PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av DrP3pper:

Weekends? More like trough the whole week.

Yeah just realised, was thinking weekdays and somehow wrote weekends 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addetwo:

Är det någon som har en anning om leveranstider på den kvoten som blev bokningsbar på Mediamarkt under förra veckan? Nån med lite insyn om leveranstider eller som bokat hos dem innan och fått leverans borde de la finnas här i forumet? )

Skulle tippa på veckan som kommer nu eller början på näst nästa vecka då majoriteten skrev 2-3 veckor
redan gått 1 vecka nu Tror bokningarna började i måndags hos Mediamarkt alltså den 4 okt
så förmodligen veckan som kommer eller veckan därpå

Permalänk
Skrivet av Addetwo:

Är det någon som har en anning om leveranstider på den kvoten som blev bokningsbar på Mediamarkt under förra veckan? Nån med lite insyn om leveranstider eller som bokat hos dem innan och fått leverans borde de la finnas här i forumet? )

Jag fick samma info om att det tar 2-3 veckor men det har gått 1,5 månad. Allt beror på vilken butik och om dom har leveranser på g. Annars säger säljarna bara vad dom själva tror till dig.

Permalänk

Jag beställde ett på MM i Nacka i fredags (2021-10-08) och till mig sa dem 2-4 veckor. Jag återkommer när den kommit hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av patronski:

Jag fick samma info om att det tar 2-3 veckor men det har gått 1,5 månad. Allt beror på vilken butik och om dom har leveranser på g. Annars säger säljarna bara vad dom själva tror till dig.

ja 1,5 månad är ett bra tag men Mediamarkt vet ju tillexmpel att dem får in 1000 konsoler vecka 32 säger vi till exempel då öppnar dem bokningen så att dem får in samma antal så dem kan dela ut dem till alla som bokat
så ja säger dem 2-3 veckor så borde man få dem vid det om inte leverans förseningar sker
men somsagt gått 1 vecka så veckan som kommer eller senast näst nästa vecka

Permalänk
Skrivet av Cash774:

ja 1,5 månad är ett bra tag men Mediamarkt vet ju tillexmpel att dem får in 1000 konsoler vecka 32 säger vi till exempel då öppnar dem bokningen så att dem får in samma antal så dem kan dela ut dem till alla som bokat
så ja säger dem 2-3 veckor så borde man få dem vid det om inte leverans förseningar sker
men somsagt gått 1 vecka så veckan som kommer eller senast näst nästa vecka

Nej, tror de fyller upp order med X antal PS5or och de levereras när dom levereras. De har antagligen en leveranstid men det är bara en uppskattning. Vad jag har läst här så har väldigt få fått deras konsoler i tid från MM.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fått sin order avbeställd pga att man tidigare beställt annan enhet? Har tidigare beställt disc edition men Digitala versionen blev avbeställd.

Verkar som om det är lotteri sett alla andra här komma undan med det och vissa har till och med beställt båda versionerna samtidigt i butik?

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått leveransbesked efter fredagens släpp på webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Är det någon som fått leveransbesked efter fredagens släpp på webhallen?

Jag har fått besked att min skickades i fredags (digital) och den borde levereras idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Är det någon som fått leveransbesked efter fredagens släpp på webhallen?

Beställde en av varje.
Bägge kom idag.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Är det någon som fått leveransbesked efter fredagens släpp på webhallen?

Skrivet av WDHPR:

Jag har fått besked att min skickades i fredags (digital) och den borde levereras idag.

När beställde ni? Jag beställde strax efter 16 i fredags och det står på min PostNord app att det bara är registrerat.

Permalänk
Medlem

Tog hämta i affär på Emporia, ej kommit än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

När beställde ni? Jag beställde strax efter 16 i fredags och det står på min PostNord app att det bara är registrerat.

Strax innan kl 14

Permalänk
Medlem

Jag tog också hämta på Emporia, men inte hört något alls.
Titta man under beställningar på webhallen så står det bara:

Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
###### saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Jag har en grön bock. Men står bara "Order Mottagen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDHPR:

Strax innan kl 14

Jag läste på deras hemsida att man måste beställa innan 15 för att dom ska skicka den samma dag, då har jag förklaringen.

Permalänk
Medlem

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4036...

För er som vill ge 1600 kr för en svart handkontroll 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4036...

För er som vill ge 1600 kr för en svart handkontroll 😂

Vilka ockrare.

Permalänk

Jag har försökt att få tag på ett Ps5 i ett halvår men inte lyckats kan någon hjälpa mig? Vart kan jag få tag på ett?

Permalänk
Skrivet av Loreowitch:

Jag har försökt att få tag på ett Ps5 i ett halvår men inte lyckats kan någon hjälpa mig? Vart kan jag få tag på ett?

Åk till närmsta mediamarkt och beställ där om dom har några kvar. Gick till mediamarkt i Örebro igår o dom hade 5 st kvar som skickas inom 2-3 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Jag har försökt att få tag på ett Ps5 i ett halvår men inte lyckats kan någon hjälpa mig? Vart kan jag få tag på ett?

Följ ps5 trådarna på sweclockers och kanske denna, nån robot som håller koll https://mobile.twitter.com/ps5kollen

Permalänk
Skrivet av Loreowitch:

Jag har försökt att få tag på ett Ps5 i ett halvår men inte lyckats kan någon hjälpa mig? Vart kan jag få tag på ett?

Som en tidigare redan skrivit så är nog MediaMarkt ditt bästa bet. Jag har letat i några månader nu och sen såg jag på MediaMarkts hemsida att de tar emot bokningar i butik. Så åk till din närmsta och checka med dom. Om du bor i Stockholmsområdet så rekommenderar jag Nacka. Bokade ett i lördags o då fanns det ett 50-tal kvar. Så finns nog några kvar där

Permalänk
Skrivet av marguqqen:

Som en tidigare redan skrivit så är nog MediaMarkt ditt bästa bet. Jag har letat i några månader nu och sen såg jag på MediaMarkts hemsida att de tar emot bokningar i butik. Så åk till din närmsta och checka med dom. Om du bor i Stockholmsområdet så rekommenderar jag Nacka. Bokade ett i lördags o då fanns det ett 50-tal kvar. Så finns nog några kvar där

Det finns ingen chans att boka via dem online?

Permalänk
Skrivet av Silfversked:

Det finns ingen chans att boka via dem online?

Nej dem tar ej emot online bokningar för att undvika köp botar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silfversked:

Det finns ingen chans att boka via dem online?

Undrar ibland om folk tror att folk jobbar i butikerna på denna sida för att svara på konstiga frågor
när svaret finns på Mediamarkts hemsida står tydligt på artikeln Det går inte att beställa denna produkt via hemsidan eller kundtjänst.
För att förhindra köpbotar tar vi endast beställningar via våra varuhus.

Så Ja du kan endast boka genom kliva in på en Mediamarkt butik dock vet jag ej om det finns bokningar kvar på alla varuhus då
det har gått 1 vecka nu

Permalänk

Någon som beställt via mediamarkt sedan förra måndagen och hört något/fått sitt? Bokade själv tisdagen förra veckan (5/10). Antar det tar minst två veckor men är lite nyfiken bara.

Permalänk

Beställde i måndags, inte hört nåt än. Tar nog minst två veckor iaf. Räknar med ännu längre så man inte blir besviken

Permalänk

Beställde i Kungens kurva i tisdags och han sa två veckor maximum men det tror jag inte.

Permalänk

Ps5 digital edition finns för medlemmar på webhallen!

Permalänk