Permalänk
Medlem

In-ear för samtal

Hej!
Söker ett par In-ear hörlurar för främst samtal.
Kommer även använda dessa vid träning och för att lyssna på poddar men huvudsyftet kommer vara telefonsamtal.
Har kollat igenom recensioner för diverse lurar i olika prisklasser men tycker sällan att samtalskvaliteten redovisas rättvist eller alls.

Tänker mig ett par i prisklassen runt 1500 dock max 2000.

Idag använder jag Android (Samsung S8) men har funderingar på att gå över till Apple så att det fungerar bra med båda är ett krav.

Är just nu inne på Nero TX Pro som fått bra betyg för sitt ljud för sin prisklass men även här tycker jag att informationen om hur mikrofonen presterar saknas eller är för dåligt beskriven för att våga chansa.

Mvh

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Löken99:

Hej!
Söker ett par In-ear hörlurar för främst samtal.
Kommer även använda dessa vid träning och för att lyssna på poddar men huvudsyftet kommer vara telefonsamtal.
Har kollat igenom recensioner för diverse lurar i olika prisklasser men tycker sällan att samtalskvaliteten redovisas rättvist eller alls.

Tänker mig ett par i prisklassen runt 1500 dock max 2000.

Idag använder jag Android (Samsung S8) men har funderingar på att gå över till Apple så att det fungerar bra med båda är ett krav.

Är just nu inne på Nero TX Pro som fått bra betyg för sitt ljud för sin prisklass men även här tycker jag att informationen om hur mikrofonen presterar saknas eller är för dåligt beskriven för att våga chansa.

Mvh

Allt jag kan inflika är att undvika AirPods Pro om samtal är prio. De är makalöst dåliga i miljöer med ljud, exempelvis utomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Allt jag kan inflika är att undvika AirPods Pro om samtal är prio.

Till trådskaparen och som motpol till den citerade rekommendationen:
På amazon.se har Apple AirPods Pro fått 62949 stycken omdömen. Betyget där är 4,7 av 5 vilket betyder att 84% har lämnat högsta betyg 5.

Om du vill komma undan till ett lägre pris än vad t.ex. AirPods Pro kostar så kanske det kan vara värt att läsa omdömen på lurarna Nothing Ear (1).

Lycka till med köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle2000:

Till trådskaparen och som motpol till den citerade rekommendationen:
På amazon.se har Apple AirPods Pro fått 62949 stycken omdömen. Betyget där är 4,7 av 5 vilket betyder att 84% har lämnat högsta betyg 5.

Om du vill komma undan till ett lägre pris än vad t.ex. AirPods Pro kostar så kanske det kan vara värt att läsa omdömen på lurarna Nothing Ear (1).

Lycka till med köpet.

Säger dock egentligen inte speciellt mycket. För majoriteten av användarna skulle nog inte dra ner betyget pga. samtalskvalitén.
Jag skulle också ge lurarna högt betyg. Jag hade absolut köpt dem på nytt för de är otroligt bra på allt annat jag använder dem till.
Men om någon påstår att de är bra för samtal så ljuger dessa människor helt klart

Vågar lova att 95% av alla som faktiskt har dessa lurar skriver under på att kvalitén på samtal där det finns omgivningsljud är kass.

Permalänk
Medlem

Använder mina AirPods Pro 6-8 h dagligen och jag är galet nöjd. Har inte fått klagomål på att de plockar upp ljud förutom när jag använt dom utomhus eller när man spolar vatten..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Använder mina AirPods Pro 6-8 h dagligen och jag är galet nöjd. Har inte fått klagomål på att de plockar upp ljud förutom när jag använt dom utomhus eller när man spolar vatten..

Precis, utomhus fungerar de knappt alls då micken klipper när den försöker filtrera bort vindljud etc.
Annars är de ok.

Permalänk

RHA True Connect
Runt 2000kr.

Sennheiser CX True W
1500kr

Audio Technica ATH-CKS5TW
Beställs på deras egen hemsida, €149

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Lutar just åt Nothing Ear (1) då de verkar helt okej överlag men en kollega skaffade just ett par Airpods Pro och får höra hans utlåtande. Så länge som samtalskvaliten är bra vid samtal inomhus så funkar det.

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum

Permalänk

Nya Jabra Elite 7 Pro är riktigt bra för samtal (och annat).

Nu jobbar jag på Jabra, så ta allt jag säger med en nypa salt, men de är faktiskt riktigt bra för just samtal jämfört med många konkurrenter.

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Nya Jabra Elite 7 Pro är riktigt bra för samtal (och annat).

Nu jobbar jag på Jabra, så ta allt jag säger med en nypa salt, men de är faktiskt riktigt bra för just samtal jämfört med många konkurrenter.

Håller med här (jobbar ej på jabra)
Är riktigt nöjd med mina jabra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Löken99:

Tack för alla svar!
Lutar just åt Nothing Ear (1) då de verkar helt okej överlag men en kollega skaffade just ett par Airpods Pro och får höra hans utlåtande. Så länge som samtalskvaliten är bra vid samtal inomhus så funkar det.

Ok, gäller kravet på samtalskvaliten enbart inomhus så kan jag varmt rekommendera AirPods Pro då de är gryma för just allt förutom samtal utomhus

Permalänk
Medlem

Jabra Elite 85t kan jag rekommendera. Bra ljud, bra ANC och ingen har hittills klagat på ljudet när jag pratar ute på stan.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Tänkte köra en liten update.
Vill börja med att tacka för alla svar.
Jag gick tillslut för Nothing Ear (1) då de i samtliga tester fått bra betyg gällande samtal.
Efter ca 3 veckors användande kan jag konstatera att det var helt rätt beslut.
Samtalskvalitén är god, vilket många jag talat med bekräftat. Även utomhus har de fungerat bra vid samtal när det varit någorlunda lätt blåst.
Lurarna sitter bra och är väldigt smidiga att använda.
Kan inte annat än att rekommendera dessa.

Visa signatur

CPU:Intel Core 2 Duo E4400 RAM: DDR2 2x1024MB@ 667Mhz HDD: Western Digital 500 GB PSU:Corsair 650W GFX: 8800GT 512 MB: MSI P6N Platunum