Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av xc:

Kika här så kanske du får lite inspiration.

https://www.theloadout.com/best-xbox-strategy-games

Perfekt, tackar.

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en från amazon.se nu! Ska komma på måndag

Permalänk
Medlem

Judgment går att spela gratis till söndag midnatt

https://news.xbox.com/en-us/2021/09/16/free-play-days-hunt-sh...

Permalänk
Skrivet av Doritobadkar:

Bokade precis en X med All-Access på Elgiganten (nordstan), verkade inte vara några konstigheter alls. De räknar att jag får den den 17e eller 18e. Var bara lite förvirrad över hur de hela tiden sa att avbetalningen hette "RenewIT" på Elgiganten.

Har burken nu men det var inte helt smärtfritt. Gick inte att claim:a Game Pass/All Access på Xboxen när jag kom hem med den. Efter 2 samtal till Elgiganten (första kundtjänstaren kopplade mig till "Xbox kundservice" som bara var en robot som hänvisade till Microsofts hemsida, som i sin tur hänvisade till återförsäljaren), lite googlande och sökande i den här tråden visade sig problemet vara att Elgiganten hade glömt skanna serienumret för att koppla All Access till konsolen när de lämnade ut den till mig.

All's well that ends well.

Permalänk
Medlem

Blev en series S för 2700 kronor idag inklusive 3 månader game pass. Får se om det är något att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doritobadkar:

Har burken nu men det var inte helt smärtfritt. Gick inte att claim:a Game Pass/All Access på Xboxen när jag kom hem med den. Efter 2 samtal till Elgiganten (första kundtjänstaren kopplade mig till "Xbox kundservice" som bara var en robot som hänvisade till Microsofts hemsida, som i sin tur hänvisade till återförsäljaren), lite googlande och sökande i den här tråden visade sig problemet vara att Elgiganten hade glömt skanna serienumret för att koppla All Access till konsolen när de lämnade ut den till mig.

All's well that ends well.

Hur hörde de av sig? Via telefon eller mail?
Själv börjar jag tappa hoppet att bollnäs någonsin ska få in någon enhet. Snart haft min bokning 2 mån.

Permalänk
Skrivet av barritus:

Hur hörde de av sig? Via telefon eller mail?
Själv börjar jag tappa hoppet att bollnäs någonsin ska få in någon enhet. Snart haft min bokning 2 mån.

Jag var lite otydlig. 2:a handläggaren jag pratade med i telefon försökte hjälpa mig så gott han kunde, men när jag nämnde att jag sett i den här tråden att Elgiganten då och då glömt skanna folks serienummer så rekommenderade han att jag skulle gå tillbaks till butiken. Som tur är bor jag nära butiken.

Fan vad Auto HDR gör ett bra jobb för övrigt! Väntade mig inte att jag skulle häpna över färgerna i Morrowind.

Edit: kan vara värt att tillägga hur All Access fungerar från återförsäljareperspektiv - Elgiganten skall skanna streckkoden/serienumret och skicka in det till bolaget "Upgraded" (vilka nämns i bekräftelsemailet), som jag antar har hand om att knyta Game Pass till konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Blev en series S för 2700 kronor idag inklusive 3 månader game pass. Får se om det är något att ha.

Återkom gärna med vad du tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Återkom gärna med vad du tycker.

Föredrar Series X alla dagar i veckan. Series S kör på Xbox One S grafik och visa spel som är fps boostade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Föredrar Series X alla dagar i veckan. Series S kör på Xbox One S grafik och visa spel som är fps boostade.

Så är det ju. Jag har både X och S. S använder jag mer eller mindre endast som en "GP-konsol". Mindre indiespel och dylikt.

Men det kan ändå vara intressant att veta vad folk tycker. Tror att S kan fylla behovet hos en del som kanske inte spelar jättemycket och som inte behöver det "allra bästa". En "inkörsport" till tyngre grejer kanske.

Permalänk
Medlem

Hänger ju lite på vad man har för tv/skärm också. Sen är det inte alla spel där det gör någon meningsfull skillnad om man kör dem i 4k vs 1080p. Misstänker att man inte märker någon större skillnad i de flesta spel så länge man inte kör på en stor tv.

Permalänk
Medlem

Visst är det så, jag uppgraderade min xbox one x med en ssd förra helgen och kör nu på en 55" 1080p tv, den flyter på galant i alla spel jag har testat. Series S är ju som en one X med ssd så de flesta lär nog vara mer än nöjda med en series s.

Skrivet av appel1:

Hänger ju lite på vad man har för tv/skärm också. Sen är det inte alla spel där det gör någon meningsfull skillnad om man kör dem i 4k vs 1080p. Misstänker att man inte märker någon större skillnad i de flesta spel så länge man inte kör på en stor tv.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nu står det release 10/11 på Series X på Elgiganten. Tappar allt hopp att få ett ex innan helgen. 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av barritus:

Nu står det release 10/11 på Series X på Elgiganten. Tappar allt hopp att få ett ex innan helgen. 🤣

Ha koll i tråden minst en gång om dagen om du har lite tid övers. Sist hade amazon.se Series X i lager hela 2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ha koll i tråden minst en gång om dagen om du har lite tid övers. Sist hade amazon.se Series X i lager hela 2 dagar.

Kollar flera ggr om dagen men missar ofta tipsen ändå. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av barritus:

Kollar flera ggr om dagen men missar ofta tipsen ändå. 😂

Håll koll här med, min son lyckades knipa en med hjälp av detta sist webhallen fick in en laddning.

http://gpukollen.ingman.me/

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Håll koll här med, min son lyckades knipa en med hjälp av detta sist webhallen fick in en laddning.

http://gpukollen.ingman.me/

yes. brukar ha koll där med!

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag sedan 30e Augusti på officiella trådlösa headsetet. Köpte via Webhallen, och då stod det "på väg in" eller liknande. Inte hört nåt sen dess. Verkar vara bristvara det med. Nu står det bara "ej i lager", och priset har gått upp med.
Så ser ni ett ute i det vilda så knip det om intresse finns.

Permalänk

1st i lager på amazon.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Själv väntar jag sedan 30e Augusti på officiella trådlösa headsetet. Köpte via Webhallen, och då stod det "på väg in" eller liknande. Inte hört nåt sen dess. Verkar vara bristvara det med. Nu står det bara "ej i lager", och priset har gått upp med.
Så ser ni ett ute i det vilda så knip det om intresse finns.

Oj det stämmer! Blev ett köp i helgen på ett Mediamarkt-varuhus, funderat ett tag och slog till. Det var visst i grevens tid..

Apropå hörlurarna, TV:ns ljud stängs inte av automatisk när hörlurarna kopplas till Xboxet, det trodde jag det skulle göra. Antar att det är så och man bara får dra ned TV:ns volym till 0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Oj det stämmer! Blev ett köp i helgen på ett Mediamarkt-varuhus, funderat ett tag och slog till. Det var visst i grevens tid..

Apropå hörlurarna, TV:ns ljud stängs inte av automatisk när hörlurarna kopplas till Xboxet, det trodde jag det skulle göra. Antar att det är så och man bara får dra ned TV:ns volym till 0?

Ja, eller så får du trycka på mute.

Borde försöka hitta någonstans och ge feedback om det. Kan inte komma på varför man skulle vilja ha ljud i både headset och genom TVn samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Ja, eller så får du trycka på mute.

Borde försöka hitta någonstans och ge feedback om det. Kan inte komma på varför man skulle vilja ha ljud i både headset och genom TVn samtidigt.

Ja, det borde man. På min TV blinkar en mute-symbol när den är på mute.. why though..

Permalänk
Medlem

Samtidigt ljud i både hörlurar och TV kan vara mycket användbart för familjer med hörselskadade/nedsatt hörsel.

Permalänk
Medlem

Haft maskinen nu ett bra tag och den är fantastisk! Game Pass har gett så mycket för så lite pengar.
En sak som jag saknar dock är att när man pluggar in hörlurar i kontrollen så mutas inte övriga högtalare, som på PS5. Det är kanske jag som har missat någon inställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Haft maskinen nu ett bra tag och den är fantastisk! Game Pass har gett så mycket för så lite pengar.
En sak som jag saknar dock är att när man pluggar in hörlurar i kontrollen så mutas inte övriga högtalare, som på PS5. Det är kanske jag som har missat någon inställning?

Också märkt detta. Gjordes automatiskt på xbox one, så kan vara någon inställning som hindrar detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T4kti:

Ja, det borde man. På min TV blinkar en mute-symbol när den är på mute.. why though..

Samma här, jag drar ner volymen till noll bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Också märkt detta. Gjordes automatiskt på xbox one, så kan vara någon inställning som hindrar detta.

under allmänna inställningar, kan man sätta hdmi-ljud av… inte smidigt men det går att få ljud enbart från hörlurar

red: tanken är att man spelar antingen med lr. utan lurar, vill man växla mellan dom får man sätta på/av hdmiljud

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Prisa gud. Idag hade Elgiganten i bollnäs fått 2 ex så då fick jag min! Hoppas bara All accessen blev rätt också.

Permalänk
Medlem

Beställde series X 20 September på Inet.
Fortfarande inte fått någon uppdatering om någon prognos på framtida leverans :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Beställde series X 20 September på Inet.
Fortfarande inte fått någon uppdatering om någon prognos på framtida leverans :'(

Nej, de har ju haft "Okänt leveransdatum" sedan release typ så det är nog helt värdelöst att ha bokning hos dem öht. Webhallen, Komplett och Elgiganten har ju däremot fått in batcher lite då och då (köpte själv av sistnämnda) så kanske pröva lyckan annorstädes.