Ingen som är taggad på att se nya Dune?, Bioprimär idag 15 sep

Permalänk

Ingen som är taggad på att se nya Dune?, Bioprimär idag 15 sep

Jag trodde den skulle komma i oktober, nu blir det lite panik å hitta Imax biljetter, den ska tydligen vara sjuk najs i Imax..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag tillhör nog en minoritet som tycker att David Lynchs version från tidigt 80-tal är riktigt bra. Jag läste boken innan jag såg filmen, och tyckte att filmen gjorde boken rättvisa.

Undrar verkligen hur denna nya version är. Jag befarar att den, liksom nästan allt som görs nu, är överlastad med överdrivna effekter och överspelad "dramatik".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jorå. Såg originalet i helgen. Vilken helt fantastisk och fruktansvärt horribel film

David Lynch is a madman. Ser fram emot den nya.

Permalänk
Medlem

Imax finns inte i Halmstad...
Får se den på gammal hederlig bio-bio...
Men jo, jag är lite taggad allt.

På tal om bio så släpptes biljetterna till nya Bond, de är också bokade på biopremiär 00:07 på natten.

Senaste filmen jag såg på bio var Tenet, och det var ett Corona-undantag kändes det som. Har blivit så väldigt lite bio nu att det skall bli kul att komma ut igen och se lite.

Men jag håller tummarna för Dune. Har överlag fått bra betyg. Skall vara en visuellt vacker film som passar på bio vad jag förstått.

Permalänk
Avstängd

Sjukt taggad. Ska se den med brädspelgänget på fredag, och lördag ska vi spela Dune hela kvällen.

Med god marginal min favoritbokserie.

Permalänk
Medlem

Jag är så taggad att jag nästan kissar i byxan, pallar dock inte mos så det blir gamla vanliga biopalatset vid Sergels torg. Läste en negativ recension där recensenten tyckte att det var för mycket politik,sand och för lite humor vilket låter alldeles utmärkt imo. Håller Dune septologin (?) extremt högt!!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Skrivet av Zarlor:

Imax finns inte i Halmstad...
Får se den på gammal hederlig bio-bio...
Men jo, jag är lite taggad allt.

På tal om bio så släpptes biljetterna till nya Bond, de är också bokade på biopremiär 00:07 på natten.

Senaste filmen jag såg på bio var Tenet, och det var ett Corona-undantag kändes det som. Har blivit så väldigt lite bio nu att det skall bli kul att komma ut igen och se lite.

Men jag håller tummarna för Dune. Har överlag fått bra betyg. Skall vara en visuellt vacker film som passar på bio vad jag förstått.

Finns tydligen på Hbo max annars, kommer 26 oktober i Sverige....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag är en av de som tycker böckerna är rätt så dåliga och tråkiga, men jag älskar världarna det utspelar sig i, och karaktärerna. Lynch-filmen tyckte jag var intressant, och gillade verkligen Dune- och Dune II spelen som kom ut 1992.

Så ja, jag är jävligt taggad på den här filmen! Du får mig dock inte att sätta foten i en biosal ännu, så det får bli en mysvisning hemma i hemmabion, med möjligheten att ta pisspaus 😁

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Skrivet av sorcgsdf:

Jag är så taggad att jag nästan kissar i byxan, pallar dock inte mos så det blir gamla vanliga biopalatset vid Sergels torg. Läste en negativ recension där recensenten tyckte att det var för mycket politik,sand och för lite humor vilket låter alldeles utmärkt imo. Håller Dune septologin (?) extremt högt!!

Klart du ska se den i Mos i Imax..... Hela filmen är gjord för att ses i Imax...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Klart du ska se den i Mos i Imax..... Hela filmen är gjord för att ses i Imax...

Jag trodde mos syftade på potatismos i förra inlägget. Att olika salonger hade olika mat att köpa. Men vad menar ni egentligen???

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag trodde mos syftade på potatismos i förra inlägget. Att olika salonger hade olika mat att köpa. Men vad menar ni egentligen???

Ja vad är mos???

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja vad är mos???

Ahh, det är tydligen Mall of Scandinavia de menar! Inget som hade med bio att göra alltså. De bara ogillar platsen där bion ligger.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag är sugen men jag är tydligen smålänning. 159 :- känns lite tufft ärligt talat. Men köpa grand deluxe skrov för 97 går bra så man har väl bara konstiga prioriteringar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag är sugen men jag är tydligen smålänning. 159 :- känns lite tufft ärligt talat. Men köpa grand deluxe skrov för 97 går bra så man har väl bara konstiga prioriteringar.

Ett tips. Se om du kan köpa biljetter via Benify för 99kr/st. Vi gjorde så och fick betala 200kr istället för 318
Ska se den på fredag och är riktigt taggad!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz, RAM: Corsair 16GB 3000Mhz
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
GPU: Palit GeForce GTX 1080 8GB Dual OC
Skärm: predator xb271h tn

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Ahh, det är tydligen Mall of Scandinavia de menar! Inget som hade med bio att göra alltså. De bara ogillar platsen där bion ligger.

Jo en av få riktiga imax biosalonger i Sverige ligger där. Kanske den enda? Så har väl allt med bio att göra

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av laddaren:

Ett tips. Se om du kan köpa biljetter via Benify för 99kr/st. Vi gjorde så och fick betala 200kr istället för 318
Ska se den på fredag och är riktigt taggad!

Verkar måsta ha ett företagskonto?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Verkar måsta ha ett företagskonto?

Finns nog BenifyDealsPrivat för 29kr när jag googlar lite snabbt. Du sparar ändå en hundring för biljetterna om du blir medlem.
Värt att kolla upp tycker jag

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz, RAM: Corsair 16GB 3000Mhz
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
GPU: Palit GeForce GTX 1080 8GB Dual OC
Skärm: predator xb271h tn

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Bokade biljetter igår för att se den på måndag. I "MOS" men inte IMAX, väljer hellre VIP eftersom det dyra priset brukar sortera bort högljudda tonåringar och det är nice med öl och matservering i bion

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Bokade biljetter igår för att se den på måndag. I "MOS" men inte IMAX, väljer hellre VIP eftersom det dyra priset brukar sortera bort högljudda tonåringar och det är nice med öl och matservering i bion

Det var synd att det inte blev Imax för din del, aldrig haft problem med högljudda tonåringar där...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av blue eyed devil:

Det var synd att det inte blev Imax för din del, aldrig haft problem med högljudda tonåringar där...

Men får man öl och mat?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Ska nog se den idag. Inte Imax.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Men får man öl och mat?

Kan man ta efter, enligt flera recensenter får man inte missa denna i Imax

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Testpilot
Skrivet av blue eyed devil:

Jo en av få riktiga imax biosalonger i Sverige ligger där. Kanske den enda? Så har väl allt med bio att göra

Göteborg har en IMAX-salong med sen 2019. Den i Stockholm har två 2K-projektorer som typ motsvarar 4K. Den i Göteborg har en modernare laser-projektor som visar äkta 4K och bättre kontrast så den borde den bättre av dom två.

Kan inte hitta hur stor duken i Göteborg är men den i Stockholm är på 22x11 meter som väl i IMAX-nörd-kretsar klassar in under "LieMAX" eftersom duken inte är tillräckligt stor men oavsett storleken på duken så är det fortfarande det största/bästa man kan få utan att åka utomlands.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Göteborg har en IMAX-salong med sen 2019. Den i Stockholm har två 2K-projektorer som typ motsvarar 4K. Den i Göteborg har en modernare laser-projektor som visar äkta 4K och bättre kontrast så den borde den bättre av dom två.

Kan inte hitta hur stor duken i Göteborg är men den i Stockholm är på 22x11 meter som väl i IMAX-nörd-kretsar klassar in under "LieMAX" eftersom duken inte är tillräckligt stor men oavsett storleken på duken så är det fortfarande det största/bästa man kan få utan att åka utomlands.

Okey då vet jag, men snackade med en filmnörd som sa att den i Mos är den enda riktiga Imax där ljud och bild är som det ska vara enligt standarden.

I alla fall ska se den idag, lyckades inte få mig en enda person, så blir och se den själv.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Finns ingen Imax här, så jag ser den nog hemma i soffan istället när den kommer dit.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Bokade biljetter igår för att se den på måndag. I "MOS" men inte IMAX, väljer hellre VIP eftersom det dyra priset brukar sortera bort högljudda tonåringar och det är nice med öl och matservering i bion

Trodde jag också tills jag gick på VIP och folk satt och stirrade i sina mobiler (lös upp ordentligt kan jag säga) och smaskade högt. Jag går inte tillbaka till VIP-bio!

OT: Ser väldigt mycket fram emot Dune. Sett originalet och spelat mycket Dune2. Ska väl orka igenom böckerna också någon gång.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Skulle sett den igår, men helt "plötsligt" dog S/nordic bios hemsidor och man kunde inte boka biljetter alls längre... Lite pissed off där så blir att se den hemma på 75" istället.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Så jävla taggad på den här o har varit det i åratal, så nope jag läser ingenting av det ni skriver o säger om filmen förens jag själv fått se den på måndag på lokala IMAX-bion ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bokat till lördag!