Netgear ProSafe Plus GS108E - stänga av portar?

Permalänk
Medlem

Netgear ProSafe Plus GS108E - stänga av portar?

Jag är på jakt efter en switch. Mina krav är att den ska klara gigabit, VLAN och ha 8 portar. Jag vet att den klarar av detta, det jag undrar dock är om det går att stänga av portar som inte används. Har försökt söka runt och kolla i dokumentationen, men jag ser inget om detta.

Detta är min första switch, så jag vet inte hur vanligt detta är eller om det är en given funktion hos managerbara switchar.

Har ni några andra bra tips så tar jag gärna emot det också

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hye:

Jag är på jakt efter en switch. Mina krav är att den ska klara gigabit, VLAN och ha 8 portar. Jag vet att den klarar av detta, det jag undrar dock är om det går att stänga av portar som inte används. Har försökt söka runt och kolla i dokumentationen, men jag ser inget om detta.

Detta är min första switch, så jag vet inte hur vanligt detta är eller om det är en given funktion hos managerbara switchar.

Har ni några andra bra tips så tar jag gärna emot det också

Enligt manualen
In the Speed menu, select one of the following options:
Disable. The port is shut down.

https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/GS105EV2/WebManag...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe Pinsamt att jag missade det. Det var inte den där manualen jag tittade i. Tack för snabbt svar på en uppenbarligen dum fråga