Permalänk
Medlem

Lg oled b1 eller cx?

Ska köpa en ny tv och har bestämt mig för en lg oled i 65" men valet står mellan cx för 20 tusen eller b1 för 16.
Jag vet att cx är ljusstarkare och har fler hdmi 2.1 uttag men är det något annat som skulle få en att välja den över den andra?
Har svårt att bestämma mig...

Permalänk

C modeller har ju bättre CPU men är ju förra årets, för b1 är väl 2021 antar jag så kolla på det isf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte en B1 nyligen, stoprt steg från min 42" LCD såklart som är från 2008-ish.
Men läste endel då en polare till mig har CX 2020. Skillnaden var som nämnt, lite sämre cpu och även nits. Men jag är mycket nöjd, men det är inte så konstigt heller med tanke på vad jag jämför med.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Ska köpa en ny tv och har bestämt mig för en lg oled i 65" men valet står mellan cx för 20 tusen eller b1 för 16.
Jag vet att cx är ljusstarkare och har fler hdmi 2.1 uttag men är det något annat som skulle få en att välja den över den andra?
Har svårt att bestämma mig...

Vänta tills Black Friday och köp CX för 16000:-

I övrigt så ger LG väldigt lång support på sina "high-end"-modeller. Min LG OLED från 2016 får fortfarande firmware-uppdateringar och fick även nyligen Apple TV+ (som app) Tycker att min LG OLED C8 är från 2018 fortfarande känns snabbare och modernare än mycket som säljs idag.

Är lite förvirrad över årets OLEDs från LG, då både A1 och B1 känns mer budget och ljusvagare än tidigare år. Tror de kommer kännas allmänt långsamma i takt med att apparna blir mer krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vänta tills Black Friday och köp CX för 16000:-

I övrigt så ger LG väldigt lång support på sina "high-end"-modeller. Min LG OLED från 2016 får fortfarande firmware-uppdateringar och fick även nyligen Apple TV+ (som app) Tycker att min LG OLED C8 är från 2018 fortfarande känns snabbare och modernare än mycket som säljs idag.

Är lite förvirrad över årets OLEDs från LG, då både A1 och B1 känns mer budget och ljusvagare än tidigare år. Tror de kommer kännas allmänt långsamma i takt med att apparna blir mer krävande.

Vad är chansen att den går ner i pris på blackfriday? Då det är en utgående modell så kanske den tar slut innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Vad är chansen att den går ner i pris på blackfriday? Då det är en utgående modell så kanske den tar slut innan?

Ser man på pristrenden, så brukar det alltid bli billigare under Black Week:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5258827

Då CX:an precis legat på under 16000:-, så ser jag prisökningen mer som en uppladdning inför Black Week.
Givetvis kan modellen ta slut i vissa butiker, men då kommer andra nyare modeller att prissänkas istället