Quiz: Vad kan du om SweClockers?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

5/10

Var nog ett av de quiz jag fick sämst resultat i någonsin, flera av frågorna hade jag ingen aning om. Gjorde dessutom det rätt snabbt och efter en intensiv arbetsvecka med många timmar öt.

Gått från att besöka Swec väldigt sällan för en del år sen, till flera gånger om dagen ibland på senare tid..

Gällande vem som blivit avstängd hade det väl nästan kunnat vara vem som helst, Kenneth kunde ju t ex haft någon mer rebellisk period innan han sansat sig.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Trebsor:

Ja snälla!!

Med alla tramsiga dagar som varenda pryl i Sverige har tillägnad så kan vi väl åtminstone få ha en vettig som är Bamsedagen. Med pompa och ståt där Swecgubben byts ut mot Bamse, färgtemat ändras till tivolifärger och folk uppmanas rita propellerhattar på sina katter i paint och lägga upp! Ta det på en fredag också så de medverkande i fredagspanelen har propellerhattar på sig.

Vet inte om jag vågar ha propellerkeps. Sist jag föreslog det blev @jacob mer #krenkt än någon jag sett i hela mitt liv.
”Det där är MIN grej”

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av str8forthakill:

Med hur gick det för Da_Bear, han skulle ju träffa en tjej.

De blev aldrig mer än kompisar. Undrar om @Da_Bear får en mailnotis när jag pingar honom?

Skrivet av Trebsor:

Ja snälla!!

Med alla tramsiga dagar som varenda pryl i Sverige har tillägnad så kan vi väl åtminstone få ha en vettig som är Bamsedagen. Med pompa och ståt där Swecgubben byts ut mot Bamse, färgtemat ändras till tivolifärger och folk uppmanas rita propellerhattar på sina katter i paint och lägga upp! Ta det på en fredag också så de medverkande i fredagspanelen har propellerhattar på sig.

Skrivet av UndaC:

Vet inte om jag vågar ha propellerkeps. Sist jag föreslog det blev @jacob mer #krenkt än någon jag sett i hela mitt liv.
”Det där är MIN grej”

Jag är all for att pryda sajten med Bamse, men fysiskt är propellerkepsen min grej!

Skrivet av D.:

5/10

Var nog ett av de quiz jag fick sämst resultat i någonsin, flera av frågorna hade jag ingen aning om. Gjorde dessutom det rätt snabbt och efter en intensiv arbetsvecka med många timmar öt.

Gått från att besöka Swec väldigt sällan för en del år sen, till flera gånger om dagen ibland på senare tid..

Gällande vem som blivit avstängd hade det väl nästan kunnat vara vem som helst, Kenneth kunde ju t ex haft någon mer rebellisk period innan han sansat sig.

Precis, men those who know vet vem som vann slaget om att bli permanent avstängd! In your face @Undac!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack SweClockers.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som förventad

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara 5/10, men så jag hade heller ingen aning om att en Psy-Op av Nordic Hardware hade tagit över SweC. 😎

Permalänk
Medlem

Fru fortuna var med mig denna quiz.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Det är så lätt att fuska i era quiz. Bara att låta bli att logga in och testa sig fram. Man borde inte få se svaren om man är utloggad

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är så lätt att fuska i era quiz. Bara att låta bli att logga in och testa sig fram. Man borde inte få se svaren om man är utloggad

Kommer alltid finnas fuskare och vill man fuska i SweClockers quiz förstör det i alla fall inte för andra.
Snittet är ju strax över 5 i detta quizet så särskilt utbrett är det nog inte med fusk.

Jag fick 6/10.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Extrafrågan

Det här var inte alls min starka sida!

Skrivet av Jacob:

Jag har en bonusfråga som @UndaC tyckte var för intern!

Vilket är enligt Jacob det bästa spelet någonsin?

  • Chrono Trigger

  • Final Fantasy VII

  • Xenogears

Svaret är givetvis chrono trigger, tycker du något annat så har du fel!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Riktigt förvånad att jag fick alla rätt på denna😅

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Det var svårt…

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Lite kvalificerade gissningar, tex kattnamnet.

@mrqaffe grattis!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

vad fan?! jag har aldrig blivit avstängd. till skillnad från mina kollegor är jag en vettig människa... typ

Människor som gillar SBT är bra människor. <3

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av cfw:

Svaret är givetvis chrono trigger, tycker du något annat så har du fel!

Som någon som spelat genom alla tre spelen senaste 24 månaderna kan jag konstatera att du ju tekniskt sett har rätt. Sen är ju frågan om Jacob tycker rätt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Borde haft 1p mer men blev lurad av svarsalternativen på en fråga - å andra sidan hade jag lite tur på en annan så jämnar väl ut sig

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)