,

Har en modell D med exakt samma issue. Detta är ett känt fel. Googlade lite och hittade varför. De är inte plasten utan de är en tejp som håller nere RGBn som har placerats lite dåligt. Denna går upp och klibbar fast musknappen.

Finns videos på Youtube hur du enkelt åtgärdar detta. Jag fixade min på 5-10min. Väldigt enkelt, rekommenderar det. Ta de försiktigt med dina skates bara eftersom du förmodligen ska återanvända dem.

Ah, jag vet dock inte om det är samma problem. När jag googlar får jag resultat om att knappen "squeak"-ar. Min upplevelse är visserligen ett litet knarrande missljud, men det störiga är att själva musknappen sviktar och färdas 1-2 mm efter att själva brytaren för knappen har aktiverats, så att säga. Som att det inte finns ett rejält stopp för knappen när den färdats ner till brytaren och aktiverat denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

Finns det några gamingmöss för oss som inte får på oss handskar i storlek 11? Alla kan väl inte ha så små händer?

Jag har rätt stora händer men med en mus som passar bra i handen så går det inte att finjustera musen upp och ned med fingerförelse tillräckligt. (Imo)

Om man jämför med en penna så är det ju enklast att vara exakt med en mindre penna med fingrarna tätt ihop nära pappret.
Men det är inte bekvämt.

Här kan du skriva in handmått o få rekommendationer
https://www.rocketjumpninja.com/mouse-search

Permalänk

Detta är ett givet köp för min del om det är bättre kvalité än på den trådade varianten.

Permalänk
Medlem

Har de kommit med mer info om datum?

Hade planerat göra om min till trådlös... Sen kom denna nyhet.

Visa signatur

s939 3800+@4200+ | 2x1024 OCZ @ 517 | HIS X800XL@440/1040 | 320 Seagate SATA II | WD Raptor 36GB | nForce 4 chipset |

Permalänk
Medlem

Man kan sedan igår förboka musen på Glorious hemsida: https://www.pcgamingrace.com/products/glorious-model-d-wirele...

Preliminärt leveransdatum är 3-6 veckor, så kanske vi får se den i svenska butiker om en månad eller två?

Permalänk

La en beställning av denna igår. Har inkommit hos både Inet och Maxgaming.

Gillade den trådade, om man bortser kvalitén, så detta ska bli trevligt.