Permalänk

Krashar vid benchmark, helt nytt kort

Tjenare!

Har precis köpt nytt grafikkort (3060ti). Datorn krashar dock när jag kör benchmark, skärmen blir svart och fläktarna går på högvarv och vga led lyser rött. Temperaturerna hinner knappt nå något över idle. Har jag fått ett dåligt kort eller kan det vara något annat? Jag har ett evga 750w gold nätagg så borde inte vara det...

Tack på förhand

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna dem senaste och rent installerade till grafikkortet och senaste versionen av benchmark-programmet?
Annars kolla strömkablarna till grafikkortet så dem inte glappar, vare sig vid grafikkortet eller PSU.

(Super Mario Bros? -Luigi's Mansion har nog tyngre grejer.)

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Drivrutinerna dem senaste och rent installerade till grafikkortet och senaste versionen av benchmark-programmet?
Annars kolla strömkablarna till grafikkortet så dem inte glappar, vare sig vid grafikkortet eller PSU.

(Super Mario Bros? -Luigi's Mansion har nog tyngre grejer.)

Visade sig vara strömkablarna som glappade. Tack!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.