Returnera "annan" produkt.

Permalänk
Medlem

Returnera "annan" produkt.

Jagade runt på Nintendo switch OLED idag då det verkar bli popis att släppa för lite konsoler i butiker på sistonde
Hur som hellst så bokade jag med leverans på netonnet men när dom skickade det stod det leverans efter helgen, så tänkte fuck it, hittar jag den i någon fysisk butik under helgen så köper jag där och returnerar den andra.
Men nu lyckades jag få tag på en kopia i butik och när jag kom hem och hade installerat allt så fick jag meddelandr om att den från netonnet hade kommit till min instabox.

Så nu sitter jag här med en öppnad förpackning från elgiganten och en oöppnad från netonnet, dock behåller jag hellre från netonnet då dom har bättre service och garantier samt ligger närmare där jag bor.
Men kan jag lämna tillbaka den från netonnet till elgiganten? Vet att med mobiler fungerar det inte då dom ofta scanar in imei nummret, men mig vetterligen finns väl inga sådana grejer med nintendo konsoler?
Inga andra butiksnärkningar på kartongen och exakt samma modellnummer m.m.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Jagade runt på Nintendo switch OLED idag då det verkar bli popis att släppa för lite konsoler i butiker på sistonde
Hur som hellst så bokade jag med leverans på netonnet men när dom skickade det stod det leverans efter helgen, så tänkte fuck it, hittar jag den i någon fysisk butik under helgen så köper jag där och returnerar den andra.
Men nu lyckades jag få tag på en kopia i butik och när jag kom hem och hade installerat allt så fick jag meddelandr om att den från netonnet hade kommit till min instabox.

Så nu sitter jag här med en öppnad förpackning från elgiganten och en oöppnad från netonnet, dock behåller jag hellre från netonnet då dom har bättre service och garantier samt ligger närmare där jag bor.
Men kan jag lämna tillbaka den från netonnet till elgiganten? Vet att med mobiler fungerar det inte då dom ofta scanar in imei nummret, men mig vetterligen finns väl inga sådana grejer med nintendo konsoler?
Inga andra butiksnärkningar på kartongen och exakt samma modellnummer m.m.

Du bör ju ha öppet köp i 30 dagar från Elgiganten, så det spelar ingen roll.
Packa ihop det och lämna tillbaka det till Elgiganten bara, ingen idé att byta och krångla

Edit*
Som svar på frågan, jag tror inte det skulle vara något problem, sålänge streckkoden är densamma så är det nog bara att köra. Enda jag kan tänka mig är om det finns något serienummer eller liknande (ex garantiärenden), där serienummer nnnn tillhör de som köpt från Giganten, och pppp tillhör de som köpt från NetonNet, men jag vet ärligt talat inte...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Finns definitivt serienummer på förpackningen och konsolen
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/How-to-Fin...

Permalänk
Medlem

Självklart har din enhet ett serienummer, du kan få rätt rejäla problem med garantier om det har lagrats i NoN's system (vilket det borde ha gjorts, men det ska då också stå på ditt kvitto) och sen vill skicka in på service, det skulle även i teorin kunna skapa problem för en annan kund om EG kör retur på ditt kvitto utan att kolla av serienumret.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du bör ju ha öppet köp i 30 dagar från Elgiganten, så det spelar ingen roll.
Packa ihop det och lämna tillbaka det till Elgiganten bara, ingen idé att byta och krångla

Edit*
Som svar på frågan, jag tror inte det skulle vara något problem, sålänge streckkoden är densamma så är det nog bara att köra. Enda jag kan tänka mig är om det finns något serienummer eller liknande (ex garantiärenden), där serienummer nnnn tillhör de som köpt från Giganten, och pppp tillhör de som köpt från NetonNet, men jag vet ärligt talat inte...

Ja förvisso, fabriksåterställer jag den och packar ner allt igen så skulle det inte synas att den varit öppnad, så kanske ska köra på det.
Tack.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du bör ju ha öppet köp i 30 dagar från Elgiganten, så det spelar ingen roll.
Packa ihop det och lämna tillbaka det till Elgiganten bara, ingen idé att byta och krångla

Edit*
Som svar på frågan, jag tror inte det skulle vara något problem, sålänge streckkoden är densamma så är det nog bara att köra. Enda jag kan tänka mig är om det finns något serienummer eller liknande (ex garantiärenden), där serienummer nnnn tillhör de som köpt från Giganten, och pppp tillhör de som köpt från NetonNet, men jag vet ärligt talat inte...

Ja förvisso, fabriksåterställer jag den och packar ner allt igen så skulle det inte synas att den varit öppnad, så kanske ska köra på det.
Tack.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Hänger väl på om de scannar serienummer och de gör de flesta butiker, för att kunna hålla koll på att enheten man vill ha garanti på faktiskt är inköpt hos dom.

Som sagt lämna tillbaka rätt enhet till rätt ställe så slipper du fundera på dylikt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Jagade runt på Nintendo switch OLED idag då det verkar bli popis att släppa för lite konsoler i butiker på sistonde
Hur som hellst så bokade jag med leverans på netonnet men när dom skickade det stod det leverans efter helgen, så tänkte fuck it, hittar jag den i någon fysisk butik under helgen så köper jag där och returnerar den andra.
Men nu lyckades jag få tag på en kopia i butik och när jag kom hem och hade installerat allt så fick jag meddelandr om att den från netonnet hade kommit till min instabox.

Så nu sitter jag här med en öppnad förpackning från elgiganten och en oöppnad från netonnet, dock behåller jag hellre från netonnet då dom har bättre service och garantier samt ligger närmare där jag bor.
Men kan jag lämna tillbaka den från netonnet till elgiganten? Vet att med mobiler fungerar det inte då dom ofta scanar in imei nummret, men mig vetterligen finns väl inga sådana grejer med nintendo konsoler?
Inga andra butiksnärkningar på kartongen och exakt samma modellnummer m.m.

Nej, butikerna har koll på serienumret. Så det kan du inte göra. Däremot har elgiganten öppet köp på öppnade produkter: https://www.elgiganten.se/cms/oppet-kop/sa-fungerar-oppet-kop...

Permalänk
Avstängd

Du beställer alltså från 2 butiker och du vet du ska skicka tillbaks en?

Permalänk
Medlem

Streckkoden är likadan på alla förpackningar, har mycket svårt att tro att någon skulle stå och manuellt fylla i serienumret varje gång en Switch säljs.

Jag gjorde själv så. Köpte först min Switch (gamla versionen) på Toys R Us, men en vecka senare fanns den 500 kr billigare på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Du beställer alltså från 2 butiker och du vet du ska skicka tillbaks en?

Han fick ju leveransdatum efter helgen och tänkte avboka den om han hittade innan helgen. Nu hittade han samt att han fick det levererat innan helgen (men netonnet sa efter).

Så det känns som ett ärligt misstag.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av str85:

Jagade runt på Nintendo switch OLED idag då det verkar bli popis att släppa för lite konsoler i butiker på sistonde
Hur som hellst så bokade jag med leverans på netonnet men när dom skickade det stod det leverans efter helgen, så tänkte fuck it, hittar jag den i någon fysisk butik under helgen så köper jag där och returnerar den andra.
Men nu lyckades jag få tag på en kopia i butik och när jag kom hem och hade installerat allt så fick jag meddelandr om att den från netonnet hade kommit till min instabox.

Så nu sitter jag här med en öppnad förpackning från elgiganten och en oöppnad från netonnet, dock behåller jag hellre från netonnet då dom har bättre service och garantier samt ligger närmare där jag bor.
Men kan jag lämna tillbaka den från netonnet till elgiganten? Vet att med mobiler fungerar det inte då dom ofta scanar in imei nummret, men mig vetterligen finns väl inga sådana grejer med nintendo konsoler?
Inga andra butiksnärkningar på kartongen och exakt samma modellnummer m.m.

Men ge dig detta är allra högst allvarligt ett brott så bara lägg ner.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Ja förvisso, fabriksåterställer jag den och packar ner allt igen så skulle det inte synas att den varit öppnad, så kanske ska köra på det.
Tack.

spelar ingen roll om den varit uppackad, elgigaten tar ju typ tillbaks grejer även om kartongen saknas i vissa fall.. dom lägger ut den som fyndvara bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Ja förvisso, fabriksåterställer jag den och packar ner allt igen så skulle det inte synas att den varit öppnad, så kanske ska köra på det.
Tack.

Men elgiganten har ju öppet köp fast du har öppnat produkten? Jag har lämnat tillbaka varor på elgiganten, köpta i butiken som jag sedan öppnat. Var inga problem alls.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Men elgiganten har ju öppet köp fast du har öppnat produkten? Jag har lämnat tillbaka varor på elgiganten, köpta i butiken som jag sedan öppnat. Var inga problem alls.

Varan är uppackad och använd, det är inget fel på produkten, rent bedrägeri i mina ögon

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt, utan att fundera över saken, returnera den från NetOnNet. Ärlighet varar längst (och ger minst bekymmer om något skiter sig). Sen att NetOnNet har bättre service vet jag inte, jag har haft serviceärenden hos båda utan några som helst problem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Sådana tveksamheter hör ej hemma här, tråd låst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...