Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Permalänk
Medlem

Kul!! Grattis Du får säga sen hur nöjd du är med färgen, var väldigt sugen på blå eller silver men blev feg och tog en svart

Permalänk
Medlem

Skulle in och köpa en, även om jag inte behöver, men har en som kan få min 12 pro max.
Men 5-7 veckors leveranstid?

Har butikerna börjat få in den? Tänkte casha den över disk om det går.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Viking

Väldigt imponerande batteritider för iPhone 13 Pro Max (och dem andra tre):

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Snyggaste färgen!

Vad kör du för skal till? Jag valde Sequoia grön.

Och j-klar i min låda vad stora kameralinserna var!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Väldigt imponerande batteritider för iPhone 13 Pro Max (och dem andra tre):
https://www.youtube.com/watch?v=IQQCoJiZj8w

Hade det inte varit för dels priset, och storleken på max...så hade jag nog gått på dom när jag köpte min 11:a. Får se om det blir ett årertåg till 14 max eller om det blir att hålla sig till vanliga. Gillar dock material på PRO modellerna mer, stainless steel yeah!
Tycker tyngd inte direkt är en nackdel när det kommer till telefoner, såvida dom inte går till extrema case. Upp emot 300g och uppåt. Över 200g gör mig inget.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick min blåa 13 pro från halebop kl 11.00 idag. Jag tycker dock inte färgen är lika snygg som man ser i media. Den upplevs lite mörkare än på bild. Tycker sambons 13 pro silver är mkt snyggare.

Permalänk
Medlem

Lång väntan från Comviq... Min order har bara tagits emot än.. Inte ens packad än.. ZZzznark.. Vill gärna ha telefonen igår, när man väl beställt den

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Har hämtat ut min 13 PRO och mitt gröna Apple skal, sitter som en smäck! skönt att gå från en Max till en vanlig pro supernöjd!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Beställde från Comviq i onsdags och hämtade ut den i dag vid 11-tiden.
Blev en blå Pro, riktigt snygg.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på att slå till på en 13 pro och uppgradera från min 8a. Jag bytte nyligen skärm själv + batteri på 8an till en liten peng. Problemet för mig är att jag tycker att skillnaden mellan 12 och 13 är alldeles för liten. När jag köper en ny telefon vill jag ha en "wooow" där jag har det allra senaste. Detta känns mest som en 12S och inte alls något nytt. Väntar därför hellre på nästa år och hoppas att det kommer fingeravtrycksläsare under skärmen samt att notchen försvinner. Känns lite pissigt om man väntade ett extra år efter 12an bara för att köpa en typ likadan och sedan visar det sig att 14 är revolutionerande. Men visst, man kan vänta i all evighet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Jag är väldigt sugen på att slå till på en 13 pro och uppgradera från min 8a. Jag bytte nyligen skärm själv + batteri på 8an till en liten peng. Problemet för mig är att jag tycker att skillnaden mellan 12 och 13 är alldeles för liten. När jag köper en ny telefon vill jag ha en "wooow" där jag har det allra senaste. Detta känns mest som en 12S och inte alls något nytt. Väntar därför hellre på nästa år och hoppas att det kommer fingeravtrycksläsare under skärmen samt att notchen försvinner. Känns lite pissigt om man väntade ett extra år efter 12an bara för att köpa en typ likadan och sedan visar det sig att 14 är revolutionerande. Men visst, man kan vänta i all evighet.

Fingeravtrycksläsare kommer nog inte, USB-C borde väl komma (om de inte fimpar port helt och hållet). Vet inte vad som skulle komma som är revolutionerande, blir nog fortsatta förbättringar istället, smart telefon är en rätt mogen produkt numer.

Skärmen på 13 Pro är som Steve Jobs hade uttryckt det: Aaamaaazing… Så den är ett rätt stort steg framåt med 13.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Fingeravtrycksläsare kommer nog inte, USB-C borde väl komma (om de inte fimpar port helt och hållet). Vet inte vad som skulle komma som är revolutionerande, blir nog fortsatta förbättringar istället, smart telefon är en rätt mogen produkt numer.

Skärmen på 13 Pro är som Steve Jobs hade uttryckt det: Aaamaaazing… Så den är ett rätt stort steg framåt med 13.

Du menar mannen som sa att ingen tycker om stora skärmar.

https://www.businessinsider.com/steve-jobs-was-wrong-about-bi...

Skämt åsido, har haft Android sen jag sålde min 3G och sen en kort sväng med en 6s som jobbmobil. Men iPhone har börjat locka mer och mer.

Permalänk
Medlem

Har en XR som fortfarande fungerar felfritt.
Men funderar på byta till en 13 Pro.
Men återstår att se, men isåfall blir det byte senare.

Förr bytte ja mobil ofta men nu byter man vid behov eller efter ett gäng år.
Haft min sen releasen så.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

13 mini lockar då jag avskyr stora mobiler. Vill kunna enhands använda dom utan problem. Min galaxy 10e är något för stor men det var den minsta då. Förstår inte hur man kan tycka ca 7 tum som alla stora är idag är ok. Fördelen med mobil är att den är smidig...det är inte en 7 tummare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Beställde från Comviq i onsdags och hämtade ut den i dag vid 11-tiden.
Blev en blå Pro, riktigt snygg.

Vafasen, jag beställde i måndags och har inte fått någon ännu. Inte ens packats. Köpte visserligen en grafit, misstänker att det går några fler av den..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Har en XR som fortfarande fungerar felfritt.
Men funderar på byta till en 13 Pro.
Men återstår att se, men isåfall blir det byte senare.

Förr bytte ja mobil ofta men nu byter man vid behov eller efter ett gäng år.
Haft min sen releasen så.

Samma här, men köpte min ett par månader efter release. Sugen på OLED-skärm, högre refresh rate, lidar och U1 chippet men min XR fungerar såpass bra att jag nog ändå väntar ett år och ser .

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NorthBadass:

Kul!! Grattis Du får säga sen hur nöjd du är med färgen, var väldigt sugen på blå eller silver men blev feg och tog en svart

Var lite osäker på färgen och lutade mig mer åt Graphite hållet men när jag fick se Sierra Blue irl så blev valet en självklarhet. Otroligt snygg!

Skrivet av Mindfighter:

Snyggaste färgen!

Vad kör du för skal till? Jag valde Sequoia grön.

Och j-klar i min låda vad stora kameralinserna var!

Valde exakt samma skal. Snygg combo

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det blir en uppgradering från en iPhone 11 Pro Max Midnight Green till en iPhone 13 Pro Max Sierra Blue, tagga!!!!
Har varit riktigt nöjd med 11an.. speciellt batteritiden!

Permalänk
Medlem

Jag lät chefen köpa en åt mig. Blev billigast så. I alla fall för mig.

Ska in till kontoret och hämta den på måndag. Sierrablå Pro 256gb. Upgraderar från en XS.

Permalänk
Konsolgrävare

Verkar som nya iPhone 13 Pro Max stödjer upp till 27W charging.

https://twitter.com/UniverseIce/status/1441413527625945090

Blir att köpa 30W laddaren istället för 20W

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha60:

Jag lät chefen köpa en åt mig. Blev billigast så. I alla fall för mig.

+1 jag med! (tur att man är sin egen chef, han är inte så svårövertalad. )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Köpte en iPhone 13 PRO 256gb i sierra blue.
är grymt nöjd med färg valet och tog 256gb för att kunna spela in prores videor i 4K när det väl lanseras.

Jag gick från en s21 till denna och kan säga att det är som natt och dag, har varit så grymt missnöjd med Samsungs telefon med batteritid, appar som kraschar och att jag måste köra skärmen i 60hz för att kunna använda telefonen normalt utan att få slut batteri mitt på dagen.

Batteritiden måste ju vara helt banbrytande för dessa telefoner. Använt telefonen exakt lika mycket som jag brukade göra med min s21, och i slutet av dagen hade jag kvar 45%, det är för mig helt otroligt.

Kommer aldrig mer köpa en android lur, kan ju även säga att jag har aldrig ägt en iPhone innan och varit grymt anti Apple men här funkar allt och flyter på, otroligt skönt att slippa störa sig på saker varje dag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Köpte en iPhone 13 PRO 256gb i sierra blue.
är grymt nöjd med färg valet och tog 256gb för att kunna spela in prores videor i 4K när det väl lanseras.

Jag gick från en s21 till denna och kan säga att det är som natt och dag, har varit så grymt missnöjd med Samsungs telefon med batteritid, appar som kraschar och att jag måste köra skärmen i 60hz för att kunna använda telefonen normalt utan att få slut batteri mitt på dagen.

Batteritiden måste ju vara helt banbrytande för dessa telefoner. Använt telefonen exakt lika mycket som jag brukade göra med min s21, och i slutet av dagen hade jag kvar 45%, det är för mig helt otroligt.

Kommer aldrig mer köpa en android lur, kan ju även säga att jag har aldrig ägt en iPhone innan och varit grymt anti Apple men här funkar allt och flyter på, otroligt skönt att slippa störa sig på saker varje dag nu.

Apple slipar ju på sina produkter ganska ordentligt innan nya funktioner släpps. Tror det är därför dom lyckats så bra med batteritiden, skärmen varierar ju i refresh-rate hela tiden och det spar nog mycket att kunna gå ner till 10Hz (när det behövs) istället för att hela tiden köra full refresh rate på 120Hz. Ibland är det bra att vänta på features, har jag märkt. Android-lurar brukar ju vara först med tekniken, men sällan så vansinnigt välslipat.. Kommer själv gå över från Android till iPhone nu, om Comviq behagar skicka min telefon snart 😄

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Sitter och kikar på skal för iPhonen. Verkar vara lite brist över allt så har nu mer tid att fundera. Har tidigare alltid kört på Apples Silikon Röd då den är snygg mot svart och skön i handen. Börjar nu fundera på andra färger samt sneglat lite på deras transparenta. Någon som har bra/dåliga erfarenheter med transparent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Sitter och kikar på skal för iPhonen. Verkar vara lite brist över allt så har nu mer tid att fundera. Har tidigare alltid kört på Apples Silikon Röd då den är snygg mot svart och skön i handen. Börjar nu fundera på andra färger samt sneglat lite på deras transparenta. Någon som har bra/dåliga erfarenheter med transparent?

Den transparenta suger... (sorry) mitt vart inte långvarigt, plasten är för hård så när man sätter på/tar av så blir den skadad typ som syns på denna bild och det känns ju sååådär om jag ska vara ärlig:
https://www.reddit.com/r/iphone/comments/jih6ez/55_euro_apple...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Fick hem Iphone 13 mini i helgen. Kommer från Huawei P20 Pro som mest har irriterat mig mer än den gör någon nytta. Ville också ha något mindre klumpigt.

Har inte hunnit fippla med den så mycket än, men är hittills mycket positivt överraskad. Lätt och smidig. Framförallt fungerar alla appar så himla mycket bättre. Bland annat Exchange. Har försökt få jobbmailen att fungera i Android i flera års tid, utan framgång. På iPhone fungerade det på första försöket. Till och med kalendern synkas smärtfritt. Blev nästan tårögd. Xbox Cloud fungerade överhuvudtaget inte på Huawein trots dedikerad app, på iPhone funkar det flytande i WEBLÄSAREN.

Det som stör mig:
Ingen fingeravtrycksläsare. Face ID fungerar sådär. Vi får se om den lär sig med tiden, men hittills är den slö och missar ofta.
Lösenordshanteringen känns rudimentär. Får ofta mata in lösenord gång på gång, särskilt med MS Live-tjänster eller när jag använder en annan mailadress som inte är samma som Äpple-kontot. Men det är väl övergående tills jag täppt till alla luckor där det saknas sparade lösenord. Här ligger Google långt före, som sparar fler lösenord och kopplar ihop dem med rätt tjänst mer automagiskt.

En del av ovanstående är säkert skit bakom spakarna också, men det är inte helt lätt att hitta hur man "ska" göra.

Permalänk
Medlem

Nu när folk får sina iPhone 13 så tänkte jag leta reda på en begagnad iPhone 12 men är faktiskt nöjd med min iPhone XR (som har ofärskämt dåligt rykte - min första iPhone efter 10 år på Android)

Nog bara pryl-nissen i mig som vill ha, jag vet att efter 2 veckor känns de inte kul längre. Sen tar jag nästan aldrig bilder. Hmmm..

Dock får jag en iPhone 12 via Benify for 8 308,75 kr vilket är helt ok då jag ser flera sälja sina telefoner för samma pris typ, fast då begagnade...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Fick hem Iphone 13 mini i helgen. Kommer från Huawei P20 Pro som mest har irriterat mig mer än den gör någon nytta. Ville också ha något mindre klumpigt.

Har inte hunnit fippla med den så mycket än, men är hittills mycket positivt överraskad. Lätt och smidig. Framförallt fungerar alla appar så himla mycket bättre. Bland annat Exchange. Har försökt få jobbmailen att fungera i Android i flera års tid, utan framgång. På iPhone fungerade det på första försöket. Till och med kalendern synkas smärtfritt. Blev nästan tårögd. Xbox Cloud fungerade överhuvudtaget inte på Huawein trots dedikerad app, på iPhone funkar det flytande i WEBLÄSAREN.

Det som stör mig:
Ingen fingeravtrycksläsare. Face ID fungerar sådär. Vi får se om den lär sig med tiden, men hittills är den slö och missar ofta.
Lösenordshanteringen känns rudimentär. Får ofta mata in lösenord gång på gång, särskilt med MS Live-tjänster eller när jag använder en annan mailadress som inte är samma som Äpple-kontot. Men det är väl övergående tills jag täppt till alla luckor där det saknas sparade lösenord. Här ligger Google långt före, som sparar fler lösenord och kopplar ihop dem med rätt tjänst mer automagiskt.

En del av ovanstående är säkert skit bakom spakarna också, men det är inte helt lätt att hitta hur man "ska" göra.

Angående face id tycker jag exakt tvärtom, den missar väldigt sällan och är riktigt snabb.
Sen går ett det ju snabbare med en optisk som man kan trycka in på medans telefonen är i fickan ex.
Överlag tycker jag dock face id funkar ypperligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Angående face id tycker jag exakt tvärtom, den missar väldigt sällan och är riktigt snabb.
Sen går ett det ju snabbare med en optisk som man kan trycka in på medans telefonen är i fickan ex.
Överlag tycker jag dock face id funkar ypperligt.

Haft mobilen i 3 dagar och face id misslyckas ibland i mörkret. Inget större bekymmer men det vore nice att ha under-display touch id som komplement (iPhone 14?). Har man Apple Watch kan man tydligen öppna mobilen med den istället.

Mitt enda klagomål är avsaknad av USB C, annars perfekt mobil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Den transparenta suger... (sorry) mitt vart inte långvarigt, plasten är för hård så när man sätter på/tar av så blir den skadad typ som syns på denna bild och det känns ju sååådär om jag ska vara ärlig:
https://www.reddit.com/r/iphone/comments/jih6ez/55_euro_apple...

Läste lite av kommentarerna under bilden du skickade.... Tack för infon, avstår nu den transparanta och kör på old classic silicone haha