PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av paraziten:

@XBJonte, 50% så la 3k. Det var det eller betala för hela konsolen upfront.

Går det att boka för leverans? Bor på en ö som inte har butiken?

Permalänk

@Schizm, blev informerad i butiken att jag när som helst kan få mina pengar tillbaka om jag skulle hinna få tag på en PS5 någon annanstans innan de hinner leverera på Markt.

Permalänk

@Silfversked, måste boka den fysiskt i butik. Jag försökte ringa och boka den vägen men det fanns ingen öppning där tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flashbash:

Sjukt! Killen på media markt sa att måste ta mes försäkring + disc!

Fd anställd på mediamarkt. De stämmer inte, aldrig tvång till de. När den levereras så ber du kassören stryka försäkringen, då blir det minus på säljaren.
Får skylla sig själv om personen istället inte gör ett försök till bra försäljning utan ljuger.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Fd anställd på mediamarkt. De stämmer inte, aldrig tvång till de. När den levereras så ber du kassören stryka försäkringen, då blir det minus på säljaren.
Får skylla sig själv om personen istället inte gör ett försök till bra försäljning utan ljuger.

Yes, okej tack för tipset. Lyckades btw beställa en digital edition utan tvång av försäkring genom att helt enkelt prata med hans kollega!

Permalänk
Skrivet av essemH:

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Tackar hjärtligt för denna essemH. Seglade iväg till min lokala Media Markt på en VOI direkt när jag såg ditt inlägg som var 30 minuter gammalt och hann med med samma tåg. Kassörskan sa att jag var i rättan stund, och imorgon hade det inte gått. Nu håller vi tummarna på snabb levererans. Sålänge det är innan BF2042 är jag nöjd!

Permalänk
Skrivet av essemH:

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Det sa dom till mig 4+ veckor sedan. Märkt att säljarna på MM säger det dom behöver för att kunna få ''säljet'' på deras konto. Finns flera som har väntat lika länge som mig och blev lovad 2-3 veckor leverans. Just FYI.

Permalänk
Medlem

Tack forumet för info. Vem här har varit på Mediamarkt Malmö? Jag körde dit igår efter att ha sett tipset (tack för det). I Malmö påstod dem att dem inte hade en ANING om när dem får leverans, ej heller vilken typ av konsol. Jag fick betala på direkten och dem hör av sig när den kommer (en digital edition).

Tidigare har dem inte gått med på att boka ens så någonting är på G helt klart. Hoppas nu att det är en digital som kommer.

Säljaren sa dock "när det ryktas om sånt här så stämmer det för det mesta" och log.

Webhallen hade liknande grej plötsligt i Malmöbutikerna och vad jag förstått levererade dem direkt också. Men fan ta min tur om jag får vänta i ett år till. Jag har en beställning lagt sedan förra sommaren på Dustin home - inte ett knyst från dem och dem vägrar svara på frågor. Helt sjukt faktiskt.

Permalänk
Skrivet av patronski:

Det sa dom till mig 4+ veckor sedan. Märkt att säljarna på MM säger det dom behöver för att kunna få ''säljet'' på deras konto. Finns flera som har väntat lika länge som mig och blev lovad 2-3 veckor leverans. Just FYI.

Satan också. Gör en något orolig. Var däremot där för ca. 2-3 veckor sedan för att införskaffa en tillhörande TV. Då lät han mig inte beställa för att det inte var möjligt, och sade att jag skulle återkomma i början av oktober på grund av stor inkommande leverans. Är väl mycket spridd och motsägande information och olika personliga agendor hos vissa säljare. Vi får väl bara be till högre makter at this point...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Gick in på MM valbo i Gävle. Fanns att boka och säljaren sa ca 3 veckor. Båda versionerna fanns för bokning, jag tog vanlig. Dock var det full handpenning up front. Det skulle heller inte vara några problem att avboka om man hittade på annat håll.

Permalänk
Medlem

Gick precis in på Media Markt i Uppsala och beställde PS5 DE. Man fick välja att betala 50 eller 100 % i handpenning. Leveranstid 4 veckor till 4 månader (de var tvungna att säga det, tror det rör sig om veckor). Man kan avboka om man får tag på annat håll.

Permalänk

Har någon i gruppen koll på när webahallen, amazon eller netonnet kommer öppna upp för beställning av PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingkong83:

Har någon i gruppen koll på när webahallen, amazon eller netonnet kommer öppna upp för beställning av PS5?

Nej, men häng här med F5-knappen nära till hands så ökar dina chanser drastiskt!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Står som "Currently Unavailable" för mig. Rök alla ex på 10 minuter tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsstrom2:

Står som "Currently Unavailable" för mig. Rök alla ex på 10 minuter tro?

Tyvärr. Men va beredd på att det kan komma in fler närsomhelst.

Ha denna sida uppe, välj PS5/XBOX och sätt på ljudet uppe i högra hörnet:
http://gpukollen.ingman.me/

Permalänk

Så nära... Var äntligen i tid och hade det i kassan, då var jag tvungen att logga in och bekräfta min e-post. På dem två minuterna så var alla ps5:orna borta. Nu börjar man faktiskt trötta på det här jagandet.

Permalänk
Skrivet av coolwine:

Tyvärr. Men va beredd på att det kan komma in fler närsomhelst.

Ha denna sida uppe, välj PS5/XBOX och sätt på ljudet uppe i högra hörnet:
http://gpukollen.ingman.me/

Magisk sida, tack! Vet ej om jag ska lita på min bokning på mediamarkt eller om jag ska knipa eventuella andra som kan dyka upp här

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsstrom2:

Magisk sida, tack! Vet ej om jag ska lita på mediamarkt eller om jag ska knipa eventuella andra som kan dyka upp här

Samma här. Betalade förskott dock men det går väl att få tillbaka

Permalänk
Skrivet av Sebulano:

Samma här. Betalade förskott dock men det går väl att få tillbaka

Om man har råd att ligga ute med handpenning och man skulle råka få två ex kan man väl vara en bror och sälja vidare till utropspris. Lär ju inte vara svårt att bli av med direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontetheman:

Så nära... Var äntligen i tid och hade det i kassan, då var jag tvungen att logga in och bekräfta min e-post. På dem två minuterna så var alla ps5:orna borta. Nu börjar man faktiskt trötta på det här jagandet.

Synd. Mitt tips är att vara inloggad och verifierad hos alla butiker som kan tänkas sälja PS5. Har tillome sparat mina inloggningsuppgifter med webbläsaren utifall jag blir utloggad. Behövde bara trycka på beställ hos amazon, verifiera köpet med bank-id och så var det klart.

Ett till tips: Amazon har en månads gratis provperiod på prime just nu, så jag fick fri frakt med leverans redan imorgon.

Permalänk
Medlem

Går att förbeställa! 2-3 veckors leverans.

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B08LLZ2CWD/

Edit: Kan ju såklart ändras och bli tidigare leverans än så. Såg att det fanns digital edition igen. Fortsätt uppdatera sidan!

Permalänk
Skrivet av coolwine:

Går att förbeställa! 2-3 veckors leverans.

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B08LLZ2CWD/

Edit: Kan ju såklart ändras och bli tidigare leverans än så. Såg att det fanns digital edition igen. Fortsätt uppdatera sidan!

Jag hittar inte vart jag förbeställer, det enda som dyker upp är kontrollen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontetheman:

Jag hittar inte vart jag förbeställer, det enda som dyker upp är kontrollen tyvärr.

Välj Konsol (för standard edition) eller Digital.
https://ibb.co/85mPpNw

Verkar vara slutsåld nu och därför omdirigeras länken till dualsense men som sagt håll ögona öppna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Tyvärr. Men va beredd på att det kan komma in fler närsomhelst.

Ha denna sida uppe, välj PS5/XBOX och sätt på ljudet uppe i högra hörnet:
http://gpukollen.ingman.me/

Den sidan uppdaterades inte när det var släpp på NoN, Webhallen eller Ginza. Jag rekomenderar destil web monitor istället!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

Den sidan uppdaterades inte när det var släpp på NoN, Webhallen eller Ginza. Jag rekomenderar destil web monitor istället!

Har du länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Den sidan uppdaterades inte när det var släpp på NoN, Webhallen eller Ginza. Jag rekomenderar destil web monitor istället!

Kan också rekommendera visualping, tycker den är mer pålitlig plus att man slipper se en flik öppnas och stängas varje sekund..

Permalänk
Skrivet av essemH:

Kan bekräfta att mediamarkt tar emot beställningar i fysisk butik med leverans inom två veckor. Beställde för 30 minuter sedan.

Tack för info, lyckades nappa en idag! Får hoppas dom kommer snabbt!

Edit: Var på Drottninggatan i Stockholm. Dom hade inte börjat med någon skyltning om det där. Säljaren sa 2-3 veckor för att safea, enligt honom kom dom på några dagar förra släppet men dom säger längre för att inte lova för mycket. Behövde inte skaffa nån försäkring eller sånt. Betalade hela beloppet direkt, frågade inte om något annat så kan inte bekräfta. På kundtjänst (telefon) sa dom handpenning 10%, halva eller hela precis som nämnts tidigare i tråden.

Kan även bekräfta att det finns i Örebro (iallafall igår) och där stod det skyltar över hela butiken om att det går att boka nu. Dom hade kvar vid stängning igår iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Kan också rekommendera visualping, tycker den är mer pålitlig plus att man slipper se en flik öppnas och stängas varje sekund..

Hur bevakar men ens amazon eftersom sidan inte finns när den inte är i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Hur bevakar men ens amazon eftersom sidan inte finns när den inte är i lager?

https://www.amazon.se/Console-Playstation5/dp/B08H93ZRK9

Funkar inte den för dig?
Jag ska nog svänga förbi MediaMarkt idag och boka min med.