PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Undrar detsamma. Valde dessutom expressleverans som enligt hemsidan ska garantera att den lämnar lagret samma dag. Men den är inte ens packad.. Nothing, nada

Jag beställde igår runt lunch med "Best" hemleverans. Den kom alldeles nyss till dörr.

Permalänk

Någon information nästa ps5 släpp?

Någon vänlig själ som besitter på information om när nästa leverans av PS5 kommer in igen, kom nyligen in på
Netonnet men tog slut direkt. Går rykte om att Mediamarkt ska släppa inom kort! Någon som vet något om det eller har annan information får ni gärna dela med här, tack på förhand!

Inlägg sammanfogad med befintlig tråd /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBean1234566:

Någon vänlig själ som besitter på information om när nästa leverans av PS5 kommer in igen, kom nyligen in på
Netonnet men tog slut direkt. Går rykte om att Mediamarkt ska släppa inom kort! Någon som vet något om det eller har annan information får ni gärna dela med här, tack på förhand!

Vart står det att mediamarkt ska släppa inom kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBean1234566:

Någon vänlig själ som besitter på information om när nästa leverans av PS5 kommer in igen, kom nyligen in på
Netonnet men tog slut direkt. Går rykte om att Mediamarkt ska släppa inom kort! Någon som vet något om det eller har annan information får ni gärna dela med här, tack på förhand!

Fick ett samtal igår från MM där dom sa att dom inte har någon aning och inte kan lova när/om dom får in ps5. Sa att det är 100% en logistikfråga och där är det Sony som bestämmer och drar i spakarna.

Beställde 18/8.

Permalänk
Medlem

Media Markt har ett system att de får in en batch som de vet är på väg. Då får butikerna "boka" dom, tills de antalen är slut.

De har även koll på vilka som köpt innan, så det är ett bra sätt mot scalpers. Då de kontrollerar namn och adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBean1234566:

Någon vänlig själ som besitter på information om när nästa leverans av PS5 kommer in igen, kom nyligen in på
Netonnet men tog slut direkt. Går rykte om att Mediamarkt ska släppa inom kort! Någon som vet något om det eller har annan information får ni gärna dela med här, tack på förhand!

Ingen här sitter på information när ett ps5 släpp kommer och även om du känner någon som jobbar i någon butik får dem inte säga när ps5an kommer utan hänvisar dig till att kolla på hemsidan ofta
ps5an kan komma när som helst på vardag i vilken butik som helst mitt tips är att kolla på butikens hemsida ofta och denna forum ofta och kolla varje vardag ofta senaste tiden jag sett ett släpp är kl 16:00 så från 8.30 till 16.00 skulle jag säga
Elgiganten får du gå in på deras instagram då dem säger när dem lottar ut
Netonnet släppte i torsdag och fredag hade dem släpp olika tider
mediamarkt kommer stå på hemsidan när du kan gå in i butiken och förboka
amazon hade digital inne förra veckan och några enstaka disk kanske kommer fler nästa vecka vem vet
webbhallen hänvisar dig till checka hemsidan ofta
resten av hemsidorna kan poppa up när som helst på vardag

Permalänk

Nån som beställt från Netonnet? Lyckades lägga en beställning igår och tänkte kolla om nån har info hur lång tid det kan ta innan man får hem det?

Förstår om ni inte har svar eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ps5idagtack:

Nån som beställt från Netonnet? Lyckades lägga en beställning igår och tänkte kolla om nån har info hur lång tid det kan ta innan man får hem det?

Förstår om ni inte har svar eller så

Beror på kanske Netonnet får in på lager nästa vecka så dem kan skicka ut sina avvakta till nästa vecka
men du sitter lungt iallafall om du har fått orderbekräftelse väntar själv beställde i torsdags

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ps5idagtack:

Nån som beställt från Netonnet? Lyckades lägga en beställning igår och tänkte kolla om nån har info hur lång tid det kan ta innan man får hem det?

Förstår om ni inte har svar eller så

Kontrollera ditt mejl om det står ifall du hann beställa från lagret eller om du får när de får in i lager igen.

Permalänk
Medlem

Vi som har köpt på Netonnet ska ju bli kontaktade inom 1 vardag med information via epost ... Men har inte fått något mejl om leverans information ....men såg att dagen efter jag beställde fick dem in i lager igen men står slut i lager på orderbekräftelsen
så vi får hålla tummarna att vi får mer info på måndag eller att det skickas nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Jag beställde igår runt lunch med "Best" hemleverans. Den kom alldeles nyss till dörr.

Hunnit packa upp och testa den än? Jag beställde också från NoN i torsdags men den har inte skickats än så jag är lite nyfiken på vad det är för batch de fick in (om nu alla är från samma).

D.v.s. ny eller gammal modell (CFI-11xx eller CFI-10xx)? Samt fläkttyp (Nidec eller NMB)? Eller om du kan säga något om ljudnivån om du inte vill öppna och kolla vilken fläkt det är.

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar med att skaffa en PS5 till i vår, då har det nog lugnat ner sig. Misstänker att många skalpers köper på sig så många de kan innan jul och hoppas att bristen håller i sig till julhandeln nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Hunnit packa upp och testa den än? Jag beställde också från NoN i torsdags men den har inte skickats än så jag är lite nyfiken på vad det är för batch de fick in (om nu alla är från samma).

D.v.s. ny eller gammal modell (CFI-11xx eller CFI-10xx)? Samt fläkttyp (Nidec eller NMB)? Eller om du kan säga något om ljudnivån om du inte vill öppna och kolla vilken fläkt det är.

Det var en tech youtuber som testade fläktarna och den nyare var runt 1,5 db tystare. Väldigt svårt att höra skillnad på. Så jag skulle inte oroa mig för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Det var en tech youtuber som testade fläktarna och den nyare var runt 1,5 db tystare. Väldigt svårt att höra skillnad på. Så jag skulle inte oroa mig för mycket

Jag fick den nya modellen, riktigt tyst förutom det förbannade coil whinet den har för sig. Min syster å hennes sambo kom över å fattade inte vad för ljud jag pratade om så det har å göra med hur känslig man är för mindre ljud
Riktigt grym konsol för övrigt och coil whinet är endast märkbart om jag slår av allt ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Hunnit packa upp och testa den än? Jag beställde också från NoN i torsdags men den har inte skickats än så jag är lite nyfiken på vad det är för batch de fick in (om nu alla är från samma).

D.v.s. ny eller gammal modell (CFI-11xx eller CFI-10xx)? Samt fläkttyp (Nidec eller NMB)? Eller om du kan säga något om ljudnivån om du inte vill öppna och kolla vilken fläkt det är.

Det blir födelsedagspresent till grabben så inget uppack. Bifogar foto av modellnumret.
Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Jag fick den nya modellen, riktigt tyst förutom det förbannade coil whinet den har för sig. Min syster å hennes sambo kom över å fattade inte vad för ljud jag pratade om så det har å göra med hur känslig man är för mindre ljud
Riktigt grym konsol för övrigt och coil whinet är endast märkbart om jag slår av allt ljud

vart köpte du din ps5a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

vart köpte du din ps5a?

Fick tag på min från amazon.se

Hört att flera hade problem med amazon men för mig vare en asbra upplevelse

Permalänk

Beställde i torsdags från NoN, lunch släppet (tack @bugulu). Hemleverans med Best, levererades fredag kväll.
Nya modellen, inget fläktljud men kan höra lite coilwhine om det är knäpptyst i huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Beställde också i torsdags och valde expressleverans men min är inte ens postad än, wtf?

Kolla ditt mejl där det står leveranstid. Kan hända att du inte hann köpa före de tog slut, då får du när den kommer i lager igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Kolla ditt mejl där det står leveranstid. Kan hända att du inte hann köpa före de tog slut, då får du när den kommer i lager igen

Okej tack!

Står i orderbekr.

"Leveranstid: Se våra fraktsätt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Okej tack!

Står i orderbekr.

"Leveranstid: Se våra fraktsätt"

Hm, något verkar ändå galet. Jag beställde en DE i onsdags med expressfrakt och de skickade samma dag på eftermiddagen. Kontakta dom och fråga. Jag skrev med dom på messenger och de var ganska snabba på att svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Hm, något verkar ändå galet. Jag beställde en DE i onsdags med expressfrakt och de skickade samma dag på eftermiddagen. Kontakta dom och fråga. Jag skrev med dom på messenger och de var ganska snabba på att svara.

Börjar bli orolig.
Tog kontakt med dem på telefon i fredags och de kunde inte svara på varför det inte skickats.

Tog du Postnord expressfrakt eller BEST?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Börjar bli orolig.
Tog kontakt med dem på telefon i fredags och de kunde inte svara på varför det inte skickats.

Tog du Postnord expressfrakt eller BEST?

Postnord

Permalänk
Medlem

Försöker få tag på ett ps5. Hur ofta har de blivit restockade och vart har de blivit det mest?

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Försöker få tag på ett ps5. Hur ofta har de blivit restockade och vart har de blivit det mest?

Netonnet tycks vara störst chans just nu på vardagarna.

Permalänk
Medlem

Innan var det webhallen som fick in dem gång på gång under en vecka, sedan var det netonnet förra veckan. Så det verkar som om de turas om, eller att någon grossist turas om att ge kedjorna dessa drops.

Permalänk
Skrivet av MrBean1234566:

Någon vänlig själ som besitter på information om när nästa leverans av PS5 kommer in igen, kom nyligen in på
Netonnet men tog slut direkt. Går rykte om att Mediamarkt ska släppa inom kort! Någon som vet något om det eller har annan information får ni gärna dela med här, tack på förhand!

Elgiganten kommer göra ett drop om cirka en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterx98:

Elgiganten kommer göra ett drop om cirka en vecka.

Är det säkert? De lottar väl ut chansen att få köpa

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Är det säkert? De lottar väl ut chansen att få köpa

Dom la upp upp på PS5 sidan "Fylls på i lager den 20 September" det var dock endast digital versionen. Jag kollade upp det dagen efter, texten togs bort.

Så det kan vara 50/50 och kan vara värt att checka, men jag tror att Elgiganten kommer börja fylla hyllorna till höst.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om alla enheter från samma batch som säljs har coil whine eller handlar det om vissa får det när dem köper ?