Köpa nya over-ear lurar, mer info/jämförerelser uppskattas

Permalänk
Medlem

Köpa nya over-ear lurar, mer info/jämförerelser uppskattas

Tja, tänkte köpa nya hörlurar (over-ear) och tänkte fråga om lite mer info/tips från er.

Har just nu dessa JBL Live 650 BT, men stör mig lite på att dom sticker ut lite på sidorna med bygeln. Skulle vilja ha lite mer tajta hörlurar. Sen tycker jag att har man på hög volym att vissa ljudsegment knackar lite i mina hörlurar, kan ju vara att dom gått sönder (men det började typ någon dag efter jag köpte dom så...). Ska påpekas att jag inte är någon Audiofil som vill ha dom dyraste lurarna. Tycker generellt att mina JBL har ganska bra ljud.

Har sett på stan när man gått förbi folk att Sonys XM3/4 sitter ganska tajt mot huvudet runt om. Vilket jag tycker ser nice ut. Antar även att ljudet är bättre i dom lurarna dessutom.
Har även kollat lite på Supra NiTRO-X Wireless som ser ganska likvärdiga ut i formen gentemot Sonys XM3/4. Men jag såg någon bild på ett som visade att dom inte sitter så tajt runt om (bygeln asså). Så blev mer osäker på dom. Väldigt glest med bilder/videos överlag på dom när dom faktiskt sitter på ett huvud.

Är det någon som kan säga något mer om dessa lurar? Som kanske har testat både Sonys och Supras?
Och om man går för Sonys, är det värt att köpa XM4 direkt eller kan man nöja sig med XM3? Hört talats om att XM3 ska strula vid lite kyligare väder (stämmer? Har dom fixat det?).

All tips/info uppskattas.

Permalänk
Medlem

Ingen med någon input alls?🙁