Permalänk
Medlem

Frys och lagg

Polaren har lite strul med sin dator. Den fryser till ibland när han startar spel eller byter meny i spel (fryser till i 5-10 sekunder och kommer tillbaka med 1-5 fps. Det tar även rätt långtid att starta spel (om man jämför med vad det tog innan det börja strula förra veckan. I spel får han nu 25-45 fps. (testart i csgo/apex/warzone)

Specs
Intel Core i5 10400F (icke integrerad grafik)
Gigabyte B460M DS3H mobo
MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB VENTUS OC
Kingston A2000 1TB M.2 NVMe
Corsair CX650M 650W
Ram är nå hyperx (hittar inte modell i skrivande stund) 16gb

Det jag har testat är att installera om spelen, uppgradera grafikdrivrutiner samt uppdatera moderkortets bios (inge chipset/vga)
Laddat ner hwmonitor och allt verkar vara som det ska. Blir att formatera datorn imorgon om jag inte får in något annat tips.

Windows har den senaste versionen.

Någon som har något förslag?

Permalänk
Medlem

Vad för temp har han vid belastning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Vad för temp har han vid belastning?

60-65

Permalänk
Medlem

Ingen överklockning?

Har inte så många idéer kvar, så ominstallation kanske är det enda.
Annars är något trasigt, men svårt att veta vad utan att ha delar att byta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Polaren har lite strul med sin dator. Den fryser till ibland när han startar spel eller byter meny i spel (fryser till i 5-10 sekunder och kommer tillbaka med 1-5 fps. Det tar även rätt långtid att starta spel (om man jämför med vad det tog innan det börja strula förra veckan. I spel får han nu 25-45 fps. (testart i csgo/apex/warzone)

Specs
Intel Core i5 10400F (icke integrerad grafik)
Gigabyte B460M DS3H mobo
MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB VENTUS OC
Kingston A2000 1TB M.2 NVMe
Corsair CX650M 650W
Ram är nå hyperx (hittar inte modell i skrivande stund) 16gb

Det jag har testat är att installera om spelen, uppgradera grafikdrivrutiner samt uppdatera moderkortets bios (inge chipset/vga)
Laddat ner hwmonitor och allt verkar vara som det ska. Blir att formatera datorn imorgon om jag inte får in något annat tips.

Windows har den senaste versionen.

Någon som har något förslag?

Det låter som att strömmen till CPU är strypd av BIOS, kika runt där och se om det går att pilla med någon inställning.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.