Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

okej förstår.
ni som använt vpn och aktiverat koder. menas det då att man måste jämt ställa om till.. t ex "turkey" om man ska spela.eller är det bara själva aktiveringen som måste ske så? och sen kan jag spela som vanligt "i sverige" så att säga?

Det gäller enbart vid aktivering av koderna (om man köper koder som kräver VPN).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande, köpte 2*12 och 1*3 månader på Elgiganten och sen en månad gamepass.
Dock så fick jag bara erbjudandet "slå på reccuring billing och få en månad gratis" på 3 månaders koden och fick även betala 135 kr för en månad gamepass.
Jag har kört detta upplägg tidigare på mitt xbox konto så ovan problem beror troligen på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzompa:

Funkar fortfarande, köpte 2*12 och 1*3 månader på Elgiganten och sen en månad gamepass.
Dock så fick jag bara erbjudandet "slå på reccuring billing och få en månad gratis" på 3 månaders koden och fick även betala 135 kr för en månad gamepass.
Jag har kört detta upplägg tidigare på mitt xbox konto så ovan problem beror troligen på det.

Vad bra att det fungerar fortfarande och att du och andra skriver det i tråden. Jag köpte från Elg. också för ett antal månader sedan och fick bara en månad gratis på mina 3 månaders. Så verkar vara en grej bara med dessa.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

ja jag vet inte vad som gick fel men jag kunde varken köpa turkisk live gold via livekort, eller från g2play eller vad det stället heter.
nån som har nån sån erfarenhet?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag körde på samma konto som jag en gång haft ultimate på.
Pröjsade ca 950kr för tre år, ca 26 kr per månad så de e bara räkna

Låter ju fantastiskt, funkar det fortfarande? Vars köper man billigast koderna/påfyllningen?

Jag har endast win10 och gamepass där, men sugen på en Xbox nu när forza 5 kommer.

Någon som kan förklara hur jag skall göra, måste jag tex säga upp min nuvarande prenumeration på 99:- i månaden?

Det verkar som man inte kan ha Gamepass Ultimate till Windows?! Tacksam för svar.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Låter ju fantastiskt, funkar det fortfarande? Vars köper man billigast koderna/påfyllningen?

Jag har endast win10 och gamepass där, men sugen på en Xbox nu när forza 5 kommer.

Någon som kan förklara hur jag skall göra, måste jag tex säga upp min nuvarande prenumeration på 99:- i månaden?

Det verkar som man inte kan ha Gamepass Ultimate till Windows?! Tacksam för svar.

Oklart men tror de, min e aktiv till 2023 eller nått. Så jag får spela forza iallafall 😂 din prenumeration måste vara slut ja, inte bara uppsagd utan även helt slut på "tid"

Permalänk
Medlem

Funkade fint fortfarande kan jag meddela. 10:- kostade första månaden Ultimate.

Permalänk
Medlem

Funkar det att nyttja erbjudandet flera gånger? Mitt återgick till standardpris nu i oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Funkar det att nyttja erbjudandet flera gånger? Mitt återgick till standardpris nu i oktober.

vad jag hört gör det det, dock kostar en upgrade som en månad ultimate. men fortfarande extremt prisvärt.

Permalänk

Köpte 3 år Gold för 989 kr och uppgraderade sedan till game pass för 10 kr. Sjukt värt, tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av patrik441:

Köpte 3 år Gold för 989 kr och uppgraderade sedan till game pass för 10 kr. Sjukt värt, tack för tipset!

Var köpte du guld för 989kr?

Permalänk
Skrivet av martinmurra:

Var köpte du guld för 989kr?

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months
Här kan du köpa, kräver dock vpn vid aktivering.

Permalänk
Medlem

Snart har det gått ett år sedan jag köpte 38 månader för 1200 kr och jag har redan fått mycket nöje av detta. Återigen tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Mitt Xbox Live går ut i Mars och jag väntar febrilt på att kunna utnyttja detta! Tack alla för tipset!

Permalänk
Medlem

gjorde nyss detta. köpte 2år från livekort för 660kr ungefär. och nu har jag gamepass ultimate till slutet av 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

gjorde nyss detta. köpte 2år från livekort för 660kr ungefär. och nu har jag gamepass ultimate till slutet av 2023

Vill också testa detta. Följde du instruktionerna i första inlägget? Jag har aldrig haft game pass tidigare och har inte xbox live just nu.

Går det bra att köpa 1 år xbox live från livekort.se och sedan förlänga i framtiden eller fungerar det bara första gången man aktiverar live och ultimate???

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Vill också testa detta. Följde du instruktionerna i första inlägget? Jag har aldrig haft game pass tidigare och har inte xbox live just nu.

Går det bra att köpa 1 år xbox live från livekort.se och sedan förlänga i framtiden eller fungerar det bara första gången man aktiverar live och ultimate???

Jag gjorde som i första inlägget fast jag var uppkopplad mot vpn (mot turkiet) när jag löste in koderna. Så jag följde inte instruktionerna på livekorts hemsida förutom VPN då.
Ja du kan ju köpa ett år och förlänga sedan , frågan är bara hur länge detta kommer funka att göra, dock så verkar det ju ha fungerat i 2 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Jag gjorde som i första inlägget fast jag var uppkopplad mot vpn (mot turkiet) när jag löste in koderna. Så jag följde inte instruktionerna på livekorts hemsida förutom VPN då.
Ja du kan ju köpa ett år och förlänga sedan , frågan är bara hur länge detta kommer funka att göra, dock så verkar det ju ha fungerat i 2 år nu.

Funderar på att köpa 2 år från livekort, då får man alltså en månad extra per kort? Så totalt 26 månader? Testade använda urbanvpn som livekort rekommenderade men den verkar ge mig lite olika platser när jag använder incognito mode med chrome trots att jag valde Turkiet. Söker jag på min IP-adress står det Istanbul, men på google längst ner stod det Cypern och om jag uppdaterade min plats så hittade den Sverige av sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Funderar på att köpa 2 år från livekort, då får man alltså en månad extra per kort? Så totalt 26 månader? Testade använda urbanvpn som livekort rekommenderade men den verkar ge mig lite olika platser när jag använder incognito mode med chrome trots att jag valde Turkiet. Söker jag på min IP-adress står det Istanbul, men på google längst ner stod det Cypern och om jag uppdaterade min plats så hittade den Sverige av sig själv.

Jag tog den andra vpn tjänsten så vet inget om urbanvpn. Jag fick 25 månader totalt. Inte två extra som det stod i första inlägget men det gör ju inget..

Permalänk
Medlem

Det kliar i mig när dom rekommenderar en att köra på en gratis VPN-leverantör, som en liten hobby IT-nörd. Visst, du ska bara "endast" logga in och skriva in koden på microsoft. Men det är så mycket mer info och meta-data ifrån din dator som skickas till dessa VPN-leverantörer som du inte har någon aning om vart dom hamnar. Om det är "gratis" så är det du själv som är produkten, dvs din data. Rekommenderar själv att man köper en månad på en av dom mer välkända leverantörerna så vet man var informationen hamnar. Exempelvis svenska Mullvad, eller OVPN. I längden har du även tjänat in pengarna jämfört med om du hade köpt Xbox Live Gold som är regionlåst till Europa.

Permalänk
Medlem

Visst kan man streama spelen på mobilen och även köra dom på PC med ultimate?

Skrivet av sher!kan:

Jag tog den andra vpn tjänsten så vet inget om urbanvpn. Jag fick 25 månader totalt. Inte två extra som det stod i första inlägget men det gör ju inget..

Ska testa!

Skrivet av Tinkerbeard:

Det kliar i mig när dom rekommenderar en att köra på en gratis VPN-leverantör, som en liten hobby IT-nörd. Visst, du ska bara "endast" logga in och skriva in koden på microsoft. Men det är så mycket mer info och meta-data ifrån din dator som skickas till dessa VPN-leverantörer som du inte har någon aning om vart dom hamnar. Om det är "gratis" så är det du själv som är produkten, dvs din data. Rekommenderar själv att man köper en månad på en av dom mer välkända leverantörerna så vet man var informationen hamnar. Exempelvis svenska Mullvad, eller OVPN. I längden har du även tjänat in pengarna jämfört med om du hade köpt Xbox Live Gold som är regionlåst till Europa.

Och vilka garantier har man att inte dessa vpn-tjänster du rekommenderar inte gör samma sak? Jag räknar alltid med att allt jag gör på nätet kan spåras och läckas ut. Finns inget som är privat längre när man är online.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av coolwine:

Visst kan man streama spelen på mobilen och även köra dom på PC med ultimate?

Japp, dock kan man inte streama hela utbudet men det känns som att det utökas hela tiden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Visst kan man streama spelen på mobilen och även köra dom på PC med ultimate?

Skrivet av NordhNet:

Japp, dock kan man inte streama hela utbudet men det känns som att det utökas hela tiden

Man kan köra hela utbudet genom att koppla xbox-kontrollern till sin mobil och fjärruppspela på mobilen via xbox-appen. På android iaf.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av T4kti:

Man kan köra hela utbudet genom att koppla xbox-kontrollern till sin mobil och fjärruppspela på mobilen via xbox-appen. På android iaf.

Aha, jag fick för mig att det var några titlar som inte gick att streama

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aha, jag fick för mig att det var några titlar som inte gick att streama

Jag vet inte om det finns några begränsningar när det gäller fjärruppspelning, ser i alla fall ut precis som när man spelar på TV:n. Vad jag förstått så når jag allt på konsolen så, precis "som vanligt" men jag kan ha fel. Lyckades i alla fall klara igenom act 1 på Back 4 blood genom remote access, med multiplayer, ca 60 mil hemifrån.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av T4kti:

Jag vet inte om det finns några begränsningar när det gäller fjärruppspelning, ser i alla fall ut precis som när man spelar på TV:n. Vad jag förstått så når jag allt på konsolen så, precis "som vanligt" men jag kan ha fel. Lyckades i alla fall klara igenom act 1 på Back 4 blood genom remote access, med multiplayer, ca 60 mil hemifrån.

Aha, vi pratar nog om olika saker. Det du nämner är ”remote play”, vi pratar om xcloud, dvs ren spelstreaming utan en Xbox inblandad

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ni som köper turkisk Xbox Live Gold på Live kort och kräver VPN för att aktivera.

För att konvertera erat Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate måste ni köpa en månad Xbox Game Pass Ultimate (Kod) det går inte använda 10:- erbjudandet på Xbox.com.

Vill man inte krångla med VPN etc. rekommenderar jag att bara köpa EU/Svenskt Xbox Live Gold då slipper man VPN och kan konvertera till Ultimate som vanligt med 10:- erbjudandet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aha, vi pratar nog om olika saker. Det du nämner är ”remote play”, vi pratar om xcloud, dvs ren spelstreaming utan en Xbox inblandad

Oh, my bad! Det är en bra tjänst ju, kunna streama GP utan att behöva en Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

För att konvertera erat Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate måste ni köpa en månad Xbox Game Pass Ultimate (Kod) det går inte använda 10:- erbjudandet på Xbox.com.

Vill man inte krångla med VPN etc. rekommenderar jag att bara köpa EU/Svenskt Xbox Live Gold då slipper man VPN och kan konvertera till Ultimate som vanligt med 10:- erbjudandet.

Jaså, verkar ju ha fungerat för andra att bara köra på svenska Xbox sidan efteråt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Jaså, verkar ju ha fungerat för andra att bara köra på svenska Xbox sidan efteråt?

Det funkade för mig att köpa turkiskt och använda det för 10kr via svenska xbox.